Orijinalini görmek için tıklayınız : EVLİLİKMİ? BEKARLIKMI?
haythuyt
07.09.2008, 13:31
a)EVLILIK
b)BEKARLIK
SIZ OLSANIZ HANGISINI SEÇERSİNİZ,NEDEN??
ilk cevap benden gelsin evlilik diyorum benim düsüncem
ben oyumu kullandim ama ben daha kücügüm benim bunlarla ilgilenmemem lazim :D
*Malatya&Sivas*
07.09.2008, 14:01
Yeni evlendim pişmanım keşle evlenmeseydim bekarlık gibisi yok
tabii ki evlilik eğer doğru kişi ise karşınızdaki..
haythuyt
07.09.2008, 14:22
HER NE KADARDA KONUM SAÇMA OLSADA OYUMU BEKARLIKTAN YANA KULLANIRIM
Melankolia
07.09.2008, 15:15
BEkarlık Sultanlıktır:D................ .
arikarinkuchi
07.09.2008, 15:17
BEkarlık Sultanlıktır:D................ .
her ne kdar istemesemde
aynı fikirdeyim :)
Melankolia
07.09.2008, 15:20
her ne kdar istemesemde
aynı fikirdeyim :)
sana surdan gelişine gelişine carpıcam ama ist sivsa uzanamom
arikarinkuchi
07.09.2008, 15:23
sana surdan gelişine gelişine carpıcam ama ist sivsa uzanamom
hep aynı söz :)
sivaslı_gız
07.09.2008, 15:28
benden küçük iki kardeşimi everecem ben annemle babamı alıp almanya ya gitcem:D
evlilikte neymiş:D
Günümüz de öle şeyler yaşanıyorki ne evlilik diyebiliyorsun nede bekarlık,herşeye rağmen doğru insanı mutlu olabileceğin kişiyi bulduğunda düzenli hayat hayat derim,yani evlilik daha cazip geliyor bana..
tatli-dilli
07.09.2008, 16:23
evli degilim ama evliligi isaretledim nedenine gelince, herseyin bir zamani var, bekarlik iyi hos güzelde bir yere kadar, bir zamandan sonra insan digerini de tatmak istiyor, rabbim hepimizin gönlüne göre dogru insani versin. kolay degil bu devirde evlenmek ve dogru insani bulabilmek...
herseyi tek basina yasamak ayri, iki beden tek ruh olup paylasmak ayri, heleki birde mutlu bir yuvada cocuk özlemi de giderildi mi yasanmis herseyin bu zamana kadar yalan oldugunu anlayabiliriz insallah.
EyüphanAydın
07.09.2008, 16:39
Nerdeeee.. ? Evlilikkkk ? Nerdeeee...?
Daha sevgilimiz bilene yok :) Şaka bir yana daha yaşımız çok küçük.Bizde artık ortama uymamız lazım.
Önce kariyer :D Sonra evlilik :)
Bekarlık Gibisi Yok..!!
Ne Bana Karısan Var Nede Yaptıgım Seylere..
Bekarlık Sultanlıktır..!!!
Karamellll58
07.09.2008, 17:22
EVLİLİK ÇÜNKÜ HAYATININ GERİKALANINI SEVDİĞİN İNSANLA PAYLAŞIYOSUN
ah şu bekarlık bekarlık bunun neresi sultanlık mı?
ah şu evlilik evlilik bunun yarısı delilik mi ?
bu soruların cevabını ah bir bulabilsem
Abi Bizim Gibi Gencler Evlenmek İstemez..Cünkü Bazı Seylerden Kısıtlanacagını Bilir..Yani Normalde Gece Geziyorsa Gezemez..Sabaha Kadar Pc Basında Kalıyorsa Kalamaz..
Onun İcin Bize Göre Bekarlık Sultanlıkdır...
asitane3458
07.09.2008, 18:11
ewlililiğin zamanı geldığınde en doğru seçım olduğunu dusunuyorum...
“Evleniniz, çoğalınız, çünkü ben Kıyamet gününde sizin çokluğunuzla iftihar edeceğim.”
[ H.z Muhammet (s.a.v) ]
Ertugrul
07.09.2008, 18:13
Bekarlığın Sultanlık olduğunu düşünenleri akşama Sultan iftarına beklerim, bakalım memnun kalacaklar mı ? :D
bn bekarlık dedim bnce en iyisi:)
*Malatya&Sivas*
07.09.2008, 18:25
Aslında genelleme yapmak yanlış kimisi çok mutlu olur kimiside zindanlarda kalmış gibi olur.
Evleneli 1 yıla yakın oldu (10 ay) ama öyle çok çok güzel birşey olduğunu söyleyemem ama çokta kötü değil dedimya genelleme yapılamaz.
Benimde Allah gösterirse 3 ay sonra oğlum olacak acaba kime benzer diye düşünüyorum.
Evli olmadıgım icin onu tam anlamıyla tanımlayamasamda ; bence hersey yeri ve zamanında güzeldir..Herseyin kendine özgü bir hazzı oldugunu düsünenlerdenim..
asitane3458
07.09.2008, 18:43
“Evleniniz, çoğalınız, çünkü ben Kıyamet gününde sizin çokluğunuzla iftihar edeceğim.”
[ H.z Muhammet (s.a.v) ]
Melankolia
07.09.2008, 22:16
hep aynı söz :)
nerde hep aynı soz yalancı mahluk:D
jacop162000
07.09.2008, 22:26
tabiki BEKARLIK .......................... :D :D
Arif Coşkun
08.09.2008, 11:33
Bu tabiki bulunduğun ortam ve şartlar neticesinde değişir.
Evilik: Güzeldir tabiki yerinde ve aradığını bulmuşsan olumlu, bunlar tersi ise olumsuz görüş verirsin tabiki;)
Bekarlık her ne kadar sultanlık densede bence değildir:D
Birde ekonomik durumu unutmayalım, olumluyu, olumsuzu etkileyen nedenlerin başında bu gelir;)
Kaptan-58
08.09.2008, 11:35
tabiki evlilik..........neden mi ????
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Evli insanın kıldığı iki rekat namaz, geceyi ibadetle geçiren ve gündüzleri de oruç tutan bekar insanın (ibadetinden) daha hayırlıdır."
Men la Yehzuruh'ul-Fakih, c. 3, s. 384
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Uyuyan evli kimse Allah nezdinde geceleri ibadet eden gündüzleri ise oruç tutan bekardan daha üstündür."
Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 221
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Ümmetimin iyileri evliler, kötüleri ise bekarlardır."
Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 221
İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: Adamın biri babamın yanına geldi. Babam kendisine, "eşin var mı?" diye sordu. Adam, "hayır" dedi. Bunun üzerine babam şöyle dedi: "Ben dünya ve içindeki her şey benim olsa da bir tek gece eşsiz kalmayı istemem." (Babam daha sonra şöyle dedi "Evli adamın kıldığı iki rekat namaz; geceleri ibadet eden, gündüzleri ise oruç tutan bekar kimsenin ibadetinden daha üstündür." Babam daha sonra kendisine yedi dinar vererek şöyle buyurdu: "Git bununla evlen."
Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 217
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Evlenen kimse dininin yarısını korumuş olur. (Başka bir hadiste de şöyle buyurulmuştur "Geri kalan yarısı hususunda da Allah'tan korkmalıdır."
el-Kafi, c. 5, s. 328
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Cehennem ehlinin çoğu bekarlardır."
Men La Yehzuruh'ul-Fakih, c. 3, s. 384
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "En kötü ölüleriniz bekarlardır."
et-Tehzib, c. 7, s. 239
fatoş_yvz
08.09.2008, 11:57
tek keLimeyLe bekarLık ..........................
Kaptan-58
08.09.2008, 11:59
tek keLimeyLe bekarLık ..........................
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Evli insanın kıldığı iki rekat namaz, geceyi ibadetle geçiren ve gündüzleri de oruç tutan bekar insanın (ibadetinden) daha hayırlıdır."
Men la Yehzuruh'ul-Fakih, c. 3, s. 384
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Uyuyan evli kimse Allah nezdinde geceleri ibadet eden gündüzleri ise oruç tutan bekardan daha üstündür."
Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 221
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Ümmetimin iyileri evliler, kötüleri ise bekarlardır."
Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 221
İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: Adamın biri babamın yanına geldi. Babam kendisine, "eşin var mı?" diye sordu. Adam, "hayır" dedi. Bunun üzerine babam şöyle dedi: "Ben dünya ve içindeki her şey benim olsa da bir tek gece eşsiz kalmayı istemem." (Babam daha sonra şöyle dedi "Evli adamın kıldığı iki rekat namaz; geceleri ibadet eden, gündüzleri ise oruç tutan bekar kimsenin ibadetinden daha üstündür." Babam daha sonra kendisine yedi dinar vererek şöyle buyurdu: "Git bununla evlen."
Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 217
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Evlenen kimse dininin yarısını korumuş olur. (Başka bir hadiste de şöyle buyurulmuştur "Geri kalan yarısı hususunda da Allah'tan korkmalıdır."
el-Kafi, c. 5, s. 328
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Cehennem ehlinin çoğu bekarlardır."
Men La Yehzuruh'ul-Fakih, c. 3, s. 384
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "En kötü ölüleriniz bekarlardır."
et-Tehzib, c. 7, s. 239
fatoş_yvz
08.09.2008, 12:01
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Evli insanın kıldığı iki rekat namaz, geceyi ibadetle geçiren ve gündüzleri de oruç tutan bekar insanın (ibadetinden) daha hayırlıdır."
Men la Yehzuruh'ul-Fakih, c. 3, s. 384
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Uyuyan evli kimse Allah nezdinde geceleri ibadet eden gündüzleri ise oruç tutan bekardan daha üstündür."
Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 221
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Ümmetimin iyileri evliler, kötüleri ise bekarlardır."
Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 221
İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: Adamın biri babamın yanına geldi. Babam kendisine, "eşin var mı?" diye sordu. Adam, "hayır" dedi. Bunun üzerine babam şöyle dedi: "Ben dünya ve içindeki her şey benim olsa da bir tek gece eşsiz kalmayı istemem." (Babam daha sonra şöyle dedi "Evli adamın kıldığı iki rekat namaz; geceleri ibadet eden, gündüzleri ise oruç tutan bekar kimsenin ibadetinden daha üstündür." Babam daha sonra kendisine yedi dinar vererek şöyle buyurdu: "Git bununla evlen."
Bihar'ul-Envar, c. 103, s. 217
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Evlenen kimse dininin yarısını korumuş olur. (Başka bir hadiste de şöyle buyurulmuştur "Geri kalan yarısı hususunda da Allah'tan korkmalıdır."
el-Kafi, c. 5, s. 328
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Cehennem ehlinin çoğu bekarlardır."
Men La Yehzuruh'ul-Fakih, c. 3, s. 384
Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "En kötü ölüleriniz bekarlardır."
et-Tehzib, c. 7, s. 239
bunu okuyunca hemen evlenmk gerek:)
Kaptan-58
08.09.2008, 12:05
bunu okuyunca hemen evlenmk gerek:)
hehe zaten ben bunları okuyunce evlenmeye karar verdim :D :D :D
fatoş_yvz
08.09.2008, 12:08
hehe zaten ben bunları okuyunce evlenmeye karar verdim :D :D :D
iyi güzelde erken ya bide evLnıck birını bulmk gerek:) senın varsa buyur....
