Tekil Mesaj Gösterimi
Alt 15.02.2008, 14:11   #1
sibelYILMAZ
Usta Yiğido
 
sibelYILMAZ - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
sibelYILMAZ Şuan sibelYILMAZ isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 05.09.2014 10:55

Üyelik Tarihi: 13.12.2007
Yaş: 37
Mesajlar: 2.927
Tecrübe Puanı: 952 sibelYILMAZ FAZLA SÖZE GEREK YOKsibelYILMAZ FAZLA SÖZE GEREK YOKsibelYILMAZ FAZLA SÖZE GEREK YOK
Ausrufezeichen Eğer gereğini yapamıyorsanız lütfen başınızı kapatmayın,türban ayak altına alınamaz.

LÜTFEN SAYGI GÖSTERİN !...
>

>
>
> Başını örtenler:
>
> Eğer inanmadan örtünüyorsanız, başörtüsünü çıkarınız.
>
> Eğer siyasi simge olarak örtüyorsanız, çıkarınız.
>
> Eğer mahalle baskısı ile örtüyorsanız çıkarınız.
>
> Eğer babanızın baskısı ile örtüyorsanız, çıkarınız.
>
> Eğer kocanızın baskısı ile örtüyorsanız, çıkarınız.
>
> Eğer ağabeyinizin baskısı ile örtüyorsanız, çıkarınız.
>
> Eğer yaşadığınız ortamda prim yaptığı için örtüyorsanız, başörtünüzü
> çıkarınız.
>
> Eğer gelenek olduğu için örtüorsanız, çıkarınız.
>
> Eğer sizi güzelleştirdiği için başınızı örtüyorsanız, çıkarınız.
>
> Eğer Allah için örtüyorsanız, sizi tebrik ederiz.
>
> Eğer inandığınız için örtüyorsanız, sizi tebrik ederiz.
>
> Eğer dini gereklilik için örtüyorsanız, sizi tebrik ederiz devam ediniz.
> Ancak artık özgür olmadığınızı unutmayın. Başörtüsü ile sakız çiğneyerek
> dolaşamazsınız. Karşı cinsle sarmaş dolaş olamazsınız. Artık temsil
> ettiğiniz bazı değerlerin var olduğunu unutmayınız.
>
> Eğer inandığınız için örtünüyorsanız içini doldurunuz.
> Dürüstlüğünüz, çalışkanlığınız, hoşgörünüzle örnek olurken; ahlakî
> anlayışınız, oturup kalkışınızda da daha dikkatli olmalısınız.
>
> Çünkü başörtüsü sizin için hem bir hak hem bir değerdir.
>
> Haktır; çünkü sonradan çıkarılmış bir kavram değildir. 1400
> yıllık bir geçmişi vardır. O halde örtündüğünüz gibi yaşayın. Yaşadığınız
> gibi örünün.
>
> Karşı çıkanlar:
>
> Başörtüsüne size ölümü hatırlattığı için karşıysanız,
> vazgeçiniz. Ölüm vardır ve gerçektir.
>
>
>
> Başörtüsüne din karşıtlığınız sebebiyle muhalifseniz,
> vazgeçiniz. Dinin teselli etme ve hayata anlam katma gücünü yok edemezsiniz.
>
> Başörtüsüne korktuğunuz için karşıysanız, korkunuzu analiz
> ediniz.
>
> Korkunuz dini bir veriden kaynaklanıyorsa, o veriyi tartışınız.
>
> Korkunuz dinin yanlış yorumlarından kaynaklanıyorsa, doğru yorum
> bulmak ya da oluşturmak için mücadele ediniz.
>
> Korkunuz küçük kentler ve Anadolu’daki mahalle baskısı ile
> insanlarla diyologa giriniz. Birlikte yaşama bilincini oluşturmak gibi bir
> misyon üstleniniz. Yasağı yasakla gidermek çözüm olamaz.
>
> Korkunuz İran gibi olmaktan kaynaklanıyorsa, başörtüsüne karşı
> çıkmak yerine radikalliğe karşı çıkınız.
>
> Korkunz Atatürkçülüğün tehlikede olmasından kaynaklanıyorsa
> hangi Atatürk’ü savunduğunuzu sorgulayınız.
>
> Korkunuz Cumhuriyetin tehlikede olmasından kaynaklanıyorsa “Tek
> Parti Cumhuriyeti”ni mi, “Çok Partili Cumhuriyeti” mi savunduğunuzu
> sorgulayınız.
>
> Korkunuzun sebebi özgürlüklerin kaybolması ise, ise herkese
> özgür yaşayacağı ortam sağlayacak çözümler üretiniz.
>
> Korkunuz laikliğin tehlikede olmasından ileri geliyorsa,
> laiklikle din karşıtlığını karıştırıp karıştırmadığınızı sorgulayınız.
>
> Korkunuz sahip olduklarınızı yitirmekse, elde ettiğiniz
> varlıklara “düşünceye karşı düşünce” yöntemiyle mi mücadele ediyorsunuz,
> bunu sorgulayınız.
>
> Başörtülü birini gördüğünüzde size ‘dinsiz’ denildiğini
> hissediyorsanız, vazgeçiniz. Çünkü bu sizin algınız olabilir. Niyet okuyarak
> hükme varmak, insanı realite körlüğüne götürür.
>
> Başörtülü bir kadını gördğünüzde, ‘dinde böyle bir uygulama
> yok’ diye düşünüyorsanız, bırakınız onu konunun uzmanları söylesin.
> Bilimsel cahillik yapmayınız.
>
> Başörtüsünü ‘gericilik’ olarak değerlendiriyorsanız, asıl
> gericiliğin öğrenme hakkını engelleme olduğunu görünüz. Gericilikle mücadele
> cehaletle mücadeledir; dinle mücadele değildir.
>
> Başörtülüleri ‘kendilerini kısıtlayan insanlar’ olarak
