|
|||||||
| SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Arama | Bugünki Mesajlar | Forumlar? Okundu Kabul Et |
| Dünya ve Türkiye'den Haberler Dünya ve Türkiye'deki tüm haberleri burada bulabilirsiniz |

![]() |
|
|
Seçenekler | Arama | Stil |
|
|
#1 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ABDULLAH DUMAN Şuan
Son Aktivite: 18.01.2016 12:29
Üyelik Tarihi: 09.08.2006
Mesajlar: 3.552
Tecrübe Puanı: 1087
![]() ![]() ![]() |
Yaklaşık 30 milyon vatandaş hastane kapısında kalacak Sosyal Güvenlik uzmanı Ali Tezel, Genel Sağlık Sigortası primini en az 30 gün ödemeyenlerin 1 Kasım günü hastane kapılarında kalacakları uyarısında bulundu. “1 Kasım’da kaos yaşanacak” diyen Tezel, Sosyal Güvenlik Kurumu’nun vatandaşları ve hastaneleri bilgilendirmediğini söyledi. Tezel’e göre, “Genel Sağlık Sigortası 5510 sayılı Kanun’la 1 Ekim 2008 sabahı uygulanmaya başlandı. Kanun gereğince herkes en az 30 gün GSS primi ödeyerek, SGK’dan sağlık yardımı alma hakkı olacak. 1 Kasım sabahı bu durumdan haberdar olmayan GSS primi ödememiş yaklaşık 30 milyon vatandaşımız hastane kapılarında kalacak. Hastanelere giremeyecek bile” . Tezel ayrıca kanunda gelire göre sağlık sigortası primi ödeneceği belirtildiği halde, Kurum’un herkesten 154 YTL istemesini eleştirdi. Haberin devamı NTVMSNBC’ye bilgi veren Tezel, 1 Kasım günü hastanelerde yaşanabilecek sorunlara şöyle dikkat çekti: 30 MİLYON VATANDAŞIMIZ HASTANE KAPILARINDA KALACAK Genel Sağlık Sigortası 5510 sayılı Kanun’la 1Ekim 2008 sabahı ülkemizde uygulanmaya başlandı. Bu kanun gereğince herkezin en az 30 gün GSS primi ödeyerek, SGK’dan sağlık yardımı alma hakkı olacak. 1 Kasım sabahı bu durumdan haberdar olmayan GSS primi ödememiş yaklaşık 30 milyon vatandaşımız hastane kapılarında kalacak. Hastanelere giremeyecek bile. Çünkü GSS pirimi ödemediği, Genel Sağlık Sigortası’ndan haberdar olmadığı için bu kişiler GSS’den yararlanamayacak. Bu vatandaşlarımızın çocukları da GSS’den yararlanamayacak. Yani, “18 yaşından küçükler yararlanacak” diyorlardı ya... Şimdi hastaneye gidelim, ben daha şimdiye kadar herhangi bir hastanenin 18 yaşından küçük bir çocuğu GSS kapsamında sosyal güvencesi olmadan tedavi edildiğini görmedim. Yine kanun diyor ki, “Hamileler, başka birinin bakımına muhtaç olan kişiler, yatalaklar, koruyucu hizmetler ve acil hallerde sorgusuz sualsiz tedavisini ve muayenesini yapacaksın” diyor. Ancak Genel Sağlık Sigortası 1 Ekim’de yürürlüğe girdi, ben hastaneleri dolaşıyorum, henüz bununla ilgili olarak hastanelerin bir işlem yaptığına tanık olmadım. HALKA ANLATILMADI, HASTANELER BİLGİLENDİRİLMEDİ 1 Kasım’da kaos yaşanacak. 1 Kasım günü hastanelere gidildiğinde gerek hasta sahipleri gerek hastane çalışanları -SGK vatandaşları ve hastaneleri gerektiği gibi bilgilendirmediği için- vatandaşlar da prim ödemek zorunda olduklarını bilmediklerinden ve ödemediklerinden dolayı GSS kapsamında Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan sağlık yardımı alamadıklarından, ceplerinden para ödemek zorunda kalacaklarını görecekler. 