_DuMaN_58
10.02.2011, 10:20
Avro Canada VZ-9 Avrocar
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Kanada merkezli Aviro Aircraft adlı şirketin ABD'nin gizli bir askeri projesi için 1958 yılında geliştirdiği Avrocar dikey olarak kalkış yapabiliyordu.
İki adet prototipi üretilen model dengesiz olması nedeniyle 1961 yılında iptal edildi.
89Ah91cQfUo
Antonov A-40 Krylya Tanka
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] 77.jpg
İkinci dünya savaşı sırasında tankları bir yerden bir yere taşımak amacıyla 1942 yılında geliştirilen Antonov A-40, mevcut kargo uçaklarından çok farklı bir yapıya sahip.
Uçakla tank taşımak yerine, tankın üzerine kanat takan Ruslar bu aracın hiç de verimli olmadığını görünce kısa sürede projeyi iptal ettiler.
FanWing
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Enteresan görünüşlü bu araç henüz sadece bir prototip. İtme ve kaldırma yüzeylerini tek bir birimde toplayan araç uzun fanları sayesinde havayı kendi kanatlarına aktarıyor.
FanWing çok kısa mesafede kalkış yapabiliyor, ayrıca dikey iniş de yapabiliyor.
asJqvrikQSA
Pregnant Guppy
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Görünüşü bir balinayı andıran bu dev araç aslında bir kargo uçağı.
1962 yılında kullanılmaya başlanan Pregnant Guppy, NASA'nın büyük boyutlu malzemelerini taşımak amacıyla kullanılıyor. Uçak 21 ton ağırlık taşıyabiliyor.
NluHh_6GN
Hybrid Air Vehicle P-791
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Lockheed Martin'in geliştirdiği P-791 için dev bir hava gemisi denilebilir. İnsansız olarak da kullanılabilen araç birçok görev için kullanılabiliyor.
Özel ayakları sayesinde her yüzeye iniş yapabilen P-791 çok uzun süre yakıt ikmali yapmadan uçabiliyor.
CKAyJ3zKTus
McDonnell XF-85 Goblin
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
"Uçan Yumurta" takma adıyla da anılan XF-85 Goblin, bombardıman uçaklarında taşınıp, bir saldırı durumunda yanındakileri savunmak için kullanılacak bir "parazit savaş uçağı" olarak 1948 yılında tasarlandı.
Sadece iki tane üretilen XF-58 Goblin, kendisini taşıyan uçağa havada yeniden kenetlenmesinin zor olması ve düşman savaş uçaklarına karşı zayıf kalması nedeniyle 1949 yılında iptal edildi.
ZFYeVEL02OU
Vought V-173
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Charles H. Zimmerman tarafından tasarlanan Vought V-173, ABD'nin kısa mesafede iniş ve kalkış yapabilecek bir uçağa ihtiyaç duyması üzerine geliştirildi.
Uçak gemilerinden rahatça kalkış yapabilecek şekilde geliştirilen V-173'ten 1942 yılında sadece 1 adet üretildi.
Test pilotları tarafından çok beğenilen ve neredeyse dikey olarakVought V-173 projesi 1947 yılında iptal edildi. kalkabilen araç, çok aşırı titremesi ve vites kutusunun karmaşık olması gibi sorunlara sahipti.
LfpTDOAfj7Y
Caproni Ca.60 Noviplano
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Caproni adlı İtalya merkezli bir şirketin tasarladığı Ca. 60 Noviplano, su üzerinden kalkış yapan ilk yolcu uçaklarından birisiydi.
Ön, orta ve arkada üçer adet olmak üzere toplam 9 adet kanada sahip olan aracın 100 yolcu taşıması planlanıyordu.
4 Mart 1921 tarihinde ilk deneme uçuşunu gerçekleştiren Caproni Ca.60, 18 metre yükseldikten sonra çakıldı ve parçalandı.
HnGZBhrrlMk
Convair XFY Pogo
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Dikey kalkış merakının üreticilerinden biri olan Convair XFY Pogo, 1954 yılında ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Yere dik olarak yerleştirilen aracın ön kısmında üç kanatlı bir pervane vardı.
Uçakta dört adet kanat bulunuyordu. Kalkışta bir sıkıntı yaşatmayan araçla dikey iniş yapmak ise pilotları çok zorladı. Sadece 1 adet üretilen Convair XFY Pogo projesi 1955 yılında iptal edildi.
De Lackner HZ-1 Aerocycle
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Hafif, tek kişi tarafından kullanılabilecek, kolayca iniş kalkış yapabilecek bir araç geliştirmek isteyen ABD ordusu, 1954 yılında Lewis C. McCarty Jr.HZ-1 Aerocycle adlı bir aracı denemeye başladı. tarafından tasarlanan
Pilotun ağırlığını verdiği yöne doğru giden araçta ters yönde dönen iki pervane bulunuyordu. Aracın kullanımının zor olması, pervanelerin birbirine çarparak kazalara neden olması nedeniyle proje iptal edildi.
Stipa-Caproni
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
1932 yılında Luigi Stipa tarafından geliştirilen araç kısa ve geniş yapısıyla günümüzün uçaklarından çok farklı bir görünüme sahip.
Jet itişli uçakların gelişimi için çok önemli bir adım olarak kabul edilen Stipa-Caproni'nin gövdesinin ortası bir tünel şeklindeydi.
