![]() |
Sokakta çalışan çocuk sayısında artış
[IMG]http://www.sivaslilar.net/images/stories//insan/calisan.cocuk.sivas.jpg[/IMG]
[B]2009–2010 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle birlikte okul harçlıklarını çıkarmak ve ailelerin bütçesine katkı sağlamak amacıyla çok sayıda çocuk sokaklarda çalışmaya başladı.[/B] Sivas sokaklarında, selpak, kâğıt mendil, tespih, satan ve tartıcılık yapan çocukların sayısında da büyük artış oldu. Birçok yerde çocuklar yaz tatilinde eğlenerek geçirirken, kendilerinin çalıştığını belirten çocuklar ise tek isteklerinin yaz tatilinde arkadaşlara gibi eğlenmek olduğunu söyledi. Yaz tatillerinde eğlenmek yerine çalışmak zorunda kalan çocuklar, yaşıtları gibi gezmek, vakit geçirmek istediklerini belirtiyor. Özellikle kentin tarihi mekanlarını mesken tutan çocuklar ellerinde ki ürünleri satabilmek için uzun uğraşlar veriyor. Yaşıtları tatil yaparken çalışmak zorunda kalan çocuklar herkesin yüreğini sızlatıyor. Okullarında yaz tatilinde olması sebebiyle sokaklarda çalışan çocuk sayısı önemli ölçüde arttı. Çocuklar, maddi durumu düşük olan ailelerin bütçesine katkıda bulunup okul masraflarını çıkarmak için gün boyu çalışarak tatillerini sokaklarda geçiriyorlar. Tatlı, kağıt mendil, simit gibi işlerin yanı sıra tartıcılık, boyacılık ta yaparak para kazanmaya çalışan çocuklar gün boyu hayat mücadelesi veriyorlar. Okulların tatil olması sebebiyle daha çok tartıcılık yapan çocuklar, yaşıtları gibi tatil yapmak yerine para kazanmak zorunda olduklarını söylüyorlar. Hayat şartlarının her geçen gün zorlaştığı, alım gücünün bu zamanda düşük olan aile bütçelerine katkı sağlamak amacıyla sokakları mesken edinen çocukların çalışma gayreti görenleri düşünceye sevk ediyor. Sokaklarda çalışarak para kazanmak için mücadele veren çocuklar, küçük yaşlarına rağmen hayatın ağır yükünü şimdiden sırtlarında taşımaya başlamış durumda. Sivas Hürdoğan. |
Cevap: Sokakta çalışan çocuk sayısında artış
[B][I]Hayat şartları zor, Allah yardımcıları olsun.Küçük yaşta sorumluluk almaları ilerisi için faydalı olabilir....[/I][/B]
|
Cevap: Sokakta çalışan çocuk sayısında artış
[COLOR="Purple"][B][I]Hayat sartleri zor günümüzde evet ama.
Bir cocugunda paranin nasil kazanildigini bilmesi cok güzel bir sey. Bir cocuk 13-14 yasinda baslarsa calismaya hem parasinin hem emegin karsiligini bilir. Cogu daha 6-7 yasindaki yavrum ne calismanin ne paranin anlaminin bilincinde bile degildir. [URL=http://img144.imageshack.us/i/83944062ga3.gif/][IMG]http://img144.imageshack.us/img144/4800/83944062ga3.gif[/IMG][/URL][/I][/B][/COLOR] [B][I][COLOR="DarkRed"]NOT: Cocuklarima hayat sartlari zor diye cok agir yük vermeyelim o kücücük omuzlarina. Onlar icin hayat bir oyundan ibaret 6-7 yasinda [/COLOR][/I][/B] |
Cevap: Sokakta çalışan çocuk sayısında artış
Kimileri sınırsız imkanlara sahipken, kimileri daha kalem tutamayan kücücük ellerle çalışmak zorunda bırakılıyor. Gerlir dağılımındaki dengesizlik çok büyüdü. Globalleşen dünya kimilerini aşırı derecede zengin ederken orta direk dediğimiz esnaf, sanatkar v.b. kişileri fakirleştirdi. Bir zamanların olmazsa olmazları bakkallar, kasaplar, manavlar hızla yok oldular. Bu küçük esnaf grubunun yok olmasıyla işsizlik iyice arttı.