1 Kasım’da hastaneye gittik diyelim. GSS primi ödediniz mi, ödemedinizse paranız varsa buyrun, yoksa güle güle” diyecekler. Hastane internetten GSS konusunda Kurum’un ana bilgiyasayıra bakacak sayfasına girecek, provizyon yani ön izin izni veriyorsa hastayı muayene edecek. Ön izin alamıyorsa güle güle diyecek. Acil hallerde provizyona gerek yok ama hastanelerin de bu konuda bilgisi yok. Özel, devlet, üniversite hastanelerinin hiçbirinin bilgisi yok. Ya cebinde paranız olacak ödeyeceksiniz, ya da GSS primini bankaya ödemiş olacaksınız. Öderken de SGK’ya gidip ödenecek primin tespit edilmesi gerekiyor. SGK da prim miktarı olarak 154 TL alırım diyor. Gelire göre almam diyor. Herkesin aylık gelirini 2 asgari ücretmiş gibi kabul ederim, 154 TL alırım diyor. Ama benim aylık gelirim gereğince 25 TL ödemem lazım” dediğinizde, “Ben anlamam” diyor. “O zaman yeşil kart için başvur” deniyor. Kaymakamlıklar da aslında görevleri olmadığı halde, SGK’nın görevi olduğu halde gelir tespiti yapmakla görevlendirilmiş kurum haline gelmişler. Bu genelgeyle oluyor, kanunla da değil. Bunun için kaymakamalıkların, “Bu bizim görevimiz değil, SGK’nın görevidir” demesi lâzım. Kaymakamlıklar gelir tespiti yapmakla görevli yerler değildir. Yeşilkart verebilir ama yeşilkart vermediği kişinin gelirinin kaç lira olduğunu tespit etmek yükümlülüğü Sosyal Güvenlik Kurumu’na aittir. 1 KASIM’DA HASTALANIP HASTANEYE GİDENLER NE YAPSINLAR? Kaymakamlıklara gitsinler. Yoksa ceplerinden ödeyecekler. Veya hastanenin insafına kalacaklar. İlaç alamayacaklar. SGK YASAYI DİNLEMİYOR EN AZ 154 YTL İSTİYOR Genel Sağlık Sigortası (GSS) ilk kez 1 Ekim 2008 günü uygulanmaya başlandı. Kanun diyor ki, “Kişilerin gelir durumuna göre kendisinden GSS primi tahsil edeceksiniz” diyor. Gerek işsiz kalanlardan, gerek tarım kesiminde olanlardan, ayda 30 günün altında çalışanlardan gelirlerine göre belli miktarda GSS primi tahsil edilecek. Tahsil edilecek gelire göre primler de 25, 75 ve 154 lira olarak değişiyor. Kanun ‘herkesten gelire göre GSS primi alınacak’ diyor ama Sosyal Güvenlik Kurumu bu kuralı yok sayıyor, “Her gelenden aylık 154 YTL alırım’, “Ben 25 ve 75 lirayı tanımam” diyor. Bu konuyla ilgili genelgesini yayınladı, müdürlüklerine talimat verdi. PRİM ÖDEMEK İSTEYENE, “PRİM İSTEMİYORUM, GİT YEŞİL KART AL” DENİYOR Meclis kanunla düzenliyor ama SGK uygulamıyor. Kurum tarafından, “Herkesten 154 YTL GSS primi alın. Eğer 25 ve 75 YTL ödemek için ısrar ederlerse onları yeşil kart talebinde bulunmaları konusunda kaymakamlıklara yöneltin” deniyor. 154 liranın altında GSS primi ödemek isteyenlere, “Sizi rencide ederim, kaymakamlıklara yeşil kart almaya gönderirim” deniliyor. “Ben yeşil kart istemiyorum, kaymakamlıklara da gitmem. Kanuna uygun şekilde gelirimi SGK tespit etsin, ona göre GSS primi ödeyeceğim” dediğinizde ise SGK’dan “O halde sizin aylık gelirinizi 2 asgari ücret kabul edip ayda 156 YTL GSS primi isterim diyecek. ‘Benim o kadar aylık gelirim yok’ diyorsanız o zaman kaymakamlıklara gidip yeşil kart isteyeceksiniz. Yeşil karta başvurmaktan utanırsanız, 154 YTL ödeyeceksiniz. Genel Sağlık Sigortası ile ilgili bilinmesi gereken önemli noktalar şöyle: TURİST VEYA MİLLETVEKİLİ DEĞİLSENİZ... Yasa gereğince milletvekilleri ve turistler dışında bütün vatandaşlar GSS kapsamına girmek zorunda. Buna göre İşsizler, Köylüler, 18 yaşından büyük çocuklar, Ayda 30 günden daha az SSK’lı (4/A’lı) gösterilen işçiler, İsteğe bağlı sigortalılar, her ay bankalara giderek GSS primi ödemek zorunda. GSS primi ayda 30 günden az ödenemiyor. 5510 sayılı Kanun’a göre, yukarıda sayılan kişilerden sigortalı çalışmayan, memur ve Bağ-Kur’lu olmayan kişilerden her ay GSS primi alınacak. Genel sağlık sigortalısı sayılanlar her ay 30 tam gün genel sağlık sigortası primi ödemek zorunda. ÖRNEK: Ayda 10 gün çalışan biri için 10 günlük GSS primi işvereni tarafından ödenirse, kalan 20 günü de kendisi her ay bankaya ödemek zorunda. Aynı kişi prim ödemelerini 30 güne tamamlamak için isteğe bağlı sigortalı olmuşsa, bu durumda da her ay 20 günlük emeklilik ve 20 günlük GSS primini her ay bankaya giderek ödeyecek. YASA ‘AYLIK GELİRE GÖRE GSS PRİMİ ÖDENİR’ DENİYOR AMA... 5510 sayılı Kanuna göre, GSS’den prim ödeyerek yararlanmak için kişilerin ödeyecekleri prim tutarları şöyle: Aylık geliri 212,90 YTL’den az olanların primi devletten “Harcamaları, taşınır ve taşınmazları ile bunlardan doğan hakları da dikkate alınarak, Kurumca belirlenecek test yöntemleri ve veriler kullanılarak tespit edilecek aile içindeki geliri kişi başına düşen aylık tutarı asgari ücretin üçte birinden az olan vatandaşlar”dan olmaları gerekiyor. Bu belirlemede kullanılacak, yani geliri toplanacak aile üyeleri, “aynı hane içerisinde yaşayan eş, evli olmayan çocuk, büyük ana ve büyük baba”dan oluşuyor. ÖDENECEĞİMİZ GSS PRİMİNİ NASIL HESAPLAYACAĞIZ? SGK tarafından ailenin geliri tesbit edilip kişi başına bölündükten sonra ödenecek GSS primi şöyle ortaya çıkıyor: ÖRNEK: Ailenin kişi başına geliri asgari ücretin üçte birinden (212,90 YTL’den) az ise primleri devlet öder. 212,90 ile 638,70 YTL arasında olanlar kişi başına aylık 25,55 YTL, 638.70 ile 1.277,40 YTL arasında olanlar kişi başına aylık 76,64 YTL, 1.277,49 YTL’den fazla olanlar ise kişi başına ayda 153,29 YTL, GSS primini her ay ödeyerek sağlık hizmeti alabilecek. Hastaneye gidildiğinde ödenmesi gereken primden 1 YTL dahi borcu olanlara ise sağlık yardımından yararlanamayacaklar. VATAN
__________________
Biz ki, Tunada Abdest Alıp, Viyana Önlerinde Namaz Kılanların Evlatlarıyız ! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arif Coşkun Şuan
Son Aktivite: 10.05.2016 18:12
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Yaş: 63
Mesajlar: 27.868
Tecrübe Puanı: 10
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Çileee bülbülümmm çileeeeeeeeeeeeee......Allaahh hhhhhhhhhh..
Eğer acil bir hastalanma vs. olursa Allah kurtarsın ne diyelim...
