PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sivas Nuri Demirağ Havaalanı için Sivas-Tokat Karayolu proje önerisi


İsmail Özçelik
29.11.2010, 02:20
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Yolun mevcut durumu:
Sivas-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 20 Km ve yaklaşık 30 dakika sürmektedir. Sivas'tan hava alanına servis mevcut.
Tokat-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 100 Km ve yaklaşık 1 saat 30 dakika sürmekte. Tokat'tan hava alanına servis mevcut.
Sivas-Tokat: 106 Km ve yaklaşık 1 saat sürmekte
Hava alanı yüksek bir mevkide olduğundan yolu çok virajlı ve hız yapmaya müsait değil.

Önerilen proje:
Sivas-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 8 Km ve yaklaşık 15 dakika sürebilir.
Tokat-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 70 Km ve yaklaşık 1 saat sürebilir.
Sivas-Tokat: 78 Km ve yaklaşık 1 saat sürebilir.

Bu önerinin önemi
1. Bu proje ile Sivas Nuri Demirağ Hava alanı gerçek manada bölgesel bir öneme kavuşmuş olacak.
2. Birbiri ile sıkı ticari ve kültürel ilişkisi olan 2 şehir arası mesafe kısalacak.
3. Yapılacak olan bu yol ile her iki şehir için de yeni gelişim alanları ortaya çıkacak.
4. Ticari firmalar yatırım yapacaklarında bu bölgede 2 kat fazla nüfusa hitap edebilecekleri bir koridor oluşacak.
5. Hava alanının hitap ettiği kesimin artması ile Sivaslılar ve Tokatlılar daha fazla şehre direk uçma imkânına sahip olacak.

Bu önerinin zorlukları ve engelleri
1. Öncelikle hava alanının bulunduğu çok geniş bir alanı kapsayan arazi düzgün olsa da hem Sivas hem de Tokat tarafında coğrafi zorlukların olduğu bir kesin. (Sivas tarafına bir viyadük, Tokat tarafına ise fazla uzun olmayan bir tünel gerekebilir.)
2. Mevcut yapılmış olan Ankara-Sivas bölünmüş yolundan dolayı hükumetin projeye sıcak bakmama ihtimali.
3. Coğrafi zorluklardan kaynaklanan maddi külfet.
4. Tokat Hava alanının da şu an açık durumda olması.
5. Mevcut durumda uçuş sayısının (2 şehir için) az olması (kış tarifesinde Sivas'tan 2, Tokat'tan 1 noktaya toplam 3 noktaya uçuş; yaz tarifesinde Sivas'tan yurt içi 2, yurt dışı 3, Tokat'tan ise 1 noktaya olmak üzere toplam 6 noktaya uçuş) dolayısıyla yatırımın geri dönüşü karşılayamama ihtimali.

Önerinin rantabl olması ile ilgili düşüncelerim
1. Yapılması planlanan Sivas Kuzey Çevre yolunun bu projeye göre şekillenmesi.
2. Yeni Otogarın, planlanan Kuzey Çevre yoluna ve hava alanına yakın bir alana yapılması.
3. Açılan bu koridora 2 şehire de yakın bir noktaya bir üniversite kurulması. (Teknik üniversite)
4. Açılan bu koridora forum tarzında bir avm, ofis ve otel kurulması. (Hatta mümkün olsa Sivas ve Tokat'ta bulunan çağrı merkezlerinin burada toplanması)

sade58
29.11.2010, 03:48
Güzel bir konuya eğildiğiniz için sizi kutlarım ve teşekkür ediyorum.
Çok önemli bir konu ve uygulanmasının o kadar çok pahalı olmayacağınıda düşünüyorum...

Arif Coşkun
29.11.2010, 09:53
Bu projeye soğuk bakılmasının nedenide yazınıızdada belirttiğiniz gibi iki ilin birbirine çok yakın olması ve ikisindede havalimanı bulunması. Bölgemizden bir bakan, sözü geçen biri çıkarsa neden olmasın olabilirde. Paylaşım için teşekkür ederiz.

58mehmet
29.11.2010, 14:26
Aslında incelendiğinde insana mantıklı geliyor. Tabiiki koşulları,yolları iyi bir araştırmak gerek.
Büyük masraflı bir açılım olacaktır,bunuda ne kadar kaldırabiliriz bilemem veya bunun için kim ağırlığını koyması gerek? Maalesef Sivas vekillerimiz kendi kendileriyle meşguller :)

alix_özdemir
29.11.2010, 21:51
Bir şeylerin yapılabilmesi önce üretmek gerekir. Projeleri üretmiyorsak en azından destekleyelim. Teşekkür ediyorum. Emeğinize sağlık. Saygılarımla...

burak5866
29.11.2010, 22:55
ismail tebrik ederim gerçekten çok mantıklı düşünmüşsün.ama dediğin gibi bu işin olması için sivasın hükümette şimdiki kayseri kadar ağırlığının olması gerkeir ya bakan ya cumhurbaşkanı olamsı gerekir sivaslı.ama kuzaey çevre yolunun yapılamsını bende çok istiyorum ve gerçekten şart hem şimdiki ç yolu şehirin içinde kalmış hemde yeni yol yapılınca sivasta yeni alanlar açılır aynı zamanda da terminal ve hızlı tren garı ve havaalanını birbirine yakın yerde olması gerekir.ama belediye bu konuda yanlış düşünüyor.birde hal konusunda belediyeyi 2 konuda yanlış buluyorum.ulaşım ağını bir noktada topladığımız zaman zaten sivas baya alternatifli bir bölge olur aynı zamanda da tobb üniv. için belediyede o bölgeyi vermişti.birde eğer ileride yapılması düşünülen bir teknik üniversite projesi ile sivas çok tercih edilen şehir olabilir.aynı zamanda da tokatla bağlantı kurabiliriz.olurmu dersen şimdilik tatlı hayal ileride bakan ya da daha üst mevkide siyasetçiler çıakrırsak o zman belki olur.oda ikna olursa eğer.

altuntas58
30.11.2010, 10:51
Güzel projenizi taktir etmemek mümkün değil eline emeğine sağlık.Ancak bu hükümetin sivasa bundan sonra bir civi cakacağını düşünmüyorum nedenine gelinde sizin projenizin %5 kadarını dahi tutmayan sivasa söz verdiği halde küçük projeleri bile askıya aldı nede olsa sivastan istediğim oyu alıyorum diyerek yatırımı oy alamadığı bölgelere yapar Trabzona örtülü ödenekten milyon dolarlar verip futbolcu aldıran bu iktidardan böyle bir projeye ödenek ayırması fazlaca iyimserlik olur

SivasAhmet
01.12.2010, 14:41
Sadece proje üretmek değil,uygun projelerin desteklenmesini sağlamak gerek.Bizim Sivasımızın sahip çıkanı yokki projeleri desteklesinler.Türkiyenin zirvesinde olan bir bakanımız vardı (Abdüllatif Şener), oda Sivas'a en büyük kötülüğü yaptı,şimdide gitmiş başka partilerle birlik çalışmaları yapmak istiyor.Madem siyasete devam edecektin neden AKP de devam etmedin????

vicente58
11.12.2010, 12:07
Güzel bir çalışma aklına sağlık kardeş. Masraflı, zor, vs denilsede Sivas için kafa yormak gerek böyle. Teşekkürler.