SEMİH-58
08.09.2008, 12:10
a)EVLILIK
b)BEKARLIK
SIZ OLSANIZ HANGISINI SEÇERSİNİZ,NEDEN??
sen böyle şeyler yaptıgına göre kesin evlenmek istiyon vaktin geldi geçiyor gardaş senin :9 şöyle eli yüzü temiz kız yok mu sana siteden:)alalım vallahi:)..
Kaptan-58
08.09.2008, 12:10
iyi güzelde erken ya bide evLnıck birını bulmk gerek:) senın varsa buyur....
ee tabi kısmet meselesi.. ben buyurim o zaman :D :D :D
haythuyt
08.09.2008, 12:12
sen böyle şeyler yaptıgına göre kesin evlenmek istiyon vaktin geldi geçiyor gardaş senin :9 şöyle eli yüzü temiz kız yok mu sana siteden:)alalım vallahi:)..
kardes sen benı boşver.. sadece ıstıyorsan oyunu kullan bıde yorumunu yap yeterli
fatoş_yvz
08.09.2008, 12:14
ee tabi kısmet meselesi.. ben buyurim o zaman :D :D :D
ZAHMET OLUCAK AMA:)......................... .
Kaptan-58
08.09.2008, 12:16
ZAHMET OLUCAK AMA:)......................... .
yok yok zahmet olmaz...................... :)
fatoş_yvz
08.09.2008, 12:26
yok yok zahmet olmaz...................... :)
HayırLısı olsn yaa:) acele edıpte yakma sen başını:)
Kaptan-58
08.09.2008, 12:29
HayırLısı olsn yaa:) acele edıpte yakma sen başını:)
herşeyin hayırlısı.... ama uyarmada geç kaldın sayılır :)
fatoş_yvz
08.09.2008, 12:36
herşeyin hayırlısı.... ama uyarmada geç kaldın sayılır :)
:( neyse geçmiş oLsn artık ramazandan sonra sana bi ayva borcum oLsn:)
Kaptan-58
08.09.2008, 12:39
:( neyse geçmiş oLsn artık ramazandan sonra sana bi ayva borcum oLsn:)
teşekkür ederim.. çok güzel teselli veriyosunuz.. :D :D
fatoş_yvz
08.09.2008, 12:44
teşekkür ederim.. çok güzel teselli veriyosunuz.. :D :D
ne demek herzamn banamı sordun canm sendee ama herşeyde vardır bi hayıR üzülme artık başa gelenj çekılıR:) yenge duymasn...
Kaptan-58
08.09.2008, 12:46
ne demek herzamn banamı sordun canm sendee ama herşeyde vardır bi hayıR üzülme artık başa gelenj çekılıR:) yenge duymasn...
bencede duymasın.. ölmek için daha gencim :D :D ..............
fatoş_yvz
08.09.2008, 12:48
bencede duymasın.. ölmek için daha gencim :D :D ..............
sen merak etme ben hemen söyLerim yanı başkasından duymasn maksat:)
Kaptan-58
08.09.2008, 12:49
sen merak etme ben hemen söyLerim yanı başkasından duymasn maksat:)
sende benin dostum musun düşmanım mısın belli değil :D :D
fatoş_yvz
08.09.2008, 12:53
sende benin dostum musun düşmanım mısın belli değil :D :D
ben senı bunu bılıcek kadr zeki sanardım ama tüüü eLiN kızı almış aklını:) ya sana iyilk yaramıyo yaaa...........
Kaptan-58
08.09.2008, 12:54
ben senı bunu bılıcek kadr zeki sanardım ama tüüü eLiN kızı almış aklını:) ya sana iyilk yaramıyo yaaa...........
yok aklımı açlık aldı :) hem bu nasıl bi iyiliktir anlamadım gitti :D
fatoş_yvz
08.09.2008, 12:58
yok aklımı açlık aldı :) hem bu nasıl bi iyiliktir anlamadım gitti :D
ne yani başkası gidip aslında onu istemedıgını ama iş olsn dıye evlenıcgnı söylese çokmu iyi oluR:) hanı ben dırek mecburıyetten felan derım öLümüN acısız oLuR anLamıyosnki:D
Kaptan-58
08.09.2008, 13:00
ne yani başkası gidip aslında onu istemedıgını ama iş olsn dıye evlenıcgnı söylese çokmu iyi oluR:) hanı ben dırek mecburıyetten felan derım öLümüN acısız oLuR anLamıyosnki:D
aaa onu istemediğimide nerden çıkardın yaaaa :confused:
fatoş_yvz
08.09.2008, 13:04
aaa onu istemediğimide nerden çıkardın yaaaa :confused:
kendın söyledınya yazıyı okuyunca fikrım degiştı normalde bende bekarlıktan yanayım dıyen sen degılmısn neyse konu dagıLdı iyice aLt tarafı evLecen abi ya:)....
Kaptan-58
08.09.2008, 13:08
kendın söyledınya yazıyı okuyunca fikrım degiştı normalde bende bekarlıktan yanayım dıyen sen degılmısn neyse konu dagıLdı iyice aLt tarafı evLecen abi ya:)....
ya sadece evlenmeyi 2-3 sene sonra düşünüyodum ama kısmetim karşıma çıktı tarih öne geldi.. e bu yazıları okuyuncada tam oldu işte... ;)
fatoş_yvz
08.09.2008, 13:12
ya sadece evlenmeyi 2-3 sene sonra düşünüyodum ama kısmetim karşıma çıktı tarih öne geldi.. e bu yazıları okuyuncada tam oldu işte... ;)
iyi ya aLLah mesut bahtıyar etsın önumzdeki 40yıL evlılk Lafı duymak istemıyorum:)
Rallim58
08.09.2008, 13:12
Elbette evlilik...
Doğru insanla evlilik beraberinde de mutluluğu getirir.
Mutluluğun meyvesi de evlatla gelir.
Rabbim tüm bekarlara;
SEVEBİLECEĞİ,
ANLAŞABİLECEĞİ,
PAYLAŞABİLECEĞİ,
YUVA YAPACAĞI (Yuvasında civcivlerin olduğu ev)
Bir eş nasip eder inşaallah....
Bizlere de düğünlerinde davet edilirsek icabet etmek düşer.:)
Kaptan-58
08.09.2008, 13:15
iyi ya aLLah mesut bahtıyar etsın önumzdeki 40yıL evlılk Lafı duymak istemıyorum:)
sağolda 40 yıl çok değil mi :D :D
yakamozz
08.09.2008, 13:17
Bu soruya bence evlenen insanlar daha iyi ve gerçekçi yanıt verirler.Nitekim üstteki abimiz gibi(rallim58):)
Abicim Allah inşallah bizlere de öyle bir evliliği nasip eder...
Rallim58
08.09.2008, 13:25
Bu soruya bence evlenen insanlar daha iyi ve gerçekçi yanıt verirler.Nitekim üstteki abimiz gibi(rallim58):)
Abicim Allah inşallah bizlere de öyle bir evliliği nasip eder...
Rabbimden iste, yeterki adabında ve ahlakında olalım. Allah isteyene dilediği gibi, kalbine göre veriyor. Yeterki samimi olalım.
Allah sana da, istediğini karşına bir gün çıkaracaktır inşaallah
yakamozz
08.09.2008, 13:26
Rabbimden iste, yeterki adabında ve ahlakında olalım. Allah isteyene dilediği gibi, kalbine göre veriyor. Yeterki samimi olalım.
Allah sana da, istediğini karşına bir gün çıkaracaktır inşaallah
Allah razı olsun abim inşallah, acelemiz yok ama bakalım kısmet...
serhat_58
08.09.2008, 14:24
bekarlik diyom bekarlik sultanlik:)
serhat_58
08.09.2008, 14:27
deli gibi sevdim manyak gibi evlendim:)
Abdurrahman 58
08.09.2008, 15:06
valla ben daha karar veremedm.ama bekarlıktanda memnunum.
serhat_58
08.09.2008, 16:06
bende bekarim o yaziyi evliler bilir:)
İSLAMDA EVLİLİK
Kadın ve erkeklerin bir araya gelmesinden kendilerinin ve içerisinde yaşadıkları cemaatin çıkarlarını ilgilendiren birtakım ilişkiler meydana gelir. Bunlar; toplumda alış-veriş, icare ve vekalet gibi işleri yerine getirmek için bir araya gelişlerden kaynaklanan problemlerin dışındaki işlerdir. Bu ilişkilerin sadece evlilikten ibaret olduğu akla gelebilir. Hakikatte evlilik, bu ilişkilerin bir tanesidir. İlişkiler sadece evliliği değil, daha birçok şeyleri de kapsamına alır. Bunun için nevi içgüdüsünün tek görüntüsü sadece cinsi birleşme değildir. Analık, babalık, kardeşlik, oğulluk, dayılık, amcalık gibi hususların hepsi nevi içgüdüsünün tezahürleridir. Bundan dolayı erkek ve kadınların bir araya gelmelerinden meydana gelen ilişkiler, analık, babalık ve diğer hususları da içine alır. İctimai nizam, evliliği kapsadığı gibi bu hususları da kapsar. Şeriat; oğul olma, ana ve baba olma ile ilgili hükümler getirdiği gibi evlilikle ilgili hükümler de getirmiştir.
Ancak bu ilişkilerin aslı evliliktir. Diğer hususlar bu aslın dalları konumundadır. Evlilik olmadığı zaman babalık, oğulluk, analık ve diğer müesseseler meydana gelmez. Bundan dolayı evlilik bütün bu hususların aslını teşkil eder. Düzenleme açısından diğer hususlar bu temelden kaynaklanır. İhtiyacı hissetmek, insanı doğal olarak bu ihtiyacı doyurmaya sürüklediği gibi bu duygu aynı zamanda insanı cinsi birleşmeye de sürükler. Analık ve evlatlık duyguları da aynen cinsi duygular gibi tatmin olmak isteyen duygulardır. Hepsi karşılanmak ister. Evlilik, analık, babalık ve evlatlık gibi duyguların hepsi nevi içgüdüsünün tezahürlerindendir. Bu türden duyguların tümü nevi içgüdüsünden kaynaklanan duygulardır. Cinslerin birbirleri hakkındaki düşünceleri ile birbirlerine karşı yöneliş olur.
Evlilik; erkeklik ve kadınlık ilişkilerinin düzenlenmesidir. Diğer bir ifade ile erkek ve kadın arasındaki cinsi birleşmenin özel bir nizam ile düzenlenmesidir. Bu özel düzen; erkek ve kadın arasındaki cinsi ilişkilerin muayyen bir şekilde düzenlenmesini ve nesillerin yalnızca bu özel düzenlemenin ürünü olmasını gerektirmektedir. İnsan türünün çoğalması bu nizam ile gerçekleşir. Yuva, bu nizama göre kurulur. Özel hayatın tanzimi, bu esasa göre cereyan eder.
