Hazret-i Peygamber - sallâllâhü aleyhi ve sellem-, ümmetine beş vakit hususunda şöyle buyurur:Allâh Teâlâ buyurdu ki; "Senin ümmetine beş vakit namazı farz kıldım. Kendi katımda verilmiş bir söz vardır. Kim o namazları tam vaktinde kılarsa, onu mutlaka cennete sokacağım. Kim de o namazları korumazsa, katımda ona verilmiş hiçbir söz yoktur."(İbn-i Mâce, İkâmetü's salât, 194),
Resululah (s.a.v) efendımız namazın kac vakıt oldugunu ve nasıl ıcra edılecegını acık bısekılde belırtmıs ve butun ıslam alımlerı , evlıyaları ve ıslam alemı aynı sekılde devam ettırmısken sızın yapmıs oldugunuz bu ıbadet bıcımını kım belırlemıstır ve neden Resulullah (s.a.v) efendımızın nasıl yapılacagını belırlemıs oldugu namazın dısında yenı bır ıbadet bıcımı ortaya cıkarma gereksınımı duymuslardır
Peygamber efendimiz, namaz farz olduktan sonra, beş vakit namaz kılıp, farz olduğunu bildirdi. Eshab-ı kiram ve ondan sonra gelenler hep beş vakit namaz kılmışlardır. Resulullah, hâşâ Kur’an-ı kerimi anlayamadı mı? Salât kelimesini anlayamadı mı? Hâşâ, beş vakit namaz kılması yanlış olsaydı, Allahü teâlâ vahiy gönderip düzeltmez miydi?
Cebrail aleyhisselam, gelip, beş vakit namazın vakitlerini, kılınış şeklini ve diğer bütün hususları bizzat tatbiki olarak öğretti. Peygamber efendimiz de, (Namazı benim kıldığım gibi kılın) buyurdu. (Buhari)
Bir âyet-i kerime meali şöyledir:
(Namaz, müminlere belli vakitlerde farz kılındı.) [Nisa 103]
Demek ki, namaz kılmanın belli vakitleri vardır.
