PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sivas'a Büyük Şok


Sivaslilar.Net
25.09.2009, 12:45
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]

Cumhuriyetin temellerinin atıldığı Sivas, Ulaştırma Bakanlığı’nın Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023 yılı projesinde devre dışı kaldı.Bakanlığın 2023’e kadar yapılmasını planladığı 12 otoyol projesi arasında Sivas’ın adı geçmiyor.

Gerek ipek yolunun faal olduğu dönemde, gerekse Osmanlı döneminde önemli bir bağlantı noktası olan Sivas, Cumhuriyetin ilk yıllarında devletin maddi imkânlarının zorlanması ile yapılan yatırımlarla da kuzey-güney ve doğu-batı demiryolu ağının geçtiği bir merkez olmuştu.

Ulaştırma Bakanlığı, Cumhuriyet'in 100. yılı olan 2023'e kadar 12 otoyol projesi ile Avrupa'yı Kafkaslara, Orta Doğu'ya ve Orta Asya'ya bağlayan bir köprü konumunda olan Türkiye'de batıdan doğuya kesintisiz bir otoyol ağını hedefliyor. Ancak 12 proje arasında yer alan batıdan başlayan ve güneydoğudan geçerek İran sınırına uzanan otoyol projesinde Sivas teğet geçildi.

İstanbul’u İran ve Kafkasya'ya bağlayacak bin 200 kilometre uzunluğundaki otoyol, mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun Gerede kavşağından başlayacak ve Amasya, Erzincan, Erzurum ve Ağrı üzerinden Gürbulak sınır kapısına ulaşacak. Ayrıca Samsun'u Ankara'ya bağlayacak bir otoyol da bu proje kapsamında inşa edilecek.
Otoyolun Sivas yerine Amasya’dan geçecek olması ise hem batıya hem güneydoğuya kısa ve düzenli bir otoyoldan ulaşım konusunda Cumhuriyet şehri Sivas’ı mahrum bırakacak.

Sivas’ın kabuğunu kırması dışa açılması konusunda yıllardır söylenen sözlerin gerçeğe dönüşmesi için Sivas’ı çevre illere bağlayan yolların kısalması ve düzenli birer otoyol haline dönüştürülmesi gerekirken Ulaştırma Bakanlığının bu projede Sivas’ı teğet geçmesi, Sivas’ın halen makûs talihini yenemediğini ve konuşulanların sadece sözde kalıp hayata geçirilemediğinin bir göstergesi durumunda.

İstanbul ve Ankara'yı İran ve Kafkasya'ya bağlayacak bin 200 kilometre uzunluğundaki otoyolun Sivas’tan da geçirilmesi halinde Sivas’tan İstanbul’a daha hızlı bir şekilde ulaşılmasının sağlanacağı gibi doğu ve güneydoğu illerine de hızlı ve daha kısa zamanda otoyoldan ulaşım imkanı sağlanacak. Ayrıca otoyolun geçeceği bölgelerde yapılacak istimlâk çalışmaları da Sivas’a katkı sağlayacak.

Projenin henüz hayata geçirilmeye başlanmamış olması ise bu otoyolun Sivas’tan da geçirilme imkanını sağlıyor. Ancak bu projeye Sivas’ında dâhil edilebilmesi için Sivas Milletvekilleri ve bürokratlarının küçük işlerle uğraşmayı bırakıp duruma müdahale etmesi ve Cumhuriyet kenti Sivas’ın bu proje dışında kalmaması için ısrarlı olmaları gerekiyor.

Sivas Hürdoğan Gazetesi

Abdurrahman 58
25.09.2009, 12:54
Seçimden seçime,bayramdan bayrama ilimize gelen sivas milletvekilleri bu karar alınırken ne işle meşgullerdi acaba?..
vekiller bu şekilde pasif kalmaya devam ederlerse daha çok devre dışı bırakılırız daha çok eziliriz!

barikat58
25.09.2009, 12:58
Doğu illerinin geçiş noktası olan Sivas ve Kayseri'nin bu projeye dahil edilmesi lazım!Vekillerimiz kalın yazan yer gibi indire gandi yerine birazda kendilerini seçen memleketlerini düşünmelidir.Vekillerin bu duyarsızlığı ve memleketinden kopmuşluğu her yönden mahrum olan şehrimizi iyice vurmuştur.Önemli bir projede bir düzine geçerli sebep varken eğer o yol şehrimizden geçmiyorsa bu seçtiğimiz vekillerin acizliği ve pasifliğidir başka bir şekilde ifadesi olmaz heralde?...