Bu nedenledir ki İslâm, evliliği teşvik etmiş ve emretmiştir. İbni Mes'ud'dan rivayet edildiğine göre Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
"Ey gençler topluluğu; sizden kim evlenmeye güç yetirirse evlensin. Zira evlenmek, gözü ve mahrem yeri en çok koruyandır. Kim de evlenmeye güç yetiremezse oruç tutsun. Zira oruç şehvetten uzaklaştırır, şehveti kırar." Katede'nin Hasan'dan, onun da Semure'den rivayet ettiğine göre:
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
"Nebi (s.a.v.) evlenmemeyi yasaklamıştır." Katede: "Şüphesiz biz, sizden önce peygamber gönderdik ve onlara zevce ve çocuklar verdik" mealindeki ayeti okudu. Hadiste yer alan [Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] kelimesi, nikâhlanmamak yani evlenmemek anlamına gelmektedir. Ebu Hureyre Nebi (s.a.v.)'den şunu rivayet etmektedir:
"Üç kişiye yardım etmek Allah'ın üzerindeki bir haktır: Allah yolunda cihad eden kimse, namuslu olmayı arzu ederek nikahlanan (evlenen) kimse, borcunu ödemek isteyen sözleşmeli köle." Yine Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmaktadır:
"İslamda ruhbanlık yoktur." Ruhbanlık ve evlenmemek; kadınlarla cinsi ilişkiyi koparmak, Allah'a ibadetle meşgul olmak amacıyla nikâhı yani evlenmeyi terk etmek demektir. Oysa Kur'an'da evlenmeyi emreden sarih ayetler vardır. Yüce Allah şöyle byurmaktadır:
"Kadınlardan; ikişer, üçer ve dörder evleniniz."
"İçinizden bekarları ve kölelerinizden, cariyelerinizden salih olanları evlendirin."
İslâm; bâkire, doğuran ve dindar olan kadın ile evlenmeyi teşvik etmiştir. Enes (r.a.), Nebi (s.a.v.)'in evlenmeyi emrettiğini, evlenmeyip bekar yaşamayı şiddetle yasakladığını rivayet eder ve şöyle der:
"Çok seven ve doğurgan kadınlarla evlenin. Çünkü ben (kıyamet günü) diğer nebilere karşı sizin çokluğunuz ile övüneceğim." Ma’kıl b. Yesar'dan: Dedi ki:
"Bir adam Nebi (s.a.v.)'e geldi ve şöyle dedi: Ben nesebi ve güzelliği olan bir kadına aşık oldum. Fakat o, doğurmuyor. Onunla evleneyim mi? Allah'ın Rasülü: Hayır, dedi. İkinci kez gelerek, yine aynı şeyi söyleyince, yine: Hayır, dedi. Üçüncü kez, ona geldi ve aynı şeyi sordu. Allah'ın Rasülü: "Çok seven ve doğurgan kadınlarla evlenin. Çünkü ben (kıyamet günü) sizin çokluğunuz ile övüneceğim." Cabir'den: Nebi (s.a.v.) şöyle dedi:
"Ey Cabir, sen bakire ile mi yoksa dul ile mi evlendin? dedi. Cabir: Dul ile, dedi. Bunun üzerine Allah Rasülü: Bakire ile evlenseydin ya. Sen onunla oynar, o da seninle oynardı." buyurdu. Ebu Hureyre Nebi (s.a.v.)'den şu hadisi rivayet etmektedir:
"Kadın, dört şeyi için nikâhlanır: Malı, nesebi, güzelliği ve dini için. Sen, dindar olanı tercih et ki ellerin toprağa değsin (fakirlikten kurtulasın)"
Evlenmek isteyen erkeğin; bakire, soyu sopu belli bir aileden ve dindar olanını seçmesi mendubtur. Ayrıca nefsini koruyabilmesi için, güzel olanını tercih etmesi lazımdır. Faziletli, takva ve şerefli olanı tercih ideal olanıdır. Fakat bunlar, nikâhın şartları olmayıp, müstehab ve efdal olanıdır. Yoksa erkek, hoşuna giden kadını seçme yetkisine sahip olduğu gibi kadın da razı olacağı erkeği seçme hakkına sahiptir.
Eşler arasında denklik meselesinin şeriatta aslı yoktur. Bu konuda, uydurulmuş hadislerden başka herhangi bir delil yoktur. Zira bu düşünce Kur'an-ı Kerim'e ve sahih hadislere ters düşmektedir. Müslüman her kadın, herhangi bir Müslüman erkeğe denk olduğu gibi, her Müslüman erkek de herhangi Müslüman bir kadına denktir. Mal ve nesebteki farklılıkların herhangi bir değeri yoktur. Bir çöpçünün oğlu, emirü'l mü’mininin kızına denk olduğu gibi, berberin kızı da emirü'l mü’mininin oğluna denktir. Böylece Müslümanlar, birbirine denktirler. Cenabı Allah şöyle buyurmaktadır:
"Allah katında en keremli olanınız Allah'dan en fazla korkanınızdır." Nebi (s.a.v.) halasının kızı ve aynı zamanda da Kureyş'in ileri gelenlerinden olan Zeyneb binti Cahşı azadlı kölesi Zeyd b. Harise ile evlendirmiştir. Abdullah b. Büreyde, babasından rivayet ettiğine göre: "Genç bir kız Rasulullah (s.a.v.)'e geldi ve şöyle dedi: Ya Rasulullah! Babam, kendi itibarını yükseltmek için, beni kardeşinin oğlu ile evlendirdi. Bunun üzerine Allah Rasülü evlenme işini kıza bıraktı. Ardından kız şöyle dedi: Ben, babamın teklifini yerine getirdim. Fakat ben, (bu meselede) babaların kızlarını (zorlama) hakları olmadıklarını kadınlara öğretmek istedim." Bu hadis, kızının rızası olmadan babasının onu evlendirdiğini göstermektedir. Fakat kızın bu evliliğe rızası yoktur. Ancak kızın bu hoşnutsuzluğu evlendiği kimseyi kendisine denk görmemesinden kaynaklanmamaktaydı. Ebu Hatem El-Müzenni'den rivayet edildiğine göre Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
"Size, ahlak ve dininden hoşlandığınız biri gelirse onu evlendiriniz. Eğer evlendirmezseniz yeryüzünde fitne ve büyük bir fesad olur. Dediler ki: Ey Allah'ın Rasulü, onun herhangi bir kusuru olsa da mı? denilince; Dini ve ahlakı sizi memnun eden birisi gelirse (kız isterse) onu nikahlayınız, sözünü üç kere tekrarladı." Tirmizi bu hadisi Ebu Hureyre'den şu lafızla rivayet etmektedir:
"Dini ve ahlakı sizi memnun eden birisi kız istemek üzere size gelirse onu evlendirin. Böyle yapmazsanız yeryüzünde fitne ve büyük bir fesat olur." Aynı hadis bir başka yoldan da rivayet edilmiştir. Ebu Hureyre'den rivayet edildiğine göre;
"Ebu Hind Rasulullah (s.a.v.)'in bıngıldak kısmından kan almıştı. Nebi (s.a.v.): Ey Beni Beyada, Ebu Hind'i evlendirin ve onunla evlenin, buyurdu." Hanzala b. Ebu Süfyan el-Cumeyhi annesinden şunu rivayet eder: Dedi ki: "Ben, Abdurrahman b. Avf'ın kız kardeşinin Bilal'e nikâhlı olduğunu gördüm."
İşte bütün bu deliller, eşler arasında denkliğin muteber ve değerli bir şey olmadığına açıkça delalet ederler. Herhangi bir kadın, herhangi bir erkeğin kocalığına razı olursa onunla, kendi rızasıyla evlenir. Aynı şekilde, herhangi bir erkek de bir kadını eş olarak seçer ve onun rızasıyla onunla evlenebilir, aralarında denkliğin bulunup bulunmamasına bakılmaz. Ancak İbni Ömer'in Nebi (s.a.v.)'den rivayet ettiği iddia edilen şu hadise gelince: "Arablar, birbirlerine denktirler. Kabile kabileye, oymak oymağa, adam adama. Ancak, dokumacı ve kan alıcılar müstesna" Bu hadis asılsız, yalan ve batıldır. İbni Ebi Hatim: Ben, bu hadisi babamdan sordum o, bunun münker olduğunu söyledi. İbni Abdil Berr: “Bu hadis; mevzu ve münkerdir” der. Bezzar'ın Muaz hadisinden tahriç ettiği: "Arabların bir kısmı bir kısmına denktir. Azatlı köleler de birbirine denktirler" hadisinin isnadı zayıftır. Berire'nin hadisine gelince; Nebi (s.a.v.)’in Berire'ye söylediği: "Sen azad edildiğin zaman, senin nikâhın da azad edilmiş olur. İstediğin seçeneği yap" mealindeki hadis denkliğe delalet etmez. Çünkü onun kocası köle idi. Bir köle ile evli bulunan cariye azat edilerek hürriyetine kavuştuğu zaman, köle olan kocasının zimmetinde kalmakla, köle ile olan nikâhını feshetmek arasında muhayyer bırakılır. Bu hadis de denkliğe delalet etmemektedir. Kasım'ın, Aişe'den rivayetine göre: "Berire'nin kocası bir köle idi. Berire, onun nikâhı altında idi; azad edilince Rasulullah (s.a.v.) ona: "Seçme hakkına sahipsin. İstersen bu kölenin nikâhı altında kalırsın, istersen ondan ayrılabilirsin." buyurmuştur. Müslim'deki rivayete göre; Urve'nin Aişe'den rivayet ettiği hadis ise şöyledir: "Berire azat edilmişti. Kocası ise halen köle idi. Allah Rasülü Berire'yi muhayyer bıraktı. Eğer kocası hür olmuş olsaydı onu, muhayyer bırakmazdı." "Ancak birbirine denk olanları evlendiriniz; o kadınları ancak velilerinin izinleriyle evlendiriniz" mealindeki hadis, aslı olmayan, zayıf bir sözden ibarettir.
Böylece, denkliğe delalet eden harhangi bir nassın söz konusu olmadığı meydana çıktığı gibi; denkliğin varlığını kabul edenlerin kullandıkları delillerin batıl olduğu veya bu hususa istidlal yönü bulunmadığı açıkça görülmektedir. Denkliği şart olarak kabul etmek, Rasulullah (s.a.v.)'in: “Takvanın dışında, Arabın aceme, herhangi bir üstünlüğü yoktur" mealindeki hadisiyle çatıştığı gibi, Kur'an'ın kat'i nassıyla da çatışmaktadır. Nitekim Allah (c.c.) şöyle buyurmaktadır:
"Allah'ın katında en keremli olanınız takvaca en ileri olanlarınızdır."
