Cevap: ANKARA - SİVAS HIZLI TREN PROJESİ
buradan şunu anladık ki doğayla baş etmek çok zor.sadece 2-3 km yol için ne kadar uğraş ve masraf yapılıyor.bu projede ortaya çıkacak rakamıda varın siz hesap edin.bu en basitinden bir zemin iyileştirilmesi ve 2-3 km filan yapıalcak 1.5m aralıklarda ve 2-3 km uzunluğundaki kuyu sayısını hesap edin ve dönen paraları hesaplayın bir kuyuda 15-20 m yüksekliğinde bu sadece bir kısım ve bu projede daha ne kısımlar tüneller viyadükler yarmalar o kadar araç masrafı işçi masrafı.bu ksıımda sadece bu projenin alt yapı inşaatı birde bunun üst yapı işi var o daha kısa sürer ama orasıda fiyat olarak alt yapı kadar eder hatta dah fazla bile edebilir.bu projenin ihale bedeli 840.000.000 tl(840 trilyon) ama ama bu rakam bunu 4 e 5 e katlar rakam 4.000.000.000 birde üst yapıyı ekledim mi bu rakam eder 7-8 milyar tl ediyor.müteahhit firmadan bir rakam öğrendim şaştım kaldım adamlar 1.5 trilyonluk eski parayla yani şimdi 1.5 milyon tl lik yarma yapmışlar sırf denemk için işe yarayacak mı diye?bu rakamlardaki amacım bu projenin sivas için yapılmış en büyük yatırım olduğunu belirtmek istiyorum.inşallah devamıda gelir.sivası diğer illerede hızlı trenle bağlarız inş.özellikle doğu ve güneydoğu illerine.ileriki zamanlarda da kayseri üzerinden akdenize bağlanabilir.
__________________
gençliğine güvenip vakit çok erken derken belki elveda bile diyemezsin giderken...
|