Salim58
25.09.2009, 12:58
bizim vekiller maşallah bu proje üzerinde çalışırlarda bu büyük projenin ilimizden geçmesini sağlarlar maşallah çok yoğun çalışıyorlar vekillerimiz tuttuğunu koparırlar
evel Allah hiç tereddüt etmeyin hallederler bakın görün nezaman derseniz hiçbir zaman derim ancak

olympos
25.09.2009, 13:21
Uzaydan yerküreyi seyreden bir yaratik bile Türkiye' yi dogudan batiya baglayan bir otoyol projesi yapsaydi yolu mutlaka Sivas' tan gecirirdi.

Sivas ve ilceleri, köyleri göc vermesinde kim versin?

Nicin özellikle Sivas güzergahindan kacinilmistir?

Sivas disindaki (yurt ici ve yurt disi) yüzbinlerce Sivas' lininda yol projesinin bu haline tepki göstermesi gerekir.

Saygilrimla.

besyo_cu
25.09.2009, 13:47
Tek kelime ile yazık. Yorumsuz...

ABDULLAH DUMAN
25.09.2009, 14:02
Sivas Anadolunun göbeği konumunda bir şehir gerek otoyolu gerek demir yolu ile bu hangi mantıksız kişinin projesi acaba

58_SEMİH_58
25.09.2009, 16:38
Hainlik ve terbiyesizliktir.........!!! :mad:

Arif Coşkun
25.09.2009, 16:39
Tek kelimeyle yazık. Vekillerimiz sanırım "uyuyarak yola devam" ediyorlar.

OSMAN ECE
25.09.2009, 18:17
mitinglerde bol bol atanlar
deri koltuklarda yatanlar
memleketi yavaş yavaş satnlar
sivas kimin umrunda yol kimin umrunda

sular kireçlenmiş içilmez
sokakta çamurdan geçilmez
50 yıldır sivasın k. açılmaz
çamur kimin neyne çal kımın neyine

sivasımızın kaderi bu

LaEdri
25.09.2009, 18:18
Şampiyonluğa giden bir takıma sahibiz ama stadı dolduramıyorduk bile..
Böyle Sivaslının,böyle temsilcileri olur..

Bu yollar bir ile has değil,tüm ülkeyi kapsayan proje.Onun için er de olsa geç de olsa yapılacak bir proje..Adliye Sarayı,Stad gibi değil..Yazık!

goramaz
25.09.2009, 21:41
Peki projeden Sivas'ın çekilmesinin nedeni ne imiş.. Makul bir açıklaması yok mu?

sivaslıgenç
26.09.2009, 10:09
Bu iş bu vekillerle olmaz ki.
Bizim vekiller Sivasın adını sadece seçimlerden önce anıyorlar.
Bu gidişle bu vekillerle bu sorumsuzluklarla Sivas hergün göç verir gelişemez.

barikat58
27.09.2009, 20:08
Büyük Birlik Partisi (BBP) İl Başkanı Zeki Haral, Ulaştırma Bakanlığının Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023 yılı projesinde yapılması planlanan 12 otoyol projesi kapsamına Sivas΄ın alınmamasını hayret ve üzüntü ile karşıladıklarını belirtti.
Haral, yaptığı yazılı açıklamada, Sivas΄ın Türkiye Cumhuriyeti Devleti için hem tarihsel, hem de jeopolitik olarak önemli bir şehir olduğunu belirtti. Tarihsel olarak Selçuklu ve Osmanlı΄nın önemli merkezlerinden biri olmasının yanı sıra kurduğu şehir devletleri ile de tarihe yön verdiğini bildiren Haral, “Sivas için iş adamından bürokratına, sivil toplum örgütünden siyasi partilere kadar herkesimle birlikte el ele vererek bu duruma müdahale etmeli ve Sivas΄ımızın bu proje dışında kalmaması için çalışmalıyız” dedi.
Haral, şöyle devam etti: “Milli mücadeleye iki yüz güne yakın ev sahipliği yapması ve devletimizin temel niteliği olan Cumhuriyet fikrinin buradan filizlenmesi başlı başına önemli bir hadisedir. Jeopolitik olarak da doğu ile batının bağlantı noktasının tam orta yerinde durduğu için tarihi ipek yolunun önemli durak noktalarından olmuş ve yüz yıllar boyu bu önemini korumuştur. Cumhuriyet fikrinin filizlendiği bu şehirde, AKP iktidarının ilk döneminde başlatılan duble yol hamlesinden gerekli ölçüde faydalanmış ve şehrimiz çevre illere olan bağlantı yollarının genişletilme çalışmaları başlatılmıştır. Ancak saman alevi gibi parlayıp sönen bu çalışmaların son yıllarda giderek yavaşladığı gözlenmiştir. Sivas΄ın karayolları hususunda hala çok büyük eksikleri olduğu herkesin malumudur. Daha bu eksikler giderilmeden Ulaştırma Bakanlığı Cumhuriyetin 100. yılı nedeni ile ülkeyi batıdan doğuya bağlayacak bir otoyol projesi hazırlamıştır. Sivas΄ın Ulaştırma Bakanlığının Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023 yılı projesinde yapılması planlanan 12 otoyol projesi kapsamına alınmadığını ve saf dışı kaldığını hayret ve üzüntü ile öğrenmiş bulunuyoruz” dedi.
Cumhuriyetin ilk yıllarında Cumhuriyeti kuran kadrolarca gereken önemin verilmesi sonucunda Sivas΄ın devletin maddi imkanları zorlanarak gerekli destek ve yatırımı her alanda gördüğünü bildiren Haral, “Bu destek ve yatırım sayesinde Sivas uzun yıllar güney-kuzey, doğu-batı bağlantı noktasında önemli bir merkez olmuştur” dedi.
Haral, açıklamasına şöyle devam etti: “1980΄li yıllarda Sivas΄tan geçen E-88 karayolu, doğu-batı arasında önemli bir güzergah olmuş ancak zamanla kuzeyde dere yolu tabir edilen E-80 karayolunun geliştirilmesi sonucunda önemini giderek yitirmiştir. Bu durum şehrin ekonomisine olumsuz yönde etki etmiş ve etmeye devam etmektedir. Ümitler Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023 yılı projesi kapsamında yapılması planlanan 12 otoyolun Sivas΄tan geçmesi olarak yeşerirken bu ümitler bu konu ile alakalı yapılan açıklamalarla bir kez daha hüsrana uğramıştır. Ulaştırma Bakanlığı, Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023΄e kadar 12 otoyol projesi ile Avrupa΄yı Kafkaslara, Orta Doğu΄ya ve Orta Asya΄ya bağlayan bir köprü konumunda olan Türkiye΄de batıdan doğuya kesintisiz bir otoyol ağını hedeflemekte idi. Ancak 12 proje arasında yer alan batıdan başlayan ve güneydoğudan geçerek İran sınırına uzanan otoyol projesinde Sivas teğet geçilmiştir. Otoyolun Sivas yerine Amasya΄dan geçecek olması ise hem batıya hem güneydoğuya kısa ve düzenli bir otoyoldan ulaşım konusunda Cumhuriyet şehri Sivas΄ı mahrum bırakacak. Bu konuda Sivas için topyekun iş adamından bürokratına kadar herkesimin küçük işlerle uğraşmayı bırakıp duruma müdahale etmesi ve Cumhuriyet kenti Sivas΄ın bu proje dışında kalmaması ve Sivas΄a gelen ödeneklerin Sivas΄ın gelişmesi noktasında kullanılması için ısrarlı olmaları gerektiğine inanıyoruz” dedi.

SALIH SU
27.09.2009, 20:11
25 martta sivas Öksüz kaldi sivas yetim kaldi.siz bundan sonra sivasta iyi seyler bekliyorsaniz iyi niyetinize hayran kalirim.

altuntas58
29.09.2009, 00:59
6 aylık Belediye başkanımız sayın Doğan ürgüp beyle uğraşanlar lütfen daha önemli konularla uğraşın hani nerede meclise gönderdiğimiz milletin rezilleri orası uyuma yeri değil calışma yeri vatandaşa hizmet etme yeri yan gelip yatma yeri değil

Salim58
29.09.2009, 06:09
6 aylık Belediye başkanımız sayın Doğan ürgüp beyle uğraşanlar lütfen daha önemli konularla uğraşın hani nerede meclise gönderdiğimiz milletin rezilleri orası uyuma yeri değil calışma yeri vatandaşa hizmet etme yeri yan gelip yatma yeri değil

kolay olanı varken zor olanla niye uğraşalımki abi vekillere dokunan yok dokunulmazlıkları varya onlar yatsın hele