PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Müslüman kardeşlerime uyarı


_ђคzєяƒєη_58
20.06.2008, 14:54
(1) Mezhebsizlerin, telfik-i mezahibçilerin fikir, görüş, fetva ve ruhsatlarına kulak asmayınız, onlara itibar etmeyiniz, onları dinlemeyiniz.
(2) Bu devirde Türkiye’de mutlak müctehid seviyesinde hiçbir din âlimi yoktur. “Alimlerin alimi... En yüksek hocaların en yükseği” gibi işkembeden atma unvanlara sahip kimselerin tuzaklarına düşmeyiniz.
(3) Türkiye’de şu anda Ömer Nasuhî Bilmen ve Ezherî Ahmed Davudoğlu merhumlar ayarında müftü bile yoktur. Müftülük ehliyetine sahip olmayanların fetvalarını kabul etmeyin.
(4) Gerçek müfessir olmayanların yazdıkları derleme Kur’ân tefsirlerini okumayın. Men fesserel-Kur’âne bi re’yihi fekad kefer (Kur’ân’ı kendi re’y ve kafasıyla tefsir eden kâfir olur) hükmünü unutmayın.
(5) Reformcu ilâhiyatçılara inanmayın, kanmayın. (Reformcu olmayanlara selâm ve hürmetlerimi arz ederim)
(6) Muteber, güvenilir bir ilmihal kitabı alın ve onu başucu kitabınız yapın, dininizi ondan öğrenin.
(7) İsmi cazip, kapağı cafcaflı diye her din kitabını alıp okumayın.
(8) Arap dünyasındaki bozuk mezhebe kapılarak “Şöyle yapmak şirktir, böyle yapmak küfürdür...” gibi aşırılıklara kapılmayın. Dinimiz ölülerin mezarlarını belli etmeye, kabir ziyareti yapmaya izin vermiştir.
(9) Tergib ve terhib konusunda zayıf hadîslere uyulur. Mesela namazı teşvik eden, terkinden dolayı korkutan zayıf bir hadîsi zikr etmenin hiçbir sakıncası yoktur. Çünkü namaz zaten Kur’ân’la, Sünnetle, icmâ-i ümmetle sâbit bir farzdır.
(10) İslâm’ı ilâhî bir din olmaktan çıkartıp, beşerî bir ideoloji ve hümanizma haline getirmeye çalışan müfsidlerin tuzaklarına düşmeyin.
(11) Dinlerarası diyalog ve hoşgörü çukuruna düşerseniz bir daha çıkamazsınız. Bu gibi tuzaklara karşı çok dikkatli ve uyanık olunuz. Tek hak din İslâm’dır. Hz. Muhammed’in risaletini ve dâvetini duyup da reddedenler için selâmet ve kurtuluş yoktur.
Mehmet Şevket Eygi
Milli Gazete, 15 Ekim 2005

bayatlı kenan58
20.06.2008, 16:48
su zamanda dıkkat etmemız gerekenler cok guzel bı sekılde anlatılmıs

sonbahar5803
20.06.2008, 23:51
(2) Bu devirde Türkiye’de mutlak müctehid seviyesinde hiçbir din âlimi yoktur.


Bence bu kadar kesin konuşmayın. Bunu ancak Allah bilir.

_ђคzєяƒєη_58
21.06.2008, 09:59
Bence bu kadar kesin konuşmayın. Bunu ancak Allah bilir.

şu zamanda her konuda fetva verebilecek kim var ki ? evet müctehit vardır belki ama mutlak her konuya cozum getırebılecek bırı oldugunu zannetmıyorum.en doğrusunu tabiki ALLAH(cc) bilir.
bır konuda fetva almışsak ve içimizde şüpheye düşmemek için Ömer Nasuhi BİLMEN yada ibn-i Abidin gibi gerçek müctehit alimlerin fetvalarına bakmalıyız
SELAM VE DUA İLE

