--->: görücü usulü ile evlenmeyi onaylıyormusunuz
Anlamıorum görücü usulu evlenme neden yanlış anlaşılıo ya gidiosun görüosun anlasırsanız evleniosunuz söz nişsan düğün süreci gibi epey bi süre oluo neden milletimiz bu olayı anlıamıo ok tanımadan etmeden evleniolar sonra pişman oluolar yok kardesim öle bişe o benm deemin zamanndaymış gidio gösderiolar 2 gün sonra düğün oluyo şimdi öylemi Allah için sivasda gözünüzü seviym o eskidenmiş yani görücü usulünün o yönü,,,,herkes severek evlenmio oda var önmli olan sevginin üzerine kurulduğu saç ayakları .karsılıklı sabır anlayış ve tehammül ...DUA EDERSİNİZ KARDESİM RABBİM BİZİ SEV VE BİR BİRİMİZE SEVDİR SEVMEYE VE SEVİLMEYE LAYIK GÖR BİZ ÇILGINLAR GİBİ İSTEDİK DE O VERMEDİ Mİ .bir de bize verilen hayatın gayesi olarak değilde o amaca götürecek bir araç olarak görelim inş..yoksa kocam bni sevmio kıskandrmalıyım cart ...bunlar insanları basitleşdirr kanaatimce ....aile de kim daha dindarsa ilmi melekeleri daah öndeise o ona tabii olur ..gerisi gelir inş Allahdan layıkıyla isteyi bildiğimiz ölçüde inş....birde küçük sosyolojik bi tespt yakın cevrelerinden evlenen insanların akrabalık ilişkerinden tutunda örf adet gelenek ve göreneklerin devamlılığı kutsi değrler konusnda yani konusunda uzak çevreden farklı kültürden evlennlere nazaran daha ileri bi bu ilşkilerin olduğunu gördüm tabiiki farklı kültürden kafamıza uyan insanlarlada gönül hayat birlikteliği kurabiliriz inş ancak ben biziim yörenin düğün isteklerini anlyor değilim eywallah ama çok lüzümsuz gibi görünen yönleride var gösderiş düğünleri olmamalı....çeyizler bi kamyon masallah ancak en çok üzüldüğüm nokda çeyizlere konulan kur an ların süs eşyası olark algılanması.....o gelinler evlernden o sasalı çeyizlerle değil bnce o kuranın güzel ahlakları ile çıkmalılar her ikiside olsun farketmez.....
|