İsmail Özçelik
29.11.2010, 02:20
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Yolun mevcut durumu:
Sivas-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 20 Km ve yaklaşık 30 dakika sürmektedir. Sivas'tan hava alanına servis mevcut.
Tokat-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 100 Km ve yaklaşık 1 saat 30 dakika sürmekte. Tokat'tan hava alanına servis mevcut.
Sivas-Tokat: 106 Km ve yaklaşık 1 saat sürmekte
Hava alanı yüksek bir mevkide olduğundan yolu çok virajlı ve hız yapmaya müsait değil.
Önerilen proje:
Sivas-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 8 Km ve yaklaşık 15 dakika sürebilir.
Tokat-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 70 Km ve yaklaşık 1 saat sürebilir.
Sivas-Tokat: 78 Km ve yaklaşık 1 saat sürebilir.
Bu önerinin önemi
1. Bu proje ile Sivas Nuri Demirağ Hava alanı gerçek manada bölgesel bir öneme kavuşmuş olacak.
2. Birbiri ile sıkı ticari ve kültürel ilişkisi olan 2 şehir arası mesafe kısalacak.
3. Yapılacak olan bu yol ile her iki şehir için de yeni gelişim alanları ortaya çıkacak.
4. Ticari firmalar yatırım yapacaklarında bu bölgede 2 kat fazla nüfusa hitap edebilecekleri bir koridor oluşacak.
5. Hava alanının hitap ettiği kesimin artması ile Sivaslılar ve Tokatlılar daha fazla şehre direk uçma imkânına sahip olacak.
Bu önerinin zorlukları ve engelleri
1. Öncelikle hava alanının bulunduğu çok geniş bir alanı kapsayan arazi düzgün olsa da hem Sivas hem de Tokat tarafında coğrafi zorlukların olduğu bir kesin. (Sivas tarafına bir viyadük, Tokat tarafına ise fazla uzun olmayan bir tünel gerekebilir.)
2. Mevcut yapılmış olan Ankara-Sivas bölünmüş yolundan dolayı hükumetin projeye sıcak bakmama ihtimali.
3. Coğrafi zorluklardan kaynaklanan maddi külfet.
4. Tokat Hava alanının da şu an açık durumda olması.
5. Mevcut durumda uçuş sayısının (2 şehir için) az olması (kış tarifesinde Sivas'tan 2, Tokat'tan 1 noktaya toplam 3 noktaya uçuş; yaz tarifesinde Sivas'tan yurt içi 2, yurt dışı 3, Tokat'tan ise 1 noktaya olmak üzere toplam 6 noktaya uçuş) dolayısıyla yatırımın geri dönüşü karşılayamama ihtimali.
Önerinin rantabl olması ile ilgili düşüncelerim
1. Yapılması planlanan Sivas Kuzey Çevre yolunun bu projeye göre şekillenmesi.
2. Yeni Otogarın, planlanan Kuzey Çevre yoluna ve hava alanına yakın bir alana yapılması.
3. Açılan bu koridora 2 şehire de yakın bir noktaya bir üniversite kurulması. (Teknik üniversite)
4. Açılan bu koridora forum tarzında bir avm, ofis ve otel kurulması. (Hatta mümkün olsa Sivas ve Tokat'ta bulunan çağrı merkezlerinin burada toplanması)
Yolun mevcut durumu:
Sivas-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 20 Km ve yaklaşık 30 dakika sürmektedir. Sivas'tan hava alanına servis mevcut.
Tokat-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 100 Km ve yaklaşık 1 saat 30 dakika sürmekte. Tokat'tan hava alanına servis mevcut.
Sivas-Tokat: 106 Km ve yaklaşık 1 saat sürmekte
Hava alanı yüksek bir mevkide olduğundan yolu çok virajlı ve hız yapmaya müsait değil.
Önerilen proje:
Sivas-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 8 Km ve yaklaşık 15 dakika sürebilir.
Tokat-Sivas Nuri Demirağ Hava alanı: 70 Km ve yaklaşık 1 saat sürebilir.
Sivas-Tokat: 78 Km ve yaklaşık 1 saat sürebilir.
Bu önerinin önemi
1. Bu proje ile Sivas Nuri Demirağ Hava alanı gerçek manada bölgesel bir öneme kavuşmuş olacak.
2. Birbiri ile sıkı ticari ve kültürel ilişkisi olan 2 şehir arası mesafe kısalacak.
3. Yapılacak olan bu yol ile her iki şehir için de yeni gelişim alanları ortaya çıkacak.
4. Ticari firmalar yatırım yapacaklarında bu bölgede 2 kat fazla nüfusa hitap edebilecekleri bir koridor oluşacak.
5. Hava alanının hitap ettiği kesimin artması ile Sivaslılar ve Tokatlılar daha fazla şehre direk uçma imkânına sahip olacak.
Bu önerinin zorlukları ve engelleri
1. Öncelikle hava alanının bulunduğu çok geniş bir alanı kapsayan arazi düzgün olsa da hem Sivas hem de Tokat tarafında coğrafi zorlukların olduğu bir kesin. (Sivas tarafına bir viyadük, Tokat tarafına ise fazla uzun olmayan bir tünel gerekebilir.)
2. Mevcut yapılmış olan Ankara-Sivas bölünmüş yolundan dolayı hükumetin projeye sıcak bakmama ihtimali.
3. Coğrafi zorluklardan kaynaklanan maddi külfet.
4. Tokat Hava alanının da şu an açık durumda olması.
5. Mevcut durumda uçuş sayısının (2 şehir için) az olması (kış tarifesinde Sivas'tan 2, Tokat'tan 1 noktaya toplam 3 noktaya uçuş; yaz tarifesinde Sivas'tan yurt içi 2, yurt dışı 3, Tokat'tan ise 1 noktaya olmak üzere toplam 6 noktaya uçuş) dolayısıyla yatırımın geri dönüşü karşılayamama ihtimali.
Önerinin rantabl olması ile ilgili düşüncelerim
1. Yapılması planlanan Sivas Kuzey Çevre yolunun bu projeye göre şekillenmesi.
2. Yeni Otogarın, planlanan Kuzey Çevre yoluna ve hava alanına yakın bir alana yapılması.
3. Açılan bu koridora 2 şehire de yakın bir noktaya bir üniversite kurulması. (Teknik üniversite)
4. Açılan bu koridora forum tarzında bir avm, ofis ve otel kurulması. (Hatta mümkün olsa Sivas ve Tokat'ta bulunan çağrı merkezlerinin burada toplanması)