_ђคzєяƒєη_58
21.06.2008, 10:14
(1) Mezhebsizlerin, telfik-i mezahibçilerin fikir, görüş, fetva ve ruhsatlarına kulak asmayınız, onlara itibar etmeyiniz, onları dinlemeyiniz.
(2) Bu devirde Türkiye’de mutlak müctehid seviyesinde hiçbir din âlimi yoktur. “Alimlerin alimi... En yüksek hocaların en yükseği” gibi işkembeden atma unvanlara sahip kimselerin tuzaklarına düşmeyiniz.
(3) Türkiye’de şu anda Ömer Nasuhî Bilmen ve Ezherî Ahmed Davudoğlu merhumlar ayarında müftü bile yoktur. Müftülük ehliyetine sahip olmayanların fetvalarını kabul etmeyin.
(4) Gerçek müfessir olmayanların yazdıkları derleme Kur’ân tefsirlerini okumayın. Men fesserel-Kur’âne bi re’yihi fekad kefer (Kur’ân’ı kendi re’y ve kafasıyla tefsir eden kâfir olur) hükmünü unutmayın.
(5) Reformcu ilâhiyatçılara inanmayın, kanmayın. (Reformcu olmayanlara selâm ve hürmetlerimi arz ederim)
(6) Muteber, güvenilir bir ilmihal kitabı alın ve onu başucu kitabınız yapın, dininizi ondan öğrenin.
(7) İsmi cazip, kapağı cafcaflı diye her din kitabını alıp okumayın.
(8) Arap dünyasındaki bozuk mezhebe kapılarak “Şöyle yapmak şirktir, böyle yapmak küfürdür...” gibi aşırılıklara kapılmayın. Dinimiz ölülerin mezarlarını belli etmeye, kabir ziyareti yapmaya izin vermiştir.
(9) Tergib ve terhib konusunda zayıf hadîslere uyulur. Mesela namazı teşvik eden, terkinden dolayı korkutan zayıf bir hadîsi zikr etmenin hiçbir sakıncası yoktur. Çünkü namaz zaten Kur’ân’la, Sünnetle, icmâ-i ümmetle sâbit bir farzdır.
(10) İslâm’ı ilâhî bir din olmaktan çıkartıp, beşerî bir ideoloji ve hümanizma haline getirmeye çalışan müfsidlerin tuzaklarına düşmeyin.
(11) Dinlerarası diyalog ve hoşgörü çukuruna düşerseniz bir daha çıkamazsınız. Bu gibi tuzaklara karşı çok dikkatli ve uyanık olunuz. Tek hak din İslâm’dır. Hz. Muhammed’in risaletini ve dâvetini duyup da reddedenler için selâmet ve kurtuluş yoktur.
Dr. Mehmet Şevket Eygi
MILLI GAZETE 2005

seva
21.06.2008, 11:31
Mezhepsizleri tanımak için fikirlerini, inançlarını bilmek gerekir. Fikirlerinden bazıları şöyledir:

Mezhep taassubu tabirini çok kullanırlar. İctihad kapısı açık derler, sapık görüşlerini ictihad gibi gösterirler.

Telfîkı savunurlar. Mezhepleri birleştirmeye kalkarlar. Hangi mezhepteki hüküm akıllarına yatarsa onunla amel etmeye çalışırlar. Abduh gibi masonları mezhepler üstü müctehid kabul ederler.

Mezhepler bid’attir, Sahabenin mezhebi mi vardı derler.

İmam-ı a’zama, imam-ı a’zam demezler, Ebu Hanife derler.

Eshab-ı kiramdan çoğunu kötülerler. [Halbuki hepsi Cennetliktir. (Hadid 10)]

sonbahar5803
21.06.2008, 11:38
Haklısınız, belki mutlak müctehit yoktur ama bugün gerçek anlamıyla İslam'ı yaşayanlar varsa, Kuran ilk günkü gibi korunuyorsa, bunda var olan müctehitlerin payı olduğunu düşünüyorum.

Zira Kuran-ı Kerim'de geçen, ''Hiç şüphe yok ki, Kur'ân'ı biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız. '' (Hicr- 9) ayetleri bir nevi bunun da ispatıdır.


Tabiki her fetva verene itibar etmemek lazım, hele de bu zamanda.

