|
SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Bugünki Mesajlar | Arama |
Anasayfa Haberler Sivas Haberler |
![]() |
|
Seçenekler | Arama | Stil |
![]() |
#1 |
Site Habercisi
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sivaslilar.Net Şuan
![]() Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 1.847
Tecrübe Puanı: 941
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() 25 Mart 2009 tarihinde seçim çalışmaları için gittiği Kahramanmaraş'ın Çağlayancerit ilçesinde Büyük Birlik Partisi eski genel başkanı Muhsin Yazıcıoğlu ve beraberindeki 5 kişinin hayatını kaybettiği helikopter kazasını inceleyen Devlet Denetleme Kurulu raporunu yayınladı. Merhum Muhsin Yazıcıoğlu'nun eşi Gülefer Yazıcıoğlu'nun ve BBP'nin talebi doğrultusunda Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün talimatıyla oluşturulan ve harekete geçen Devlet Denetleme Kurulu, raporunu tamamladı. Rapor Cumhurbaşkanlığı sitesinden de yayınlandı. Bazı kısımları açıklanmayan ve gizli tutulan Denetleme kurulu raporunda, kazanın sebep olacak etkenler ile helikopter üzerinde bulunan cihazların kaybolduğu, arama ve kurtarma da yaşanan zafiyetlerin olduğu ortaya konuldu. Yapılan inceleme sonunda verilen rapora göre, Emniyet Genel Müdürlüğü birimleri kendilerine verilen telefon numaralarını yer tespiti için TİB'e geç bildirdi. Jandarma Genel Komutanlığı birimleri ise, kendilerine iletilen İsmail Güneş'e ve diğer yolculara ait telefon numaralarını yer tespiti için TİB'e bildirmedi 112 Acil Servisi tarafından saat 17:23:33 de gerçekleştirilen yedinci ve son görüşmede İsmail Güneş'in sadece “Alo” sesinin duyulduğu, Güneş'in yanındaki yaralılardan birisine “sıfır beş yüz kaç abi” diye soru sorduğu ve sonra da 0-543'le başlayan numarayı yazdırmaya başladığı, Ancak telefon kesildiği, 0-543 ile başlayan bir tek Yüksel Yancı'ya ait telefon hattı bulunduğundan, sonradan enkazda da İsmail Güneşin hemen yanında bulunan Yüksel Yancı'nın baygın durumdayken bu saat itibariyle kendisine geldiği ve yaşadığının tespit edildiği belirtildi. Kazada yaşamını yitirenlerin otopsisinin yapıldığı hastanenin ise donanımsız olduğui ifade edildi. Raporda çalışma neticesinde varılan kanaat ve sonuçlar özet olara şu şekilde belirtildi, “ Helikopter kazasının olduğu günün sabahından itibaren kazanın olduğu bölge yakınlarında yoğun bir hava aracı hareketliliği olduğu, kaza anında da söz konusu hareketliliğin devam ettiği, ancak muhtemel kaza saatinden sonra iki saat kadar hava hareketliliği yaşanmadığı ve daha sonra yeniden bir hava hareketliliğinin görüldüğü tespit edilmiştir. Sivil radarlardan izlenebilen görüntülerde ve helikoptere ait TCAD cihazından transponderi açık herhangi bir hava aracı ile doğrudan temas (çarpışma/tehlikeli temas) olmadığı anlaşılmıştır. Ancak, helikopter kazasının gerçekleştiği mahalde; radar görüntü irtifasının daha altında uçan ve transponderini kapatan bazı hava araçlarının da bulunabileceği, sivil radarlardaki görüntülerden ve patlama sesi duyulduğuna ilişkin görgü tanığı beyanlarından anlaşılmıştır. Bu itibarla, helikopterin çok yakınından geçen bir başka uçak nedeniyle savrulmuş veya düşmüş olabileceği iddiası araştırılmaya değer bulunmuştur. Gerek kaza nedeninin belirlenmesi gerekse arama-kurtarma faaliyetlerine ilişkin ülkemizin mevzuat, idari ve teknik kapasite ve yeteneklerinin uluslararası