![]() |
NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
(İNŞAALLAH, ALLAH C.C. ve Rasûlu’nün (S.A.V.) emir ve yasaklarına körlerden ve hafife alanlardan olmayız. Ayrıca şeytanın, buradaki emir ve yasakları okumanızı, amel etmenizi engellemesine veya bu emirleri hafife almanız için uğraşmasına izin vermeyin. Bu şeytanın muhtemel hilelerindendir)
(Bu yazıdaki Hadislerin kaynakları belirtilmiştir, sakın şüpheye düşenlerden olmayın. Ebedi Kurtuluşun anahtarlarından biri ve dinin direği namazdır) “Sizi cehenneme sürükleyen sebep nedir? Derler ki: ‘Biz namaz kılanlardan değildik’.” Müddessir/42 “Sonra onların arkasından namazı savsaklayan ve nefislerinin azgın arzularına uyan bir nesil geldi. Onlar ileride cehennemin en derin yerini boylayacaklar” Meryem/59 (İbn’i Mesud Tefsirinde:Namazı büsbütün terk ettiler değil, vaktinde kılmadılar buyurulmuştur.) “Kıldıkları namazın önemini kavramadan namaz kılanların vay haline” Mâun/4-5 (Efendimiz SAV burada namazı vaktinde kılmayanların kastedildiğini bildirmiştir.) “Namazlarında hataya düşen, kıldıkları namaza önem vermeyen namaz kılanların vay haline” Ayeti Celilesindeki veyl’in(vay haline) kelime manası ağır azab olmakla beraber, cehennemdeki içinden dünya dağları geçirilse dağları eritecek “veyl vadisi’de” olabileceği bildirilmiştir. “Kul ile küfür arasında namazı terk etmek vardır” Hadis’i Şerif (Ahmed İbn’i Hanbel) “Kul ile küfür arasında sadece namaz kılmamak vardır” Hadis’i Şerif (Ebu Davud, Nesei) °“Kul ile şirk arasında sadece namaz kılmamak vardır” Hadis’i Şerif (Tirmizi) °“İslâm’ın özü, dinin temeli üçtür, İslâm bunlara dayanır. Bunlardan herhangi birine yüz çeviren kimse o yüzden kafir olur, kanı helâldir.1)ALLAH’tan C.C. başka ilah yoktur (LAİLAHEİLLALLAH) 2)Farz namazlar 3)Ramazan orucu ” Hadis’i Şerif (Tirmizi) “Namaz kılmayanın İslâm’dan payı yoktur, namaz kılmayanın dini yoktur.” Hadis’i Şerif (Taberani) “Mazeretsiz ve kasden namaz kılmayanın adını ALLAH C.C. cehenneme gireceklerden biri olarak cehennemin kapısına yazar” Hadis’i Şerif (Ebû Nuaym) “ALLAH C.C. İslâm’da dört şeyi farz kılmıştır: Hepsini bir arada yerine getirmeyenin üçünü işlemiş olması kendisine hiçbir fayda sağlamaz” (Bunlar: Namaz,Zekat,Oruç,Hac) Hadis’i Şerif (Ahmed İbn’i Hanbel) “Hiçbir mazereti olmaksızın ve kasden namaz kılmayanın ALLAH C.C. bütün iyi amellerini siler, tevbe edip yeniden ALLAH’a dönünceye kadar onunla hiçbir ilgisi kalmaz” Hadis’i Şerif (İsfahani) “Hiçbir mazereti olmaksızın ikindi namazını kılmayıp kaçıranların bütün iyi amelleri silinir” Hadis’i Şerif (Ahmed İbn’i Hanbel) Kıyamet günü kulun ilk hesap konusu ve ilk gözden geçirilecek amel hanesi namazdır. Bu konudaki hesaplaşma iyi geçerse kul kurtulur, bozuk geçtiği taktirde ise aldanmış ve hüsrana uğramış olur. Hadis'i Şerif (Taberani) "ALLAH'tan C.C. başka hiçbir ilah olmadığına ve Muhammed'in (SAV) O'nun Rasûlü olduğuna şehadet edinceye kadar ve beş vakit namazı hakkıyla kılıp, zekatlarını verinceye kadar, insanlarla savaşmakla emrolundum." Hadis'i Şerif (Buhari,Müslim,Darimi,İbn'i Mâce, Ebû Davud, Nesei) Kıyamet gününde insanın ilk hasmı rükû ve sücûdu (secdesi) tamamlanmayan namazdır. (Beni zayi ettiğin gibi ALLAH’da seni zayi etsin der. (İmam-ı Gazali) - Efendimiz (SAV) namazı hızlı kılan bir kişiye “sen namaz kılmadın tekrar kıl” buyurmuştur. Kişinin kıldığı namazdan kendisine kârı dokunan ancak akıl erdirerek kıldığı kısımdır. (Yani aklı başka yerde iken kıldığı namazın kendisine kârı dokunmaz) (İmam-ı Gazali) Kur’an-ı Kerim tefsirinde (Ruhül Furkan) bir vakit namazı özürsüz kazaya (özür: ölü,deli yada kılıç kılıca harb esnasında olmak v.s. gibi) bırakmanın cezasının, 80 sene cehennem ateşi olduğu beyan edilmiştir. (Hadis Şerif’de geçmektedir.) Nice namaz kılanlar var ki, onların namazdan nasibi, yorgunluk ve zahmetten başka bir şey değildir.Hadis’i Şerif (Nesei, Ebu Hûreyre) °“Namaza önem vermeyenlerin kıyamet günü Karun, Firavun, Haman ve Übey İbni Halef’e arkadaş olacakları hadis şerifle bildirilmiştir.” (Ahmed İbni