![]() |
Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
[IMG]http://resimzade.com/Show.html?i=36789&token=27662[/IMG]
[B]Sivas şehirlerarası otobüs terminalinde asker uğurlama yoğunluğu yaşanıyor. Gençler, yakınları tarafından otogardan yolcu edilirken, arkadaşları da ağızlarına emzik verip, havaya fırlatıyor.[/B] Türkiye son günlerde şehit haberleri ile sarsılırken, 1992'ye 3 tertip olarak askerlik yapacak olan gençler memleketleri Sivas'tan coşkuyla uğurlanmaya başladı. Asker adayları ve yakınları halaylar çekip terör örgütü Pkk aleyhine sloganlar atarken, oğullarını vatani görevlerine gönderen anne ve babalar ise duygusal anlar yaşadı. Asker adayları, kent içerisinde uzun araç konvoyları eşliğinde terminale kadar uğurlandı. Otobüse bindirilmeden önce ağzına arkadaşları tarafından emzik verilen asker adayları, daha sonra defalarca kez omuzlarda havaya fırlatıldı. Askerlik vazifesini yerine getirecek olan gençler otobüslerine binerken, yakınları ve arkadaşları İstiklal Marşı okuyup dualar eşliğinde uğurlamada bulundu |
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Sevinçlerimizi ne zaman insan gibi kutlamayı öğreneceğiz bilmiyorum..Gecenin bir yarısında ben senin konvoyunu,naralarını,salyalı küfürlerini duymak zorunda mıyım?..Dağdan inmeler!
|
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
[QUOTE=LaEdri;618497]Sevinçlerimizi ne zaman insan gibi kutlamayı öğreneceğiz bilmiyorum..Gecenin bir yarısında ben senin konvoyunu,naralarını,salyalı küfürlerini duymak zorunda mıyım?..Dağdan inmeler![/QUOTE]
Cumhuriyet bayramında çalınan marşları yada bir düğünden gelen sesleri duymak ister miydiniz? Yoksa "kardeşim adam gibi kutlayın ne kutlayacaksanız ses yapmayın" mı dersiniz? |
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
[QUOTE=_DuMaN_58;618500]Cumhuriyet bayramında çalınan marşları yada bir düğünden gelen sesleri duymak ister miydiniz? Yoksa "kardeşim adam gibi kutlayın ne kutlayacaksanız ses yapmayın" mı dersiniz?[/QUOTE]
İnsanların istirahate çekildiği,ya da uyumaya başaldığı saatler vardır..Bu saatlerin dışında yapılan her lüzümsuz gürültü,asker uğurlaması,düğün konvoyu ya da ne derseniz deyin,edepsizliktir..Gecenin bir yarısı "Sivas size bu gece uyku yoook" diye salya akıtmak,hanzoluktur..Milli bayramları bu kategoriye dahil etmek yanlış..Düğününü,bayramını kutlamak güzeldir,ama edeplice... |
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Düğündü, bayramdı illa ki ses, gürültü olacak. Ben hiç bir düğünde yada asker uğurlamasında üzerime salya akıtan birilerini görmedim. Aşırıya kaçmamak lazım tabi ki ama gürültü ister istemez oluyor.
|
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Sen evinde sıcak yatağında rahat rahat uyuyorsan,bu milletin güvenliği için sabahlara dek sınırlarda canı cebinde nöbet tutmaya giden Mehmetçik askere giderkende uykusuz kalacaksın!
|
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Ayrıca dağdan inme nin alası sen ve senin gibi örf'süz adetsiz kişilerdir.
|
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Onlar senin gibi saygısızların örfü,adeti..
|
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Ramazan'da gecenin 1 buçuğunda başıma davul zurna dikenler de senin gibi zihniyet işte,saygısızlığı,huzursuzluk vermeyi,örf sananalr..
|
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Bu ülke senin saçmalık,saygısızlık dediğin o örfü adeti onur saymıştır kendine.Ramazan davulcusunu,asker uğurlamalar bu ülkede yüzyıllardır oluyor. Kınalı kuzular Çanakkale harbine giderken de kına geceleri düzenlenir askerler coşkuyla uğurlanırdı belki senin deden büyük dedende böyle kıl kıl ortalığa sataşırdı.. aklıma başka bişey gelmiyor.
muhatap olma benimle utanıyorum kendi örf ve adetine saçmalık diyen bir zihniyetle iletişim kurmaktan. |
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
[QUOTE=Abdurrahman 58;618525]Bu ülke senin saçmalık,saygısızlık dediğin o örfü adeti onur saymıştır kendine.Ramazan davulcusunu,asker uğurlamalar bu ülkede yüzyıllardır oluyor. Kınalı kuzular Çanakkale harbine giderken de kına geceleri düzenlenir askerler coşkuyla uğurlanırdı belki senin deden büyük dedende böyle kıl kıl ortalığa sataşırdı.. aklıma başka bişey gelmiyor.
muhatap olma benimle utanıyorum kendi örf ve adetine saçmalık diyen bir zihniyetle iletişim kurmaktan.[/QUOTE] Oruç tutmayan adamın başına gecenin köründe davulu zurnayı dik..Sorun yok.. Ama aynı adam sabah dışarda su içse,yemek yese laf atıyor,hakaret ediyor..En az laf söyleyen içinden küfür ediyor..Çünkü saygı anlayışınız bu sizin.Örf dediğin nedir? Din midir? Ayet midir? Değişemez mi?..Adetmiş,para deyin,niyetler belli olsun.. |
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Sen zaten muhatap olma zaten..Ben zihniyeti,sen kişileri eleştirirsin..Fark olsun yani!
|
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Sen küçük insan olarak geleneği sürdüren davulcuları,mehmetçikleri eleştirdin bense geleneğimi savundum çok bilmiş küçük insan..
|
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
[QUOTE=LaEdri;618526]Oruç tutmayan adamın başına gecenin köründe davulu zurnayı dik..Sorun yok..