Din ihtilafı ise denklikle ilgili bir konu değildir. Bu konu; Müslümanların, Müslüman olmayanlarla evlenip evlenmemeleri konusudur ki bu, başka bir konudur. Allah (c.c.), Müslüman bir erkeğin, ehli kitaptan bir Yahudi veya bir Hıristiyan ile evlenebileceğine cevaz vermiştir. Zira, Allah (c.c.) şöyle buyurmaktadır:
"Bugün size temiz olanlar helal kılındı. Kitap verilenlerin yemekleri sizin için helal, sizin yemeğiniz de onlara helaldir. Mü’minlerden hür ve iffetli kadınlar ve sizden önce kitap verilenlerin hür ve iffetli kadınları zina etmeksizin, gizli dost tutmaksızın ve mehirlerini verdiğiniz takdirde size helaldir." Kendilerine kitap verilen iffetli kadınların, ücretleri olan mehirlerinin verilmesi koşulu ile Müslümanlara helal olduğunu ayet açıkça ortaya koymaktadır. Ayet gereğince müslüman bir erkek, kitap ehli bir kadınla evlenebilir. Çünkü ayete göre kitap ehlinden iffetli kadınlarla evlenmek, Müslüman erkeklere helaldir. Müslüman bir kadının, ehli kitabtan bir erkekle evlenmesi ise şer'an haramdır; mutlak olarak caiz değildir. Böyle bir şey vuku bulursa, bu nikâh batıl olduğu için gerçekleşmiş olmaz. Müslüman bir kadının ehli kitaptan bir erkekle evlenmesinin haram olduğu Kur'an'ın sarahatı ile sabittir. Nitekim Allah (c.c.) şöyle buyurmaktadır:
"Ey iman edenler! Mü’min kadınlar size muhacir olarak gelirlerse, onları imtihan edin. Allah onların imanlarını daha iyi bilir. Eğer onları mü’mine olarak görürseniz, onları kafirlerle geri döndürmeyin. Onlar, kafirlere helal olmadığı gibi, onlar da o kadınlara helal olmazlar." Bu ayet yalnızca tek bir manayı ihtiva eder, bu da; Müslüman kadının kafire helal olmadığı ve kafirlerin de Müslüman kadınlara helal olmadıklarıdır. Kocanın kafir oluşu, kafir koca ile Müslüman kadın arasında nikâhın tahakkuk etmeyeceğini sonuçlandırır. Zira bu husus, ayetteki şu ifade ile açıkça vurgulanmaktadır:
"Eğer onların mü’min olduklarını bilirseniz, tekrar o kadınları kafirlere geri göndermeyin. O kadınlar onlara helal olmadığı gibi, o erkekler de o kadınlara helal olmaz." Hükmün; müşrik olsun, ehli kitaptan olsun tüm kafirleri kapsamına alması için ayette Allah (c.c.) müşrik kelimesi yerine "kafirler" tabirini kullanmıştır. Kitap ehlinden Hıristiyan ve Yahudilerin kafir oldukları ise Kur'an'ın kati nassıyla sabittir. Nitekim Allah (c.c.) şöyle buyurmuştur:
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] "Ne ehli kitabtan olan kafirler ve ne de müşrikler, Rabbinizden size bir hayırın indirilmesini istemezler." Bu ayette geçen [Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] kelimesi tabîz için değil, beyan içindir. Yine Allah (c.c.) şöyle buyurmaktadır:
"Allah'ı ve peygamberini inkar ederek kafir olan, iman etme hususunda Allah ile peygamberi arasında fark gözetip; bir kısmına inanır bir kısmını inkar ederiz diyarek küfürle iman arasında bir yol tutmak isteyenler, işte onlar gerçekten kafir olanlardır. Kafirlere ağır bir azap hazırlamışızdır." Kitap ehli, Muhammed (s.a.v.)'in risaletine inanmadıkları için kafirdirler. Cenab-ı Allah (c.c.) bu hususta muhtelif ayetlerde şöyle buyurmaktadır:
"Allah, Meryem oğlu Mesih'dir diyenler kafir olmuşlardır."
"Şüphesiz, Allah üçün üçüncüsüdür diyenler kafir olmuşlardır."
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] "Kitap ehlinden kafir olanlarla müşrikler." Buradaki [Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] edatı tabîz için değil, beyan içindir.
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] "Şüphesiz ehli kitabtan kafir olanlar ile müşrikler." Yine burada ki [Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] edatı da tabîz değil beyan içindir.
"O'dur ehli kitaptan küfretmiş olanları ilk sürgünde yurtlarından çıkarmış olan..."
"Münafıklık etmiş olanlara bakmadın mı ki, ehl-i kitap'tan küfretmiş olan kardeşlerine..." Bu ayetler; kitap ehlinin kafir olduklarını ve "küffar" kelimesinin onları da kapsamına aldığını gösteren Kur'an'ın sarih ifadeleridir. Mümtehine suresinde yer alan aşağıdaki ayet bu ayetlerle birlikte ele alındığı zaman; müslüman bir kadının ehli kitaptan bir adam ile evlenmesinin mutlak surette caiz olmadığı hususunda açık ve net bir anlam taşıdığı ortaya çıkar. Çünkü ehl-i kitap, yukarıdaki ayetler gereğince kesinlikle kafirler grubuna giren insanlardandır.
"Eğer onların mü’min kadınlar olduklarını öğrenirseniz; artık onları kafirlere geri göndermeyin. Bunlar onlara helal değildir, onlar da bunlara helal değildir..."
Müşrikler ise ehl-i kitab'tan başka bir sınıftır. Mecusiler, yıldızlara tapanlar, Budistler, putperestler ve benzeri kimselerdir. Bunlarla evlenmek mutlak olarak caiz olmaz. Müslüman bir erkeğin müşrik bir kadınla evlenmesi kesinlikle caiz değildir. Aynı şekilde müslüman bir kadının müşrik bir erkekle evlenmesi de kesinlikle caiz değildir. Bu husus, Kur'an'ın kat'î nassıyla sarahatan açıklanmıştır:
"İman edinceye kadar müşrike kadınlarla evlenmeyin; hoşunuza gitse de, müşrike bir kadından, mü'mine bir kadın kesinlikle daha hayırlıdır. İman etmedikçe müşrik bir erkekle kesinlikle evlenmeyin. Hoşunuza gitse de, müşrik bir erkekten, mü'min bir köle daha hayırlıdır..." Bu ayet, müşrike olan bir kadının Müslüman erkek ile, müşrik olan bir erkeğin de Müslüman olan bir kadın ile evlenmesinin haram olduğunu ifade eder. Şayet bu nevi bir nikâh vuku bulursa batıl olduğu için gerçekleşmiş olmaz. Hasan b. Muhammed'den: Dedi ki: "Rasulullah (s.a.v.) Hecr Mecusilerine yazdığı bir mektupta, onları İslâm'a davet ederek şöyle diyordu: “Kim Müslüman olursa, onun Müslümanlığı kabul edilir. Kim kabul etmezse ona cizye vergisi vurulur, kestiği yenilmez ve hiçbir (müslüman) kadın onunla evlenemez."
Böylece İslâm, sadece evlenmeği teşvik etmekle iktifa etmeyerek, Müslüman erkeğin ve kadının kiminle evlenebileceğini, kimlerle de evlenmesinin haram olduğunu beyan etmiştir. Evlenmek isteyen kimsenin, evleneceği kimsede bulunması güzel olan sıfatları da anlatmıştır. Ancak, kendisiyle evlenilecek kadının, başkasının hanımı ve iddet bekleyen birisi olmamasını şart koşmuştur. Çünkü evliliğin şartı, kadının evli ve iddet halinde olmamasıdır.
Ancak henüz nikâh akdinin icra edilmediği, sözlü olan kadına gelince; eğer kadın veya onun velisi, evlenme teklifinde bulunan kimseye açık veya dolaylı yolla müsbet cevap vermişlerse bir başkasının onu istemesi haram olur. Ukbe b. Amir Rasulullah (s.a.v.)'in şöyle dediğini rivayet etmektedir:
"Mü’min, mü’minin kardeşidir. Mü’min için, kardeşinin alış verişi üzerine fiyat kırması helal olmaz. Mü’minin kardeşinin sözlüsüne evlenme teklifi yapması helal olmaz; meğer ki o kardeşi, o kadını terketmiş olsun." Ebu Hureyre ise Nebi (s.a.v.)'den şu hadisi rivayet etmektedir:
"Kişi, kardeşinin sözlüsüne evlenme teklifi yapmasın; taki evleninceye veya tamamen vazgeçinceye kadar." Fakat, evlenme teklifi yapılan kızın, teklifi reddetmesi veya henüz müsbet bir cevap vermemesi veya meseleyi soruşturmaya bırakmış olması durmunda bir başka erkek isteyebilir, bu caizdir. Çünkü henüz o, bir başkasının sözlüsü değildir. Kays kızı Fatıma bir gün Nebi (s.a.v.)'e gelerek, Ebu Cehm ve Muaviye'nin, kendisine evlenme teklifi yaptıklarını söyledi. Rasulullah (s.a.v.):
"Muaviye, malı olmayan bir fakirdir. Ebu Cehm ise sopasını omuzundan indirmez (daima dışarıda gezer). Sen, Zeyd'in oğlu Üsame ile evlen." dedi. Muaviye ve Ebu Cehm'in kendisini istediklerini haber verdiği halde Peygamber (s.a.v.) ona, Usameyi istemiştir.
Kadına evlenme teklifi yapıldığında, bu evlenme teklifini kabul edip etmeme hakkı kadına aittir. Onun izni olmadan, velisinin onu bir başkasıyla evlendirmeye veya bunu engellemeye hakkı yoktur. İbni Abbas'tan rivayet edildiğine göre, Rasulullah (s.a.v.) şöyle demiştir:
"Dul kadın, velisinden daha bir hak sahibidir. Bakire ise, evlenmek için kendisinden izin istenir. Onun izni susmasıdır." Yine Ebu Hureyre’den rivayet edilen bir başka hadiste şöyle denilmektedir:
"Dul kadın, kendisine danışılmadan nikahlanamaz, Kendisinden izin istenmedikçe, izni olmadan bakire kız da nikâh edilemez. Bakirenin izni nasıl olur? Dediler, Peygamber (s.a.v.): Onun izni sükut etmesidir" buyurdu.”
İbni Abbas'tan rivayet edildiğine göre; "Bakire bir cariye Peygamber (s.a.v.)’e geldi. İstemediği halde, babasının kendisini evlendirmek istediğini söyledi. Bunun üzerine, Peygamber (s.a.v.), onu muhayyer kıldı.” Ensarlı Hizam kızı Hunesa'dan rivayet edildiğine göre: "Kendisi dul olduğu ve evlenmek istemediği halde babasının onu evlendirmek istediğini Peygamber (s.a.v.)’e gelip söyledi. Peygamber (s.a.v.) de onun nikâhını geri çevirdi."
Bu hadislerin hepsi, kadının izni olmadıkça evlenme muamelesinin tamam olamayacağını ifade ederler. Kadın, bu evliliği kabul etmez veya zorla evlendirilirse, bu akid fesh olur. Ancak kadın sonradan razı olur ve dönerse nikâh geçerli olur.
Kadın ile evlenmek isteyen ve istemeye gelen kimselerle kadının evlenmesine mani olmak Kur'an-ı Kerim'de belirtildiği gibi yasaklanmıştır. Nitekim Allah (c.c.) şöyle buyurmuştur:
"Eğer maruf bir şekilde, aralarında razı olurlarsa, evlenmelerine engel olmayın."