düzenlemeler ve uygulamalar karşısında yeterli olmadığı ve mevcut kaynakların da etkin bir şekilde örgütlendirilemediği/değerlendirilemediği anlaşılmaktadır. Bu bağlamda, özellikle arama-kurtarma boyutunda Devletin topyekun seferber olmasına rağmen; istenen netice alınamamış ve ağır bir kamu hizmet kusuru ortaya çıkmıştır. Her ne kadar arama-kurtarma çalışmaları çok zor hava ve coğrafi şartlarda gerçekleştirilmiş olsa da; arama-kurtarma faaliyetlerinin tasarımında mevcut olan sorunların bireysel hata ve eksiklikler ile birleşerek kamu yönetiminde önemli bir zafiyete neden olduğu görülmüştür” ifadelerine yer verildi. Raporda, “Tahmini kaza anında, kaza mahallinde farklı hava olaylarına müsait ve ani olarak değişen meteorolojik koşullar mevcut olduğundan, söz konusu koşulların VFR (görerek uçuşlar) uçuşlar için muhtemel bir kaza nedeni oluşturabileceği anlaşılmıştır. Başka bir deyişle, TC-HEK helikopter kazasında; çevresel şartlara bağlı olarak pilotun oryantasyon kaybının muhtemel kaza nedeni olarak değerlendirilebileceği düşünülmektedir. Bu durum, KSK tarafından belirlenen muhtemel kaza nedeninin geçerliliğini devam ettirdiğini göstermektedir. Öte yandan, söz konusu muhtemel kaza nedeni yanı sıra; çalışma kapsamında ilk kez varlığı tespit edilen ve aşağıda ifade edilen ilave bazı husus ve bulguların da “muhtemel kaza nedeni” olarak değerlendirilmesi ve araştırılması gerektiği tespit edilmiştir. Helikopter enkazından, helikopterin kaza öncesine ilişkin irtifa ve güzergah gibi kaza nedeninin belirlenmesine yardımcı olabilecek ilave uçuş bilgilerini sağlayabileceği değerlendirilen ARGUS 5000 CE ve SKYMAP IIIC GPS cihazlarının kaza mahallinden yok olması/çalınması, Pilot ve yolcuların kanlarında sebebi açıklanamayan yüksek oranlarda karbonmonoksit gazı bulunması ile adli tıp uygulamalarındaki bazı düzensizlikler ve pilotun sağlık durumu hakkında tespit edilen bazı yeni bilgiler,Transponderi açık olmayan veya alçaktan uçtuğu düşünülen bazı hava araçlarının kaza anı ve mahallindeki hareketliliklerinin varlığı ve yukarıda bahsedilen cihazların kaza mahallinden yok olması/çalınması.Söz konusu hususlar ile arama-kurtarma faaliyetlerinde yaşanan bilgi kirliliği ile TİB tarafından üretilen tek bilimsel veri çerçevesinde belirlenen kaza yerine ilişkin koordinatlarda hiç arama yapılmamasına ilişkin ciddi ihmal ve eksiklikler birlikte düşünüldüğünde, söz konusu hususlar arasında illiyet bağı olabileceği gözetilerek mutlaka Cumhuriyet Savcılığınca DDK'nin sahip olmadığı yetki ve yöntemlerle mezkur yeni muhtemel kaza nedenlerinin araştırılmasının gerektiği sonucuna varılmıştır” ifadelerine yer verildi. ARAMA-KURTARMA FAALİYETLERİNDE CİDDİ İHMAL Öte yandan DDK tarafından hazırlanan raporda arama-kurtarma faaliyetlerinin yürütülmesi esnasında önemli eşgüdüm sorunları ile ciddi düzeyde ihmal ve eksiklikler belirlendiği belirtilerek, bu kapsamda, yürürlükteki Türk Arama Kurtarma Yönetmeliğinin ihtiyacı karşılamadığı ve eşgüdüm sorunlarını çözemediği; aşırı dikey yapılanma nedeniyle yetki ve görev tanımlamalarında belirsizliklere yol açıldığı; böylece, eşgüdüm ve icra faaliyetlerinin içice girmesi nedeniyle hangi birimin hangi işlevi yerine getireceği hususunun netleştirilemediği ve buna uygun idari ve teknik kapasitelerin lüzumlu birimlerde oluşturulamadığı ve sivil ve askeri unsurların eşgüdüm