Hanbel, Taberani ve İbn’i Hıbban Rivayetinde) °Bütün farzlar Cebrail A.S. aracılığıyla Peygamber Efendimize (SAV) bildirilmiştir. Ancak “namaz” ALLAH’u Teâlâ C.C. tarafından (Mirac’da) aracısız olarak verilmiştir. Bu da namaz’ın önemini anlatmaya kâfidir. °Peygamber Efendimiz SAV buyurdular ki; namaz'ı savsaklayanlara ALLAH'u Teâlâ C.C. dünyada, ölürken, kabirde ve ahirette olmak üzere 15 ceza verir. Dünyada:Ömrünün bereketi kaldırılır, yüzünden iyiler siması silinir,ALLAH C.C. hiçbir iyiliğine sevap vermez, duaları kabul olmaz, iyilerin dualarında payı bulunmaz. Ölürken:Zelil, kötü, çirki can verir, aç olarak can verir, bütün dünya denizleri gırtlarına akıtılsa kanmayacak şekilde susuzluk çeke çeke ölür.( Ölüm acısının bir damlası, dağlara damlatılsa dağlar dayanamaz erirdi.) Kabirde:Kabir onu sıkar, kemikleri birbirine geçer, kabri ateşle doldurulur(gecegündüz onu yakar), ALLAH C.C. Şuca isimli dehşetli çok büyük bir yılan gönderir,hergün her namaz vaktinde onu sokar bir an bırakmaz. (Efendimiz (SAV) “kabirden korkunç bir manzara görmedim” buyurdu.) Ahirette:Cehenneme sürükleyen azab melekleri yanından ayrılmaz,ALLAH C.C. onu kızgın olarak karşılar, hesabı çetin olup cehenneme atılır.(Cehennemdeki en hafif azap ayak çukuruna konulan bir ateş parçasının beynini fokur fokur kaynatmasıdır. Cehennemlikler çok çirkindir alt dudakları göğsüne sarkmış, üst dudakları yüzünü kaplamış olduğu halde sadece bir dişi (azabı daha iyi tatmaları için) Uhûd dağı büyüklüğündedir. Cehennemlikler dünyadaki ateşi görseler, ferahlanmak için içine dalarlardı. «İhya-u Ulumiddin») °Kıyamet günü adamın biri getirilerek ALLAH'ın C.C. huzuruna dikilir ve ALLAH C.C. onun cehenneme götürülmesini emreder. Adam:"Ya Rabbi beni ne yüzden cehenneme yolluyorsun?" deyince Yüce ALLAH C.C. ona:"Namazı vaktinde kılmadığın ve adıma yalan yere yemin ettiğin için" diye buyurur. Hadis'i Şerif (İbn'i Abbas'dan rivayet) °Mezheplere göre namaz: Hanefi Mezhebi:namaz kılmayan, kan çıkıncaya kadar dövülür ve namaza dönünceye kadar hapsedilir. Şafii Mezhebi: Mürted(dinden çıkmış) olmaz ise'de cezası idamdır. Maliki Mezhebi:Şafii mezhebiyle hükmü aynıdır. Hanbeli Mezhebi:Bir namazı özürsüz kılmayan, mürted gibi idam edilir. Yıkanmaz, kefenlenmez ve namazı kılınmaz, müslüman mezarlığına gömülmez ve mezarı belli edilmez. Dağda bir çukura konulur. °İmansız ölenin yerinin ebedi cehennem olduğu Ayet’i Kerime ile sabittir. İman’ın en büyük âlâmeti namazdır. Bazı alimlere göre namazı terk eden kişinin son nefeste imanını kurtarması zordur (her halde ALLAH’ın C.C. dilediği olur) °Sur ‘a ikinci kez üflenip insanlar mahşer yerine geldiğinde, güneş 2 mızrak boyu (başka rivayette 1 mızrak boyu) yaklaştırılmış olduğu halde 50.000 senelik(Ahiret senesi) bir bekleyiş vardır. Beyinlerin kaynayacağı, açlıktan boyunların kopacağı midelerin yanacağı bu günde, insanlar öyle terleyecek ki bu ter 70 arşın yerin dibine gidecek sonra insanların seyyiatına göre kimisinin kulak memesine kimisinin çenesine kadar çıkacaktır. orada terlemek istemeyenlerin bu terlerini dünyada iken namaz,oruç,zekat,cihad ve amellerle atmaları gerektiğini bildirmiştir. İmam-ı Gazali (RA) °ALLAH’ın C.C.Rızasını, kazanmak isteyen, yüzünün nurlanmasını ve güzelleşmesini isteyen ve daha bir çok faydalar isteyen Teheccüd (gece namazı)kılsın. °Üç şey dinden çıkartır, iman ve nikah tazelemesi gerektirir. 1)İstihlâl:Harama helal demek 2)İstihza:İslâm’ın Farz, vacip, sünnet, müstehap ve edeplerinden biriyle ALAY ETMEK 3)İstihfâfini herhangi meseleyi hafife almak. Küfre düşen kişinin ise 50 sene namaz kılmış olsa farz namazlarını, Hacc’ını v.s. iade etmesi gerekmektedir. İki şeyde şaka yoktur 1)Dinde 2)Nikâh’ta (Hanımına şaka dahi olsa “boş ol” dememesi gerekir) İman’ın en büyük âlameti “NAMAZ’dır”. |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
Sabah namazı en çok kaçırılan namazlardan biridir. İnsan uykusunun esiri olur, yataktan kalkamaz. Halbuki sabah namazının hazırlıkları ta akşamdan başlamalı, tedbirler yatmadan önce alınmalıdır.
