Orijinalini görmek için tıklayınız : ALLAH’A TANRI DENİR Mİ? Ve YARATMAK KELİMESİ
Allah'a "tanrı" denip denmeyeceğini yine Allah'ın bize öğrettiği isimlerine bakarak cevap verelim.
Eğer Allah'ın ve Resulü'nün öğrettikleri isimler arasında varsa, Allah'a Rahman dediğimiz gibi tanrı da deriz. Ama yoksa, Allah kullarına kendini o isimle tanıtmamışsa diyemeyiz. Bu konuya bir ayetle açıklık getirelim;
"En güzel isimler (el-esmâü'l-hüsnâ) Allah'ındır. O halde O'na o güzel isimlerle dua edin...." (Araf 180)
Yani bu ayetin bir diğer mânası da, bu isimler arasında olmayan isimlerle dua etmeyin manasına da gelir. Kaldı ki, tanrı kelimesi yer tanrısı, gök tanrısı gibi insanlar tarafından uydurulan ve ilah olma özelliklerinden uzak olan şeyler için kullanılıyor.
Allah içinde tanrı kelimesini kullanan kişinin kastı, yukarıdaki ilahlar kategorisinde Allah'a bir yer vermekse, bu niyet o insanı baş aşağı götürür, yok eğer cehaletinden dolayı söylüyorsa mâzur görülmesi umulur.
İnsanlar bile kendilerini kendilerinden düşük mahlûkat kategorisinde bir isimle anan kişilerden rahatsız olurlar. Mesela bir insanı "inek" diye çağırsak her halde memnun olmayacak ve tepki gösterecek, insan bile kendinden aşağı başka mahlûkların seviyesinde bir isimle isimlendirildiğinde sinirleniyorsa, Allah'ın cc. ne derece gazaplanacağı çok açık görülmektedir.
Bundan sakınmalı, böyle söyleyen insanları da tatlı bir şekilde uyarmalıyız.....
Bilhassa dinle pek alâkası olmayan kişilerin Allah demeyi dillerine yakıştıramadıkları için (veya Allah ismini söylemek onların dillerine yakışmadığı için) özellikle Allah demeyip “Tanrı” demeye özen gösterirler.
Ama çok enteresan bir tesbit vardır: Bir kaza bela, zelzele ve ölüm ve bir tehlike anında hiç kimsenin (Tanrı Tanrı) diye bağırdıkları duyulmamıştır. Hepsi Allah Allah diye bağırırlar. Çünkü “Allah c.c lafzı” Cenâb-ı hakkın 99 ismini içinde gizleyen en büyük ismi dir.
Bir de yine bir çok insan tarafından çok kullanılan sakıncalı bir kelime “Yaratmak”
Yaratmak Ancak Allah’a mahsustur. Bu kelimeyi dilimize sokanlar kasdi olarak sokmuşlardır ve bir çok insanın dilini de ifsad etmekte başarılı olmuşlardır. (Benim yarattığım eser, Olay yarattı, Bazı sanatçılar için: o’nu yaratan benim) gibi dinen insanı tehlikeye düşürecek kelimeler çok kullanılmaktadır.
Aslında bu kelimenin dilimize sokulmasındaki asıl sebep “Allah’ın hâlık” yaratıcılık vasfını, yaratmak Allah’a mahsus değildir, bak biz de hâşâ yaratabiliyoruz imajını meydana getirerek insanların inanç ve itikadını bozmaktır. Yaratmak yoktan var etmektir, Yâsin-i şerifin son âyetlerinde “Cenâb-ı hak bir şeyin olmasını murâd ettiği zaman ol der hemen oluveriri” buyuruluyor. İnsanların bunu yapmaları mümkün değildir, insanlar ancak “Allah’ın önceden yarattığı şeyleri açığa çıkarıp icâd edebilirler)
Onun için bu kelimeyi Allah’ın dışında başka sözlerin içinde kullanmamaya özen göstermeliyiz. Bile bile bu kelimeyi kullanan insan dinden çıkar.
İnanan insanların bu konularda çok hassas olmaları gerekmektedir.
...Kangallı...
07.02.2009, 11:57
Bizler ona ne olarak hitap edersek edelim, o gönlümüzdekini en iyi bilendir.
