PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : "(Anket) Site olarak Sivas'ın toplu taşıma sorununu ele alalım"


İsmail Özçelik
25.01.2011, 15:42
Uzun bir aradan sonra sitede tekrar yazmaya başladım ve artık eskisi gibi sadece sohbet değil Sivas'ın konuşulduğunu da gördüm. Bundan dolayı site olarak farklı görüşleri barındırmamızın da avantajı ile Sivas'ımızda bulunan toplu taşıma sistemini ele alalım, fikir geliştirelim ve gerekirse rapor hazırlayalım. Çünkü sadece konuşmak bir noktadan nafile kalıyor, çözüm üretmeye yetmiyor. Bu sorunun çözümü ise maddi olarak diğer projelere göre düşük o yüzden 50.000'e yakın üyesi bulunan sitemizden çok kaliteli fikirler çıkacağına inanıyorum.


Fikirlerini belirtecek arkadaşlar şu soruları da cevaplarsa sevinirim.
Öncelikle böyle bir çalışma yapmalı mıyız?
Sivas'ın toplu taşıma sisteminden memnun muyuz?
Sivas'ta mevcut hatları biliyor muyuz?
En çok hangi hatları kullanıyoruz?
Hangi hatların olması sizin için daha iyi olur?
Şehrin büyüklüğüne göre hatlar sizce yeterli mi?
Durak aralarının çok yakın mesafede olması gerekli mi?
Kentkart sistemimi yoksa akıllı kart sistemi mi sizce daha iyi bir sistem?
Otobüslerin hat numaralandırma sistemi ve tabelaları sizce standartlara uygun mu?
Otobüslerin boyutu sizce nasıl?
Sivas'tan farklı bir şehirde yaşıyorsanız, yaşadığınız yerin toplu taşıma sistemi hakkında bilginiz var mı?

Bu soruları cevaplayarak başlayalım, zamanla oluşan şekle göre müsait olan arkadaşlarla beraber gerekirse sitemizden çıkan bir sonucu rapor haline getirip, belediyemize ve kooperatifimize sunarız.

Benim ricam lütfen başlıkta sadece bilgi paylaşalım, beyin fırtınası yapalım. Cevap vermek için cevap yazmayalım.

NOT: Kısa zaman içerisinde katılıma bağlı olarak birkaç doküman paylaşacağım.

[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]

Salim58
25.01.2011, 16:01
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] ([Üye Olmayanlar Linkleri Göremez])

Sivas'ta Toplu Taşıma Araçlarında Kredi Kartı Kullanılmaya Başlandı

Sivas Belediye Başkan Yardımcısı Yılmaz Uysal, kentte toplu taşıma araçlarında temassız kredi kartlarının da kullanılmaya başlandığını belirtti.
Uysal, kentte 2007 yılından itibaren uygulanmaya başlanan kent kart elektronik ücret toplama sistemiyle ulaşımın sağlandığını ifade ederek, 'Sivas toplu ulaşımını dünya standartlarına ulaştıracak bu uygulamayla vatandaşlar için yeni bir ödeme alternatifi yaratılmış olacak' dedi.

Uygulamaya öncelikle Garanti Bankası kredi kartları kullanılarak başlanılacağını ifade eden Uysal, 3 ay sonra diğer kredi kartlarıyla toplu taşım araçlarından yararlanılabileceğini söyledi.

Uygulamanın Muğla'dan sonra Sivas'ta başladığına da dikkati çeken Uysal, 'Vatandaşlar kent kartlarını kullandıkları gibi Garanti Bankası bonus trink kartlarını da otobüslere göstererek ödeme yapabilecekler. Böylece Sivaslılara ve Sivas'ı ziyaret eden turistlere, sadece ödemelerini kolaylaştıran değil, aynı zamanda onlara farklı fırsatlar sunan, hayatlarına renk getiren bir uygulamayı başlatmanın mutluluğunu yaşıyoruz' dedi.

Uysal ve Kent Kart Genel Müdürü Ercan Ünsal, bir halk otobüsüne binerek uygulamayı tanıttı.

AA

burak5866
25.01.2011, 16:09
ismail haklısın sivas için birşeyler yapmalıyız bencede site olarak ve tek tek sorularına cevap vermek istiyorum.
1-kesinlikle yapmalıyız.
2-pek memnun sayılmaz kimse
3-çoğunluğunu
4-ben sivasta yaşamadığım için pek kullanmıyorum ama genelde yiğitler-kılavuz-doğukent üniversite alibaba-mevlana ve kümbet şirinevler
5-benim adıma söylersem sivasta en eksik hissettiğim hat osb den merkeze değilde yse kavşağından abdulvahabi gazi caddesinden çayboyu caddesi boyunca alibabadan tekrar seyrantepe üzerinden bir hat olmalı.çünkü oradan o bölgeye gitmek isteyen adam hem 2 otobüse binmesi gerekiyor hemde indiği durakla diğer durak arasında bayağı mesafe var.
6-hatlar yeterli gibi bir iki nokta eksik gibi ama asıl eksin olan ihtiyaç otobüsler ihtiyacı karşılayamıyor ve çok büyük yoğunluklar var.
7-yakın olması daha iyi çünkü bazen insanlar duraklara bayağı yürümek zorunda kalıyor
8-kent kart sistemi bence güzel ama eskiklikleri var.akıllı kart dediğin sistemi bilmiyorum ama galiba ileride oalcak kimlik kartlarından bahsediyorsun galiba.eğer o ise daha güzel oalbilri her şey tek kartta.
9-güzel sayılır ama bazı yazılar daha bütük yazılabilir.
10-bence bu otobüsler sivas için daha güzel çünkü biliyorsunuz sivasın sokakalrı zaten dar bunlar gayet güzel ama bunlarda yoğunluk oaln hatlarda ihtiyacı karşılayamıyor.bu yoğunluğu fazla olan hatlara ya ekstra araçlar konulmalı ya da 4-5 tane büyük araç konulmalı.
11-evet yozgatta yaşıyorum şu an her ne kadar sivasta olsamda :D.buradaki sistem zaten sivas belediyesinden görülerek 2009 yılında yapıldı ve kent kart sistemi kullanılıyor.gayette güzel ve sivastaki gibi sıkıntı yaşamıyor.kart olmayanada soförler bulundurdukları kartlardan içinde yüksek miktarlarda para var(mesela ben görüyoruma rada 200 liralık kart var adamda) ve ordan çekiyor.hiç de sıkıntı olmuyor kent kart yönünden.sivasta sorun otobüs şoförlerinin kart bulundurmamasından kaynaklanıyor bence.ama kartsız binişler tabiki tam binişe göre 25 kuruş pahalı.bence kent kart gayet güzel ama sivasta neden sorun oluşturuyor anlamış değilim.

