![]() |
Cevap: Siyahi´nin Gönlünden Şiirler
Utanırım
Nazlı yârden aldığım aşktan da öte duygu, Olmadığı hayali kurmaya utanırım, Sözlerini duyunca kalmazdı kalpte kaygı, Yeni beşeri aşka ermeye utanırım. Gülüşünde yüreğim göklerde yaşıyordu, Perçemin karasından tüm dünyam ışıyordu, Gözlerinin içinde güneşi taşıyordu, Öyle bir güzelliği kırmaya utanırım. İnsan üstüydü sanki benzetirdim meleğe, Başka isim girmedi dualara, dileğe, Terkte suçu yüklerim kadere ve feleğe, Gidişin nedenini sormaya utanırım. Teline zarar gelse aklımı yitiririm, Varım, yoğum ne varsa uğruna bitiririm, Gideceği yerlere sırtımda götürürüm, Yollarda yürüterek yormaya utanırım. Ellerimi ısıtan O´nun narin eliydi, Hasretini yaşamak gözlerimin seliydi, Has bahçemin mis kokan açılmamış gülüydü, Yaban bağın gülünü dermeye utanırım. Mahur bakışlarında cennet gülleri biter, Ezgidir tüm sözleri bir şeyda bülbül öter, Farklı aşka ne gerek bu sevgi bana yeter, O´ndan özge birini sarmaya utanırım. Yârden ayrı kalınca giyemedim beyazı, Isınacak dönünce gecelerin ayazı, Bir işitse gönlümden dile düşen niyazı, Gül yüzlüm uzak diye yermeye utanırım. Hasan Ilter |
Cevap: Siyahi´nin Gönlünden Şiirler
DUYGU YÜKLÜ ŞİİRLERİNDEKİ ANLATIM ÖZELLİĞİNİ ZEVKLE OKUDUM. BU ŞAİRİMİZİ CANDAN KUTLAR SEVGİLER SUNARIM. BÖYLE BİR ŞAİRİN ŞİRLERİNİ OKUMAK GEÇMİŞTE KALAN GÜNLERİN YAD EDİLMESİ GİBİ EDEBİYAT MERAKLILARINI DERİN DÜŞÜNCE YOLCULUĞUNA ÇIKARIYOR. HER DÖRTLÜ KIT ADA BİR ANLATIM ÖZELLİĞİ VAR. KAFİYELİ ,ÖLÇÜLÜ ,UYAK SİSTEMİ İÇERİSİNDE DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ ÇOK GÜZEL İFADE ETME ÖZELLİĞİ MEVCUT.
BU ŞAİRİMİZİN BASILMIŞ ESERİ VARMI?. ÜSTAD NEREDE YAŞAR ,ADI HASAN İLTER MAHLASI SİYAHI MIDIR. KISA ÖZGEÇMİŞİ HAKKINDA BİLGİ EDİNMEK İSTEDİM. HAYATTA OLUP OLMADIĞINI DA BİLMİYORUM. BU KONUDA BANA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM. SEVGİLERİMLE AĞAOĞULLARI 4/6/2012. |
Cevap: Siyahi´nin Gönlünden Şiirler
[CENTER]Ağladığıma Bakma
Gecelerin koynunda ak düşler besliyorum, Yokluğunda karalar bağladığıma bakma, Solmadı umutlarım gözünden süslüyorum, Göğsümü kor ateşle dağladığıma bakma. Sen gönlümde olmasan karaya çalar akım, Aklım fikrim hep sende aşkınla dolu çıkım, Çok az kaldı bitecek ruhumdaki şu yıkım, Bentlerimi ezerek çağladığıma bakma. Kalpteki sırça köşkte sevgini saklıyorum, Varsın kararsın dünya yüzünle aklıyorum, Döneceğin o günü hevesle bekliyorum, Hicranla ciğerimi buğladığıma bakma. Gönlüme güç veriyor yürekteki varlığın, Söyle lafı mı olur sevda için zorluğun? Elbet sonu gelecek gurbetteki darlığın, Sensiz cana hasreti tığladığıma bakma. Saatimi her gece yâr sana kuruyorum, Hayalin gıda bana sanma ki kuruyorum, Yaşanacak geceye hayaller kuruyorum, Sinemdeki dertleri yeğlediğime bakma. Yürekteki efkârı haydi gel geri dağıt, Adını yazdığımda canlanıyor ak kağıt, Sen yanımda olunca kalmaz gözümde ağıt, Çığlıklar koparakak ağladığıma bakma. Hasan Ilter [/CENTER] |