Ama aynı adam sabah dışarda su içse,yemek yese laf atıyor,hakaret ediyor..En az laf söyleyen içinden küfür ediyor..Çünkü saygı anlayışınız bu sizin.Örf dediğin nedir? Din midir? Ayet midir? Değişemez mi?..Adetmiş,para deyin,niyetler belli olsun..[/QUOTE] Yazınızın sonuna kadar harfi harfine katılıyorum. Benimde aynı şeyi düşünüp diyemediğim cümleler bunlar. O dönem bin iki bin sene evvel insanlarda ne saat ne alarm ne uyandırma servisi yokken normaldir öyle bir uygulama. Ama günümüz koşullarında gecenin bir yarısında tutanı var tutmayanı var hastası var sağı var zoraki gürültü kirliliği yapmak 21.yüzyilda hangi mantıkla uyar bağdaşır iyi düşünmek gerekir. |
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
[QUOTE=Pusula_58;618533]Yazınızın sonuna kadar harfi harfine katılıyorum. Benimde aynı şeyi düşünüp diyemediğim cümleler bunlar. O dönem bin iki bin sene evvel insanlarda ne saat ne alarm ne uyandırma servisi yokken normaldir öyle bir uygulama. Ama günümüz koşullarında gecenin bir yarısında tutanı var tutmayanı var hastası var sağı var zoraki gürültü kirliliği yapmak 21.yüzyilda hangi mantıkla uyar bağdaşır iyi düşünmek gerekir.[/QUOTE]
Mantıkla bağdaşmaz,zira mantıksızlık.. |
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Demokrasilerdeki özgürlük anlayışı sınırı, bir başkasının özgürlük anlayışı sınırının başladığı yerde biter.
Bu, sadece demokrasiler için değil, insan hakları kurallarıdır aynı zamanda. İnsan hakları kuralları ise; insan olabilmenin ölçülerdir. |
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Töre,gelenek..
Kan davası da töre diye yapılmıyor mu? Namus cinayetleri töre diye yapılmıyor mu? Berdeller de töremizin bir parçası değil mi? 13 yaşındaki kızını gelin veren de töre değil mi? O zaman bu törelere neden ceza uygulanıyor.. |
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
Benim bildiğim askere giderken köy gibi yerlerde o anki tertipler topluca yemeğe davet edilir büyükler ziyaret edilir el öpülür hellalık alınır, adettendir harçlık verilirdi. Şimdiki gibi çevreye korku salarcasına arabaların camlarıdan salkım saçak sarkarak gecenin birinde ikisinde ilkel bir şekilde bağırıp çığırarak mahalleyi rahatsız ederek tam gaz tur atılmazdı. Bazı şeyleri çok abartıyoruz.
Keza düğün konvoylarıda aynı şekilde gece demeden gündüz demeden aynı şeyi yapmaktadır. Bu gürültü kirliliği için güvenlik birimleri yada hangi kurumu ilgilendiriyorsa gerekli caydırıcı cezaları uygulamadığı sürece bu konuları daha çok konuşuruz. Kanunumuz var ama göz yumanımız da var, uygulayanımız yok malesef. Böyle şeyleri bir avrupa ülkesinde yapında görelim neler oluyor? |
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
[QUOTE=Arif Coşkun;618544]Benim bildiğim askere giderken köy gibi yerlerde o anki tertipler topluca yemeğe davet edilir büyükler ziyaret edilir el öpülür hellalık alınır, adettendir harçlık verilirdi. Şimdiki gibi çevreye korku salarcasına arabaların camlarıdan salkım saçak sarkarak gecenin birinde ikisinde ilkel bir şekilde bağırıp çığırarak mahalleyi rahatsız ederek tam gaz tur atılmazdı. Bazı şeyleri çok abartıyoruz.
Keza düğün konvoylarıda aynı şekilde gece demeden gündüz demeden aynı şeyi yapmaktadır. Bu gürültü kirliliği için güvenlik birimleri yada hangi kurumu ilgilendiriyorsa gerekli caydırıcı cezaları uygulamadığı sürece bu konuları daha çok konuşuruz. Kanunumuz var ama göz yumanımız da var, uygulayanımız yok malesef. Böyle şeyleri bir avrupa ülkesinde yapında görelim neler oluyor?[/QUOTE] Gelenek dediğimiz nedir? En az yüzyıllık mazisi olması gerekmez mi? Bu memlekete araba ne zaman geldi,kornası ne zaman çıktı,konvoy oluşturacak kadar çok arabamaız kaç yıldır var da bu saygısızlığı gelenek diye bana savunuyorsun..Sormazlar mı! |
Cevap: Sivas'ta Emzikli Asker Uğurlama
[B]Bence güzel bir adet, en yakınını askere gönderiyorsun uzun bir süre görmeyeceksin ve belkide o en yakının şehadet şerbetini içecek o yüzden bırakın gençleri diledikleri gibi eğlensinler.
Bu ülkede gençler askere; davulla, zurnayla, korna sesleri ile, halaylar eşliğinde sevinçle gururla askere gitsin de varsın her asker dönemi sabaha kadar uykusuz kalalım.[/B] |
| WEZ Format +2. ?uan Saat: 13:21. |
Powered by: vBulletin. Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © - Bütün Haklar Sivaslilar.net'e aittir.