Sivaslilar.Net
25.09.2009, 12:45
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Cumhuriyetin temellerinin atıldığı Sivas, Ulaştırma Bakanlığı’nın Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023 yılı projesinde devre dışı kaldı.Bakanlığın 2023’e kadar yapılmasını planladığı 12 otoyol projesi arasında Sivas’ın adı geçmiyor.
Gerek ipek yolunun faal olduğu dönemde, gerekse Osmanlı döneminde önemli bir bağlantı noktası olan Sivas, Cumhuriyetin ilk yıllarında devletin maddi imkânlarının zorlanması ile yapılan yatırımlarla da kuzey-güney ve doğu-batı demiryolu ağının geçtiği bir merkez olmuştu.
Ulaştırma Bakanlığı, Cumhuriyet'in 100. yılı olan 2023'e kadar 12 otoyol projesi ile Avrupa'yı Kafkaslara, Orta Doğu'ya ve Orta Asya'ya bağlayan bir köprü konumunda olan Türkiye'de batıdan doğuya kesintisiz bir otoyol ağını hedefliyor. Ancak 12 proje arasında yer alan batıdan başlayan ve güneydoğudan geçerek İran sınırına uzanan otoyol projesinde Sivas teğet geçildi.
İstanbul’u İran ve Kafkasya'ya bağlayacak bin 200 kilometre uzunluğundaki otoyol, mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun Gerede kavşağından başlayacak ve Amasya, Erzincan, Erzurum ve Ağrı üzerinden Gürbulak sınır kapısına ulaşacak. Ayrıca Samsun'u Ankara'ya bağlayacak bir otoyol da bu proje kapsamında inşa edilecek.
Otoyolun Sivas yerine Amasya’dan geçecek olması ise hem batıya hem güneydoğuya kısa ve düzenli bir otoyoldan ulaşım konusunda Cumhuriyet şehri Sivas’ı mahrum bırakacak.
Sivas’ın kabuğunu kırması dışa açılması konusunda yıllardır söylenen sözlerin gerçeğe dönüşmesi için Sivas’ı çevre illere bağlayan yolların kısalması ve düzenli birer otoyol haline dönüştürülmesi gerekirken Ulaştırma Bakanlığının bu projede Sivas’ı teğet geçmesi, Sivas’ın halen makûs talihini yenemediğini ve konuşulanların sadece sözde kalıp hayata geçirilemediğinin bir göstergesi durumunda.
İstanbul ve Ankara'yı İran ve Kafkasya'ya bağlayacak bin 200 kilometre uzunluğundaki otoyolun Sivas’tan da geçirilmesi halinde Sivas’tan İstanbul’a daha hızlı bir şekilde ulaşılmasının sağlanacağı gibi doğu ve güneydoğu illerine de hızlı ve daha kısa zamanda otoyoldan ulaşım imkanı sağlanacak. Ayrıca otoyolun geçeceği bölgelerde yapılacak istimlâk çalışmaları da Sivas’a katkı sağlayacak.
Projenin henüz hayata geçirilmeye başlanmamış olması ise bu otoyolun Sivas’tan da geçirilme imkanını sağlıyor. Ancak bu projeye Sivas’ında dâhil edilebilmesi için Sivas Milletvekilleri ve bürokratlarının küçük işlerle uğraşmayı bırakıp duruma müdahale etmesi ve Cumhuriyet kenti Sivas’ın bu proje dışında kalmaması için ısrarlı olmaları gerekiyor.
Sivas Hürdoğan Gazetesi
Cumhuriyetin temellerinin atıldığı Sivas, Ulaştırma Bakanlığı’nın Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023 yılı projesinde devre dışı kaldı.Bakanlığın 2023’e kadar yapılmasını planladığı 12 otoyol projesi arasında Sivas’ın adı geçmiyor.
Gerek ipek yolunun faal olduğu dönemde, gerekse Osmanlı döneminde önemli bir bağlantı noktası olan Sivas, Cumhuriyetin ilk yıllarında devletin maddi imkânlarının zorlanması ile yapılan yatırımlarla da kuzey-güney ve doğu-batı demiryolu ağının geçtiği bir merkez olmuştu.
Ulaştırma Bakanlığı, Cumhuriyet'in 100. yılı olan 2023'e kadar 12 otoyol projesi ile Avrupa'yı Kafkaslara, Orta Doğu'ya ve Orta Asya'ya bağlayan bir köprü konumunda olan Türkiye'de batıdan doğuya kesintisiz bir otoyol ağını hedefliyor. Ancak 12 proje arasında yer alan batıdan başlayan ve güneydoğudan geçerek İran sınırına uzanan otoyol projesinde Sivas teğet geçildi.
İstanbul’u İran ve Kafkasya'ya bağlayacak bin 200 kilometre uzunluğundaki otoyol, mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun Gerede kavşağından başlayacak ve Amasya, Erzincan, Erzurum ve Ağrı üzerinden Gürbulak sınır kapısına ulaşacak. Ayrıca Samsun'u Ankara'ya bağlayacak bir otoyol da bu proje kapsamında inşa edilecek.
Otoyolun Sivas yerine Amasya’dan geçecek olması ise hem batıya hem güneydoğuya kısa ve düzenli bir otoyoldan ulaşım konusunda Cumhuriyet şehri Sivas’ı mahrum bırakacak.
Sivas’ın kabuğunu kırması dışa açılması konusunda yıllardır söylenen sözlerin gerçeğe dönüşmesi için Sivas’ı çevre illere bağlayan yolların kısalması ve düzenli birer otoyol haline dönüştürülmesi gerekirken Ulaştırma Bakanlığının bu projede Sivas’ı teğet geçmesi, Sivas’ın halen makûs talihini yenemediğini ve konuşulanların sadece sözde kalıp hayata geçirilemediğinin bir göstergesi durumunda.
İstanbul ve Ankara'yı İran ve Kafkasya'ya bağlayacak bin 200 kilometre uzunluğundaki otoyolun Sivas’tan da geçirilmesi halinde Sivas’tan İstanbul’a daha hızlı bir şekilde ulaşılmasının sağlanacağı gibi doğu ve güneydoğu illerine de hızlı ve daha kısa zamanda otoyoldan ulaşım imkanı sağlanacak. Ayrıca otoyolun geçeceği bölgelerde yapılacak istimlâk çalışmaları da Sivas’a katkı sağlayacak.
Projenin henüz hayata geçirilmeye başlanmamış olması ise bu otoyolun Sivas’tan da geçirilme imkanını sağlıyor. Ancak bu projeye Sivas’ında dâhil edilebilmesi için Sivas Milletvekilleri ve bürokratlarının küçük işlerle uğraşmayı bırakıp duruma müdahale etmesi ve Cumhuriyet kenti Sivas’ın bu proje dışında kalmaması için ısrarlı olmaları gerekiyor.
Sivas Hürdoğan Gazetesi