Makil b. Yesar'dan rivayet edilen sahih bir hadis ile sabit olduğuna göre Makil, şöyle demiştir: "Ben, kız kardeşimi birisiyle evlendirmiştim, daha sonra adam onu boşadı. İddeti bitince adam, tekrar onu istemeğe geldi. Ben: Kız kardeşimi sana verdim, evini döşedim ve sonra ikramda bulundum, fakat sen onu boşadın. Şimdi de gelip onu istiyorsun. Vallahi kız kardeşim bir daha sana dönmeyecektir. Adam, fena bir kimse değildi. Kız kardeşim de ona dönmek istiyordu. Allah (c.c.); [Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]"Eğer maruf bir şekilde, aralarında razı olurlarsa, evlenmelerine engel olmayın." ayetini indirince ben: Ya Rasulullah ben şimdi ne yapacağım dedim. Allah Resulü: “Kardeşini onunla evlendir" buyurdu.” Başka bir rivayette ise:
"Ben yaptığım yeminin kefaretini ödedim ve kız kardeşimi ona verdim" cümlesi vardır. Ayette geçen: [Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] kelimesinin anlamı, kadın istediği takdirde onu evlenmekten menetmektir ki bu, haramdır ve böyle bir işe teşebbüs eden kimse fasıktır. Bir kadını evlenmekten alıkoyan kimse, yaptığı bu ameli ile fasık sayılır. Fakihler, böyle bir engellemede bulunan kimsenin fasık olacağında görüş birliği etmişlerdir. Evlenmek için kadına görücü giderse veya kendisi evlenmek isterse, bu konuda tek yetki kadına aittir; ister kabul eder, ister reddeder.
Evlenmek üzere kadın ve erkek arasında ittifak tamamlanınca, evlenme akdini yapmaları lazımdır. Evlenme ancak şer'i akitle tamamlanır. Birinin diğerinden yararlanmalarını helal kılacak tek şey şer'i hükümlere uygun olarak yapılan şer'i akittir. Bu akde göre evliliğe terettüp eden hükümler gerçekleşir. Kadın ve erkek, uzun bir zaman bir arada bulunsalar bile şer'i bir şekilde akit yapılmadıkça evlilik gerçekleşmiş sayılmaz. İki eşin bir araya geldikleri gibi iki dostun bir araya gelmeleri evlilik sayılmaz. Bu tür birliktelik zina sayılır. Aynı şekilde iki erkeğin aralarında muaşeret yapmak üzere bir araya gelmede ittifak etmeleri de evlilik sayılmaz, ancak livata sayılır.
Medeni evliliğe gelince; bu, bir arada yaşamak ve boşanmak üzere kadın ile erkek arasında yapılan bir anlaşmadır. Bu anlaşma gereğince nafaka tasarrufu, evden çıkma, erkeğin kadına, kadının da erkeğe itaatı ve benzeri bir takım görevler, evlat sahibi olma, oğlan veya kız çocuğun kime ait olacağı gibi hususlar, irs ve neseb gibi bir arada yaşamaktan veya terkinden kaynaklanan birtakım haklar doğar. Burada sıralanan tüm bu hususlar, üzerinde ittifak ettikleri ve kabullendikleri şartlara göre uygulanır. Medeni evlilik, sadece bir evlilik ittifakı olmayıp, hem evliliğe hem de evlilikten doğan neseb, nafaka, miras ve diğer birtakım hususları, her ikisinin veya birinin diğerini terk etmesi yani boşanma durumlarını da kapsar. Üstelik, erkeği dilediği kadınla, kadını da dilediği erkekle, aralarındaki anlaşmaya göre evlenebilmeleri hususunda tamamıyla serbest bırakır. Bundan dolayı medeni evlilik şerân caiz değildir. Bu akde, olarak bir evlilik ittifakı nazarıyla bakılamayacağı gibi, nikâh akti nazarıyla da bakılamaz. Şerân, bunun herhangi bir kıymeti yoktur.
Müslüman bir erkekle Müslüman bir kadın veya Müslüman bir erkekle evli, ehli kitaptan bir kadın arasında medeni kanuna göre herhangi bir evlilik akdi meydana gelse, kadın ile erkek arasında akid sırasında şifahen veya yazı ile kullanılan sözlere bakılır. Şayet aralarındaki akitte "evlendirmek" ve "nikâh etmek" gibi lafızlar kullanılmış her ikisinden de kabul ve icab meydana gelmişse, şerân kabul ve icaba gerekli hususlar bulunmuş demektir. İcab ve kabulun yanında kızın velisi ve evlendiklerine dair iki de şahid bulunmuş ise, bu lafızlar ve şekil ile yapılan anlaşma, evlilik akdi sayılır. Çünkü bu, hem şer'i aktin sıfatlarını hem de medeni evliliğin şartlarını tamamlamaktadır. Bu, medeni ittifak değil şer'i akid ile evliliktir. Şer'i evlilik akdinde bulunması gerekli olan şartların hepsi bulunmazsa bu işlem evlilik sayılmaz. Medeni evlilik ittifakının kapsadığı şartlar şeriata uygun olsalar da mutlak olarak herhangi bir değer taşımaz. Çünkü, şeriatın getirdiği hükümlerle amel etmenin vacib oluşu, kadın ile erkeğin kendi aralarında yaptıkları ittifaktan alınamaz. Bilakis evlilik akdinden ve şeriatın beyan ettiği hükümden kaynaklanır. Bu nedenle medeni ittifakın taşıdığı şartların evlilikte hiçbir değeri yoktur. Bunlar, şeriata muhalif olurlarsa akdin batıl oluşu açıktır. Eğer bu şartlar her iki taraf için de akdin gereğine ters düşmeyen, şeriata muhalif olmayan, şeriatın caiz gördüğü şartlar ise, bunlar arasındaki evlilik akdi muteber kabul edilir. Eğer aralarında herhangi bir evlilik söz konusu olmayacak ise bu şartların mutlak olarak herhangi bir kıymeti yoktur. Eğer medeni evlilik akdi, Müslüman bir erkek ile müslüman kadın veya Müslüman bir erkekle ehli kitaptan bir kadın arasında olursa durum böyledir. Eğer Müslüman bir erkek ile müşrike bir kadın veya müşriklerin muamelesine göre yürütülürse veya müslüman bir kadın ile müslüman olmayan bir erkek arasında olursa, bu türden evlilik batıl olduğu için akit gerçekleşmiş olmaz. Tüm bunlardan anlaşıldığı üzere evliliğin şerân sahih bir nikah akti ile tamamlanabilmesi için, bütün şer'î şartları bünyesinde taşıması lazımdır. Bu şartlarla tamamlanmayan herhangi bir evlilik akdi, mutlak olarak evlilik sayılmaz.
Evlilik, şer'i olarak icab ve kabul ile gerçekleşir. İcab, akit yapan iki kişinin birinden ilk olarak sudur eden sözdür. Kabul ise akdi yapan diğer kimseden ikinci olarak sudur eden sözdür. Mesela, kız erkeğe, "ben kendimi sana eş olarak verdim”, erkek de “ben kabul ettim” dese ya da bunun tam tersi bir işlem yapılsa (önce erkek sonra da kadın konuşsa), konuşanlardan birincinin teklifi "icab", ikincisinin cevabı da "kabul"dür. İcab ve kabul direkt olarak evlenenlerin her ikisi tarafından olabileceği gibi, onların vekilleri tarafından da icra edilebilir veya biriyle diğerinin vekili arasında da gerçekleşebilir. İcabta "evlenmek" ve "nikâh etmek" lafızlarının olması lazımdır. Bu ifadenin kabulde yer alması şart değildir. Şart olan; bu icaba diğerinin razı olmasıdır. Evlenmeyi kabul ve razı olduğunu ifade eden herhangi bir lafız, bunu ifade eder. Ancak, icab ve kabulü ifade eden lafızların, mazi sigasıyla olması lazımdır. “Seni zevceliğe aldım” ve “kabul ettim” gibi lafızlarla olmalıdır. Bu lafızlardan biri mazi, diğeri müstakbel lafızlar ile olabilir. Çünkü, evlilik bir akittir. Evliliğin subut bulduğunu ifade eden bir lafızla olması lazımdır. O da, mazi sigasıdır. Evlilik akdinin gerçekleşmesi için dört şart gereklidir:
1- “Kabul” ve “icab”ın cereyan ettiği mecliste birlik olmalıdır. Yani, icabın sudur ettiği yer aynı zamanda kabulün sudur ettiği yer olmalıdır. Bu husus, akid yapan iki kişinin hazır bulunmaları halinde böyledir. Akid yapanlardan biri bir beldede, diğeri ise bir başka beldede olursa ve biri diğerine evlenme teklifi yapan bir icab mektubu yazsa, kendisine mektup gönderilen kimse de kabul etse evlilik gerçekleşmiş olur. Fakat bu durumda kendisi veya başkası iki şahid huzurunda mektubu okuyup onun ibaresini şahidlerin işitmesi lazımdır veya mektubu alan kimse, bulundurduğu şahidler huzurunda, "Falan kimse, bana evlenme teklifi yapmış bulunuyor" diyerek, mecliste onları şahid tutar ve kendini onunla evlendirdiğini söyler.
2- Akdi yapan her iki tarafın, birbirinin sözlerini işitmeleri ve anlamaları şarttır. Bu ifade ile evlilik akdinin kastedildiğini her iki tarafı da bilmelidir. Eğer işitmediği ve anlamadığı için bunu bilmezse, mesela; bir erkek bir kadına anlamadığı Fransızca ile "seni zevceliğe kabul ettim" cümlesini telkin ettikten sonra kadın, manasını anlamadığı lafızların aynısını tekrarlarsa ve bundan maksadın evlilik akdi olduğunu bilmezse, evlilik akdi gerçekleşmiş olmaz. Eğer kadın, bu sözlerin evlilik akdinden dolayı söylenen lafızlar olduğunu bilirse akid sahih olur.
3- İcabın hepsine veya bir kısmına ait olsa da kabul, icaba muhalefet etmemelidir.
4- Akid yapanlardan birinin diğeriyle evlenmesini şeriat mübah kılmış olmalıdır. Mesela, kadının Müslüman veya ehli kitap olması, erkeğin de sadece Müslüman olması lazımdır.
Bu dört şart tekamül ettiği zaman evlilik akdi gerçekleşmiş olur. Bu dört şarttan herhangi bir tanesi bulunmadığı takdirde, evlilik akdi gerçekleşmiş olmaz ve bu akid temelde batıl olur. Evlilik akdi gerçekleştiği takdirde evliliğin sıhhatı için üç tane sıhhat şartı lazımdır:
1- Kadın, evlilik akdinin “mahalli” olmalıdır.
2- Nikah ancak velinin varlığı ile sahih olur. Kadın kendi kendini evlendiremez veya velisi dışında bir başkası tarafından evlendirilemez. Evlendirme hususunda, velisinin dışında birisini vekil tayin edemez. Velisinin dışında birisini vekil tayin ederse nikah sahih olmaz.
3- Baliğ ve akıllı iki Müslüman şahidin bulunması lazımdır. Bu iki şahidin, evlilik akdiyle ilgili kabul ve icabı meydana getiren sözün gayesini anlamaları lazımdır. Bu iki şartı havi olduğu zaman, bu akid sahih olur. Bunlardan biri eksik olursa bu nikâh fasid olur. Ancak, evlilik akdinde akdin yazılmış olması veya bir vesika ile tescil edilmesi şart değildir. Kadın ve erkek tarafından, şifahi veya yazı ile bütün şartları havi şekilde cari olan kabul ve icab, evlilik akdini sahih kılar. İster bu yazılsın ister yazılmasın evlilik iki kişi arasında bir akid olduğu için ancak icab ve kabul ile tamamlanır.