İsmail Özçelik
25.01.2011, 16:11
Mesela kredi kart kullanılması güzel bir çalışma ancak bence kent kartan bağımsız yapılmalıydı. Nedenlerim ise;
1. Aracı olduğu için ekstra maliyet,
2. İndirimli kart imkanının olmaması,
3. Kentkart sisteminin eski bir teknoloji olması.

Önerim ise herhangi bir banka ile anlaşarak otobüslere temassız pos yerleştirmek. Böylece aracı olmadan direk banka, belediye olur. Ayrıca bu şekilde isteyen bankadan kredi kartı, isteyen hesap kartı alabilir.

İsmail Özçelik
25.01.2011, 16:25
Benim cevaplarım;
Öncelikle böyle bir çalışma yapmalı mıyız?
Kesinlikle.
Sivas'ın toplu taşıma sisteminden memnun muyuz?
Değilim, hatta neredeyse işime yaramadığı için çok az kullanıyorum.
Sivas'ta mevcut hatları biliyor muyuz?
Evet tamamını biliyorum.
En çok hangi hatları kullanıyoruz?
1-A ve 1-B
Hangi hatların olması sizin için daha iyi olur?
Yeni bir sistemde daha detaylı olarak yapılanması halinde Gülyurt-Kümbet ve Gülyurt-Üniversite şeklinde olabilir.
Şehrin büyüklüğüne göre hatlar sizce yeterli mi?
Değil, insanlar 300.000 nüfuslu bir yerde 2 araç değişmek zorunda kalmamalı.
Durak aralarının çok yakın mesafede olması gerekli mi?
Bence gereksiz. Akıllı durak sistemine geçilmeli ve aralarına standart bir mesafe getirilmeli.
Kentkart sistemimi yoksa akıllı kart sistemi mi sizce daha iyi bir sistem?
Akıllı kart sistemi kent kart sistemine göre daha yeni ve kartların hafızaları ve işleyişleri çok daha iyi.
Otobüslerin hat numaralandırma sistemi ve tabelaları sizce standartlara uygun mu?
Değil. Her otobüscü kafasına göre takılıyor.
Otobüslerin boyutu sizce nasıl?
2 çeşit boy olmalı, şu anki otobüslerin bir büyüğü ile onların bir büyüğü :)
Sivas'tan farklı bir şehirde yaşıyorsanız, yaşadığınız yerin toplu taşıma sistemi hakkında bilginiz var mı?
Sivas dışında İstanbul, Ankara, Kocaeli, Bolu, Edirne ve birkaç yabancı şehrinkini biliyorum. İstanbul bence bu sistemi çok iyi kullanan ender şehirlerden.

H_Turan
25.01.2011, 16:58
2 çeşit boy olmalı, şu anki otobüslerin bir büyüğü ile onların bir büyüğü

Bizim kullandığımız otobüsleri ilçe belediyeleri kullanıyor gerisini siz düşünün

İsmail Özçelik
25.01.2011, 17:30
Bizim kullandığımız otobüsleri ilçe belediyeleri kullanıyor gerisini siz düşünün
Yakında toplu taşıma yapan hiçbir kurum merdivenli otobüs kullanamayacak. Otobüslerin alçak tabanlı ve engelli vatandaşlara uygun olması gerekecek.

İsmail Özçelik
25.01.2011, 17:30
Bizim kullandığımız otobüsleri ilçe belediyeleri kullanıyor gerisini siz düşünün
Yakında toplu taşıma yapan hiçbir kurum merdivenli otobüs kullanamayacak. Otobüslerin alçak tabanlı ve engelli vatandaşlara uygun olması gerekecek.