Allah ' ın 99 nur ismi var, ben ona RABBİM de derim, TANRIM da derim, YARADANIM da derim, ALLAH ım da derim, SEVGİLİM, SEVDİĞİMDE derim. Ona herşey ayandır, o herşeyi bilen ve görendir.Yeterki biz çağıralım.
Bizler ona ne olarak hitap edersek edelim, o gönlümüzdekini en iyi bilendir.
Allah ' ın 99 nur ismi var, ben ona RABBİM de derim, TANRIM da derim, YARADANIM da derim, ALLAH ım da derim, SEVGİLİM, SEVDİĞİMDE derim. Ona herşey ayandır, o herşeyi bilen ve görendir.Yeterki biz çağıralım.
"En güzel isimler (el-esmâü'l-hüsnâ) Allah'ındır. O halde O'na o güzel isimlerle dua edin...." (Araf 180)
Rabbimin o guzel isimleri arasinda tanri kelimesi varmi sence?
Kibrisli
07.02.2009, 12:07
Ayrıca Hakan gardaş Tanrı kelimesini genelde dinle işi olmayanlar kullanır demişsinde Tanrı Türkçe'dir Tengri isminden gelir, kimisi Arapça kullanmak yerine Tanrı kelimesini Türkçesini tercih edebilir.
Saygılar...
Ayrıca Hakan gardaş Tanrı kelimesini genelde dinle işi olmayanlar kullanır demişsinde Tanrı Türkçe'dir Tengri isminden gelir, kimisi Arapça kullanmak yerine Tanrı kelimesini Türkçesini tercih edebilir.
Saygılar...
arkadaşım bu yazı tamamen alıntıdır bende sizin gibi yeni okudum fakat Allah'ın
99 ismi var ve tanri kelimesi yok bize de bunu bile bile tanrı demek yakısmaz diye dusunuyorum.
Arif Coşkun
07.02.2009, 12:33
Nihayetinde insanın kendi yarattığı kelimeler için Tanrı ne hissederi mantıksız bi şekilde tartışıyoruz şurda. Zaten bu dinle ilgili totaliter kafalar yüzünden geliyor ne geliyosa başımıza. Bi tane din büyüğü ( aslında bu komik bişiy, insanın hür iradesi, öğrenmesine, araştırmasına yarayan bi beyni, elinde kutsal kitabı ve peygamberinin hayatına dair bi çok şey varken din büyüklerine adarız kendimizi, hala suriyede yaşayan şeyhleri çölde çadırkayken yaklaşan tankları bir mıknatıs gibi ittiğine inanan insanlarımız var, üniversite mezunu ) Şimdi , zaten bi kelimeyi bi kavramı kullanırken bin zihinde bin farklı gölge oluşurken Allah mı tanrı mıyı tartışmak saçma, belki kullanımlarıyla alakalı bilgi v.s. edinmek güzeldir.
.
Kibrisli
07.02.2009, 12:40
arkadaşım bu yazı tamamen alıntıdır bende sizin gibi yeni okudum fakat Allah'ın
99 ismi var ve tanri kelimesi yok bize de bunu bile bile tanrı demek yakısmaz diye dusunuyorum.
Valla ben ibadetimi Türkçe yapıyorum ve Tanrı kelimesini kullanıyorum... Ancak yazıyı tekrar okuyup üzerinde düşüneceğim, fakat bırakalımda insanlar istedikleri ibadetlerini yapsınlar, istedikleri dilde zorlarsak uzaklaştırırız galiba... Hem unutmayalım ki İslam'da zorlama yoktur...
Saygılar...
ErdalGüler
07.02.2009, 13:00
Bu konu çok hasas bir konu. Burada Allah(c.c.) sadece tek ilah olan Allah-ü Telala (c.c.) için kullanılır. Ancak tanrı daha genel bir kavramdır. yunanlılara göre zeus bir tanrıdır. hindistanlılara göre inekler tanrıdır mesela. Ancak Allah(c.c.) ismi sadece ona ait olan yüce bir isimdir. keza rab kelimeside buna benzer, Kuran'da bu konuda çok ayet geçer.