Belki de en çok kaçırılan namazdır sabah namazı. Bir türlü uyanamaz insan, sanki gözkapaklarının üzerinde tonlarca yük varmış gibi. “Biraz sonra uyanırım.” diyerek vakti geçer de namazın, şeytan yapışmıştır insanın ensesine, izin vermez bir türlü uyanmasına. Peygamber Efendimiz (sas), bu konudaki sıkıntısını görmüş olmalı ki bakın neler emrediyor biz ümmetine: “Biriniz uyuyunca şeytan ensesine üç düğüm atar. Her düğümü atarken, düğüm attığı yere eliyle vurarak, ‘üzerine uzun bir gece olsun, yat’ dileğinde bulunur. İnsan uyanır ve ALLAH’ı zikrederse, bir düğüm çözülür, abdest alırsa ikinci düğüm çözülür ve bir de namaz kılarsa bütün düğümler çözülmüş olur. Böylece kul canlı ve hoş bir halet-i ruhiye ile sabaha erer. Aksi halde böyle yapmazsa, habis ruhlu, içi kararmış ve uyuşuk bir halde sabaha erer.” (Buhari, Teheccüd, 12) Büyüklerimiz, şeytanın insana gafleti, necaseti ve tembelliği sevdirmek için elinden geleni yaptığını, buna karşılık Efendimiz’in (sas) de zikirle gafleti, abdestle necaseti ve namazla da tembellik düğümlerini çözebileceğini müjdelediğini belirtirler. Dikkat edilmesi gereken çok önemli üç husus var hadiste. Birincisi, şeytanın insana, (ister mecazi olarak kabul edin, ister gerçek) namaza kalkmaması için yatarken üç düğüm attığı. İkincisi, insan namaza kalkmak için gözünü açtığı ilk anda ALLAH’ı zikretmeyi unutmaması. üçüncüsü ise insanın, canlı ve hoş bir halet-i ruhiye ile sabaha ermesinin hissedilmesi. Şeytan acizdir aslında; mertçe çıkmaz insanın karşısına, sinsi planlar kurar hep. Fakat bu planlara karşı inananların da ‘uyanık’ olması gerekir. Hadisin de emir buyurduğu gibi, sabah veya teheccüd vaktinde saatiniz çaldığı veya gözünüzü açtığınız ilk anda kalkın ve Kelime-i Tevhid okumayı zinhar unutmayın. Sonra hemen abdest alın ve huşu içinde namazınızı kılın. Böylece hem sabaha canlı ve hoş bir ruh haliyle ulaşın ve gününüz huzurlu geçsin hem ALLAH ve Rasulü’nü sevindirin hem de şeytanı da kahredin… öyleyse var mısınız? Şeytanın üç düğümüne karşı bizler de ona üç düğüm atalım... Haydi öyleyse bugünden başlayın… |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
Her türlü günahın tek ilacı vardır. Bu ilaç Kur'an-ı kerimde açıkça bildiriliyor. Bu ilacı kullanan her müslüman, alışkanlık haline gelen büyük günahlardan mutlaka kurtulur. Ankebut suresi 45. âyet-i kerimesinde (Namaz, münker ve fahşadan [edepsizlikten, akla ve dine uymayan, esrar, içki, zina, livata gibi her türlü kötülükten] alıkoyar) buyuruldu.
Bir genç, namaz kılar ve her türlü kötülüğü de yapardı. Bu gencin durumunu Resulullaha bildirdiler. Peygamber efendimiz, (Bir gün gelir namaz, onu diğer günahları işlemekten alıkoyar) buyurdu. (Haram işliyorsa, namaz kılmasın) demedi, (Namaza devam etsin) buyurdu. Aradan çok zaman geçmedi. O genç günahlarına tevbe etti, iyi hal sahibi oldu. Bu bakımdan mutlaka namaz kılmalıdır! |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
--------------------------------------------------------------------------------
Namazın akıllı, büluğ çağına girmiş, hayız ve nifastan temizlenmiş her müslümana farz olduğu konusunda görüş birliği vardır. Namaz ve oruç gibi bedenî ibadetlerde vekâlet ve niyabet geçerli değildir. Namazın farz olduğunu inkâr eden dinden çıkar. Çünkü namaz kesin ayet, hadis ve icma delilleriyle sabittir. Tembellik veya umursamazlık sebebiyle namazı terkeden âsî ve fasık olur. Namazı kılmamak dünya ve âhirette azaba sebep olur. Âhiretteki azapla ilgili olarak Allah Teâlâ şöyle buyurur: "Onlar suçlulara sorarlar: Sizi Sakar cehennemine sürükleyen nedir? Suçlular şöyle cevap verirler: "Biz namaz kılanlardan değildik" (el-Müddessir, 74/40-43). "Onlardan sonra öyle bir nesil geldi ki, namazı terkettiler, heva ve heveslerine uydular. Onlar bu taşkınlıklarının cezasını yakında göreceklerdir. Fakat tövbe edip, iman eden ve salih amel işleyen bunun dışındadır" (Meryem, 19/59, 60). "Vay o namaz kılanların haline ki, onlar kıldıkları namazdan habersizdirler" (el-Mâûn, 107/4-5). Hz. Peygamber (s.a.s)'de şöyle buyurmuştur: Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar" (Ahmed b. Hanbel, IV, 238, VI, 461). Kim ikindi namazını terkederse ameli boşa gitmiş olur" (Buhârî, Mevâkît,13, 34; Nesâî, Salât,15). Kim, önemsemeyerek üç cuma namazını terkederse, Allah Teâlâ onun kalbine mühür vurur" (Nesâî, Cumâ, 2; Tirmizî, Cuma 7; Ibn Mâce, Ikâme, 93). Hanefilere göre, tembellik yüzünden namazını terkeden kimse, namazı inkâr etmediği sürece dinden çıkmaz, ancak günahkâr, fasık olur. Kendisi bu konuda uyarılarak tevbeye , kötü örnek olmaması için toplumdan tecrid edilir ve te'dib amacıyla dövülür. Ramazan orucunu terkeden kimse de bunun gibidir (Ibn Abidîn, Reddül-Muhtâr, Mısır, t.y., I, 326; eş-Şürünbülâlî, Merâkıl-Felâh, Mısır 1315, s. 60; ez-Zühaylî, el-Fıkhul-Islâmî ve Edilletuh, Dimaşk 1985, I, 503). Hanefiler dışındaki mezhep imamlarına göre ise, namazını özürsüz olarak terkeden