> görüyorsanız, inandığı değerler için zevklerinden vazgeçenlere saygı
> duyunuz.
>
> Başörtülüler size ‘Usame Bin Ladin’i hatırlatıyorsa, zihin
> haritanızı değiştiriniz. Radikal din anlayışının, İslam dininin ilk
> doğuşunda üç halifeyi öldürdüğünü unutmayınız.
>
> Başörtüsünü görünce ‘dinî faşizm’den korkuyorsanız, Hitler’den
> hareketle ‘bütün Almanlar faşisttir’ deme adaletsizliğini yapmayınız.
>
> Başörtülüler, size ‘tehdit altında olduğunuz’ izlenimini
> veriyorlarsa, kendinize konuyu kişselleştirip kişiselleştirmediğinizi
> sorunuz. Başörtülülerle konuşmayı deneyiniz. Önyargıları, diyaloglar
> aydınlatır.
>
> Bir insanın başının zorla kapatılmasından yana iseniz,
> ceberutsunuz. İslam tarihinde selefi, harici radikalizm yorumu bunu
> öngörmüştür.
>
> Bir insanın başını zorla açtırıyorsanız yine ceberutsunuz. Bu
> durum, din karşıtlığını dogma haline getirdiğinizin ispatıdır: Kendinizle
> yüzleşiniz. Belki de ‘Modern Tiran’lığı savunuyorsunuz.
>
> Güç kullanarak kendi dogmalarınızı kabul ettirmek istiyorsanız,
> siz Ortaçağ’a aitsiniz. Dinî görünümlü ya da modern görünümlü olmanız fark
> etmez.
>
> Siyasî talebi olmayan bir genç kızın inançlarının gereğine göre
> yaşamasına karşı çıkıyorsanız, laikliğe de karşı çıkıyorsunuz demektir.
>
> Siyasî talebi olmayan bir ailelerin çocuklarına dinin öngördüğü
> ahlakî normları öğretmeyi, din dersi vermelerini laikliğ aykırı
> görüyorsanız; bu davranış bilimsel, çağdaş, ilerleme ve aydınlanmaya uygun
> değildir. Alternatif üretiniz.
>
> Siyasî talebi olmayan ama dinini yaşamak isteyen doktora,
> mühendise, subaya karışmayınız. Aydınlanmanın Descartes döneminde takılıp
> kalmışsınız demektir. Allah’a hesap verme duygusu yaşayan bir subay ya da
> doktor ülke için şanstır.
>
> Siyasî talebi olmayan ama dinin teselli gücünü, yaşama anlam
> katma özelliğini ve ölümden sonraki hayatı öngörme fikrini bilimle
> birleştirenlere karşıysanız, bilimsel gelişmeye ve düşüncenin ilerlemesine
> de karşısınız demektir.
>
> Başörtüsüne ‘bazı siyasîler sahip çıkıyor’ diye karşıysanız,
> demokratlığınızı sorgulayınız.
>
> ‘Başörtüsü istismar ediliyor’ diye düşünerek muhalefet
> ediyorsanız, istismar edenle etmeyeni anlamanın en iyi yolunu deneyiniz.
>
> Bu konuyu istismar edeni etmeyenden, önyargılı olanı omayandan
> ayıran laboratuar, sosyal alanlardır. Üniversitelerde serbest bırakın. Üç,
> beş sene gözlemleyin. Eğer kamu düzeni bozulursa ve başı açıkların hakları
> ellerinden alınırsa, aptallık yapmayın; mücadelenizi verin.
>
> Eğer askerseniz ve sezgileriniz, Türkiye’nin geleceğini tehdit
> edecek bir tehlikeyi haber veriyorsa; üniversiteler sizin için birer sosyal
> psikoloji laboratuarı olacak. Böylece siz de deneyecek ve göreceksiniz: Kamu
> düzeni, provokasyonlara rağmen bozuluyor mu bozulmuyor mu?
>
> İnsan davranışlarının dilini, yalan söylenip söylenmediğini,
> niyetleri anlamayı ve korkuları yenmeyi gösterecek en iyi yol, deneme
> sınamadır.
>
> Deneme-sınama yöntemi her zaman risklidir, ancak radikalliği
> önlemek için bu riski göze almak gerekir.
>
> Adalet, cesaret istediği gibi doğruları bulmakta, risk almayı
> gerektirir.
>
> Özgürlük ve barış tarihte hiç kola elde edilmemiştir.
>
> Bazıları başının dışını örtüyor, bazıları içini örtüyor. Bunun
> için sosyal psikoloji laboratuarı en etkili bilimsel deney ve gözlem
> yeridir.
>
>
>
> Türkiye kendi modernizmini geliştirmek dünyaya model olma
> şansını yakalayabilir.
>
> Bu konuda da rehberimiz akıl ve bilim olmalıdır.
>
> Bilim inancı taklit etmez ama tehdit de etmez. İnceler, rapor
> eder ve tarih sahnesine sunar. Özellikle üniversiteler hiçbir fikre kapısını
> kapamazlar. Analiz ederler, yorumlarlar. Evrensel yaklaşım bu olmalıdır.
>
> İnanç bilimsel kategoridir. Üniversitelerin sosyal psikolojik
> laboratuvar olması fırsatını kaçırmayalım. Türkiyemiz bu sınavı dünyaya
> örnek olacak şekilde aşması dileğiyle…
>
__________________
"Çöplüğe attılarda mukaddes emaneti, Hak bellettiler Hakka en büyük ihaneti."
sibelYILMAZ isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif