Tekil Mesaj Gösterimi
Alt 19.12.2009, 22:20   #70
Sivaslisandy-58
Usta Yiğido
 
Sivaslisandy-58 - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Sivaslisandy-58 Şuan Sivaslisandy-58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 11.04.2011 22:11

Üyelik Tarihi: 02.05.2009
Yaş: 52
Mesajlar: 8.657
Tecrübe Puanı: 1492 Sivaslisandy-58 FORUMLARA KATILIMI BIRAZ DAHA ARTABILIR
Standart Cevap: SİZCE HARF İNKILABI NEDEN OLMUŞTUR ?

Alıntı:
Urumçi Nickli Üyeden Al?nt? Mesajı Göster
Bir kere osmanlının kullandığı abece Türk abecesi değildir. Osmanlı da bu abeceye öztürk abecesi göktürk abecesi gibi abeceleri bırakıp geçmiştir...

Sonra osmanlının o medrese kulliyatı ve ilim irfan yaymayı kendilerine biricik gaye edinmiş velilerine rağmen kurtuluş savaşı esnasında halkın %8'ine yakın bir kısmı okuma yazma bilmektedir. Harf inkilabından sonra okur yazarlık begayet arttığı gibi, talim/terbiye'de Osmanlı Tarihi anlatılmış, TDK Osmanlı tarihi hakkında Osmanlı'da dahi görülmemiş bir tasnifçiliğe girişmiş bedahü mamafih İnönü ve Menderes dönemlerinde bu politika'dan geçilmiştir. İşte o dönemler için gayri milli dönemler denilmesinin sebeplerinden biri de budur.

Ayrıca harf inkilabının bir fazileti de olmuştur o günün şartlarında Kuran'ı okumaya müktedir oran %8 iken anlamaya kabil olan kesimse %3 iken bugün Türkiye'nin bu inkilap neticesinde %95'i Kuran'ı okumaya ve paralel politika neticesinde Kuran'ın Türkçe Tevsiri sayesinde anlamaya da muktedirdir...

Bu durumda harf inkilabının Osmanlı'yı yoketmeyi gaye edindiğini söylemekte gayet işkembeden hasıl bir sallamadır...
size sallama olabilir ama bence osmanli türkcesi de iyi idi her seyi icinde barindiran bir dildi yani sira bu latin alfabeside kullanilabilirdi. simdi ise her dil ayri ögreniliyor o zamandaki insanlarin acizligi dir yani anlama kabili olarak .
ne oldu simdi o koskoca osmanli dili avrupayi sallarken onlar simdi bizi ve bizim dilimizi salliyor hangimiz hangi dili daha iyi anlayabiliyoruz!?
ve nasil kullaniyoruz o binlerce kelimeleri bilebiliyormuyuz!?
__________________
Sivaslisandy-58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla