PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : SİVASLI HAKKINI ARIYOR


Sivaslilar.Net
27.05.2007, 02:56
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Tüketici Sorunları Hakem ve Heyeti Başkanı Hilmi Menteşeli, Tüketicinin korunması ile ilgili olarak kanunun 2003 yılında yürürlüğe girdiğini ancak tüketicilerin haklarını bilmediğini söyledi.

Hilmi Menteşeli, “Ekonominin gereklerine ve kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, aydınlatıcı, eğitici, zararları tazmin edici çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı önlemleri almak ve tüketicinin kendisini koruyucu önlemlerini almak için politikalar oluşturuldu.

Tüketicinin korunması ile ilgili kapsamlar ise Ayıplı mal ve hizmetler, satıştan kaçınma, sözleşmelerdenki haksız şartlar, taksitle satış, devne tatil, paket tur, kam panyalı satışlar, kapıdan satış, mesafeli sözleşmeler, tüketici kredisi kartları, etiket zorunluluğu, garanti belgesi tanıtma ve kulanma kılavuzu, servis hizmetleri, satış sonrası hizmetler zararyı ve tehlikeli mal ve hizmetler kaliteli ve standartlarını kapsamaktadır. 2006 yılında bize Sivas’tan 470 başvuru gerçekleştirilmiştir. Yapılan incelemeler sonrası başvurulardan 408’i tüketici lehine, 62 başvuru ise tüketici aleyhine sonuçlanmıştır. Biz tüketicilerin haklarını bilmelerini ve mağdur bırakılmamalarıni istiyoruz. Bu nedenle Valilik, Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde Tüketici sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı bulunuyor.

Herkes buraya başvurabilir ve haklarını arayabilir. Bunun içinde Alo 175 tüketici hattı oluşturduk. Tüketiciler gerekli bilgileri bu numarayı arayıp alabilir. Tüketicilerin haklarını bilmeleri önemlidir” dedi.

RüStü ElmaS
27.05.2007, 03:00
Maalesef bu konu hakkında çok az kişinin bilgisi var.

Bunun için, gerek okullarda, gerekse diğer yerlerde daha fazla bilgilendirilme çalışmasının acilen yapılması gerek.

Güner
27.05.2007, 03:04
Avrupa ülkelerine göre çok geride kaldığımız konulardan biriside malesef bu. Hakkımızı aramıyoruz, hakkımızı arayamıyoruz. Lütfen bu konuda biraz daha duyarlı olalım. Hakkımızı ne kadar ararsak, mağduriyetimizden ne kadar şikayetçi olursak hizmetlerin kalitesi de o kadar yükselir.

Ertugrul
27.05.2007, 03:39
Tüketiciyi koruma kanunu çıkalı 4 yıl oldu ama bu kanun ve kanun ile beraber
tüketicinin kazandığı haklar konusunda milletimiz yeterli oranda bilgi sahibi
olamadı.Bunda hem halkımız ilgisizliği hemde hak arama konusunda ki yeterli
bilincin olmayışı yatıyor.Tüketici sorunları hakem heyetleri tüm kaymakamlıklarda
oluşturdu ve ücretsiz hizmet ediyor.Her türlü zarar halinde buralara
başvurulabilinir,özellikle ayıplı mallar konusunda halkımız çok mağdur oluyor.