H_Turan
25.01.2011, 17:41
Ayrıca Doğalgazlı otobüslere dönüyor çoğu

İsmail Özçelik
25.01.2011, 19:38
Sivas için bence olması gereken iki tür otobüs var.
1. 9 Metrelik DORUK 230DG. Bu araç hem fazla büyük değil hemde şık.
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] 39fUlgMHHpKx5meQHNHLwmMR4keMLb 3g2TogLsX

2. 12 Metrelik Temsa Avenue. Bu araç özellikle yurt dışında çok kullanılıyor.
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] IN_DJg3q3WwUt5vw

Ortak Özellikler

Alçak Taban
Dijital Hat göstergesi
Engelli yolcu alanı
Otomatik vites
Doğalgazlı


Bence araçlarımız bunların kırmızı rengi olmalı ve üzerinde logosu olmalı. Halk otobüsleri kooperatifimiz diğer şehirlerdeki gibi markalaşmalı.

H_Turan
25.01.2011, 20:34
İsmail Aynen Katılıyorum Bu otobüsler çok güzel Sivasa yakışır

LaEdri
25.01.2011, 23:03
1-Otobüslerin hareket saatlerine kesinlikle özenle uyulmalı.Bu konuda ciddi sıkıntı var.Akşam biraz geç olunca,otobüsün gelme saati şoförün insafına kalıyor.
2-Şoförlerin tutumlarını beğenmiyorum
3-Küçük bir şehirde iki tane otobüs değişerek istediğim yere gitmek çağdışı.Esentepe'den Alibaba'ya ,Kümbet'ten Esentepe'ye iki otobüs değişmek zorundayız.
4-Kentkart sistemi tam oturmadı yine de.Halkımız o bilince de hala ulaşmadı.Çarşının ortasında boş kartla otobüse binenler var.Şu da var ki dolum yerleri bazen şuan dolum yapamıyoruz deyip geri çeviriyorlar.

İsmail Özçelik
25.01.2011, 23:08
4-Kentkart sistemi tam oturmadı yine de.Halkımız o bilince de hala ulaşmadı.Çarşının ortasında boş kartla otobüse binenler var.Şu da var ki dolum yerleri bazen şuan dolum yapamıyoruz deyip geri çeviriyorlar.

Buna da çözüm olarak otomatik dolum makinelerini ekleyebilir. Merkezde ve yolcusu çok olan muhtelif duraklara otomatik kart dolum cihazları yerleştirilebilir bence.

Cley
25.01.2011, 23:55
1. Öncelikle böyle bir çalışma yapmalı mıyız?
Evet
2. Sivas'ın toplu taşıma sisteminden memnun muyuz?
Memnun değilim.
3. Sivas'ta mevcut hatları biliyor muyuz?
Tamamını olmasa da birçoğunu biliyorum
4. En çok hangi hatları kullanıyoruz?
Emniyet- Yeşilyurt , Emniyet-Toki (hat numaralarını bilmiyorum)
5. Hangi hatların olması sizin için daha iyi olur?
Doğukent-Üniversite , Kümbet- Üniversite
6. Şehrin büyüklüğüne göre hatlar sizce yeterli mi?
Çok fazla hat var. Güzergahlar daha uzun olup daha az hat olmalı. Hatların mesafesi çok kısa. Bir otobüs birçok mahallyi dolaşmalı
7. Durak aralarının çok yakın mesafede olması gerekli mi?
İki durak arası 200 metre standartında olabilir. Güzergaha göre bu uzaklık değişebilir.
8. Kentkart sistemimi yoksa akıllı kart sistemi mi sizce daha iyi bir sistem?
Kent kart sistemi de güzel bir uygulama ancak halkımız kullanmaya tam alışamadı. İlerleyen zamanlarda daha kullanışlı ve yaygın hale gelir.
9. Otobüslerin hat numaralandırma sistemi ve tabelaları sizce standartlara uygun mu?
Numaralandırmada sorun yok galiba ama isimlendirme ve tabelaların şekli yazı tipi vs. şöforlerin insiyatifinde. Buna da bir standart getirilmeli. Bütün otobüslerde aynı şekil ve yazılı tabelalar kullanılmalı.
10. Otobüslerin boyutu sizce nasıl?
Üniversite hattı haric ihtiyacı karşıladıklarını düşünüyorum. Üni hattına da trambus devreye sokularak bu hat da rahatlatılabilir.
11. Sivas'tan farklı bir şehirde yaşıyorsanız, yaşadığınız yerin toplu taşıma sistemi hakkında bilginiz var mı?
Ankarada yaşıyorum. Burdaki toplu taşımacılık da örnek gösterilebilicek güzellikte. Gerek otobüsler gerek metro gerek banliyo trenleri vs. Ankaranın heryerine tek vasıta ile gitme imkanı sağlıyor. Özel halk otobüsü yok denecek kadar az sayıda. Toplu taşımayı belediye yapıyor. Daha ciddi çalışıyorlar. Halk otobüsü şöforleri ciddiyetten uzak trafiği altüst ederek çalışıyordu.

İsmail Özçelik
26.01.2011, 00:59
Bu konu için bir grup kurdum site içerisinde ilgilenmek isteyen arkadaşlara davet göndereceğim. Burak ve Cley ilgilenmek istediklerini yazdıkları için gönderdim.

H_Turan
26.01.2011, 11:56
Bizim Kullandığımız Otobüzleri Bazı küçük iller kullanmakla birlikde genelde İlçe veya belde belediyeleri kullanıyor o yüzden Otobüsler Sivasa Yakışır hala getirilmeli bazı hatlarda küçük otobüsler çalıştırılabilir.

SivasLady
27.01.2011, 16:32
daha cekici toplu tasima olursa özel arabalarda azalabilir belki
araclar trafige uymadigindan dolayi bir cok kazalar oluyor,
yayalara hic dikkat etmiyorlar bile

Sivas merkezde otobüse hic binmedim ama görünüsleri cok eski, daha modern daha komforlu olabilir.