Cevap: Siyahi´nin Gönlünden Şiirler
[QUOTE=AĞAOĞULLARI;616796]DUYGU YÜKLÜ ŞİİRLERİNDEKİ ANLATIM ÖZELLİĞİNİ ZEVKLE OKUDUM. BU ŞAİRİMİZİ CANDAN KUTLAR SEVGİLER SUNARIM. BÖYLE BİR ŞAİRİN ŞİRLERİNİ OKUMAK GEÇMİŞTE KALAN GÜNLERİN YAD EDİLMESİ GİBİ EDEBİYAT MERAKLILARINI DERİN DÜŞÜNCE YOLCULUĞUNA ÇIKARIYOR. HER DÖRTLÜ KIT ADA BİR ANLATIM ÖZELLİĞİ VAR. KAFİYELİ ,ÖLÇÜLÜ ,UYAK SİSTEMİ İÇERİSİNDE DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ ÇOK GÜZEL İFADE ETME ÖZELLİĞİ MEVCUT.
BU ŞAİRİMİZİN BASILMIŞ ESERİ VARMI?. ÜSTAD NEREDE YAŞAR ,ADI HASAN İLTER MAHLASI SİYAHI MIDIR. KISA ÖZGEÇMİŞİ HAKKINDA BİLGİ EDİNMEK İSTEDİM. HAYATTA OLUP OLMADIĞINI DA BİLMİYORUM. BU KONUDA BANA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM. SEVGİLERİMLE AĞAOĞULLARI 4/6/2012.[/QUOTE] sayın ağaoğulları yaptığınız yoruma teşekkür etmesine karşın belliki kendisinden söz etmeyi uygun bulmamış. bu değerli ozanımız, sitede sandallı rumuzu ile kayıtlı bulunan Hasan İLTER beydir. şiirlerinde siyahi mahlasını kullanan değerli ozanımız yıldız eli sandal köyü doğumlu olup ilk okulu köyünde orta öğrenimini sivas imam hatip lisesinde bitirmiş. bursada kamu yönetimi okuyup mezun olduktan sonra yurt dışına almanyaya gitmiştir.halen almanyada yaşayan bu kıymetli şaiirimizin yüzlerce bir birinden değerli eseri kitap olarak basılıp edebiyat merakı bulunan binlerce okuyucuyla buluşmayı beklemektedir.benim kendisine çağın karacaoğlanı diye hitap ettiğim sayın ilter, bizlerden yaşça küçük olmasına karşın her türlü saygı ve övgüyü hak eden bir hemşehrimiz ve kardeşimizdir ayrıca bu değerli şaiirimizin facede sivaslı ozanlar ve seher yeli adlı ikide şiir gurubu bulunmaktadır.yolu ve bahtı açık olsun. bilmem yardımcı olabildim'mi? sayın ağaoğulları. |
Cevap: Siyahi´nin Gönlünden Şiirler
[QUOTE=NECMEDDİN ÖZBEK;617139]sayın ağaoğulları yaptığınız yoruma teşekkür etmesine karşın belliki kendisinden söz etmeyi uygun bulmamış. bu değerli ozanımız, sitede sandallı rumuzu ile kayıtlı bulunan Hasan İLTER beydir. şiirlerinde siyahi mahlasını kullanan değerli ozanımız yıldız eli sandal köyü doğumlu olup ilk okulu köyünde orta öğrenimini sivas imam hatip lisesinde bitirmiş. bursada kamu yönetimi okuyup mezun olduktan sonra yurt dışına almanyaya gitmiştir.halen almanyada yaşayan bu kıymetli şaiirimizin yüzlerce bir birinden değerli eseri kitap olarak basılıp edebiyat merakı bulunan binlerce okuyucuyla buluşmayı beklemektedir.benim kendisine çağın karacaoğlanı diye hitap ettiğim sayın ilter, bizlerden yaşça küçük olmasına karşın her türlü saygı ve övgüyü hak eden bir hemşehrimiz ve kardeşimizdir ayrıca bu değerli şaiirimizin facede sivaslı ozanlar ve seher yeli adlı ikide şiir gurubu bulunmaktadır.yolu ve bahtı açık olsun.
bilmem yardımcı olabildim'mi? sayın ağaoğulları.[/QUOTE] Necmeddin hocam degerli yorumun icin cok tesekkur ederim. Ben gerekli bilgileri sayin Agaogullari' na mesajla bildirdim. Aciklama icin ayrica tesekkur ederim. Selamlarimla |
Cevap: Siyahi´nin Gönlünden Şiirler
Geliyorum
Gözlerinden uzakta kalmadı bitti sabrım, Karıştım bulutlara yağarak geliyorum Ruhumu çok sıkıyor cana kazdığın kabrim Öldürdüğün sevdadan doğarak geliyorum. Artık engel olamaz ne felek ne de kader Zaten sensiz yaşanan ya çiledir ya keder Eğer vuslat suç ise diyeti gönlüm öder Sensizliği elimle boğarak geliyorum Bana gelme deme yâr huzurun kaçsa bile Döneceğim kararım yaralar açsa bile Gözlerim yine coşup al kanlar saçsa bile Gözyaşımdan ümitler sağarak geliyorum Dilimde aşk anlatan eskilerden bir türkü Beni sana sürüyor düştüğüm sevda arkı Yüreğimde sen varken başta ne gezer korku Yalnız Hakk´a başımı eğerek geliyorum Gurbet eller kor oldu gözünün aşığına Bin canım olsa kurban gönlümün maşuğuna Sevgimden nurlar kattım güneşin ışığına Yurdumun dağlarına çağarak geliyorum Bağlamışım gönlümü zülfündeki tellere Hasretim tükenmeli sinendeki güllere Dokunmak istiedigim beyaz narin ellere Hayalimde düşümde değerek geliyorum Öyle bir yola çıktım geri dönmem bir daha Kararım karar gayrı yemin olsun Allah´a Yer yok artık içimde heyhat ile eyvaha Tüm dertleri maziye yığarak geliyorum Hasan Ilter |
Cevap: Siyahi´nin Gönlünden Şiirler
[B][I][QUOTE]Bana gelme deme yâr huzurun kaçsa bile
Döneceğim kararım yaralar açsa bile Gözlerim yine coşup al kanlar saçsa bile Gözyaşımdan ümitler sağarak geliyorum[/QUOTE] Üstad şiirinden bir berceste seçeyim istedim hangi dörtlüğe dokunduysam bir bütünün parçası çıktı. Yine de berceste seçme israrıyla yukarıdaki dörtlüğü seçtim. Diğer dörtlükler gönül koymazlar inşallah ama hepsi birbirinden güzel. Hepsi de derya bir gönülden dökülmüş inciler misali. Sivasımızın çağdaş Karacoğlan'ı Ozan yüreğine sağlık, şair tefekkürüne bereket... Böyle değerler kolay yetişmiyor...[/I][/B] |
Cevap: Siyahi´nin Gönlünden Şiirler
[YOUTUBE]whBKNSxsY1A[/YOUTUBE]
|
Cevap: Siyahi´nin Gönlünden Şiirler
vay gardaşım var düktürmüşsün yine yüreğine gönlüne sağlık gönül kalemin daim olsun senin şiirlerin artık her yerden okunuyor değer görüyor kıymetini bilen biliyor kıymetini bilmiyenlerde sinek avluyor
|
Cevap: Siyahi´nin Gönlünden Şiirler
[QUOTE=doğan bulut58;617529]vay gardaşım var düktürmüşsün yine yüreğine gönlüne sağlık gönül kalemin daim olsun senin şiirlerin artık her yerden okunuyor değer görüyor kıymetini bilen biliyor kıymetini bilmiyenlerde sinek avluyor[/QUOTE]
Cok tesekkür ederim Dogan bey, dostlar sag olsun, var olsun. Allah razi olsun sizlerden. |
| WEZ Format +2. ?uan Saat: 06:16. |
Powered by: vBulletin. Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © - Bütün Haklar Sivaslilar.net'e aittir.