Gerçekten akid ancak icab ve kabul ile tamamlanır ve oluşur. İcabta evlenmek ve nikâh lafızlarının şart kılınmış olması, nassta varid olduğu husustan dolayıdır. Nitekim Cenabı Allah:
"Onu seninle evlendirdik."
"Babalarınızın nikâhlandığı kimselerle nikahlanmayınız." buyurmaktadır. Sahabe icmaı'da bu hususta tahakkuk etmiştir. İcab ve kabul meclisinin bir olması şartına gelince; meclisin hükmü, akd halinin hükmüdür. Eğer kabulden önce akit tarafları ayrılırlarsa icab batıl olur. Çünkü o zaman kabulün anlamı olmaz. Zira ondan yüz çevirip ayrılmak, kabulü ortadan kaldırır. Yine o sırada akit yapan her iki kişinin başka şeylerle meşgul olmaları kabulden imtina anlamına gelebilir. Akid yapanlardan her birinin, diğerinin sözünü işitip onu anlaması şartına gelince; bu ifade ve ibare ile evlilik akdi kastediliyor; yine bu söz icaba, kabul cevabı olduğu için neyi ifade ettiği bilinmelidir. Çünkü icab; akid yapanlardan birinin diğerine hitabıdır. Eğer hitab edilen kimse söylenen şeyleri bilmezse hitab yapılmış sayılmaz. Dolayısıyla hitaba karşı herhangi bir kabul de söz konusu edilemez. icabın, kabule muhalif olmaması, icabın bütün gereklerine teslim olduğuna delalet etmediği müddetçe kabul sayılmaz. Eğer anlaşmazlık olursa, icaba dair varid olan hususlara teslim olunmamış olur ki kabul gerçekleşmiş olmaz. Şeriat'ın, akid yapan iki kişiden birinin, diğeri ile evlenmesini mübah kılmış olması şartına gelince; bilindiği gibi şeriat, caiz olmayan herhangi bir akdin yapılmasını yasaklamıştır.
Buraya kadar anlatılanlar akdin gerçekleşmesiyle ilgiliydi. Akdin sıhhatına gelince; akdi nehyeden herhangi bir husus varid olmazsa, şeriat o akdi tamam olarak görür. Fakat belli bir şey üzerinde yapılan akdin icrasını nehyeden bir husus mevcud olursa bu akid fasid olur. Ancak böylesi bir akid batıl olmaz. Kadının evlenme akdinde akid mahalli olarak şart kılınmasına gelince; şeriat bazı kadınlar ile evlenmeyi, bazı kadınları da nikah altında bir arada bulundurmayı yasaklamıştır. Eğer yapılan akid, akdin icrasının haram kılındığı kimseler üzerinde gerçekleşmişse bu akid sahih olmaz. Velinin izni olmadan nikahın sahih olmamasına gelince; Ebu Musa Nebi (s.a.v.)'den şu hadisi rivayet etmektedir:
"Velinin izni olmadan nikah yoktur." Kadının, kendi kendisini veya başkasını evlendirme hakkına ve velisi dışındaki bir kimseyi vekil kılma hakkına sahip olmamasının delili Aişe (r.anha)'nın Nebi (s.a.v.)'den rivayet ettiği şu hadistir:
"Hangi kadın velisinin izni olmaksızın nikahlanırsa onun nikahı batıldır. Onun nikahı batıldır. Onun nikahı batıldır." Ebu Hureyre ise Nebi (s.a.v.)'den şu hadisi rivayet eder:
"Kadın kadını evlendiremez. Kadın kendi başına da evlenemez. Zani kadın; kendi kendine evlenendir."
İki Müslüman şahidin bulunmasına gelince; Kur'an-ı Kerim ric'î talak ile boşanmış bir kadına, tekrar kocasına dönmesi halinde, iki Müslüman şahidi şart koşmaktadır. Nitekim Allah (c.c.) şöyle buyurmaktadır:
"O kadınlar müddetlerini tamamlayınca, onları ya güzelce tutun veya güzelce onlardan ayrılın. Ve sizden olan, iki adil kimseyi şahid kılın." Hasan (r.a.), "ayette geçen "sizden" tabiri iki Müslüman anlamına gelmektedir" diyor. Nikâh akdini devam ettirme anlamında olan "ric'î" de, iki Müslüman şahid şart kılındığına göre, evlilik binasını kurma sırasında yani nikâh akdi yapılırken iki şahidin bulunması şartı öncelikle aranır. Kaldı ki, nikâh akdi ve nikâh akdinin devamını istemek aynı konudur, her ikisinin de hükmü aynıdır.
alıntı
haythuyt
08.09.2008, 17:20
BULUTUM PAYLASIMINIZ ICIN YINEDE TESEKKUR EDERIZ..............
mesut_sivasliyiz_58
08.09.2008, 18:29
BEN EVLILIK SECTIM CUNKU BU YAZ SIVASTA DEMIYOR YOLUNU SENTIKAZINDA DUNYA EVINE GIRDIM ONUN ICIN EVLILIK TUM BEKARLILARA NASIP EDERDERIM
Bekar ve yeni evlenen arkadaşlara derimki.Çocuğunuz olupda işten gelince seni kapıda karşılayıp boynuna sarılınca bu soruyu tekrar gözünüün önüne getirin o zaman cevap verin...Bakın o zaman yorgunluk diye bişey kalıyormu,bakalım ne cevap verirsiniz... :)
CrSivaslim58
08.09.2008, 19:47
**************EVLILIK********* ***********
Sivasprensi
08.09.2008, 22:16
yas 24 meslek turızm mekan antalya daha ne olsunn...tabıkı bekarlık yada ıssızlık;)
jacop162000
08.09.2008, 22:38
yas 24 meslek turızm mekan antalya daha ne olsunn...tabıkı bekarlık yada ıssızlık;)
kardesime katılıyorum...... en iyisi :D
Valla bence hic biri :D:D:D:D:D:):)
Sivasprensi
08.09.2008, 23:00
Valla bence hic biri :D:D:D:D:D:):)
bende 10 yasında olsam öyle derdım
CrSivaslim58
09.09.2008, 20:06
Valla bence hic biri :D:D:D:D:D:):)
Yaa Veysel bende tabiki evlenmek istemiyom :DAma nasil
olsa sonunda evleniyoruz:D
Yaa Veysel bende tabiki evlenmek istemiyom :DAma nasil
olsa sonunda evleniyoruz:D
:) Doğru söze ne denir... :) :)
CrSivaslim58
09.09.2008, 20:13
:) Doğru söze ne denir... :) :)
Yaa diyorsun evlencem diye bide sonunda kendin istiyon
ne yapallim öyle olcak:)
Mert5858
09.09.2008, 20:27
Bencede Hicbirisi .
:)
-----------------------------
çiltaş_58
10.09.2008, 13:24
evlilik....................... ............
gürün_güzeli
10.09.2008, 13:42
evlilik....................... ...hayatını birisiyle paylaşmadığın sürece ne anlamı kalır ki?
Arif Coşkun
10.09.2008, 13:50
Yapılan istatistik verilere göre evlenende, evlenmeyende pişmanmış:D
gürün_güzeli
10.09.2008, 14:40
evlenen bir evlenmeyen bin pişman:D...........
güleyşa_58
10.09.2008, 15:39
Valla bu konu bana biraz uzak ama hani evlenen de evlenmeyen de pişmanmış ya şu söz cidden doğru;:)
Evlilik kafes gibidir. İçerdekiler çıkmaya, dışardakiler girmeye çalışır... ;)
sivasli_boy
10.09.2008, 16:06
bekarlik sultanlıkmis onu diyen halt etmis evli degilim ama evli olanlara ozeniyorum...
Evlilik diyorum. Sevdigim kisi benide severse evlilik benim icin mecburdur.
% 50 Evlilik
% 50 Bekarlık :D
Alibaba58
10.09.2008, 22:37
Evlilik tabiki ama insan bekarlık günlerini de özlemiyor değil. İnsan bişeyleri kaybetmeden kıymetini anlayamaz. Bekarken çoluk çocuk derdi yok rahatsın ama evlenmişsin çoluk çocuğun var :)
Evlilik tabiki ama insan bekarlık günlerini de özlemiyor değil. İnsan bişeyleri kaybetmeden kıymetini anlayamaz. Bekarken çoluk çocuk derdi yok rahatsın ama evlenmişsin çoluk çocuğun var :)
Siz evlimisiniz, bekarmısınız ?
MeLody58
18.09.2008, 13:37
tabiki Bekarlık :)
_________________________
ötükenindelisi
25.09.2008, 18:44
evlilik denğini bulursannnnnn
Svs_Crazy_58
25.09.2008, 19:17
Bekarlık sultanlıktır, fakat er ya da geç demokrasiye geçilir. :D...
dark_yamtar58
25.09.2008, 20:30
Evlilik ve bekarlık ikisinide yaşamak lazım.Yazın insan karpuzu canı çekiyor iştahla yiyor ama havalar soğuyunca karpuzu hiç kimsenin canı çekmiyor.Bekarlıkta herşeyi yaşayıp zamanı gelincede evlenip yakalayabilirsen onun güzelliklerini yaşamak gibisi yok.
yerliturkuaz
16.11.2008, 22:52
Evlilik bir çok arkadaşım bekarlığı seçer fakat her yetişkin kişinin yaşaması gereken bir olgu....
sevgim 58
16.11.2008, 22:58
tabikiiiiiii bekarlik....evlilik kimi mutlu etmis ki? ben görmedim........
zaten her evliligin sonu hep kötü .....bosuna evlenipte kendinizi kandirmayin....hersey bos...
Sivasspor maçlarıma karışmasın,halı saha maçlarıma karışmasın evlilik olalabilir.:)
Tekin Barlas
17.11.2008, 09:15
tabii ki evlilik eğer doğru kişi ise karşınızdaki..
Yanlış kişi yoktur.Yanlış secim yapılan kişi vardır.Bununda çoğunluk yüzdesi insanın kendi elindedir.
jasminiron
17.11.2008, 10:12
Ya bekarlık tabiki ay erkeğin kahrı çekilirmi yok yemek tuzlu yok pantolonum çift ütü olmuş :(
!~+4upn| q!y4rI
17.11.2008, 10:14
Bana göre bekarlık :D:D:D Ama evLenmek te Sünnet Peygamber Efendimizin Emri tabii....
arkaslar ben bekarlık dıyorum bosuna deme mıslr bekarlık sultanlıktır
Tekin Barlas
17.11.2008, 10:15
Ya bekarlık tabiki ay erkeğin kahrı çekilirmi yok yemek tuzlu yok pantolonum çift ütü olmuş :(
Demekki sorun erkekte değil! Yemeği kıvamında yapmayan giyisiyle yeterlİ düzeyde ilgilenmeyen kişidedir he ne dersin :)
!~+4upn| q!y4rI
17.11.2008, 10:18
oooo0o00o00o0o0o00o00o0o00o00o oo Abi sağoLasın yaa Damardan girdin waLLA D:D:D:D
Tekin Barlas
17.11.2008, 10:20
oooo0o00o00o0o0o00o00o0o00o00o oo Abi sağoLasın yaa Damardan girdin waLLA D:D:D:D
Gerceklerle yaşayan biriyim hemşocan.Damar bizim olayımız :)
!~+4upn| q!y4rI
17.11.2008, 10:21
WAy be :D:D:D Tam kafa adamsın abi ya Ağzına klavyene :D Yüreğine sağLık ;) :D
gezgin_58
17.11.2008, 14:51
BERABER YASAMAK AMA EVLENMEDEN
Kadirhan
17.11.2008, 14:58
mutlu olayım yeterli (:..bekarda olsam önemli degil evlensemde ...ama dinimizce bekar kalmak uygun görülmemiştir..en iyisi evlenmek .
sevgim 58
17.11.2008, 14:58
hey genc arkadaslar , evlenmek veya nisanli arkadaslar,
evlenmeyi cok iyi düsünün 1 degil 100 degil 1000 defa düsünün.
evlenmek koc kolaya ama yuva yikmak cok zor.
cok iyi düsünün ben bu kisiyle ömür boyu kahrini cermiyim diye cok sorun kendi kendinise.
bir heves isin evlenmeyin. cok iyi taniyin birbirisinisi.
evlilik ya HEP ya HICiTIR bunun yarisi yoktur, esinisi yari yolda birkmayain. LÜTFEN !!!!