Sivas`da yasayip hergün bu sorunlarla karsilananlar daha iyi bilir, onlar istediklerini söyleyip degerlendirilebilir

H_Turan
27.01.2011, 17:38
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] 551&notif_t=group_added_to_group

bu konu ile ilgli Facebookdaki gurubumuz.

Katılımlarınız bekleriz

İsmail Özçelik
27.01.2011, 17:41
Anketimize katılımlarınızı bekliyoruz. [Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] XlkcWJyT1oxRWd2dlE6MQ

Salim58
27.01.2011, 23:19
Anketimize katılımlarınızı bekliyoruz. [Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] XlkcWJyT1oxRWd2dlE6MQ

Anket güzelmiş katıldım...

İsmail Özçelik
28.01.2011, 01:30
Anket güzelmiş katıldım...
Teşekkürler, inş. katılım fazla olur. Çünkü bu konuyla alakalı belediyenin dahi yapmadığı sağlam bir çalışma yapılabilir. Hatta gerekirse bu anketten elden bile yapılabilir.

İsmail Özçelik
01.02.2011, 19:04
Anketimiz devam ediyor. Katılımlarınız doğru sonuçlar çıkmasını sağlayacaktır. [Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] XlkcWJyT1oxRWd2dlE6MQ

altuntas58
01.02.2011, 20:08
Ankete katıldım sivas dışında istanbulda yaşıyorum ama zaman,zaman sivasa geldiğimde bazı aksaklıkları tespit ediyorum 1.) mesela ben şehir dışında yaşayan bir sivaslı olarak sivasta toplu taşıma araclarına bindiğimde para gecmiyor kent kartımda haliyle olmuyor ben 1-2 günlük için depozito verip kent kart alamam şöför beni indiriyor bu indirilen bir sivaslı değilde yabancı birisi iş icabı veya gezmek için şehrimize gelse aynı hareketi görse şehrimiz için çok kötü reklam olmazmı metropol şehir istanbulda her şoförde kent kart veya akbil dediğimiz akıllı bilet bulunuyor dolayısıyla kimse madur olmuyor ama sivasta dışardan gelenler kesinlikle madur oluyor belediye bu işe acil cözüm bulmalıdır benim dikkat cekmek istediğim 2.) Bir konuda toplu taşıma yapan aracların sürücüleri çok eğitimsiz bunlarıda belli sürelerde eğitimden gecrmeli
3.)Aracların temizliği yeterli değil
4) Aracların tamamına klıma koyma zorunluluğu getirilmelidir
5)Biletler sivas güzargahı için çok pahalı hemen indirim yapılmalıdır
6) Gece sabaha kadar bir kac otobüsün tüm şehiri tur atıp gec saatlerdede vatandaşın evlerine gitmesini sağlanmalı
7)Mesire yerlerine (paşa fab,sıcak cermik,soğuk cermik,gardaşlar ormanı,paşa pınarı) toplu taşıma araclarını düzenli bir şekilde gonderilmeli

özgüven
01.02.2011, 20:26
Ankete katıldım...

İsmail Özçelik
01.02.2011, 23:06
Anket sonucumuz (01.02.2011 itibariyle)

Sivas'ın toplu taşıma sisteminden memnun musunuz?
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] 1r%20%5B38%5D&chd=e%3APWwo

Ankete katılmak için tıklayın. ([Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] oxRWd2dlE6MQ#gid=0)

Dağcı
01.02.2011, 23:48
Ankete katıldım.

İsmail Bey çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Teşekkür ederim.

İsmail Özçelik
01.02.2011, 23:54
Ankete katıldım.

İsmail Bey çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Teşekkür ederim.
Rica ederim daha çok katılımın olması daha doğru sonuçlar verecektir diye düşünüyorum. Göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkürler.

H_Turan
02.02.2011, 00:42
Katılımın Çok olması lazım Kısır Siyasi Tartışmalarından Usandık Birazda Sivasın Sorunlarına Duyarlı olalım Arkadaşlar.

_DuMaN_58
02.02.2011, 08:56
Toplu taşıma sistemi hakkındaki ankete, Sivasta ikamet etmediğim için katılmadım ama faydalı bir anket olmuş tebrik ederim. Emeğe Saygı..

aysima58
02.02.2011, 10:54
bende sivasta değilim ama katıldım naapacaz şimdi bizim katılmamız olmuyoruydu madem öyle yazsaydınız yahu bak şimdi kendimi aptal gibi hisstettim.
atı otobüslerinizde hem küçük hemde merdivenli bak yinede dilimi tutamadım.naapıyım.

İsmail Özçelik
02.02.2011, 13:44
bende sivasta değilim ama katıldım naapacaz şimdi bizim katılmamız olmuyoruydu madem öyle yazsaydınız yahu bak şimdi kendimi aptal gibi hisstettim.
atı otobüslerinizde hem küçük hemde merdivenli bak yinede dilimi tutamadım.naapıyım.
Eğer Sivas'a geldiğinizde kullanıyorsanız ve sorunlarını biliyorsanız, katılabilirsiniz. Bende sürekli Sivas'ta değilim ama gidip geldikçe kullanıyorum ve eksiklerini görme imkanım artıyor. Şehrin içinde yaşayanlarda sonuçta bir alışkanlık var belki onların göremediklerini görme imkanımız olur.

abircan
02.02.2011, 14:00
raylı sistemsiz toplu taşımacılık bu çağda gericiliktir, aptallıktır, otomobil lastik petrol kapitalistlerinin ekmeğine yağ sürmektir, 1 km yola 2 tl almak ahlaksızlıktır, soygundur

aysima58
02.02.2011, 15:02
evet ist.ikamet ediyorum ama sık gidip geliyorum verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim
vaşşşşşşşşşşşş abircan gene gızmış ama ne yazıkki ben yokum neyse abircan kardeşim sakin ol elbet bir gün raylı sistemede geçeriz sıkma canını bak stresden saçların dökülücek yazık kardeşim sana.