Ön tarafta bulunan pervaneden gelen hava tünelden geçerek itiş gücü oluşturuyordu. İtalyan Hava Kuvvetleri'nin araçla ilgilenmesi üzerine araçtan sadece 1 adet üretildi.
xYqr2h_xQRk
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Kanada merkezli Aviro Aircraft adlı şirketin ABD'nin gizli bir askeri projesi için 1958 yılında geliştirdiği Avrocar dikey olarak kalkış yapabiliyordu.
İki adet prototipi üretilen model dengesiz olması nedeniyle 1961 yılında iptal edildi.
89Ah91cQfUo
Antonov A-40 Krylya Tanka
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] 77.jpg
İkinci dünya savaşı sırasında tankları bir yerden bir yere taşımak amacıyla 1942 yılında geliştirilen Antonov A-40, mevcut kargo uçaklarından çok farklı bir yapıya sahip.
Uçakla tank taşımak yerine, tankın üzerine kanat takan Ruslar bu aracın hiç de verimli olmadığını görünce kısa sürede projeyi iptal ettiler.
FanWing
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Enteresan görünüşlü bu araç henüz sadece bir prototip. İtme ve kaldırma yüzeylerini tek bir birimde toplayan araç uzun fanları sayesinde havayı kendi kanatlarına aktarıyor.
FanWing çok kısa mesafede kalkış yapabiliyor, ayrıca dikey iniş de yapabiliyor.
asJqvrikQSA
Pregnant Guppy
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Görünüşü bir balinayı andıran bu dev araç aslında bir kargo uçağı.
1962 yılında kullanılmaya başlanan Pregnant Guppy, NASA'nın büyük boyutlu malzemelerini taşımak amacıyla kullanılıyor. Uçak 21 ton ağırlık taşıyabiliyor.
NluHh_6GN
Hybrid Air Vehicle P-791
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Lockheed Martin'in geliştirdiği P-791 için dev bir hava gemisi denilebilir. İnsansız olarak da kullanılabilen araç birçok görev için kullanılabiliyor.
Özel ayakları sayesinde her yüzeye iniş yapabilen P-791 çok uzun süre yakıt ikmali yapmadan uçabiliyor.
CKAyJ3zKTus
McDonnell XF-85 Goblin
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
"Uçan Yumurta" takma adıyla da anılan XF-85 Goblin, bombardıman uçaklarında taşınıp, bir saldırı durumunda yanındakileri savunmak için kullanılacak bir "parazit savaş uçağı" olarak 1948 yılında tasarlandı.
Sadece iki tane üretilen XF-58 Goblin, kendisini taşıyan uçağa havada yeniden kenetlenmesinin zor olması ve düşman savaş uçaklarına karşı zayıf kalması nedeniyle 1949 yılında iptal edildi.
ZFYeVEL02OU
Vought V-173
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Charles H. Zimmerman tarafından tasarlanan Vought V-173, ABD'nin kısa mesafede iniş ve kalkış yapabilecek bir uçağa ihtiyaç duyması üzerine geliştirildi.
Uçak gemilerinden rahatça kalkış yapabilecek şekilde geliştirilen V-173'ten 1942 yılında sadece 1 adet üretildi.
Test pilotları tarafından çok beğenilen ve neredeyse dikey olarakVought V-173 projesi 1947 yılında iptal edildi. kalkabilen araç, çok aşırı titremesi ve vites kutusunun karmaşık olması gibi sorunlara sahipti.
LfpTDOAfj7Y
Caproni Ca.60 Noviplano
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Caproni adlı İtalya merkezli bir şirketin tasarladığı Ca. 60 Noviplano, su üzerinden kalkış yapan ilk yolcu uçaklarından birisiydi.
Ön, orta ve arkada üçer adet olmak üzere toplam 9 adet kanada sahip olan aracın 100 yolcu taşıması planlanıyordu.
4 Mart 1921 tarihinde ilk deneme uçuşunu gerçekleştiren Caproni Ca.60, 18 metre yükseldikten sonra çakıldı ve parçalandı.
HnGZBhrrlMk
Convair XFY Pogo
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Dikey kalkış merakının üreticilerinden biri olan Convair XFY Pogo, 1954 yılında ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Yere dik olarak yerleştirilen aracın ön kısmında üç kanatlı bir pervane vardı.
Uçakta dört adet kanat bulunuyordu. Kalkışta bir sıkıntı yaşatmayan araçla dikey iniş yapmak ise pilotları çok zorladı. Sadece 1 adet üretilen Convair XFY Pogo projesi 1955 yılında iptal edildi.
De Lackner HZ-1 Aerocycle
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
Hafif, tek kişi tarafından kullanılabilecek, kolayca iniş kalkış yapabilecek bir araç geliştirmek isteyen ABD ordusu, 1954 yılında Lewis C. McCarty Jr.HZ-1 Aerocycle adlı bir aracı denemeye başladı. tarafından tasarlanan
Pilotun ağırlığını verdiği yöne doğru giden araçta ters yönde dönen iki pervane bulunuyordu. Aracın kullanımının zor olması, pervanelerin birbirine çarparak kazalara neden olması nedeniyle proje iptal edildi.
Stipa-Caproni
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]
1932 yılında Luigi Stipa tarafından geliştirilen araç kısa ve geniş yapısıyla günümüzün uçaklarından çok farklı bir görünüme sahip.
Jet itişli uçakların gelişimi için çok önemli bir adım olarak kabul edilen Stipa-Caproni'nin gövdesinin ortası bir tünel şeklindeydi.
Ön tarafta bulunan pervaneden gelen hava tünelden geçerek itiş gücü oluşturuyordu. İtalyan Hava Kuvvetleri'nin araçla ilgilenmesi üzerine araçtan sadece 1 adet üretildi.
xYqr2h_xQRk