örneğin; Tevbe suresi 31 ayette“ Onlar, Allah`dan başka bilginlerini ve rahiplerini de kendilerine Rab edindiler, Meryem oğlu Mesih`i de. Oysa onlar bir olan Allah`a ibadet etmekle emrolunmuşlardı. Allah`dan başka hiçbir ilâh yoktur. O, müşriklerin ortak koştuğu şeylerden de münezzehtir.”
MeLody58
07.02.2009, 13:07
Bu konu çok hasas bir konu. Burada Allah(c.c.) sadece tek ilah olan Allah-ü Telala (c.c.) için kullanılır. Ancak tanrı daha genel bir kavramdır. yunanlılara göre zeus bir tanrıdır. hindistanlılara göre inekler tanrıdır mesela. Ancak Allah(c.c.) ismi sadece ona ait olan yüce bir isimdir. keza rab kelimeside buna benzer, Kuran'da bu konuda çok ayet geçer.
örneğin; Tevbe suresi 31 ayette“ Onlar, Allah`dan başka bilginlerini ve rahiplerini de kendilerine Rab edindiler, Meryem oğlu Mesih`i de. Oysa onlar bir olan Allah`a ibadet etmekle emrolunmuşlardı. Allah`dan başka hiçbir ilâh yoktur. O, müşriklerin ortak koştuğu şeylerden de münezzehtir.”
Evet Bende Erdal Güler Arkadasımıza Katılıyorum Çok güzel yazmış Rabbimize Esmaüal Hüsnadan İSimlerle hitap Etmek Daha yerinde Ve güzeldir paylaşımı için tşk ederiim.
MeLody58
07.02.2009, 13:09
Bu konuda ilmi olmayıp kulaktan dolma asılsız verilerle "Din" hakkında hüküm veren bilgisizler topluluğu her iki sözcüğün de aynı anlama geldiğini sanıp akılları sıra biraz da sanki milliyetçilikle ilgili sanarak "Allah" ismi yerine "Tanrı" sözcüğünü kullanmaktadırlar..
Manaları birbirinden tamamıyla ayrı iki sözcük!..
Bu konuya Türkiye`de yaşamış çok değerli bir Kur`an tefsircisinin satırlarıyla açıklık getirelim.. 1940`larda yazılmış en kapsamlı ve detaylı Kur`an tefsiri olan Elmalılı Hamdi Yazır`ın Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından bastırılmış "Hak Dini Kur`an Dili" isimli eserinde bakın bu konuda ne deniyor:
"Gerek ismi özel olsun gerek ismi genel "Allah" ismi celali ile yine "Allah" tan maada hiçbir mabud anılmamıştır...
Mesela "TANRI" "HUDA" isimleri "Allah" gibi özel isim değidir!. "İLAH" "RAB" "MABUD" gibi genel mana ifade eden kelimelerdir...
Arapça`da "İLAH"ın çoğuluna "ALİHE"; "RAB"bın çoğuluna "ERBAB" denildiği gibi; Farsça`da da "HUDA"nın çoğuluna "HUDAYAN" ve lisanımızda dahi TANRILAR MABUDLAR İLAHLAR RABLAR denmiştir; çünkü bunlar haklıya ve haksıza ıtlak edilmiştir...
Halbuki hiç "Allah"LAR denilmemiştir ve denemez!.
Böyle bir tabir işitirsek söyleyenin cehline veya gafletine hamlederiz!..
"TANRI" adı böyle değildir; mabud ilah gibidir... Batıl mabudlara dahi "TANRI" ismi verilir... Müşrikler birçok tanrılara taparlardı. Filanların tanrıları şöyle falanların tanrıları şöyledir denilir...
Demek ki "TANRI" genel ismi "Allah" ismi özelinin eş anlamlısı değildir en genel bir tabirdir...
Binaenaleyh "Allah" ismi "TANRI" adı ile tercüme olunamaz!" (c:1/24-25)
Türkiye`deki en değerli Kur`an tefsirini yazan kişiye göre yukarıda okuduğunuz üzere "Allah"a kesinlikle "tanrı" denemez!..
Burada ayrıca şu çok önemli farklara dikkat etmeliyiz;
"Tanrı" kelimesi sıfatları anlatan genel bir kelimedir; "Allah" ise kendisinden gayrı hiç bir şeyin mutlak vücudu olmayan Tek Zat`ın ismidir!.