içerisinde çalışmalarına olanak sağlayamadığının tespit edildiği vurgulandı. Raporda, “Bu durum, kazazedelerin telefon sinyallerinin kim tarafından değerlendirileceği, kaza yerinin kim tarafından belirleneceği ve nasıl değerlendirileceği, kazazedelerin portatif anten kullanımlarının nasıl sağlanacağı gibi en kritik hususların bile yapılamamasına ve arama-kurtarma faaliyetlerinde önemli ihmal ve eksikliklerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Arama kurtarma çalışmalarında eldeki imkanlar (Binlerce asker, sivil savunma ekibi, korucu ve diğer vatandaşlar) etkinlikle kullanılmamış olup eldeki tek bilimsel veri olan TİB'den alınan bilgi ve bu bilgiye dayalı olarak oluşturulan haritalar, arama kurtarma çalışmalarında dikkate alınmamıştır. Bu bilgi ve haritalar İl Valisi ve İçişleri Bakanı ile paylaşılmamış ve aramalar büyük oranda görgü şahitlerince bildirilen ve doğruluğu yeterince araştırılmayan yanlış alan ve yerlerde yapılmıştır. Bu esnada, helikopter enkazının Karayakup bölgesinde olduğuna ilişkin görgü şahitlerinin beyanları ile diğer görevlilerin ikazlarının da yeterince dikkate alınmadığı ve TİB verileri ile birlikte değerlendirmesinin yapılmadığı görülmüştür. 25.03.2009-27.03.2009 tarihleri arasındaki arama kurtarma çalışmaları birlikte değerlendirildiğinde; enkazın bulunduğu en muhtemel yer olan Karayakup tepesinin hiç aranmadığı; amatör bir TRAC görevlisinin internet üzerinde muhtemel enkaz yeri diye işaretlediği bölgenin dokuz kez aranmış olduğu; Ilıca, Hacıbudak, Kurucaova ile Sisne mezrasının güney bölgelerinde yüzlerce km² alanın gereksiz yere aranmış olduğu ve sonuçta enkazın “kendiliklerinden aramaya çıkan 17 köylü vatandaş” tarafından bulunduğu anlaşılmıştır” denildi. Helikopter kazası ile ilgili olarak bugüne kadar yapılan tüm araştırmalarda helikopterin Yazıcıoğlu ve arkadaşlarını Çağlayan Cerit'e bıraktıktan sonra Kahramanmaraş havaalanına gidip-gelmesinin nedenin araştırılmadığı dikkat çekiyor. Kaynak: Sivas Hürdoğan |
![]() |
![]() ![]() |
Yukarıdaki Mesaj için Yandaki Kullanıcılar Sivaslilar.Net'e Teşekkür Ediyor... |
![]() |
#2 |
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() burak5866 Şuan
![]() Son Aktivite: 19.08.2021 15:47
Üyelik Tarihi: 10.12.2008
Yaş: 35
Mesajlar: 2.221
Tecrübe Puanı: 828
![]() |
![]() zaten suikast bunu bilmeyen var mı?suikast olmasa 3 gün aramazlar yanlış yerde aramazlar ve köylüler bulmazdı.en çok ta ismail güneşe üzüldüm adam sağdı yaşıyordu donarak öldü.diğerleri belki kazada hayatlarını kaybettiler ama.
__________________
gençliğine güvenip vakit çok erken derken belki elveda bile diyemezsin giderken... |
![]() |
![]() ![]() |
Yukarıdaki Mesaj için Yandaki 3 Kullanıcı burak5866'e Teşekkür Ediyor... |
![]() |
#3 |
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arif Coşkun Şuan
![]() Son Aktivite: 10.05.2016 18:12
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Yaş: 62
Mesajlar: 27.868
Tecrübe Puanı: 10
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Eski Başbakanlardan Süleyman Demirel'in meşhur bir sözü vardı, "varsa başka izah taaazı sülesinler" demişti. Onun gibi varmı başka izah tarzı. Delil karatmakta üzerimize yok, gerçek suçlular ortaya çıkarmı, çıkmazmı bilinmez ama, bu biraz da devletin tutumuna bağlı. İşine geleni çıkarıp, işine gelmeyeni çıkarmamak gibi bir tutum içine girmemeli.