H_Turan
02.02.2011, 15:18
raylı sistemsiz toplu taşımacılık bu çağda gericiliktir, aptallıktır, otomobil lastik petrol kapitalistlerinin ekmeğine yağ sürmektir, 1 km yola 2 tl almak ahlaksızlıktır, soygundur

Aynen Katılıyorum Size bir örnek vereyim İngiltere,fransa,Amerika 1900 yıllarada Şehir için Raylı siteme ve metro inşattı na başlamışlar gerisini siz düşünün.

İsmail Özçelik
02.02.2011, 18:50
02.02.2011 itibarıyla sonuçlar:
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Katılımcı sayısı(18:49 itibarıyla): 122 kişi

Katılımlarınızın devamını bekliyoruz. Buradan katılabilirsiniz. ([Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] oxRWd2dlE6MQ#gid=0)

İsmail Özçelik
03.02.2011, 19:31
Devam eden ankette genel olarak bir memnuniyetsizlik söz konusu. Herkesin şikayet ettiği konuların başında hatların tamamının sadece merkeze gidiyor olması geliyor. Vatandaşlarımızın isteklerin başında ise raylı sistem veya alternatif bir sistem isteği var. Hat olarak ise uçak sefer saatlerine göre Havaalanı seferi olmasını isteyenlerin sayısında artış var. Onun dışında toplam 7 semtten üniversiteye sefer olmasını isteyen katılımcı sayısı ise 50'in üzerinde.

Kamera
03.02.2011, 21:09
Bende ankete katıldım.Özellikle benimde sürekli kullandıgım gülyurt-kılavuz hattı tokilerin yapılmasından sonra inanılmaz yogun,ihtiyaca cevap vermiyor.

İsmail Özçelik
03.02.2011, 21:23
Eskiden ayrı hat açılmıştı bir önceki dönemde yanlış hatırlamıyorsam hatta numarası 6-C idi. Onu kapattılar mı?

Kamera
03.02.2011, 21:28
Hayır bizim burda yer bulmak hatta mesai başlangıç ve bitiş saatlerinde araç bulmak mümkün olmuyor.kılavuz-yigitler hattı biraz rahat ama gülyurt-kılavuz hattı inanılmaz yogun.defalarca şikyet etmeme ragmen ,baktım belediye çözüm bulmuyor,bende çözüm ürettim,durak uzak olmasına ragmen arka taraftan sanayinin ordan ata sanayi-yeşilyurt arabalarını tercih ediyorum.

İsmail Özçelik
06.02.2011, 00:10
Anketi 13.02.2011 tarihinde sonlandırmayı düşünüyorum. Şu ana kadar 250'den fazla katılım oldu. Umarım 1 hafta içerisinde de bunu 500'e tamamlama hatta geçme şansımız olur.

özgüven
06.02.2011, 16:46
Ankete katılalım arkadaşlar.Kardeşimiz güzel bi çalışma yapıyor,Her şey Sivas için.

pover58
06.02.2011, 18:17
uzun lafa gerek yok sivas alternatifsiz iş göremez.yani otobüslerin yanında minibüs te şart yani tekel sivasa göre degil.eski uygulamaya tekrar geçilmeli en azından belki dolmuş taksi uygulaması yapılabilir.şimdiki sistemden kimse memnun degil...

İsmail Özçelik
06.02.2011, 18:30
uzun lafa gerek yok sivas alternatifsiz iş göremez.yani otobüslerin yanında minibüs te şart yani tekel sivasa göre degil.eski uygulamaya tekrar geçilmeli en azından belki dolmuş taksi uygulaması yapılabilir.şimdiki sistemden kimse memnun degil...
Öncelikle her ne kadar sistemden şikayet etsem de düzelmesi için asla bizi ileriye taşımayacak ve hatta geri götürecek bir sistemden yana da değilim. Minibüsler artık miyadını doldurmuş toplu taşıma araçlarıdır. Eğer bir alternatif gerekiyorsa, şirketleşmeler yapılabilir. Yani Özel Halk Otobüsleri Kooperatifine karşı Sivas Otobüs A. Ş. kurulabilir. Ya da çok daha kapsamlı bir şekilde Sivas'a raylı sistem getirilebilir. Raylı sistem olmasa dahi troleybüs, lastik tekerlekli tramvay gibi dünyanın birçok ülkesinde uygulanan ve maliyeti de uzun vadede normal olan sistemler mevcuttur.