Yani olay yalnızca kelime telaffuz olayı değildir!. Kelimeler isimler arasındaki son derece büyük anlam farkıdır!.
"Tanrı" ve "tanrılık" kavramına dayalı din anlayışı batıldır!.
"Allah" isminin işaret ettiği anlama dayalı yürürlükte olan "İSLAM Dini"dir !.
"La ilahe illAllah" cümlesinin anlamı "tanrı yoktur sadece Allah vardır" şeklindedir. Ve iyi bir müslüman olmak için önce bu farkı çok iyi anlamalıyız!.
Zira "tanrı" kelimesinin anlamı ile sınırlarsak anlayışımızı "Allah" isminin işaret ettiği manadan mahrum kalırız; bu da sonunda bizi "hilafet" sırrından mahrum bırakır!..
"Tanrı" tapınılacak ötendeki bir varlıktır...
"Allah" kulluk edilegelmekte olan özündeki Hakikat`tır!..
"Tanrı" korkulası umacıdır!.
"Allah" ise ilim sahiplerinde sonsuz-sınırsızlığın yanındaki hiçliklerini kavrayış nedeniyle oluşan "haşyet"in kaynağıdır!..
"Tanrı" yeterli olmayanların kendi kafalarında hayal edip varsandıkları ötelerindeki yönetici ve yargılayıcıdır !.
"Allah" alemleri kendi varlığından meydana getirmiş ve her zerresinde esmasıyla algılanır olmuş "TEK mutlak varlık"tır; hiç bir şekilde ortağı yoktur!
"Tanrı" her devirde ve toplumda anlayış seviyesine göre sayısız özelliklerle bezenip süslenen; hayallerin karşılığının kendisinde olduğu varsayılan beşer anlayışına göre şekillenen bir balondur!
"Allah" ise "Ahad" "Samed" "Lem yelid ve lem yuled"dir!..
"İlahlar öldü artık!..
Tanrıysa can çekişmede...
HAYY Allah!.."
Diyor değerli Hakim şair Haluk Mahmutoğulları bu gerçeğe işaretle..
Öyle ise "Allah ve DİN ADINA hükmetmek" kimin yetkisindedir?..
ömer yalcin
18.08.2009, 03:09
Allah,
er-Rahmân, er-Rahîm,
el-Melik, el-Kuddûs, es-Selâm,
el-Mü'min, el-Müheymin, el-Azîz, el-Cebbâr,
el-Mütekebbir, el-Hâlık, el-Bâri', el-Musavvir, el-Gaffâr,
el-Kahhâr, el-Vehhâb, er-Rezzâk, el-Fettâh, el-Alîm, el-Kâbıd,
el-Bâsıt, el-Hâfıd, er-Râfi, el-Muiz, el-Müzill, es-Semi', el-Basîr,
el-Hakem, el-Adl, el-Lâtîf, el-Habîr, el-Halîm, el-Azîm, el-Gafûr,
eş-Şekûr, el-Aliyy, el-Kebîr, el-Hafîz, el-Mukît, el-Hasîb, el-Celîl,
el-Kerîm, er-Rakîb, el-Mücîb, el-Vâsi', el-Hakîm, el-Vedûd, el-Mecîd,
el-Bâis, eş-Şehîd, el-Hakk, el-Vekîl, el-Kaviyy, el-Metîn, el-Veliyy,
el-Hamîd, el-Muhsî, el-Mübdî, el-Muîd, el-Muhyî, el-Mümît, el-Hayy,
el-Kayyûm, el-Vâcid, el-Mâcid, el-Vâhid, es-Samed, el-Kâdir, el-Muktedir,
el-Mukaddim, el-Muahhir, el-Evvel, el-Âhir, ez-Zâhir, el-Bâtın, el-Vâli,
el-Müteâlî, el-Berr, et-Tevvâb, el-Müntakim, el-Afüvv, er-Raûf,
Mâlikü'l-Mülk, Zü'l-Celâli ve'l-İkrâm, el-Muksit, el-Câmi',
el-Ganiyy, el-Muğni, el-Mâni', ed-Dârr, en-Nâfi',
en-Nûr, el-Hâdi, el-Bedî', el-Bâkî,
el-Vâris, er-Reşîd,
es-Sabûr
Bence Tanri denmez
YÜCE RABBIMIN O GÜZEL ISIMLERI YUKARIDA YAZIYOR
Nihayetinde insanın kendi yarattığı kelimeler için Tanrı ne hissederi mantıksız bi şekilde tartışıyoruz şurda. Zaten bu dinle ilgili totaliter kafalar yüzünden geliyor ne geliyosa başımıza. Bi tane din büyüğü ( aslında bu komik bişiy, insanın hür iradesi, öğrenmesine, araştırmasına yarayan bi beyni, elinde kutsal kitabı ve peygamberinin hayatına dair bi çok şey varken din büyüklerine adarız kendimizi, hala suriyede yaşayan şeyhleri çölde çadırkayken yaklaşan tankları bir mıknatıs gibi ittiğine inanan insanlarımız var, üniversite mezunu ) Şimdi , zaten bi kelimeyi bi kavramı kullanırken bin zihinde bin farklı gölge oluşurken Allah mı tanrı mıyı tartışmak saçma, belki kullanımlarıyla alakalı bilgi v.s. edinmek güzeldir.