kimse, mürted'de olduğu gibi Islâm toplumuna karşı gelmiş sayılır ve tövbe etmezse en ağır şekilde cezalandırılır (Ibn Rüşd, Bidâyetül-Müctehid, Mısır t.y., I, 87; eş-Şirâzî, el-Muhezzeb, el-Nalebî tab'ı, I, 51; Ibn Kudâme, el-Muğnî, 3. baskı, Kahire t.y., II, 442-447; ez-Zühaylî, a.g.e., I.503, 504; Krş. et-Tevbe, 9/5; Buhârî, Diyât, 6; Müslim, Kasâme, 25, 26). Namazını unutarak, uyanamayarak veya tembellik yüzünden zamanında kılamayan bunu kaza eder. Hadis-i şerifte; Kim uyuyarak veya unutmak suretiyle namazını kılmamış olursa, hatırladığında hemen kılsın " (Ebû Davûd, Salât,11; Ibn Mâce, Salât,10; Nesaî, Mevakît, 53) buyurulur. Fakihlerin büyük çoğunluğuna göre; uyumak veya unutmak gibi bir özür sebebiyle namazını vaktinde kılamayanın kaza etmesi gerekince, özürsüz olarak, tembellik yüzünden kılmayana öncelikle kaza gerekir. Namazı vaktinde kılamadığından dolayı da Allah'a ayrıca tevbe ve istiğfar etmesi gereklidir. Cenab-ı Hak, kendisine ortak koşmanın dışında kalan günahları affedebilir. Namazı da içine alabilen bu affın kapsamıyla ilgili çeşitli nasslar vardır. , Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurulur: "Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını affetmez. Bunun dışında dilediği kimseyi affeder" (en-Nisâ, 4/48). Ubâde b. es-Sâmit'in naklettiği bir hadiste şöyle buyurulur: Kullarına farz kıldığı beş vakit namazı, küçümsemeden hakkını vererek, eksiksiz olarak kılan kimseyi, Allah Teâlâ cennetine sokmaya söz vermiştir. Fakat bu namazları yerine getirmeyenler için böyle bir sözü yoktur. Dilerse azap eder, dilerse bağışlar" (Ebû Dâvûd, Vitr, 2; Nesâî, Salât, 6; Dârimî, Salât, 208; Mâlik, Muvatta', Salâtül-Leyl, 14). Ebû Hureyre (r.a)'ın naklettiği bir hadiste de şöyle buyurulur: "Kıyamet gününde kulun ilk hesaba çekileceği şey farz namazdır. Eğer bu namazı tam olarak yerine getirmişse ne güzel. Aksi halde şöyle denilir: Bakın bakalım, bunun nafile namazı var mıdır?" Eğer nafile namazları varsa, farzların eksiği bu nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer farzlar için de aynı şeyler yapılır" (Tirmizî, Salât, 188; Ebû Dâvûd, Salât, 145; Nesaî, Salât, 9, Tahrîm, 2; Ibn Mâce, Ikame, 202). Bu duruma göre, farz namazların eksisini sünnet ve diğer nafile namazlar tamamlamaktadır. Farz, vacib veya sünnet ayırımı yapılmaksızın ibadetlerin yerine getirilmesi müminin gayesi olmalıdır. Çünkü bu, dünyevî huzur ve mânevî mutluluk kaynağı olması yanında, ahiret için de en büyük hazırlıktır. __________________ |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
Dünyada çekeceği azaplar:
1- Namaz kılmayanın ömründe bereket olmaz. 2- ALLAHü teâlânın sevdiği kimselerin güzelliği, sevimliliği kendine kalmaz. 3- Hiçbir iyiliğine sevap verilmez. 4- Duâları kabûl olmaz. 5- Onu kimse sevmez. 6- Müslümanların birbirlerine yaptıkları iyi duâlarının buna fâidesi olmaz. Ölürken çekeceği azaplar: 1- Zelîl, kötü, çirkin can verir. 2- Aç olarak ölür. 3- Çok su içse de, susuzluk acısı ile ölür. Mezarda çekeceği acılar: 1- Kabir onu sıkar. Kemikleri birbirine geçer. 2- Kabri Cehennem ateşi ile doldurulur. Gece, gündüz onu yakar. Cehennem ateşi dünya ateşine benzemez. 3- ALLAHü teâlâ, kabrine çok büyük yılan gönderir. Dünya yılanlarına benzemez. Hergün, her namaz vaktinde onu sokar. Bir an bırakmaz. Kıyâmette çekeceği azaplar: 1- Cehenneme sürükleyen azap melekleri yanından ayrılmaz. 2- ALLAHü teâlâ, onu kızgın olarak karşılar. 3- Hesâbı çok çetin olup, Cehenneme atılır.) Namaz kılmayanın ömründe, bereket olmaz. Ömründe, hayır ve menfaat görmez. Ömrü çeşitli hastalıklarla, sıkıntılarla geçer. Ma'nevî huzûru olmaz. Sahip olduğu dünyalıklar onu rûhî sıkıntıdan kurtaramaz. __________________ |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
ellerine sğk tşk..................
|
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
Gardasim ALLAH senden razi olsun mukemmel seyler yazmissin ben bir SIVAS'li olarak ve bu forumda gormus oldugum okadar acayip yazilara karsin senin gibi bir SIVAS'li hemsehrimin, kardesimin bu formda bulunmasindan dolayi gercekten cok sevindim sagol varol,eline gonlune yuregine saglik tesekkurler.
|
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
[QUOTE=duman58;261909]Gardasim ALLAH senden razi olsun mukemmel seyler yazmissin ben bir SIVAS'li olarak ve bu forumda gormus oldugum okadar acayip yazilara karsin senin gibi bir SIVAS'li hemsehrimin, kardesimin bu formda bulunmasindan dolayi gercekten cok sevindim sagol varol,eline gonlune yuregine saglik tesekkurler.[/QUOTE]
EYVALLAH DUMAN kardesım INSALLAH bundan sonra namaza karsı gevsek olmayız |
-->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
EY KUL ETME DÜNYA NAZI KIL NAMAZINI
SONRA KILARIZ DİYENİN DÜN KILDIK NAMAZINI.! |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
ÇOK UZUN DEME ALLAH RIZASI İÇİN..MUHAMMED (S.A.V) AŞKI İÇİN OKU... ONUDA YAPAMAZSAN RESİMLERE VE BAŞLIKLARINA BAK..