BOUN
06.02.2011, 22:41
İsmail kardeşimi yapmış olduğu faydalı çalışması için tebrik ediyorum. Ben de ankete katılarak oyumu kullandım. Benim fikrim gelişmiş ülkelerin neredeyse tamamında bir çok şehirde ulaşım sorunu, şehirler aşırı büyüyüp, planlamalar zorlaşmadan yıllar yıllar evvelinden hazırlıklar yapılarak problem ortaya çıkmadan çözüme kavuşturuluyor. Sivas için de şu aşamada her ne kadar lüks gibi gözükse de raylı sistem altyapısının şimdiden oluşturulmaya çalışılması, güzergahların belirlenmesi, buna göre gerekli istimlakların yapılması ve acil olduğu düşünülen hatlarda yavaş yavaş inşaat çalışmalarına başlanılması gerekiyor. Yapılacak olan ciddi bir yatırımdır ve şehrin yüz yılını etkileyecek bir çalışmadır. Bu işe çok ciddi yaklaşılması gerektiği kanaatindeyim.

goramaz
06.02.2011, 23:03
Atmasyon serbetse ben de hep İstasyon ve Atatürk caddesinin trafiğinin yer altına inmesinden yanayım. Alt geçitlerle yollar birbirne bağlanabilir. Ama tarihi yapının zarargörme ihtimali büyük.

Kamera
11.02.2011, 21:40
Anket sonuçları nasıl gidiyor acaba,iki gün sonra anket sonlanacak,sonuçları merakla bekliyorum,en önemli sorunlarımızdan birisi ulaşım,konuyu açan arkadaşa teşekkür ederim.

İsmail Özçelik
12.02.2011, 00:15
Anket sonuçları nasıl gidiyor acaba,iki gün sonra anket sonlanacak,sonuçları merakla bekliyorum,en önemli sorunlarımızdan birisi ulaşım,konuyu açan arkadaşa teşekkür ederim.
Anket sonuçlarını yarın yayınlamayı düşünüyorum, son 2 günde katılım fazla olmadı ancak 318.000 nüfuslu bir şehir için bence yeterli bir katılım oldu. Şu ana kadar çok fazla katılım gözükse de mükerrer katılım çok fazla onlar elendikten sonra çıkan sonuçlar ilk burada yayınlanacak.

İsmail Özçelik
13.02.2011, 22:16
Anket Sonuçları
1. Sivas'ın toplu taşıma sisteminden memnun musunuz?
Hayır %82
Evet %18

2. En çok hangi hatları kullanıyorsunuz?
11-C İSTASYON CAD.-ÜNİVERSİTE %31
1-A KÜMBET-ŞİRİNEVLER %22
1-B ŞİRİNEVLER-KÜMBET %22
11-B ATATÜRK CAD.-ÜNİVERSİTE %22
4-A AYDOĞAN-FATİH %12
Ankete katılanların yüzdeleridir.

3. Hangi hatların olmasını isterdiniz?
Doğukent-Kılavuz-Gülyurt-Üniversite %43
Atakent-Mimarsinan-Kümbet-Üniversite %36
Fatih-Aydoğan-Üniversite %31
Kılavuz Toki ayrı hat %11
Havaalanı %10
Ankete katılanların yüzdeleridir.

4. Otobüslerden memnun musunuz?
Hayır, küçükler %34
Hayır, ulaşım hizmeti için ideal araç değiller %26
Evet, memnunum %19
Hayır, bazı hatlar için uygun değiller %17

5. Kentkart sistemi sizce iyi mi?
Evet, ancak yükleme için alternatif kanallar oluşturulmalı (Otomatik dolum makineleri gibi) %54
Hayır memnun değilim. %23
Evet, şu an herşeyi ile çok iyi %21

6. Otobüslerin hat numaralandırma sistemi ve tabelaları sizce iyi mi?
İkisi de yetersiz %45
Evet, yeterli %25
Hat numaralandırma güzel ancak tabelalar iyi değil %20
Tabelalar güzel ve okunaklı ancak hat numaralama güzel değil %6

Görüş ve öneriler
Bazı örnek yorumlar, yorumları ankete katılan vatandaşlarımız yapmıştır, hiçbiri benim şahsi yorumum değildir.
1.) 1-Araç içi kent kart çok pahalı, Dışarıdan gelen insanlar için hiç olumlu karşılanmıyor. 2-Yolcular yerleşmeden araç hemen hareket ediyor,Yaşlılar,çocuklar,elind e poşeti olanlar düşme tehlikesi yaşıyor. 3-Araçlar çok küçük ,dar ve yüksek. 4-Şöförlerin çoğuna eğitim şart. 5-Daha iyi bir ulaşım hizmeti için REKABET ortamı oluşturulmalı.

2.) Otobüslerin halkın göreceği yerlere let ışıklı semt tabelalar ve numaralar konulmalıdır

3.) otobüslerin daha iyi olması gerekli büyük ve daha çok yolcu almalı caddelere genişlemeli küçük otobüsler ihtiyacı karşılamıyor ve yakışmıyor normal değil bu otobüs

4.) akşamları 7 den sonra kalabalık oluyor otobüslerde o aralar her 15 dakkada bir geliyor mesela gülyurt yimpaşın ordadoluyor adliyenin arkasında yolcu alamıyor oradaki vatandaşlar soğukta kaç saat bekiyor otobüs küçük tmm ama kaç tane otobüs yatta ...ek verseler güzel olur nerde o eski belediye.......

5.) Bu toplu taşım olayı tekelleştiğinden beri biz sivas halkı rahat yüzü görmedik ve asla memnun değilim.Bence altarnetif yani vatandaşın tercih edebileceği başka toplu taşım koparatfileride olması gerekir.Bu sayede rekabet olucak ve hizmette kalite olacaktır.Bunlar sadece kendileri olduğu için istedikleri her türlü olumsuzlukları vatandaşa yansıtabiliyolar.Ayrıca otobüs sahipleri ve şöförlerin iyi bir eğtime tabii turulmaları gerekir.