.
Bu yorumun üzerine ne konuşulabilirki üstadım yine zihnini konuşturmuşsun :)
WåñTêd_øØ7
18.08.2009, 10:26
Bir âyet-i kerimede "En güzel isimler Allah'ındır. Allah'a bu isimlerle dua ediniz"1 buyurulur. Bu âyet, Cenab-ı Hakkın birçok isimlerinin bulunduğuna işaret etmektedir. Her birisi güzel ve ulvî mânâlar ihtiva eden bu yüce isimlere "güzel isimler" mânâsında "Esmâü'1-Hüsnâ" denilmektedir. Bu İlâhî isimlerden bazıları şunlardır: "Vâhid, Evvel, Âhir, Zahir, Bari, Musavvir, Rahman, Rahîm, Hayy, Kayyum, Halım, Kerîm, Tevvâb, Rezzâk, Muhyî, Mümît."
Cenab-ı Hakkın isimlerinin tamamı kesin olarak bilinmemektedir. Bazı âlimler Esmâ-i Hüsnânın bin kadar olduğunu beyan ederler. Nitekim, Peygamberimiz (a.s.m.) Cevşenü'l Kebîr isimli hususî duasında Rabbine bin bir isim ve sıfatla niyaz etmektedir. Yine bazı ulema ise bu isimlerin dört bini bulduğu kanaatindedir. Bu isimlerin ise ekserisini sadece Cenab-ı Hak bilir. Bir kısmını melekler, diğer kısmını da meleklerle birlikte peygamberler bildiği gibi; mü'minler de Peygamberimizden öğrendikleri kadarıyla malûmat sahibidirler.
îbnî Mâce ve Tirmizi gibi hadis kitaplarında Esmâ-i Hüsnâ hakkında rivayet edilen hadis-i şeriflerde Peygamberimiz bu isimleri bir bir zikretmekte ve faziletini bildirmektedir. Esmâ-i Hüsnânın sayıldığı hadis-i şerifin baş kısmının meali şöyledir:
"Şüphesiz, Allah'ın doksan dokuz, yüzden bir eksik ismi vardır. Muhakkak Allah tektir, tek olanı sever. Kim o doksan dokuz ismi sayarsa veya ezberlerse Cenab-ı Hak onu Cennetle mükâfatlandırır."2
Ancak, bu müjdeye mazhar olmak için sadece isimleri sayıp ezberlemek kâfi gelmez. Bu İlâhî isimlerin içinde bulunan ve taşımış oldukları ulvî mânâları düşünüp, kâinat yüzündeki tecellî ve akislerini müşahede etmeyi de unutmamalıdır. Meselâ, Allah'ın Rezzak olduğunu bilip düşünerek rızık için endişeye kapılmamalı. Rızkı helâlinden aramalı, kanaatkar olmalı. Cenab-ı Hakkın sadece insanın kendisini değil, en küçük mikroptan file kadar, parmak kadar balıklardan tonlarca ağırlıktaki balinalara kadar milyarlarca canlının ve bitkinin rızıklarını hiç şaşırmadan, ihmal etmeden, en güzel bir şekilde ihsan ettiğini düşünüp tefekkür etmek Rezzâk ismini okumanın bir cihetidir.