Allah razı olsun açıklamalarınız için.

sonbahar5803
21.06.2008, 11:49
Mezhepsizleri tanımak için fikirlerini, inançlarını bilmek gerekir. Fikirlerinden bazıları şöyledir:

Mezhep taassubu tabirini çok kullanırlar. İctihad kapısı açık derler, sapık görüşlerini ictihad gibi gösterirler.

Telfîkı savunurlar. Mezhepleri birleştirmeye kalkarlar. Hangi mezhepteki hüküm akıllarına yatarsa onunla amel etmeye çalışırlar. Abduh gibi masonları mezhepler üstü müctehid kabul ederler.

Mezhepler bid’attir, Sahabenin mezhebi mi vardı derler.

İmam-ı a’zama, imam-ı a’zam demezler, Ebu Hanife derler.

Eshab-ı kiramdan çoğunu kötülerler. [Halbuki hepsi Cennetliktir. (Hadid 10)]


Pekiyi sence ictihat kapısı açık mı kapalı mı?

_ђคzєяƒєη_58
21.06.2008, 12:52
Peki, bugün yeni ve farklı ictihatlarda (!) bulunamaz mıyız? Ya da ictihat kapısı açık mı, kapalı mı? Gelin bu soruların cevabını da Necip Fazıl’dan dinleyelim:

“Bir konferansımda bana sordular:

− Devrimizde ictihad kapısı kapalı mıdır, açık mıdır?

Şu cevabı verdim:

− Devrimizde ve her devirde ictihad kapısı ardına kadar açıktır. Nebî ve Resûl gelmeyeceği mutlak... Fakat müctehid gelmeyeceğine ait hiçbir hüküm mevcut değil. Şu kadar ki, imkân âleminde serbest bırakılan bu nokta, o âlemin istediği şartlar bakımından imkânsıza döndürülmüştür. Nebî ve Resûl gönderilmesine muhâl, yeni müctehidler gelmesine de imkânsız demek doğru olur. Öyle bir ‘imkânsız’ ki, mücerrette mümkün, fakat müşahhasta kabil değil... Cins atların atladığı, meselâ 2 metre yüksekliğinde bir engel düşünün. O atlar geldi, geçti ve gitti. Nesillerse Arap atı yerine atlı karınca derecesinde küçüldü. Atlamak serbest, ama kim atlayacak?.. Hoş, atlasa da öbürlerinden farklı ne görecek ve ne getirebilecek?..

Demek ki, hem gerektirdiği şartlar, hem esasen getirdiği şartlar ve hem de esasen getirilmesi gereken şeylerin tamamlanmış olması bakımından, apaçık ictihad kapısı yeni bir geçişe sımsıkı kapalıdır. Bu devirde ve gelecek çığırlarda yeni zaman ve mekân tecellîlerine karşı ancak şerîat bütününden zerre fedâ etmeyen büyük ‘mütefekkirler’ gelebilir....

Düşününüz ki, bir asrın değil, on asırlık yekpâre bir zaman blokunun yenileyicisi İmâm-ı Rabbânî (k.s.) hazretleri, derecede belki bütün hak mezhep müctehidlerinden üstün olduğu halde Hanefî mezhebindendi, bin yıllık yenileyiciliğini (müceddidliğini) bu mezhep üzerine binâ etmişti ve kabul ettiği temelle üzerine kurduğu binâ arasında en küçük ihtilâf pürüzü yoktu.

Konferansımda söylediğim bu sözlerin, ‘ictihad’ meselesini en açık ifadeyle çerçevelediği zannındayım.”(10)
***

Netice:

Bütün bu hüküm ve açıklamaları görüp öğrendikten sonra, dinine bağlı bir Müslümanın yapması gereken şey; mensubu bulunduğu mezhebin görüşlerine tâbi olmaktır. Yoksa kendi kafasına göre –zamane müctehitleri gibi- ictihadlar (!) ortaya koymak değil. Zira mukallidin muayyen bir mezhebe bağlanması, hiçbir hususta gerek bütün halinde gerekse bazı meselelerde ondan ayrılmaması farzdır. “Telfîk-ı mezâhib”(11) câiz değildir. Diğer mezheplerden, ancak zarûret hallerinde, telfîk’a kaçmamak kaydıyla istifade edilebilir. Aslolan, kişinin kendi mezhebinin ictihatlarına uymak, mensubu bulunduğu mezhebe tâbi olmaktır.

gürün_güzeli
21.06.2008, 12:54
emeğine sağlık........................ ...................

sonbahar5803
21.06.2008, 13:08
Üstad Bediüzzaman'a göre ictihad kapısı açıktır. Fakat oraya girmeye maniler vardır.