Global dünya zengini daha çok zengin etti, fakirlik korkunç boyutlara ulaşti. Sadece ülkemizde değil avrupanın gelişmiş ülkelerinde de aynı sorunlar yaşanıyor. Almanya´da çocuklar henüz çalışmak zorunda değiller ama ortadirek hızla yok oluyor. Çocukların çalışmaması gerekir, buna engel olacak şey de kanunlardır, kanunlar çocukların çalışmasını yasaklayacak ve yasaklamakla kalmayıp onları çalışmaya iten nedenleri de ortadan kaldıracak. Nasıl yapması gerektiği de çok açık; zenginden alıp fakire verecek. |
Cevap: Sokakta çalışan çocuk sayısında artış
[IMG]http://resimzade.com/Show.html?i=21612&token=46581[/IMG]
ONLAR Soğuktan donmuş üzerinde yırtık bir yelek ayağında yarısı açılmış eski bir iskarpin Onlarki; Soğuk kar demeden simit satan ayakkabı boyayan küfürlerle deşarj olan tenha yerelrde gecelerini geçiren gerçeklerden kaçanlardır Görmek istemedikleri küçücük çocuklardır işte... |
Cevap: Sokakta çalışan çocuk sayısında artış
ADİLOŞ BEBE
Doğdun, Üç gün aç tuttuk Üç gün meme vermedik sana Adiloş Bebem, Hasta düşmeyesin diye, Töremiz böyle diye, Saldır şimdi memeye, Saldır da büyü... Bunlar, Engerekler ve çıyanlardır, Bunlar, Aşımıza, ekmeğimize Göz koyanlardır, Tanı bunları, Tanı da büyü... Bu, namustur Künyemize kazınmış, Bu da sabır, Ağulardan süzülmüş. Sarıl bunlara Sarıl da büyü. AHMED ARİF Dengesiz gelir dağılımı, pastanın büyük dilimlerini yiyenler, bunları ne yazıkki görmezler görmezlikten gelirler. Yoksulluğu kadermiş gibi bu senin kaderin der geçiştirmeye avutmaya çalışırlar. Yani ninni yavrum ninni... Dengeli gelir dağılımı hak hukuk sosyal adaletin yer aldığı ülkelerde buna benzer görüntülere rastlayamazsınız. Kısa zamanda ülkemizinde sosyal devlet sistemini kabullenip uygulamalıdır. Yoksa korkunç farklar oluşuyor, zengin kesim daha çok zenginleşirken fakir kesim hergeçen gün daha çok fakirleşiyor, işsizliğin, hırsızlığın, fuhuşun artaması çığ gibi büyümesi bunun bir göstergesi. |
Cevap: Sokakta çalışan çocuk sayısında artış
Çalışmaları onlar adına faydalı.Hem tatilde TV başında zaman öldürmüyorlar.Boş zamanalrda kötü arkadaşlar arasına girip,şahsiyet kaybı yaşamazlar.Para kazanmayı ve kendi parasını harcamanın mutluluğ oluşur.Dışarda çalışmanın ne kadar zor olduğunu anlar ve okumaya daha şevkle sarılır.
|
Cevap: Sokakta çalışan çocuk sayısında artış
yazık kimbilir hangi şartlar altında çalışıyolar allah yardımcıları olsun
|
Cevap: Sokakta çalışan çocuk sayısında artış
aaaay benim oğlummun bu konuda macerasını anlatayımda ecik gülün kele dokuz yaşında daha okuldan geliyor yarım saat sonra kayboluyor arıyorum bulamıyorum aradan bir ay kadar zaman geçti böyle soruyorum oğlum göz önünde ol arıyorum bulamıyorum seni diyorum anne aşağı parkta oynuyorum diyor bir bakkala göndereceğim aradım parkı falan yok neyse gelince kızdım azcık nerdesin falan getirdii bir avuç dolusu para koydu önüme oğlum nerden çıktı bu anne ben çalışıyorum a aaa ne çalışması nerde çalışıyosun ne iş yapıyosun oto sanayiide kahvelerde saz çalıyorum para veriyorlar anam uşaaah bir utandım bir utandım sanki sanayiideki millet beni görüyomuş gibi girecek delik arıyorum işte benim oğlumun ilk mesleği ve ilk çalışması böyle başladı.ee di hadi gülün kele ben gülüyom şu an valla.
|
Cevap: Sokakta çalışan çocuk sayısında artış
Çalışan cocuklara yardımcı olalım ancak dilenen çocuklara para vermeyin.
onlar birileri tarafından kullanılıyorlar.para vermeyerek o çocuklara daha yardımcı olabiliriz |
| WEZ Format +2. ?uan Saat: 17:34. |
Powered by: vBulletin. Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © - Bütün Haklar Sivaslilar.net'e aittir.