Cenab-ı Hakkın isimleri tevkîfîdir, yani semavîdir. Bu isimlerin büyük bir kısmı Kur'ân-ı Kerimde zikredildiği gibi, geriye kalanlarını Peygamberimiz bildirmektedir.
Peygamberimiz de (a.s.m.) zikretmiş oldukları isimleri Rabbinden öğrenerek bildirdiğine göre, Cenab-ı Hak için bu isimlerin dışında bir isim kullanılmaz. Yani, Allah sadece Kur'ân'ında bildirdiği ve Habibine öğrettiği isimleriyle kendisine niyaz edilmesini istemektedir. Başta mealini verdiğimiz âyet-i kerime bu mânâya işaret etmektedir.
Cenab-ı Hakkın, söylendiği zaman kalb ve gönülleri dolduran ve kâinatı mânâlandıran "Allah" ismi-i celâli ve doksan dokuz mübarek ismi ve sıfatları bulunuyorken Onu başka uydurma isimlerle anmak ne kadar yakışıksız bir hareket olduğu açıktır. Bilhassa "Allah" ismini söylememek için ısrarla "tanrı" kelimesini kullanmak iyi niyetten kaynaklanan bir düşünce değildir. Çünkü esasen "tanrı" kelimesi, bir olan Allah'ı tanımayıp başka "uydurma" mabutlara isim olarak verilmiştir. "Yer tanrısı, gök tanrısı" gibi. Halbuki Cenab-ı Hakkın böyle bir isme ihtiyacı olmadığı gibi, kendi bildirdiği isimlerin dışında çağrılmamasını, dua ve niyaz edilmemesini istemektedir.
İsmi Ahmed olan bir insanı "ağaç" diye çağırsanız size ne kadar kızacağını, hattâ darılıp küseceğini; yanlışlıkla söylemişseniz hemen "Benim ismim ağaç değil Ahmed'dir" diyeceği kesindir. Bir kul olan insan kendi ismiyle çağrılmayıp başka uydurma bir isimle çağrıldığı zaman nasıl kızıyorsa; kâinatın Rabbi olan Yüce Allah, kullarının kendisini uydurma isimlerle çağırmasına, dua etmesine hiç rıza gösterir mi? Bir insanı kendi ismiyle çağırmaya dikkat eden insan, Cenab-ı Hakkı yüce isimleriyle çağırmazsa ne kadar anlayışsızlık gösterdiğini, ne kadar hata ettiğini artık anlamalı. Bilhassa "Allah" ismi celilî Allah'tan başka hiçbir mahluka verilmediği için de ismi âzam olmuştur. Bundan dolayı Kur'ân-ı Kerimde "Allah" lafz-ı celâli, müstakil olarak iki bin sekiz yüz küsur yerde geçmektedir.
Buna göre Tanrı kelimesi Allah lafzının yerini tutmaz. Ancak kişi isterse Allah'ı niyet ederek, bir yaratıcıyı kasdederek, İlah ya da Tanrı diyebilir.
1-Araf Sûresi, 180.
2-İbni Mâce, Dua, Dua: 10. Tirmizî, Dua: 83.
Mehmed PAKSU Meseleler ve Çözümleri 1
kaynak ([Üye Olmayanlar Linkleri Göremez])
65serdal58
18.08.2009, 11:24
?????????????????????????????? ???????????????????**
Tanrı Allah'ın isimlerinden değildir ki.
Allah tektir ama tanrı tek değil.Yani kimileri ineği tanrı olarak görmüşler, kimileri güneşi vs vs...
O yüzden tanrı demek yanlış.
Ha niyet de önemli tabi ama yinede güzel isimleri varken hiç gerek yok tanrı kelimesine.
WåñTêd_øØ7
08.09.2009, 22:10
?????????????????????????????? ???????????????????**
I
I
I
I
V
Buna göre Tanrı kelimesi Allah lafzının yerini tutmaz. Ancak kişi isterse Allah'ı niyet ederek, bir yaratıcıyı kasdederek, İlah ya da Tanrı diyebilir.
1-Araf Sûresi, 180.
2-İbni Mâce, Dua, Dua: 10. Tirmizî, Dua: 83.