Namaz Kılıyor musun? Lütfen burada yazdıklarımı sonuna kadar okuyun ve biraz düşünün... Neden namaz kılmıyorsun??? namaz kılmamak için bir sebebin mi var yoksa? ne olabilir ki namazdan önemli olan sebep??? dur ben tahmin edeyim: namaz kılacak vaktin yok değil mi? ama onların da yoktu... [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/778/canakkalenamazvq9uu9.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=119&i=canakkalenamazvq9uu9.jpg][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/778/canakkalenamazvq9uu9.d5ef46dfc9.jpg[/IMG][/URL] ya bedir savaşına ne demeli: savaş hiç durulmuyordu aksine gittikçe kızgınlaşıyordu, bu arada ikindi vakti çıkmak üzereydi, ama kılacak zamanda yoktu karşında en az on katın düşma vardı. kenara çekilipte namaza duramazdın, yada namazı kılmıyacaksın di mi ben ce en kolayı bu... ya onlar ne yaptı Peygamberimiz S.A.V 300 kişilik ordusun ikiye ayırdı yarısı geriye çekildi diğer yarısıdaha ileri atıldı ve daha bir kuvvetle savaştı, ve geriye çekilenler Peygamberimizin imamlığında namazı kıldılar, bitince de digerleri ile yerdeğiştirip onlar savaşmaya başladı diğerleri geri çekilip yine Peygamberimizin imamlığında namazı eda ettiler... sence onların zamanı varmıydı? ya da bunların... [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/3245/namaz3um0iq7.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=119&i=namaz3um0iq7.jpg][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/3245/namaz3um0iq7.f6a66c9a7e.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/7278/namaz2wc4qm3.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=119&i=namaz2wc4qm3.jpg][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/7278/namaz2wc4qm3.abf12cfec9.jpg[/IMG][/URL] ama o zaman bunlar yoktu değil mi? [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/1597/kmkmsn6.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=119&i=kmkmsn6.jpg][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/1597/kmkmsn6.3723b2d50b.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img110.imageshack.us/img110/3812/viewsonichdtelevizyonplgv9.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=110&i=viewsonichdtelevizyonplgv9.jpg][IMG]http://img110.imageshack.us/img110/3812/viewsonichdtelevizyonplgv9.62374cc043.jpg[/IMG][/URL] |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
eee tek sebebin bu mu yani? başkaları da yok mu?
hem vakit bulsan bile nerde kılacaksın ki namazı yer yok ki evde değilsin zaten başka yerde yok değil mi? sence onların yeri var mı? [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img110.imageshack.us/img110/7824/e6127a2ef7wn9xd2.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=110&i=e6127a2ef7wn9xd2.jpg][IMG]http://img110.imageshack.us/img110/7824/e6127a2ef7wn9xd2.fe3945f579.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img110.imageshack.us/img110/6569/namaz5xg1zh7.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=110&i=namaz5xg1zh7.jpg][IMG]http://img110.imageshack.us/img110/6569/namaz5xg1zh7.08837357c5.jpg[/IMG][/URL] |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
buda tutmadı başka yokmu bahanen?
yada yolculuk yapıyosundur değil mi, kılacak yer yok ki olsa kılardın... peki onların var mı? [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/185/metrork4rk7ao2.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=119&i=metrork4rk7ao2.jpg][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/185/metrork4rk7ao2.c0a3959eea.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/4578/7103a9e7ecci9lh1.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=119&i=7103a9e7ecci9lh1.jpg][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/4578/7103a9e7ecci9lh1.bcf95d5a34.jpg[/IMG][/URL] buda olmadı galiba? yada çok yoğunsundur, çok işin vardır hiç ayıracak vaktin yoktur değil mi? onların da işi çok ama bi on dakika ayırabiliyorlar [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img110.imageshack.us/img110/4734/image001qr9qs9.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=110&i=image001qr9qs9.jpg][IMG]http://img110.imageshack.us/img110/4734/image001qr9qs9.50302ec1bb.jpg[/IMG][/URL] ama senin bir dakikan bile yok değil mi? bir düşün bakalım bu kadar vakti ne için harcıyosun, dünyalık için değil mi? iyi para kazanıyım, rahat yaşıyım, param pulum olsun hepsi bunun için mi? bir daha düşün sen önce kim götürmüş bir bez parçasından başka bir şey, orada rahat etmek için kim biriktirebilmiş veya götürebilmiş kazandıklarını? oraya gittiğinde ilk sorulacak soru ne biliyor musun? yaa o zaman ne cevap vereceksin, vaktim yok diyemezsin, yer bulamadım diyemezsin, işim vardı diyemezsin değil mi? belki şunu dersin: "bu kadar çabuk beklemiyordum ölümü yoksa kılacaktım ileride namazımı kaza namazıda kılacaktım"...ama senin yaşın genç daha yaşlanınca kılarsın değil mi hem o zaman bol bol vaktinde olacak, ya yaşlanmazsan... ya sen namaz kılmadan, senin namazını kılarlarsa... [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/9474/namaz9va0dd2.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=119&i=namaz9va0dd2.jpg][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/9474/namaz9va0dd2.77a2206715.jpg[/IMG][/URL] |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
bunlar kadar gençmisin sen, ama bak onlar kılıyor neden?
