Sivaslilar.Net
01.12.2011, 08:41
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez] ([Üye Olmayanlar Linkleri Göremez])
Yapımına 1973 yılında başlanan 5 bin 300 metre uzunluğundaki Türkiye’nin tek hatlı ve en uzun demiryolu tüneli olan Kangal Deliktaş Tüneli’nin açılışı son kontrollere kaldı.
Bir çok kişinin emekli olduğu ve bazı kazalardan dolayı 8 kişinin hayatını kaybettiği ve bazı kişilerinde yaralanmasına sebep olan 38 yıllık bir serüvenin ürünü olan Kangal Deliktaş tünelinde teknik testler devam ederken, zorunlu hallerde trenlere yol veriyor.
Konu ile ilgili olarak bilgi aldığımız TCDD 4 işletme Bölge Müdürü Hacı Ahmet Şener, kangal Deliktaş tünelinde yol çalışmalarının ve sinyalizasyon sistemlerinin tamamlandığını, ancak sinyalizasyon sistemlerindeki test çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
Şu an sinyalizasyon sistemini yapan Slovenyalı firmanın teknik ekiplerinin kontrollerini sürdürdüğünü belirten Şener, resmi olarak açılışının yapılması için genel kontrollerin yapılması gerektiğini söyledi.
Şener “ Kangal Deliktaş tünelinde tüm çalışmalar tamamlandı açılışa hazır. Zaten eski yolun herhangi bir sebeple kapanması halinde dönem dönem Kangal Deliktaş demir yolu hattını kullanıyoruz. Geçişleri buradan sağlıyoruz. Ancak yolun tamamen devreye sokulması ve resmi olarak açılması için mecburen genel kontrollerin yapılması gerekiyor. TCDD genel Müdürlüğü, Bölge Müdürlüğümüz ve Slovenya firması teknik ekiplerinden oluşan bir heyetin genel kontrolleri tamamlaması gerekiyor. Sanırım 10 gün içinde bu genel kontrollerde başlayacak test çalışmaları tamamlanarak çalışmalara son nokta konulmuş olacak” dedi.
Genel kontrollerin yapılması ve resmi açılışın gerçekleştirilmesi ile birlikte Kangal Deliktaş tuneli Sivas’ı Malatya ve Erzincan’a bağlayan Doğu – Batı tren yolu bağlantısını 47,5 kilometre kısaltacak.
Hürdoğan.
Yapımına 1973 yılında başlanan 5 bin 300 metre uzunluğundaki Türkiye’nin tek hatlı ve en uzun demiryolu tüneli olan Kangal Deliktaş Tüneli’nin açılışı son kontrollere kaldı.
Bir çok kişinin emekli olduğu ve bazı kazalardan dolayı 8 kişinin hayatını kaybettiği ve bazı kişilerinde yaralanmasına sebep olan 38 yıllık bir serüvenin ürünü olan Kangal Deliktaş tünelinde teknik testler devam ederken, zorunlu hallerde trenlere yol veriyor.
Konu ile ilgili olarak bilgi aldığımız TCDD 4 işletme Bölge Müdürü Hacı Ahmet Şener, kangal Deliktaş tünelinde yol çalışmalarının ve sinyalizasyon sistemlerinin tamamlandığını, ancak sinyalizasyon sistemlerindeki test çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
Şu an sinyalizasyon sistemini yapan Slovenyalı firmanın teknik ekiplerinin kontrollerini sürdürdüğünü belirten Şener, resmi olarak açılışının yapılması için genel kontrollerin yapılması gerektiğini söyledi.
Şener “ Kangal Deliktaş tünelinde tüm çalışmalar tamamlandı açılışa hazır. Zaten eski yolun herhangi bir sebeple kapanması halinde dönem dönem Kangal Deliktaş demir yolu hattını kullanıyoruz. Geçişleri buradan sağlıyoruz. Ancak yolun tamamen devreye sokulması ve resmi olarak açılması için mecburen genel kontrollerin yapılması gerekiyor. TCDD genel Müdürlüğü, Bölge Müdürlüğümüz ve Slovenya firması teknik ekiplerinden oluşan bir heyetin genel kontrolleri tamamlaması gerekiyor. Sanırım 10 gün içinde bu genel kontrollerde başlayacak test çalışmaları tamamlanarak çalışmalara son nokta konulmuş olacak” dedi.
Genel kontrollerin yapılması ve resmi açılışın gerçekleştirilmesi ile birlikte Kangal Deliktaş tuneli Sivas’ı Malatya ve Erzincan’a bağlayan Doğu – Batı tren yolu bağlantısını 47,5 kilometre kısaltacak.
Hürdoğan.