__________________
"Dilin düşüncenden önce haraket etmesin" |
![]() |
![]() ![]() |
Yukarıdaki Mesaj için Yandaki 3 Kullanıcı Arif Coşkun'e Teşekkür Ediyor... |
![]() |
#4 |
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() NECMEDDİN ÖZBEK Şuan
![]() Son Aktivite: 18.01.2015 21:31
Üyelik Tarihi: 29.06.2010
Yaş: 72
Mesajlar: 9.708
Tecrübe Puanı: 1519
![]() |
![]() bunun bir suikast ve aymazlık olduğunu gökteki kuş sudaki balıkta biliyor ama kimse kusura bakmasın bilmemekte israr eden birileri var belkide işlerine öyle geliyor
|
![]() |
![]() ![]() |
Yukarıdaki Mesaj için Yandaki 3 Kullanıcı NECMEDDİN ÖZBEK'e Teşekkür Ediyor... |
![]() |
#5 |
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Salim58 Şuan
![]() Üyelik Tarihi: 11.05.2009
Yaş: 58
Mesajlar: 59.381
Tecrübe Puanı: 10
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Daha bunların haricinde okadar çok ihmal varki.
Kayseri Valisinin yaptığı ihmale ne deniyor acaba bu konuda bu valimiz neye dayanarak bi açıklama yaptı buda ayrı bir soru işareti. Devlet tüm imkanlarını seferber edip bukadar günde enkaza ulaşabiliyorsa imkanları seferber etmeseler nezaman ulaşılırdı acaba. Devlet Denetleme Kurulu, raporunu tamamladığına göre artık savcılığın harekete geçmesi ve bu olayı aydınlatması gerek..
__________________
Asil İnsan İdare Eder, Aciz İnsan Şikayet Eder, Basit İnsan İftira Eder, Dürüst İnsan Sabreder... |
![]() |
![]() ![]() |
Yukarıdaki Mesaj için Yandaki 2 Kullanıcı Salim58'e Teşekkür Ediyor... |
![]() |
#6 |
Navigator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _DuMaN_58 Şuan
![]() Son Aktivite: 04.02.2016 20:29
Tournaments Won: 3Üyelik Tarihi: 20.08.2006
Yaş: 33
Mesajlar: 9.619
Tecrübe Puanı: 10
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() İhmaller ve ihmaller ile dolu bir olay. Artık bunu inkar edecek tek bir Allahın kulu yoktur sanıyorum. Emniyet müdürünün ve Kayseri Valisinin açıklamaları, enkazın yerinin tam olarak belirlenememesi, enkazı arama kurtarma ekiplerinin değilde 17 köylünün bulması, enkazdan çalınan helikopter ile ilgili cihazlar... İhmaller ve ihmaller..
ReiSim ergenekon soruşturmasında gizli tanıklık yaptı. Bunun üzerine bu olay gerçekleşti. Bir ihtimal diyelim ki, bu bir normal kazadır. Peki nasıl oluyorda bu kadar çok ihmal yapılabiliyor? Devlet en kısa zamanda olayı açıklığa kavuşturmalıdır. |
![]() |
![]() ![]() |
Yukarıdaki Mesaj için Yandaki Kullanıcılar _DuMaN_58'e Teşekkür Ediyor... |
![]() |
#7 |
Navigator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kardelencicegi Şuan
![]() Üyelik Tarihi: 27.10.2008
Yaş: 58
Mesajlar: 48.623
Tecrübe Puanı: 5485
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gitti adam gibi adam. geri gelmez. Suikast oldugunu ayni anda dile getirenler oldu ama kimse inanmak istemedi. Hersey ortada zaten, kimi kandiriyorlar.
__________________
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|