[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/5087/namaz10cz5ji0.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=119&i=namaz10cz5ji0.jpg][IMG]http://img119.imageshack.us/img119/5087/namaz10cz5ji0.7801211346.jpg[/IMG][/URL] namaza yetişmek için koşan bir çocuğa Hz.Ömer "sen daha çocuksun bu kadar telaş etmene gerek yok sen daha küçüksün namaz sana farz değil"demişti, ve çocuk demişti ki:"Amca, amca! Bu işin büyüğü küçüğü olur mu? Daha dün mahallemizde bir çocuk öldü. Üstelik benden de küçüktü. Ölüm denen gerçeğin büyük küçük ayırdığı yok. En iyisi her yaşta buna hazır olmalı. Hem bu yaşta Namaza alışmazsam, büyüyünce kılmak zor gelebilir." sen hala gencim de...? aaa olmadı hastasın değil mi onun için kılamıyorsun, özür dilerim... ama iyileşmen için namaz kılman gerektiğini biliyor musun? öyle dememiş mi Peygamberimiz S.A.V"namazda şifa var" kalk bir kıl bakalım namazın hastalığın kalıyor mu o zaman??? bak oda hasta üstelik kaç yaşına gelmiş...(HİÇ UNUTMAM DEDEM ÖLÜM DÖŞEGİNDE DAHİ KILIYORDU) [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img110.imageshack.us/img110/4588/namaz12do7xo7.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=110&i=namaz12do7xo7.jpg][IMG]http://img110.imageshack.us/img110/4588/namaz12do7xo7.6c7893b5da.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/711/namaz11bg5dq6.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=106&i=namaz11bg5dq6.jpg][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/711/namaz11bg5dq6.d42d6b6611.jpg[/IMG][/URL] ama ayakta duramıyosun değil mi? oturarak kıl, oturamıyosunda(yatalaksın) kafanla kıl o zaman, yoksa tamamen felç mi geçirdin (şimdi yıttın galiba) zannetme ki yırttın o zaman da gözlerin kıl bak bu kadar kolaylık var, eminim başka bahanelerinde vardır...değil mi? yaaa boş ver hem sen niye namaz kılacaksın önemli olan kalp değil mi? senin kalbin temiz kılsan ne olacak ki? O Güzeller Güzelinin kalbi kapkara mıydı, pislik içinde miydi de, ayakalarının altı şişinceye kadar namaz kılardı? eee gördün mü kalbin Efrendimizin kalbinden de mi temiz acaba??? değil, değil mi? bu da olmadı var mı başka bahanen kalmadı mı yoksa uyduracak bir şeyler? tamam hepsini kılamıyorsun bari bir iki vakiti kıl olmaz mı? oda mı yok? bahanelerini dinleme(me)k isterim veya dur bunlarıda ben tahmin ediyim... sabah namazına uyanamıyorsun, sabahın köründe kim kalkacak ki uykunu mahvedeceksin değil mi? ya böyle bir ilan görsen ne yapardın acaba [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/2742/namaz13nq3jv6.png[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=106&i=namaz13nq3jv6.png][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/2742/namaz13nq3jv6.d4cc16cf1b.jpg[/IMG][/URL] |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
ama gitmezdin değil mi değmez onun için felan uykunu bozmana, sen mi gitmeyeceksin yalan bari söyleme ilk sen olmak için geceyi orda geçirirdin...
olmadı, gelelim öğleye, off öğle vakti o kadar telaşede namaza vakit mi ayırcaksınbir sürü işin gücün var yetişemiyorsun zaten, bir de namaz hiç olmaz bu kadar işin arasında namaz mı olur? [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/1360/namaz14gb1kh1.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=106&i=namaz14gb1kh1.jpg][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/1360/namaz14gb1kh1.f1426e15a4.jpg[/IMG][/URL] ama yemeğini yemeden öğleyi geçirmiyorsun belkide zevkini çıkara çıkara 1 saatte yiyosun yemeği değil mi, yemek daha önemli değil mi??? ya ikindin ne olacak?? dur şimdi zaten yoruldun bütün gün işler hala bitmedi bu yorgunlukla namazını felan kılamazsın, ama dedim ya az önce bir daha diyeyim ne demiş Peygamberimiz"hasta mısın, yorgun musun, çaresiz misin,... o zaman namaz kılda geçsin bunların hepsi... ya akşam namazı??? oooo sende yaaa daha eve gidilecek, yemek yenilecek, zaten akşam vaktide kısa yetişemiyorsun değil mi? evine 10 dakika sonra girsen ne olacak kaçmıyor ya ev, ama vakit gidiyor bir daha bulabilecekmisin o vakti??? yatsı namazını hiç sormuyum değil mi? o saatte namaz mı kılınır insanın uykusu geliyor uykulu uykulu namaz kılınmaz ki... ama nedense başka zamanlar uykun gelmiyor, mesela bunlara bakarken hiç uykun gelmiyor değil mi? [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/5507/binbirfb0te5vx8.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=106&i=binbirfb0te5vx8.jpg][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/5507/binbirfb0te5vx8.12bb759d66.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img107.imageshack.us/img107/2871/kurtxr3lv2td3.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=107&i=kurtxr3lv2td3.jpg][IMG]http://img107.imageshack.us/img107/2871/kurtxr3lv2td3.a4bc92b6ab.jpg[/IMG][/URL] eee bunlarda olmadı vakitlerin birinden bile sıyıramadın yakayı,var mı başka bahanen benim aklıma bu kadarı geliyor, seninde aklına gelmiyor değil mi? kalmadı çünkü başka bahane... aslında var ben sana söyleyim mi üstelik bu sefer kesin kurtulursun namaz kılmaktan(zaten kılmıyosunda) üstelik bir tane değil, ne mi dur söyleyim: 1 : ÖLÜ İSEN 2: DELİ İSEN 3: ÇOCUK İSEN 4: HAYVAN İSEN 5: KAFİR İSEN ne dersin sıyırdın bu sefer ha? ama yok, nasıl olur sen ölü veya deli değilsin, üstelik kocaman adamsın ve insansın, Allah korusun kafirde değilsin eee demek ki neymiş namazdan kurtulamazsın................ sana sesleniyorum ey insan boşver sen nefsini o zaten hiç namaz kılmak istemez ki sen dinleme onu bak yukarda birden sıraladı bahaneleri sonuç ne peki? koskoca bir hiç. yani gel namazını kıl uyma sen ona yoksa sende mi uyduracaksın bahane ama kalmadı ki bahane, niye mi namaz kılacaksın? dur onuda söyleyim: sen müslümansın degil mi?(elhamdülillah) eee kanıtın ne nasıl ispatlarsın bana müslüman oldugunu, tabi ki namaz kılarak islam demek namaz demektir namaz dinin direğidir onun için... bir de gözünü çevirde bak etrafına [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/6977/manzara2ly8wg8hh3.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=106&i=manzara2ly8wg8hh3.jpg][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/6977/manzara2ly8wg8hh3.66bb538294.jpg[/IMG][/URL] bu güzellikleri Yaratan övülmez mi, ona sana verdiği binlerce nimet için şükredilmez mi, tabi ki şükredilir bu da en güzel şekli olan namazla olur, hem sen namaz kılmakla Allah ’ı yüceltemezsin O zaten Yüceler Yücesi , sen ancak Rabbimin katında kendini yüceltirsin... tamam sen boşver hepsini sen bunlara da mı acımıyorsun [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img159.imageshack.us/img159/2792/cecen772av4wp6lu9.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=159&i=cecen772av4wp6lu9.jpg][IMG]http://img159.imageshack.us/img159/2792/cecen772av4wp6lu9.70d6d2c3a4.jpg[/IMG][/URL] Yüce Allah buyurmuyor mu: "namazdan sonra edilen dua reddolunmaz" diye, haydi onlar için başka bir yapmıyorsun(yapamıyorsun) madem en azından dua et... hem bak doğada herşey ona secde ediyor sen daha ne duruyorsun |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img107.imageshack.us/img107/2001/image144ok6he2ml8sm6.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=107&i=image144ok6he2ml8sm6.jpg][IMG]http://img107.imageshack.us/img107/2001/image144ok6he2ml8sm6.88a9cd96ad.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/9378/namaz2wc4av2.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=106&i=namaz2wc4av2.jpg][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/9378/namaz2wc4av2.7c549987e1.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/4593/secdewassersteinry3gt0tz5.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=106&i=secdewassersteinry3gt0tz5.jpg][IMG]http://img106.imageshack.us/img106/4593/secdewassersteinry3gt0tz5.5384a0459b.jpg[/IMG][/URL] şimdi gel ne dersin artık başlayalım mı namaza? haydi mevlanaca namaz kılmaya var mısın?? onun gibi secde ede ede seccadeyi lime lime etmeye var mısın? veysel karani gibi geceleri gündüzleri namazla geçirmeye var mısın? öyle güzel bir namaz kılarmış ki mübarek bir geceyi sadece kıyamda, bir gece sadece ruküda, bir gece sadece secdede geçirirmiş... Hz. Ali gibi, savaşta yediği okun acısından çıkaramıyorlar, ancak Hz. Ali namaza durunca çıkarıyorlar hem de kılı bile kıpırdamıyor, soranlara da "biz namaz kılarken can kuşumuzu salıveririz" demiş, var mısın böyle namaz kılmaya?, Hz.Rabia gibi, gözlerinde yaş kalmayıncaya kadar namaz da ağlamaya var mısın? ve O GÜZELLER GÜZELİ, namazı en güzel kılan O kimse onun gibi Kılamazdı, varmısın onun ümmeti olarak namaz kılmaya? biliyorum sen onlar gibi namaz kılamazsın, onlar gibi olsan zaten bahane uydurmaz, namaz kılmak için kendine yollar arardın bu zamanda...nasıl mı namaz kılacaksın? öyle bir namaz kılacaksın ki ezanı okuyan Bilal-i Habeşi olacak, namaz kıldığın yer Mescid-i Haram(KABE) olacak ve imamın Hz. Muhammet Mustafa olacak ve Hz. ebubekir, Hz. Ömer, Hz.Osman, Hz.Ali ve sahabeyle birlikte namaza duracaksın.... öyle bir namaz kılacaksın ki, sırat köprüsünün üzerinde olacaksın aşağısı cehennem ve karşında YÜCELER YüCESİ Allah TEALA ve meleklerle saf tutarak... öyle bir namaz kılacaksın ki mevlana’ca: [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img107.imageshack.us/img107/4210/solmenumevlanaix8uk0hs6.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=107&i=solmenumevlanaix8uk0hs6.jpg][IMG]http://img107.imageshack.us/img107/4210/solmenumevlanaix8uk0hs6.d56c5fa1ab.jpg[/IMG][/URL] Namaza tekbirle girmek,"İlahi,biz Senin huzurunda kurban olduk !" demektir. Tekbir getirerek kurban kesildi ğibi, tekbirle namaza başlamak da, "Allah ’ım canımız Sana feda olsun!" anlamındadır. Namazda kıyama durmak, Allah ’ın huzurunda kıyametteki muhasebeyi hatırlatır. Kul, biraz sonraki hakkıyla yerine getiremediği kullundan ve işledği günahlardan dolayı, utancından ayakta durmaya dermanı kalmaz, rükuya eğilir. Başı rükuda iken"Hakk’ın suallerine cevap ver" diye İlahi ferman gelir. Kul, rükudan başını mahcup olarak kaldırır. Ayakta duramaz, yüzüstü secdeye kapanır. Tekrar ona,"Secdeden başını kaldır! Yapmış olduklarından haber ver" diye ferman gelir. O, yine mahcup bir halde başını kaldırsa da, tekrar yüz üstü kapanır. [URL=http://imageshack.us][IMG]http://img107.imageshack.us/img107/6784/namaz11bg5yp1.