6.) Duraklarda araçların gelmeleri gereken dakikalar 2 dakika aksama ile yazılmalı listeler halinde insanlar beklerken ne kadar bekleyeceklerini yada aracın gelmediğini farkedip gerekli mercilere bildirmeli.Tek tip taşımacılık olduğu için otobüs sahipleri şöforleri umursamaz davranıyorlar görüntülü takip sistemi kurulmalı.

7.) havaalanından sefer saatleri ile paralel seferler istiyoruz

8.) Kentkart vizelerinin dönem ortasında hiç bir uyarı yapmadan bitmesi sizce normal mi? Okul mu bittiki öğrenciliğimiz bitsin yeni dönem başlamadan yeni öğrenci belgelerini nasıl alalım? Öğrenci olduğumuzu göre göre karttan tam çekilmesi ve öğrenci arkadaşlarımızdan çekmemizin yasak olması sizce normal mi? Yeterli sayıda otobüs yok insanlar sıkış tepiş gidiyor bi kaza olda korkunç bi katliyam olmuş olcak. İnsan yaşamı bu kadar mı değersiz biraz duyarlı olun gereğini lütfen yapın.

9.) otobüs hat numaralandırma ve tabelaların görme sorunu olanlar için ideal hale getirilmesini taleb ediyorum aksamları otobüs üzerindeki hat levhaları gözükmüyor

10.) Üniversite hatları berbat bir düzene girmedi çünkü bir tane kafası çalışan yoktur.Otobüsler üniversitenin içinde dolap beygiri gibi boş boş dolaşıp boşuna mazot yakıyorlar ve bu durumdan kendileri de şikayetçiler. Özel Halk Otobüsleri firması derdini Beleddiye´ye Belediye Üniversite´ye Üniversitede Özel Halk otobüsülerine anlatamıyor.Bu durumdan da hem üniversite hem yolcu(öğrenci) hem Belediye hemde Ö.H.Otobüsleri hiç memnun değil.Karışıklık almış başını gidiyor. Yakında polis kolejide açılacak oradaki öğrenci terminale nasıl gidecek.En akılcı ve kolay çözüm(hem otobüsçüler açısından hemde yolcu açısından)Bir ana durak kredi yurt bloklarının önüne(polis koleji altındakinin).bir tanede ünv. lojmanlarının oraya(ilkoğretim yanı vb.)11-A lojmanlardan girecek düz güzargahını takip edip yurt önündeki ana durağa gidecek.Diğer hat 11-B toki tarafından gelip acilin önünden yolcuyu indirerek lojmanlar tarafındaki ana bekleme son durağına gidecek.Kampüs içerisinde iniş binişlere ücret ödenmeyecek böylece otobüscüler ring servislerinden kurtulacak, üniversite trafik yoğunluğundan, öğrenci de kampüs içi ulaşımdan kurtulacaktır. Bu durumda şikayetçi olabilecek hiç kimse kalmayacaktır.

Bu anket sonucu rapor halinde Belediye başkanı, başkan yardımcısı ve Kooperatife ayrı ayrı gönderilecektir. Katılan herkese teşekkürler, umarım sesimiz duyulur.

Kibrisli
13.02.2011, 22:24
Anket Sonuçları
1. Sivas'ın toplu taşıma sisteminden memnun musunuz?
Hayır %82
Evet %18

2. En çok hangi hatları kullanıyorsunuz?
11-C İSTASYON CAD.-ÜNİVERSİTE %31
1-A KÜMBET-ŞİRİNEVLER %22
1-B ŞİRİNEVLER-KÜMBET %22
11-B ATATÜRK CAD.-ÜNİVERSİTE %22
4-A AYDOĞAN-FATİH %12
Ankete katılanların yüzdeleridir.

3. Hangi hatların olmasını isterdiniz?
Doğukent-Kılavuz-Gülyurt-Üniversite %43
Atakent-Mimarsinan-Kümbet-Üniversite %36
Fatih-Aydoğan-Üniversite %31
Kılavuz Toki ayrı hat %11
Havaalanı %10
Ankete katılanların yüzdeleridir.

4. Otobüslerden memnun musunuz?
Hayır, küçükler %34
Hayır, ulaşım hizmeti için ideal araç değiller %26
Evet, memnunum %19
Hayır, bazı hatlar için uygun değiller %17

5. Kentkart sistemi sizce iyi mi?
Evet, ancak yükleme için alternatif kanallar oluşturulmalı (Otomatik dolum makineleri gibi) %54
Hayır memnun değilim. %23
Evet, şu an herşeyi ile çok iyi %21

6. Otobüslerin hat numaralandırma sistemi ve tabelaları sizce iyi mi?
İkisi de yetersiz %45
Evet, yeterli %25
Hat numaralandırma güzel ancak tabelalar iyi değil %20
Tabelalar güzel ve okunaklı ancak hat numaralama güzel değil %6

Görüş ve öneriler
Bazı örnek yorumlar, yorumları ankete katılan vatandaşlarımız yapmıştır, hiçbiri benim şahsi yorumum değildir.
1.) 1-Araç içi kent kart çok pahalı, Dışarıdan gelen insanlar için hiç olumlu karşılanmıyor. 2-Yolcular yerleşmeden araç hemen hareket ediyor,Yaşlılar,çocuklar,elind e poşeti olanlar düşme tehlikesi yaşıyor. 3-Araçlar çok küçük ,dar ve yüksek. 4-Şöförlerin çoğuna eğitim şart. 5-Daha iyi bir ulaşım hizmeti için REKABET ortamı oluşturulmalı.