(Can Dündar DAN...)
Evlilik, inanmadığım halde içerisinde 17 seneyi bitirdiğim bir kurum benim için. 17 senede (abartmıyorum) 40 çift arkadaşımın son verdiği kurum ayni zamanda da... Evlili ğimin bu kadar uzun sürmesinin gizi belkide kuruma inanmamaktan geçiyor.
Evliliği toplumun dayattığı şekilde yasamamaktan... Nedir bu dayatmalar?
Erkeğin muhakkak kadından yasça büyük olması, eğitim seviyesinin erkeğin lehine ya da en azından eşit olması bunların sadece ikisi...
Olmaz, yürümez diyor toplum... Erkek! yasça büyük olmalı ki, kadına 'hot' dediğinde oturmalı kadın... Yâda yumuşatıyorlar;
-Efendim kadın erkekten önce çöktüğü için (hani doğum falan) küçük olmalıymış yaşı...
Eğitimde de böyle... Kadının çok okumuşu bilmiş olurmuş, evde kalmakmış layıkı...
EŞİM BENDEN 2 YAS BÜYÜK; ne 'hot' dememe gerek kaldı 17 senede, ne de benden önce çöktü...
Yıllar içinde ben yaş landıkça o gençleşti,
-'Ooo Can bey kapmışınız çıtı rı' esprilerine muhatap dahi oldum.
EŞİM 3 ÜNİVERSİTE BİTİRDİ; ben bi taneyi 9 senede bitirdim..
Ne o bana bilmişlik tasladı, ne ben ona ezik baktım... Kulağa gelen müzik tekse de, onu oluşturan notalar farklıdır der Halil Cibran...
Bunu unutmadık biz.
Ben konuşurken o dinledi, ben dinlerken o konuştu 17 sen e.
O öfkeliyken ben, ben öfkeliyken o 'haklisin bitanem...' dedik,
Öfke bitip f! ırtına durulduğunda 'ama bi de böyle düşün' de dedik fikrimizi savunurken.
Farklı insanlar olarak görmedik birbirimizi, ayni amaç içi n savaşan neferlerdik bu hayatta...
Asla bilmedik ne k adar para kazandığımızı, ortak cüzdanımızdan gerektiği kadar aldık..
Ne kadar çalarsa çalsın masanın üstünde telefon, kim bu saatte arayan karşı cins diye sorgulamadık da ama...
Sevginin en büyük dostuydu bizim için 'güven'... Ve güvenin ardına saklanmış bir 'saygı' vardı daima...
Ne kavgalar, ne badireler atlattık 17 senede...
Eee ülkeler neler gördü, biz çekirdek aile mi sütliman yaşayacaktık...
Bir gün öyle bir girdik ki birbirimize, ben ilk kez odamın dışında yattım bi gece, misafir odasında...
Gece yarısı kapı aç ıldı esim;
-'Ne yapıyorsun burada?' diye sordu kapının eşiğinden, 'uyuyorum' dedim buz gibi bi sesle... Gitti, gelmesi 1 dakikasını almıştı elinde yastıkla... 'k ay yana' dedi daracık yatakta. 'ne yapıyorsun?' ! dediğimde 'benim yerim senin yanın, sen gelmezsen ben gelirim' dedi...
Anladım ki o gece, en uzun kavgamız yat saatine kadar sürecek...
Ve bence doğrusu da bu...
Özen gösterdik o günden sonra, evin her yerinde kavga ettik, yatak odamız hariç.
Kırsak da zaman zaman kalplerimizi, asla kin tutmadık birbirimize...
Toplum kurallarıyla oynasaydık bu oyunu belki de 41 inci çift ol acaktık o listede...
Ama oyunun kurallarını biz koyduk... Nede olsa bizim oyunumuzdu oynanan...
Evlilik; hesapsız içine dalınması gereken bir oyun bence...
Topluma kulaklarını tıkayarak hem de... Ne benim, ne de bizim sözlerimizle...
Sadece gönlünüzden geçtiğince...
Dediği gibi Ataol Behramoğlu'nun;
'...Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara, göğe, bütün evrene karışırcasına. Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır. Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insan a... !
CAN DÜNDAR
Hayat kısa gelen bir battaniye gibidir.
Yukarı çekersin ayak parmakların isyan eder.
Aşağı çekersin omuzların titrer. Ama yine de, neşeli insanlar dizlerini karınlarına çeker, rahat bir uyku uyumayı başarır...
mesut_sivasliyiz_58
17.11.2008, 18:20
TABIKIII EVLILIK BEN GORUSUM BUU BEKARLIK SULTANLIK OLABILIRCUNKU EVLILIK HAZIR DEGILSIN DEMEK KI
selahattin2008
17.11.2008, 18:46
tabiiki evlilik cogalıp dünyayı teslim alıp türk bayragını bütün semavata göstermek icin
aykut-akay
17.11.2008, 19:32
evlilik tabiki , evli olan insan düzenli insan olur hayati düzene girerBEKARLIK SULTANLIK .....
AMA KENDI CAMASIRINI YIKAYAN SULTAN GÖRDÜNÜZMÜ :D
Bekarken evlilik, evliyken bekarlık cazip görünür sanırım...
MeLody58
22.11.2008, 21:19
Bence Sonsuza Kadar Bekarlık Kim ne derse desin ...
sandalli
22.11.2008, 21:42
Ben bugün icin bekarlik diyorum,
evlilik diyorum. hayat arkadas olmasi lazim, diye dusunuyorum
teamfoback
01.12.2008, 10:05
artık evlilik diyorum:))))
not:öncedende diyordum ama değişen bişey olmadı:P
_DuMaN_58
11.12.2008, 13:47
Neden Bilmiyorum ama Bekarlığı Seçtim :)
belgin61
11.12.2008, 13:55
Evlilik tabiki insanlar yalnız yaşayamazlar uzun süreli beraberlik bana göre degil insanlar anlaşabileceği insanı bulmak.hiç kimse ayrılmak için evlenmez.Evlilik şans birazda
_DuMaN_58
11.12.2008, 13:59
Yani Düşünüyorumda bir Bayanla Ölene Kadar beraber Olacağım, Onunla Yaşayacağım.. Valla Biraz Garip Geliyor bana :)
belgin61
11.12.2008, 14:12
Evlilik den yanayım evli olmadan yaşanan beraberliklere karşıyım evlilik birazda şanş karşılık lı anlayış fedakarlık gerektirir.Ayrı kültürlerden yetişmiş insanların evlenip herşeylerini paylaşması zaman istiyor.Eşler birbirlerine saygı duymalı sevmeli eğer bunlar.kalmamışsa sürdürmenin de iki tarafı yıpratır.Dilerim hiç bir evlilik bozulmaz evlilikler ne kadar sevgi içinde sürerse topluma da faydalı örnekler oluşturur,
_DuMaN_58
11.12.2008, 14:15
Evet Evlilik Büyük bir Sorumluluk Gerektiriyor. Belkide onun içindir. Neyse ya Daha Genciz zamanı Gelince Bakarız :)
sevgim 58
11.12.2008, 18:40
bekarlik sultanliktir bunu bosuna dememisler...........
Siyahnur
11.12.2008, 19:42
eheh cok kötüsünüz abi !:D
Ne diyelim, imkani olan.. esine eziyet etmiyecek olanlar evlensin.
Büyümemis bebekler olgunlasincay akadar bekar kalsin.;)
serhat_58
11.12.2008, 21:43
bekarlik tabiki, istediyin zaman herseyi yapabilin:)
EyüphanAydın
11.12.2008, 22:22
Bekarlık sultanlıktır :) diyeceğim başka birşey demiyeceğim.
dertli58
11.12.2008, 22:50
Bende evlilik diyorum ama bazi evlilik goruyorumki o zaman bekarlik diyorum bazende ole evlilikler varki bir omur boyu mutlu huzurluu bi yuvada 4 duvar odada gunlerini gecirenler var bende diyorumki evlilik en iyisi en guzeli ama karsinizdakininde dusunceleri sizin ki gibi olsun en onemlisi tabi huyunun guzel temiz olmasi diyorum herkesi Selamliyorum
fikrettin_58
15.12.2008, 19:02
Hayırlı olacaksa EVLİLİK diyorum..
sevgim 58
15.12.2008, 19:02
yasasin bekarlik...................... ....
EyüphanAydın
15.12.2008, 20:37
Gördümki konularda Bekar Olanlar evlilik,Evli olanlar ise bekarlık istemiş :) İlginç
gezgin_58
15.12.2008, 21:52
beraber yasamak ama resmiyettde hic bir sey olmayacak her iki tarafda hur olmali
sevgim 58
15.12.2008, 21:57
beraber yasamak ama resmiyettde hic bir sey olmayacak her iki tarafda hur olmali
annnnnnna rezmi olayacakmi ??? Hür mü ??? annnna bah yav olmaz kele bunlar gavur isi .........
evli olmayi beceremiyorsan bekar gezeceksin......
bence BEKARLIK SULTANLIKTIR konu kapanmistir.........
ramazan_d
04.01.2009, 20:45
bence bekarlık sultanlık lafına katılmıyorum çünkü belli bir zamandan sonra insana gerekli olan bir evliliktir tabikide sorumluluk isteyen evliliktir
ramazan_d
04.01.2009, 20:48
aile yapısı evilikten geçer bekar insan gereksiz hayali ideali olmayan kişidir kanımca
aytmatov
04.01.2009, 21:38
bence diye düşünebilen biri değilim o yüzden doğru bildiğimi söyleyeceğim
müslüman ehlinin çoğalması ve eşine allah rızası için hürmet gösterebilen bir eşin varlığı şüphesiz çok güzeldir.o yüzden bekar yaşayıp islama ne kadar hizmet edilebilir diyorum ve evlilik diyorum..
BİR İNSAN GUCLU BİR İRADEYE SAHİPSE EVLENMESEDE OLUR ......
tabiki bekarlık.............
tabiki bekarlık.............
ruba senin evlenme yaşın gelmiş sende istiyosun evlenmeyi naz yapma:)
ruba senin evlenme yaşın gelmiş sende istiyosun evlenmeyi naz yapma:)
kim demiş istediğimi ben böyle gayet rahatım elin oğlunu alıpta başıma bela edemem
sivassporlukiz
04.01.2009, 21:58
Eger Karsindaki Dogru Kisiyse Tabiki Evlilik...