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=107&i=namaz11bg5yp1.jpg][IMG]http://img107.imageshack.us/img107/6784/namaz11bg5yp1.b79dc2ac57.jpg[/IMG][/URL] Aslında sen namazı Kabe de kılıyorsun biliyor musun? evet sen o safın içindesin aslında, ilk saf Kabe’nin etrafını çeviren ilk halkadır ve sende gittikçe büyüyen bu halkanın içindesin bu safın içindesin sen namazı orda kılıyorsun sadece biraz arka saflardasın o kadar, inşAllah ön saflarda da kılmak nasip olur... var mısın böyle namaz kılmaya? hadi ey kalbim durma artık tövbe et ve Yaradanına en güzel hamdını sun, temizle kalbini pislikten, dünyalıktan ve kula yakışır bir şeklide MEVLA’ya yaklaş... hadi be ruhum hadi be kalbim uymayın siz o nefsime o hep konuşur ve sizi kötüye götürür, siz ondan güçlüsünüz, siz ona hükmedersiniz hadi kırın onun gücünü biliyorum yapacaksın sen bunu hadi o zaman bak Bilal-i Habeşi ezanı okumaya başladı haydi şimdi namaz zamanı, haydi şimdi kurtuluş zamanı... KURTAR KENDİNİ... |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
kardesım paylasımın ıcın ALLAH razı olsun bunları onceden okumustum cok etkılendım burda paylasmak ıstedım ama resımlerı yuklemeyı beceremedım gercektende cok buyuk ıncelıkler var bu mesajlarda tabı anlayana emgıne ve yuregıne saglık SELAM VE DUA ILE
|
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
[QUOTE=bayatlı kenan58;262323]kardesım paylasımın ıcın ALLAH razı olsun bunları onceden okumustum cok etkılendım burda paylasmak ıstedım ama resımlerı yuklemeyı beceremedım gercektende cok buyuk ıncelıkler var bu mesajlarda tabı anlayana emgıne ve yuregıne saglık SELAM VE DUA ILE[/QUOTE]
resimleri yüklerken çok uğraştım çalışana yardım ediyor ALLAH. ben tşk ederim bu konuyu hatırlatdığın için. ALLAH senden razı olsun.... |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
YERYÜZÜNDE EN BÜYÜK HAKİKAT İMANDIR ,, İMANDAN SONRA NAMAZ ,,NAMAZ KILMAYAN HAİNDİR..HAİNİN HÜKMÜ MERDUTTUR ..KASPARİX
|
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
HAKİKİ İMANI ELDE EDEN KAİNATA MEYDAN OKUR...kasparix
|
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
Namazda olsun, namaz haricinde olsun, gönlün her teli tıpkı bam teli
gibi ses vermeli. Bilhassa da namazda böyle olmalı. Sazların bir tane bam teli var, fakat gönlün her teli bam teli gibi olmalı. Öyle namaz kılmalı ki, herkesin namazı bir diğerine misal olsun ve secde, doyulmaz bir neşveye, duâlar, insana bıkkınlık vermeyen gıdaya; rükû ayrı bir edaya; kıraat da, dane dane canlı kelimeler armonisi halini alsın. Muhbir-i Sadık, “Namazınızı veda namazı olarak kılın.” buyuruyor. Size, “bir vakit namaz kılacak kadar ömrünüz kaldı” deseler, o namazı nasıl özene-bezene kılarsınız. İşte her namazı böyle özene-bezene kılmalısınız. Evet “bu benim son namazım olabilir” mülâhazasıyla kılınan namaz veda namazıdır. Namaz öyle bir iştir ki, ondaki her inhiraf insanı sîreten hayvanlığa götürür. Meselâ, Efendimiz, “İmamdan önce başını secdeden kaldıran, suratının eşek şekline dönmesinden korkmuyor mu?” diyor. Secde için “Başınızı (yem gagalayan) tavuklar gibi koyup kaldırmayın.” diyor. Otururken “Kendinizi köpekler gibi salmayın.” diyor. Demek ki, namaz, insanın insan-ı kâmil olmasını ifade ediyor. Öyleyse, insan kıyamını, kıraatını, rükûsunu, sücûdunu ciddî bir temkin ve teyakkuzla yapmalı; eşeğe, maymuna, tavuğa, köpeğe benzememelidir. Bunları “Beni Rabb’im terbiye etti, ne de güzel terbiye etti.” diyen edeb abidesi Hz. Muhammed (sas) söylüyor. Namaz insanın hayatında yapacağı şeylerin en güzelidir ve en güzeli olmalıdır. Hayatın en tatlı hatıraları namazla ilgili bulunmalıdır. Zira miraca namazla çıkılır.. Allah’a namazla ulaşılır, enbiyânın huzuruna namazla varılır. O halde, illâ namaz, namaz, illa namaz... |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
Bir asker,namaz kılan (en zor şartlarda bile terk etmeyen) diğer askere
sordu: Arkadaş kaçıncı asırda yaşıyoruz ? Niçin kendini zahmete sokup her gün 5defa namaz kılıyorsun. -Namaz kılan asker, tam o sırada uzaktan görünen teğmeni gösterdi: -Şu insan; niçin yanından geçerken toplanıyor, selam veriyor ve bütün emirlerine itaat ediyorsun. 'yat'dese yatıyor, 'kalk'dese kalkıyorsun? O da senin gibi iki ayağı, iki eli ve bir başı olan birinsan değil mi?' Diğer asker cevap verdi: -'Evet! O da benim gibi birinsan ama rütbesi var,omuzun da yıldızı var' Namaz kılan askerin cevabı müthişti: '-Ey arkadaş!Sen omuzun da bir tane yıldızı var diye senin gibi bir insana itaat ediyorsun da ben, yerdeki kumlar adedince yıldızları olan ve hepsini tespih tanesi gibi kudret eliyle çeviren birzata niçin itaat etmeyeyim? Niçin namaz kılıp emrini yerinegetirmeyeyim? __________________ |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
ALLAH' IM NAMAZI DOSDOĞRU VE DEVAMLI KILANLARDAN EYLE...
AMİN |
--->: NAMAZ KILMAYANIN VAY HALINE
[QUOTE=kangallim;262442]ALLAH' IM NAMAZI DOSDOĞRU VE DEVAMLI KILANLARDAN EYLE...
AMİN[/QUOTE] AMİN AMİN AMİN kardesım......... |
| WEZ Format +2. ?uan Saat: 15:16. |
Powered by: vBulletin. Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © - Bütün Haklar Sivaslilar.net'e aittir.