2.) Otobüslerin halkın göreceği yerlere let ışıklı semt tabelalar ve numaralar konulmalıdır

3.) otobüslerin daha iyi olması gerekli büyük ve daha çok yolcu almalı caddelere genişlemeli küçük otobüsler ihtiyacı karşılamıyor ve yakışmıyor normal değil bu otobüs

4.) akşamları 7 den sonra kalabalık oluyor otobüslerde o aralar her 15 dakkada bir geliyor mesela gülyurt yimpaşın ordadoluyor adliyenin arkasında yolcu alamıyor oradaki vatandaşlar soğukta kaç saat bekiyor otobüs küçük tmm ama kaç tane otobüs yatta ...ek verseler güzel olur nerde o eski belediye.......

5.) Bu toplu taşım olayı tekelleştiğinden beri biz sivas halkı rahat yüzü görmedik ve asla memnun değilim.Bence altarnetif yani vatandaşın tercih edebileceği başka toplu taşım koparatfileride olması gerekir.Bu sayede rekabet olucak ve hizmette kalite olacaktır.Bunlar sadece kendileri olduğu için istedikleri her türlü olumsuzlukları vatandaşa yansıtabiliyolar.Ayrıca otobüs sahipleri ve şöförlerin iyi bir eğtime tabii turulmaları gerekir.

6.) Duraklarda araçların gelmeleri gereken dakikalar 2 dakika aksama ile yazılmalı listeler halinde insanlar beklerken ne kadar bekleyeceklerini yada aracın gelmediğini farkedip gerekli mercilere bildirmeli.Tek tip taşımacılık olduğu için otobüs sahipleri şöforleri umursamaz davranıyorlar görüntülü takip sistemi kurulmalı.

7.) havaalanından sefer saatleri ile paralel seferler istiyoruz

8.) Kentkart vizelerinin dönem ortasında hiç bir uyarı yapmadan bitmesi sizce normal mi? Okul mu bittiki öğrenciliğimiz bitsin yeni dönem başlamadan yeni öğrenci belgelerini nasıl alalım? Öğrenci olduğumuzu göre göre karttan tam çekilmesi ve öğrenci arkadaşlarımızdan çekmemizin yasak olması sizce normal mi? Yeterli sayıda otobüs yok insanlar sıkış tepiş gidiyor bi kaza olda korkunç bi katliyam olmuş olcak. İnsan yaşamı bu kadar mı değersiz biraz duyarlı olun gereğini lütfen yapın.

9.) otobüs hat numaralandırma ve tabelaların görme sorunu olanlar için ideal hale getirilmesini taleb ediyorum aksamları otobüs üzerindeki hat levhaları gözükmüyor

10.) Üniversite hatları berbat bir düzene girmedi çünkü bir tane kafası çalışan yoktur.Otobüsler üniversitenin içinde dolap beygiri gibi boş boş dolaşıp boşuna mazot yakıyorlar ve bu durumdan kendileri de şikayetçiler. Özel Halk Otobüsleri firması derdini Beleddiye´ye Belediye Üniversite´ye Üniversitede Özel Halk otobüsülerine anlatamıyor.Bu durumdan da hem üniversite hem yolcu(öğrenci) hem Belediye hemde Ö.H.Otobüsleri hiç memnun değil.Karışıklık almış başını gidiyor. Yakında polis kolejide açılacak oradaki öğrenci terminale nasıl gidecek.En akılcı ve kolay çözüm(hem otobüsçüler açısından hemde yolcu açısından)Bir ana durak kredi yurt bloklarının önüne(polis koleji altındakinin).bir tanede ünv. lojmanlarının oraya(ilkoğretim yanı vb.)11-A lojmanlardan girecek düz güzargahını takip edip yurt önündeki ana durağa gidecek.Diğer hat 11-B toki tarafından gelip acilin önünden yolcuyu indirerek lojmanlar tarafındaki ana bekleme son durağına gidecek.Kampüs içerisinde iniş binişlere ücret ödenmeyecek böylece otobüscüler ring servislerinden kurtulacak, üniversite trafik yoğunluğundan, öğrenci de kampüs içi ulaşımdan kurtulacaktır. Bu durumda şikayetçi olabilecek hiç kimse kalmayacaktır.

Bu anket sonucu rapor halinde Belediye başkanı, başkan yardımcısı ve Kooperatife ayrı ayrı gönderilecektir. Katılan herkese teşekkürler, umarım sesimiz duyulur.
İsmail bunu elinde tutuver 2 sene sonra hem bu sonuçlara bakarak hem de daha detaylı bir anketle yeni bir çalışma yapalım;)

İsmail Özçelik
13.02.2011, 22:26
İsmail bunu elinde tutuver 2 sene sonra hem bu sonuçlara bakarak hem de daha detaylı bir anketle yeni bir çalışma yapalım
Aslında bu kezde detaylı olmasını istedim ama ilk olduğundan katılım azdı galiba :) Ama her yılda yapabiliriz sonuç olarak bir şey değişmiyor bu kafayla raylı sistem şart ;)