__________________
"Dilin düşüncenden önce haraket etmesin" |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() yerliturkuaz Şuan
Son Aktivite: 28.03.2012 10:23
Üyelik Tarihi: 05.09.2008
Yaş: 41
Mesajlar: 2.017
Tecrübe Puanı: 866
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
illaki bir kac kisi olecek ondan sonra akillari baslarina gelecek insan hayati bu kadar ucuz olmamamli...
__________________
Zamanını en iyi değerlendiren zaman benim diyendir...
Sevmek yürek işidir yüreğin yoksa sen niye yaşıyorsun? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tecrübeli Yiğido
![]() ![]() ![]() AhMeTTuRaN90 Şuan
Son Aktivite: 12.05.2009 13:44
Üyelik Tarihi: 05.01.2008
Mesajlar: 299
Tecrübe Puanı: 711
![]() ![]() ![]() ![]() |
Tamam Hastalanmayız Abdullah
Hastalandığım Zaman Senden İzin Alıcağım.. Artık Herkez Sorsun Dıyorum Çilede Çile . ![]() Apo Selamlar Canım Denızlı Macında Gorusuruz
__________________
İnadınıza Şampiyon Olacağız.Anti İstanbul Fan Club..! |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arif Coşkun Şuan
Son Aktivite: 10.05.2016 18:12
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Yaş: 63
Mesajlar: 27.868
Tecrübe Puanı: 10
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
Üstü açık kuyuya çocuk düşer ondan sonra gider üstünü kapatırlar, Bu haberde burası Türkiye detirtecek cinsten bir haber işte. Akıllanmak dileğiyle...
__________________
"Dilin düşüncenden önce haraket etmesin" |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() seva Şuan
Son Aktivite: 31.08.2010 20:51
Üyelik Tarihi: 04.02.2008
Yaş: 41
Mesajlar: 15.375
Tecrübe Puanı: 2232
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ben kasım gelmeden hastalandım yav
![]()
__________________
Allahım gönlümde olanı hakkımda hayırlı eyle, Hakkımda hayırlı olana gönlümü razı eyle. [Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...] CANDA ÖZÜR OLMAZ... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() veysel Şuan
Son Aktivite: 26.02.2012 09:24
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Yaş: 28
Mesajlar: 3.774
Tecrübe Puanı: 1141
![]() |
BIZLERDE SU SIGORTA PRIMLERINI ZAMANINDA YATIRMA ALISKANLIGI OLUSMADI HER ISIMIZI SON GÜNE BIRAKIRIZ
SISTEM BÖYLE ISLIYOR ZORDA KALMAMAK ICIN HERKES SANSA BIRAKMASIN HASTA OLMAMAK ICIN GARANTIMIZ MI VAR ???
__________________
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...] [Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...] |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() LaEdri Şuan
Üyelik Tarihi: 12.06.2006
Mesajlar: 6.011
Tecrübe Puanı: 1341
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bana çatır çatır prim ödettirir,Doğu'da jiple gezenlere yeşil kart verir.Guguk devleti.
![]()
__________________
Hani o, babasına ve kavmine, “Ne bu tapınıp durduğunuz heykeller?” demişti.(Enbiya-52) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ABDULLAH DUMAN Şuan
Son Aktivite: 18.01.2016 12:29
Üyelik Tarihi: 09.08.2006
Mesajlar: 3.552
Tecrübe Puanı: 1087
![]() ![]() ![]() |
SADECE DOĞUDA DEĞİL SİVASTADA VAR ADAM FABRİKATÖR AMA YEŞİLKARTI VAR
__________________
Biz ki, Tunada Abdest Alıp, Viyana Önlerinde Namaz Kılanların Evlatlarıyız ! |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arif Coşkun Şuan
Son Aktivite: 10.05.2016 18:12
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Yaş: 63
Mesajlar: 27.868
Tecrübe Puanı: 10
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
Bu yeni değil eskiden beri gelen bir genetik yapı gibi, işte bunu değiştirmek doğru ve dürüst bir toplum oluşturmak için ne yapılabilir?
__________________
"Dilin düşüncenden önce haraket etmesin" |
|
|
|
|
![]() |
| Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
| Seçenekler | Arama |
| Stil | |
|
|