Aynen şöyle diyor Said Nursi:

İçtihad kapısı açıktır. Fakat şu zamanda oraya girmeye "altı mâni" vardır.

(İçtihad Risalesi 27. söz)

Tamamını eklemedim, uzun olduğu için. Ama okumanızı tavsiye ederim.

Necip Fazıl Üstadımız da güzel açıklamış. Aslında bir nevi örtüşüyor Üstad Bediüzzaman ile ama o biraz daha kesin hükümler koymuş.

kasparix
21.06.2008, 13:29
sa onu bunu boş verelim herkesin gönlünde bir aslan yatar.. dini siyasete alet eden her türlü söylem eylem ve tutumlardan uzak duralım .siyaset imanı zedeler kalbi karardır mesru bir davaya mesru olmayan yolarla trilyonları götürtür.tüyü bitmemiş yetmlerin hakkyla.. Allah muhafaza....bu memlkette alnı secdeli insanları siyonizm kisvesi ile aşağılayıp karalamayalım.Allah davasını tamamlayacakdır buna kim layıksa onlarla tamamlayacakdır fırsatı kaçıranlarla değil.müslüman kardeslerinn basarısı ile grurlanamamayanlarla değil.Kuran sünnet .. bunlar 14 asır önceki doğallığıyla herkesin gönlüne kafi yanlız bunları bu asra göre yorumlayan özü tahrip etmeden bu konuda ömrünü harcamış insanların değerli yorumlarını kaale almamk ahmaklıkdır..sen ben ne kadar okuor yasıoruz ki o kutsi değrleri yorumlayıp uygulayacağız...bize mi kalmış ki bunu söylemk su gibi insanlar gelmiş gelmemiş biz önümüze bakalım ..baraj mücadelesi değil iman mücadelesi inaışların mücadelesi addedelim Allahın davasını....

kasparix
21.06.2008, 13:32
bir şeylerede tabi olmazsak kendi ezik yorumlarımızın altında kalırız ....

_ђคzєяƒєη_58
21.06.2008, 14:16
Süleyman Ateşim yorumları

«Her muamelesinin faizle işlediği bir toplumda yaşayan fert de ister istemez faize bulaşır. Onun korunmak için bankalara yatırdığı paradan banka % 50, % 100 kazanırken kendisinin aldığı % 3'lü faiz aslında parasının süre içinde uğradığı değer kaybını bile karşılamaz. Zarurete binaen o da parasının faizini alır, ama içi tutmuyor, takvası müsaade etmiyorsa faiz olarak aldıklarını fukaraya, hayır kurumlarına verir.» (Tefsir Dersi Notları S. 12)

Kur-an ı Kerimde haram oldugu bıldırılmıs faizin günümüze göre yorumlanmış hali.sadece bı örnek verdim .bunları cogalta bılırız

bu adamın suratına şu hadisi şerifleri soylersın

''FAİZİN EN HAFİF ŞEKLİ, ANASIYLE KÂBE DUVARI DİBİNDE ZİNA ETMEKTEN BETERDİR.» (Rapor 3, S. 35)

(Bir dirhem faiz alıp vermek otuz zinadan günahtır.) [Taberani]


mücedditlikte en ust sevıyeye kadar asırlar once cıkılmıstır.artık onun ustune kım cıkabılır yada o sevıyeye kadar cıksa onun ıctıhadından farklı bıseymı getırecektır. haram olan her devırde haramdır,helal olan her devırde helaldır.
artık nıce naylon prof lar cıktı hep kendı kafalarına gore yorum yapıyorlar

kasparix
21.06.2008, 14:26
hazerfan kardesime tşşkür edioru m Allah razıda olsun ii propaganda da yapıo..bir misalde sunayım necip fazılı okuduğunz kadar onnla yasayanları da dinleseydinz keşke , necip fazılın hayatında 2 evre var herkes bilir arvasi hoca öncesi sonrası ve de nurlarla buluşması nurlarla tanışmadan önce ay nurdur nura çıkılmaz aya insanlar çıkmamalı die biilime karsı sığ bi görüşdeidi diyen bir üstad dı onuda biio musunz ? bir nur da bismillah her hayrın basıdır der bunu necip fazıl üstad nur müellifine neden her hayrın bası bismillah değil die sorar ve dahi ondanda çok ileri deha olan üstad cevap verir bismillah her seyde basdadır cümleye baslarkende basda olmalıdır...sok olmayalım ?nurların müellifine takılmayalım onlar büyük insanlar anlayamayız bizler zaten çünki siyasi yaklaşımlrla direk kalıplaşdırrız insanları nurların ışığıyla isterseniz aydınlanmaya çalısalım...biz eserlre bakmalıyız eserleri yazana değil. o eserler lamba ışığıyla yazılmadı kardesim kuşe kağıtlara basılmadı kardesim ilk yazıldığında .yazanları bedel ödediği için şimdi kurandan sonra okunan en çok eserler arasında dünyada .onlara karsı gözünü kapayan yanlız kendine gece yapar.onlarla uğrasmak yerine yazdırın eser satın 100 bin çıkartn gazete satn 5o binde milletimiz gençliğimizde aydınansın halkımız da itibar etsin ...nurların kelime açıklamalısını okursan sevinirim çünki önyargdan bazı kelimelri anlamlandıramaya bilirsin..ha yanlş anlama kırılasın die demiorum ...fatih ünivdesinde bir kardesim israil elçisi mi bilmiorum israilli birine çiçek vermiş onlara roket atarak kin nefret duyrak bu zmaana kadar birşey yapıla bildi mi .israilliler ilk osmanlı sultann yanına filisdin tprakları için geldi biz orayı kanla aldık kanla veririz cevabı ile gitiler ancak o millet parayla sattı toprklarını istyerk ziyana girdiler......gülü uzatanlar emin ol israilğullarnn nasl bi millet olduğunu gyet ii i biilolar.herne kadar günlerinin yarısını siyonizm kitaplarını okuyarak geçirmeselerde...onların suurunu anlıyabilmemiz için emin ol 50 sene geçmesi lazm ..onlar ufuklarıyla 100 yıl ötesini umudediyor elli sene sonrasını yasıyorlar ....bir birimizle uğrasmayalım dua edelim inş ..yaptıysak bi kusur affola..milli takımın defansı birileri orta sahası ötekileri forvetide bırakın diğerleri onlar olsun defans defanslığını bilsin forvet işini hep bilir zaten Allahında inayetiyle ancak yüreğimiz bir olsun gönlümüz sampiyonluklarla çoşsun galibiyet ve zaferler tüm mlletimizi tüm türkleri müslümanları sevindirsin inş ..

_ђคzєяƒєη_58
21.06.2008, 15:01
propaganda falan yaptıgımız yok .sadece dogru olan seylerı ,ıcınde bulundugumuz tehlıkelerı yazmaya calısıyorum.evet bıseylere tabı olalım fakat dogru seylere tabı olalım.actıgım konu sızı neden bu kadar rahatsız ettı,Necıp Fazıla bu kadar saldırmanızın sebebı ne.

yoksa bana Suleyman atesımı savunacaksınız

sonbahar5803
21.06.2008, 15:50
kasparix kardeşim,

Burada siyaset değil dini konular konuşuluyor.

Biz büyüklerimizin var olan tespitlerini tartışıyoruz nacizane. Elbette fikir ayrılıkları olacaktır bazı konularda ama sonuçta aynı kapıya çıkıyor inancımız.

hazerfen kardeşime de tşk ediyorum, bilgisinden ve paylaşımlarından dolayı. Bunlar çok önemli konular. İnşAllah bu konularda ders niteliğinde bir bölüm açalım ilerleyen zamanda. Herkes fikrini, savunduğunu ortaya koysun. Varsa yanlışlarımız, birbirimizi düzeltelim.

Selametle.