Mehmed PAKSU Meseleler ve Çözümleri 1
devamı ([Üye Olmayanlar Linkleri Göremez])
__________________
__________________
__________________
65serdal58
08.09.2009, 22:29
ameller niyetlere göredir değil mi...
tanrım desen ne olacak allahım desen ne olacak...
sen tanrı derken neye niyet edip tanrı diyorsun???
allaha???
ameller niyetlere göredir değil mi...
tanrım desen ne olacak allahım desen ne olacak...
sen tanrı derken neye niyet edip tanrı diyorsun???
allaha???
Babama hitap ederken en güzeli baba diye hitap etmek.
Babama "Mehmet nasılsın?" diye soramıyorum..Mehmet derken de Baba derken de aynı kişiye hitap ediyorum,niyetim aynı kişi ama o Mehmet değil ;babam..
65serdal58
08.09.2009, 22:41
Babama hitap ederken en güzeli baba diye hitap etmek.
Babama "Mehmet nasılsın?" diye soramıyorum..Mehmet derken de Baba derken de aynı kişiye hitap ediyorum,niyetim aynı kişi ama o Mehmet değil ;babam..
verdiğin örnek uydu mu sence???
Bence cuk diye oturdu bile ama kabul etmediysen örneği zaten önceki arkadaşlar çok güzel analtmış,tekrar edeyim..
Tanrı kelimesi sadece tapılan bir nesnedir..Bir inek,güneş,ateş,put birer tanrıdır topluluklara göre..
Halbuki Allah tüm övgülere layıktır..En güzel isimler onundur..İneğe bile Tanrı derken birbirinden azametli ve güzel 99 ismi olan Allah'a da Tanrı denmemeli...Tanrı;tapılan şeyken,Allah;bu 99 ismin hepsini kapsayan bir kelimedir..
65serdal58
08.09.2009, 23:03
cuk oturmadı!!!!
tabi ki engüzel isimler allahındır,bunun tartışma konusu olma ihtimali hiç yok,,,
tanrı tapılan bir nesnedir yazmışsın,,,evet ben tanrıya tapıyorum,yani allaha,,,
eski zamanlarda inek tanrısı,güneş tanrısı yada ateş tanrısı denirdi,,,
ama bendeki tanrı kelimesi ile yukarıda yazdığım inek tanrısı kavramı aynı değil,,,
sanırım o kavramı anlamak istemiyorsun,,,
bu dil olayıdır,,bir insan ineğin kendisini yarattığına inanıyor ve ona inek tanrısı deniyor,
bizim dilimiz biraz elastik olduğundan benim bahsettiğim tanrı kavramı ile önceki sayfalarda yazılan inek vb tanrısı kavramı aynı değil,,,
benim niyetim belli arkadaşım,allahın 99 isminide kullanırım tanrı kelimesini de kullanırım,,,
illa tanrı densin demiyorum,,,
dilimizde terimler vardır,,,tanrı misafiri,tek tanrılı dinler,,,
eeee buna ne diyeceksin??? allah misafiri,tek allahlı dinler mi???
Tanrı kelimesi bizim inandığımız Allah'ı tam karşılamaz..İşin kısası budur..
Tanrı kelimesinin Tengri'den geldiğini bilmeyen yoktur ama Tengri kelimesiyle Tanrı kelimeleri farklı şeylerdir.Dilin gelişimi sürecinde Tengri kelimesi anlam genişlemesine uğramıştır.Kaldı ki Tengri bile karşılamaz.Tenrgi iki taneydi çünkü biri yerde biri gökte..
Tanrı misafiri kelimesinin dilimizde olması Allah'a tanrı da denebilir manasını çıkarmaz..Belki de bu ifadeyi ilk kullanan kişi ya da grup da Allah'a tanrı da denebileceğini düşünen insanalrdı..
Tek tanrılı dinler:Tapılan,inanılan şeyin tek olduğu dinler.Allah'ın bir tane olduğu dinler demek zaten sakıncalıdır.
65serdal58
08.09.2009, 23:28
yok arkadaşım,ben a diyorum sen z,,,
benim tanrı kelimem karşılıyo allahı,benim yazdım yukardada,,,
size ne çağrıştırıyo ve neyi karşılık geliyorsa gelsin,,,
WåñTêd_øØ7
09.09.2009, 00:03
ameller niyetlere göredir değil mi...
tanrım desen ne olacak allahım desen ne olacak...
sen tanrı derken neye niyet edip tanrı diyorsun???
allaha???