Ben iStemezDim Hayatim Boyunca Bekar Olmayi...
kim demiş istediğimi ben böyle gayet rahatım elin oğlunu alıpta başıma bela edemem
kendini kandirma ...evlilik guzel bir şey..fakat yıne diyorum iradesi guclu olan evlenmesin... anlayan anladi....
hakaan beni benden iyi mi biliyorsun
hakaan beni benden iyi mi biliyorsun
evet seni senden iyi biliyorum
evet seni senden iyi biliyorum
bu kanıya nasıl vardın öğrenebilir miyim
[QUOTE=ruba;357831]bu kanıya nasıl vardın öğrenebilir miyim[/QUOTogrenmesen olmazmi_=_=_=?
bu kanıya nasıl vardın öğrenebilir miyim
ögrenmesen olmazmi.............
[QUOTE=ruba;357831]bu kanıya nasıl vardın öğrenebilir miyim[/QUOTogrenmesen olmazmi_=_=_=?
o zaman sende benim adıma konuşma olur mu
[QUOTE=HaKaaN;357835]
o zaman sende benim adıma konuşma olur mu
ama gercekler oyle diyor ne yapalım şimdi ...
sandalli
04.01.2009, 22:38
Insan icinde bulundugu duruma göre cevap veriyor bence. Ben su anda bekarlik diyorum.
figen-58
04.01.2009, 23:45
evlenip erkek kahrı çekene kadar bekar kal erkekler senin kahrını çeksinnn????YAŞASIN BEKARLIK****
evlenip erkek kahrı çekene kadar bekar kal erkekler senin kahrını çeksinnn????YAŞASIN BEKARLIK****
senin kahrın hiç çekilmezki erkeklere taş atıyosun....
gezgin_58
04.01.2009, 23:50
evli olanlar catlasin bekarlar gezsin dolassin bencede bekarlik sonuna kadar ozgurluk
akkayalı18
04.01.2009, 23:51
tabi ki bekarlık ev sorunu yok bişey yok
bekarlık sultanlıktır.
Evliliği kahır çekmek olarak gördükten sonra,evlilikten mutluluk çıkar mı meçhul!!
figen-58
04.01.2009, 23:58
senin kahrın hiç çekilmezki erkeklere taş atıyosun....
O SENİN FİKRİN SANA SORAN OLMADI BURDA HERKES KENDİ FİKRİNİ SAVUNUYO SEN BANA YORUM YAPAMASSIN
O SENİN FİKRİN SANA SORAN OLMADI BURDA HERKES KENDİ FİKRİNİ SAVUNUYO SEN BANA YORUM YAPAMASSIN
yorum yapılacak biri degilsin zaten algılaman farklı sen yorumsuzssun...........
yiğidoturan
05.01.2009, 00:24
tabi ki bekarlık ev sorunu yok bişey yok
bekarlık sultanlıktır.
İNANMAYIN SİZU KANDIRAYI BEKARLIK REZİLLİKTİR:D:D:D
figen-58
05.01.2009, 00:34
yorum yapılacak biri degilsin zaten algılaman farklı sen yorumsuzssun...........
YAPMA OZAMAN SEVİYESİZ SANA BİŞİ SPOORAN YOK
YAPMA OZAMAN SEVİYESİZ SANA BİŞİ SPOORAN YOK
seviyesiz oldgunu tum forum bıldı bırazda saygılı olsan kendıne faydan dokunur.....
konu sapmiş =)
neyse ewlilik dıyorum suan bekarım ama heralde ewlillikle ınsanların hayatı duzene gırcegını rızkının artcagına ınanıorum
figen-58
05.01.2009, 01:04
yorum yapılacak biri degilsin zaten algılaman farklı sen yorumsuzssun...........
ÇOK UKALA BİRİSİN KONUŞMAYA BİLE DEĞMEZSİN SEVİYESİZLİK YAPMA LÜTFEN SENLE MUATTAP BİLE OLMAK İSTEMİYOM
sevgim 58
05.01.2009, 01:08
bekarlik sultanliktir bu böyle biline............
KONU KAPANMISTIR................... ..........
bekarlık tabiki :) evlenmişte kim mutlu olmuş !!
Sivaslisandy-58
05.05.2009, 03:09
ikiside degil bunun ortasi olsaydi keske ne bileyim !?
bekarkende mutlu degiliz evli ikende bir neden cikaririz?
kanatkar olmaliyiz ve birbirimizi tamamlayacak insanla evlenmeliyiz.
kadin artidir erkek ise eksi benden söylemesi:D
ha bu arada ben zaten evliyim tecrübe konusuyor:D
Klimasuyu
05.05.2009, 03:19
yerine göre dedeğişir ...
ama yinede bekarlık sultanlıktır..
gönlüm58
05.05.2009, 07:12
mutsuz bi evlilik olacagına kafam rahat bekar olayım...
Her ikisinde bir güzelliği vardır :)
serhat_58
06.05.2009, 16:45
bence bekarlik diyorum:)
bence bekarlik diyorum:)
yani bekarllık sultanlık diyorsun
sivaslii58
07.07.2009, 15:44
Ya bence bekarlik sultanliktir ama bi yere kadar...Tabiki bekarligini doya doya yasayacan ama sonra dogru bi evlilik yapmak iyi tabi...
Evlilik Diyorum..........
bekarlık bir yere kadar sultanlık şimdiki gençlerimiz gibi bizde geçliğimizde aynısını diyorduk belirli bi yaştan sonra sağlam ve mutlu bi evlilik gerekli tabiki
BENCEDE YERI VE ZAMANI GELINCE EVLILIK TABIKIDE SONUCTA SÜNNET BU DINI BOYUTUNADA ÖNEM VERMELI:)ÖNEMLI OLAN ALLAHTAN HAYIRLSIINI DILEMEK...ALLAH bizi iyilerlen karsilastirin...Gönlümüzde olani hakkimizda hayirlisi eylesin hakkimizda hayirli olani da gönlümüze razi eylesin ins...vesselamm...
Tabiki Evlilik.....her insanın zamanı geldiginde evlenmesi taraftarıyım,neslimizin devamı ve gençlerimizin düzenli bir aile kurmaları için evlilik şart bence bu aralarda dügünler çok tüm yeni çiftlere mutluluklar diliyorum.:):):)
vanlıyam65
07.07.2009, 23:18
evlilik tabi ki...en kutsal müessese
Klimasuyu
07.07.2009, 23:20
Bekarlık sultanlıktır tezinde ısrarlıyım :D....
vanlıyam65
07.07.2009, 23:28
zamanında bekarlık güzel.ama evlilik gerçek sultanlık
Bekarlık sultanlıktır tezinde ısrarlıyım :D....
katılıyorum sana bekarlık sultanlık:D:D
Klimasuyu
07.07.2009, 23:54
Evlenipte napacaksınız arkadaşlar aklınızı başınıza toplayın:Dbekarlığın tadını çıkarın :D...
Yaşasın bekarlık!:D....
vanlıyam65
07.07.2009, 23:55
:D :D :D
65serdal58
08.07.2009, 02:04
zamanında bekarlık güzel.ama evlilik gerçek sultanlık
bak hele bak...sen mi diyorsun ibolya bunları::D
tartışmasız bekarlıkkkkkkk:D
65serdal58
08.07.2009, 02:11
tartışmasız bekarlıkkkkkkk:D
evlilik....................... ................:D
bu fotoya değer.......!!!!!!
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] ([Üye Olmayanlar Linkleri Göremez])
öyle ama şimdi uyuyorlar uyanıncaaaa:D
65serdal58
08.07.2009, 02:23
:D :D :D
anlamadım:D
Klimasuyu
08.07.2009, 02:24
Şimdi Serdal hoca bi fotoraf ekleyecem ömrünün sonuna kadar evlilikten nefret edeceksin:D.D:D...
:Dyani uyanınca anormal oluyolar
65serdal58
08.07.2009, 02:25
bekliyorum.................... .........:D
Klimasuyu
08.07.2009, 02:25
:D :D :D
anlamadım:D
Bendee::D:D................... ........
65serdal58
08.07.2009, 02:27
de hadiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiii:D
merak ettim
:D
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] ([Üye Olmayanlar Linkleri Göremez])
şu foto kadar huzur ve mutluluk vardı bu dünyada...
Klimasuyu
08.07.2009, 02:28
Bide bu resme bak hocam:D:D.............
65serdal58
08.07.2009, 02:29
.............................. ...................:D
aman allah korusun böyle kadınlardan:D
bencede :D
böyle erkeklerden de korusun:D
65serdal58
08.07.2009, 02:33
aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn...... ......................:D
yok değil yaniiiii:D
bekarlık cidden sultanlık yaaa:D
65serdal58
08.07.2009, 02:36
aynen katılıyorum hanımefendi:D
ama benim gibi evlenmem diyen kızlar hemencecik gidiyor:D:D
65serdal58
08.07.2009, 02:38
hem ağlarım hem giderim hesabı dimi:D
Klimasuyu
08.07.2009, 02:39
ama benim gibi evlenmem diyen kızlar hemencecik gidiyor:D:D
Yaaw bırakın bu işleri evde kalan kızlar bekarlık sultanlıktır diye kendilerini kandırıyorlar:D:Dsonrada karşılarına çıkan ilk erkekle hemen evleniyolarD::D:D:D....
65serdal58
08.07.2009, 02:40
allah hayırlısını nasip etsin........................
Klimasuyu
08.07.2009, 02:40
hem ağlarım hem giderim hesabı dimi:D
Yok hoca ne hesabı olduğunu ben açıkladım aşağı bak:D:D...
65serdal58
08.07.2009, 02:43
alemsin yaaaaaaaaaaaaaaa:D
bende evleneyim diye böyle sölüyorduuumm zaten çakmadınız köfteyi yaaa:D:D
65serdal58
08.07.2009, 02:44
hayırlısı kardeşim yaaa.....
evlilik kısmet işidir.........
Klimasuyu
08.07.2009, 02:45
alemsin yaaaaaaaaaaaaaaa:D
Biliyorum:D:D:D..........
65serdal58
08.07.2009, 02:47
ben kaçar arkadaşlar....
:D
Klimasuyu
08.07.2009, 02:48
İyi geceler hocam Allah rahatlık versin.........
vanlıyam65
10.07.2009, 23:28
sen misin evlilikten bahseden serdal bey?şaşırdım.:D
gönlüm58
09.03.2010, 20:06
Evli olup bekar kalsam...:D:D
bekarlığın ve evililiğinde hayırlısı derim kısmetinde ne varsa görüyor insan:D
evlilik cok guzel ben kizkenbu kadar ozgur deyildimm
rüzgar79
10.03.2010, 09:58
her kese göre degisir kim evliyken özgürdür kimi bekarken
ben evliyken özgürüm bekar olsaydim anam babam internete bile sokmazdi.
rüzgar79
10.03.2010, 10:13
simdi bile öyle izine geliyorum annem kapidan baktirmiyor
kaynanama gidiyorum kapida bacadayim bu sene kaynanamdayim hep yasasin özgürlük
vBulletin v3.8.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.