önceki yazdığın cevaba bakarmısın :S ben ona cevap verdim yazılan konunun özetini sana anlatmak istedim ama bilmiyorum artık
Ben Allaha Rahmanda derim Rahimde derim Kahharda derim tanrı ya gelince ben bunu Müslüman hariç herkesten duydum hatta şu son 50 yıldır Muslumanlar bile kullanıyor artık bunlar sanatcımı baska bıseymı bılemeyız neyse,bazı insanların niyetlerini bilemezsin
Allaha sukurler olsun bizler Musluman Ana,babaların Musluman cocuklarıyız
65serdal58
09.09.2009, 00:06
önceki yazdığın cevaba bakarmısın :S ben ona cevap verdim yazılan konunun özetini sana anlatmak istedim ama bilmiyorum artık
Ben Allaha Rahmanda derim Rahimde derim Kahharda derim tanrı ya gelince ben bunu Müslüman hariç herkesten duydum hatta şu son 50 yıldır Muslumanlar bile kullanıyor artık bunlar sanatcımı baska bıseymı bılemeyız neyse,bazı insanların niyetlerini bilemezsin
Allaha sukurler olsun bizler Musluman Ana,babaların Musluman cocuklarıyız
ben tanrı dediğim zaman neyin çocuğu oluyorum???
ağır ol biraz,,,
sen bunu müslüman hariç herkesten duymussun????????
ağır ol ağır,,,,,,,,,,,,,
WåñTêd_øØ7
09.09.2009, 00:11
ben tanrı dediğim zaman neyin çocuğu oluyorum???
ağır ol biraz,,,
sen bunu müslüman hariç herkesten duymussun????????
ağır ol ağır,,,,,,,,,,,,,
Hocam sorunun ne anlamadım
Biz zaten seviyeli konusuruz kımsenın sevıyesıne dusmedık,
Allaha sukurler olsun
Klimasuyu
09.09.2009, 00:15
ONE MUNİTE ! :D
sandalli
09.09.2009, 00:29
Allah´a olan inancımız tam, bunu tartışmıyoruz ve bu konuda hemfikiriz. Yüce Allah kendisine < ben Allah´im > diyorsa ki Kur´an-i kerimde birçok ayette geçiyor o zaman ismi Allah´tir. Ama imanımızda süphe etmediğimiz Allah´a illa sen tanrısın demek ne kadar doğru, bunu anlamıyorum.
WåñTêd_øØ7
09.09.2009, 01:00
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
65serdal58
09.09.2009, 01:04
Allah´a olan inancımız tam, bunu tartışmıyoruz ve bu konuda hemfikiriz. Yüce Allah kendisine < ben Allah´im > diyorsa ki Kur´an-i kerimde birçok ayette geçiyor o zaman ismi Allah´tir. Ama imanımızda süphe etmediğimiz Allah´a illa sen tanrısın demek ne kadar doğru, bunu anlamıyorum.
ben allaha illa tanrı diyicem demiyorum,,,,
tanrıda derim diyorum,,,
ve bunu derken niyetin önemli olduğunu söylüyorum,,,
lütfen yazdıklarımın tekrar okunup öyle şahsıma cevap verilmesini istiyorum,,,
lütfen..........
sevgim 58
09.09.2009, 01:06
TANRI DENILMESINI BEN DOGRU BULMUYORUM ..... TANRI COK GENEL BIR HITAP ....
ALLAH EN GÜZELI VE TEKTIR ....
65serdal58
09.09.2009, 01:20
allah tektir ve en güzeldir şüphesiz....
99 tane ismi ona en yakışandır mutlaka,,,,
benden alıntı yapacaklarıma ricam parçaya değil bütüne bakmaları olacak,,,
parça yanıltır insanı,bütün hersoruya cevap verebilir
ve lütfen bazı yerlerden bu konuyla alakalı alıntı yaparken amellerin niyetlere göre olduğu hükmünü
gözden kaçırmayalım,,,,,,lütfen,,,,,,
vBulletin v3.8.3, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.