|
|||||||
| SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Bugünki Mesajlar | Arama |
| Anasayfa Haberler Sivas Haberler |

|
|
Seçenekler | Arama | Stil |
|
|
#1 |
|
Site Habercisi
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sivaslilar.Net Şuan
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 1.847
Tecrübe Puanı: 956
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...]
Hükümetin 8 yılda sağlık alanında yapmış olduğu bazı yenilikler vatandaşın takdirini kazandı. Hastane binalarındaki düzenlemeler de bu yeniliklerden biri. Ancak vatandaşı memnun etmeyen tek şey sağlık personelinin hastalara karşı olan tutumu. Bu konuda çok sık eleştiri alan Sivas hastaneleri sağlık personellerinin yanı sıra asıl eleştirinin hedefi sağlık il müdürlüğü oluyor. Vatandaşa göre bina olarak dışarıda yenilik sağlansa da içeride eski tas eski hamam düzeni anlayışı hâkimiyetini koruyor. Sağlık alanında yapılan aile hekimliği uygulaması, evde bakım hizmeti gibi yenilikler vatandaşın takdirini kazansa da sağlık personelinin hastalarla sağlıklı bir iletişim kurmaktan yoksun olması yeni uygulamalara gölge düşürüyor. Vatandaşı kuyruklardan kurtaran, hekimini özgürce seçebilme ve istediği eczaneden ilacını alabilme gibi imkânlar tanıyan yeniliklerin havada kalmaması için doktorundan hemşiresine, güvenlik görevlisinden temizlik personeline kadar tüm sağlık çalışanlarının da görevini hakkıyla yerine getirmesi gerekiyor. Sağlık alanında reformun gerçek manada yaşandığını anlayabilmek için hastane binalarında yapılan düzenlenmelerin hastane içerisine de yansıması bekleniyor. Ancak Sivas’ta söz konusu bu reform bir türlü yakalanamıyor. Özellikle hasta-çalışan ilişkilerinde iletişiminin hastayı rencide etmeyecek şekilde olması elzem görünüyor. Zira Sivas hastanelerinde çalışan personelin hastalara aşağılayıcı şekilde muamele etmesi, soru soran hastalara sert cevaplar vermesi gibi pek çok sıkıntı gazetemize de iletiliyor. En çok gelen şikâyetler arasında ise bazı doktorların hastaların şikâyetlerini dinlerken dergi okuması, radyoloji servisinde çalışan bazı personelin vatandaşlara yüksek sesle muamelede bulunması, güvenlik personellerinin vatandaşı yönlendirirken sert davranışlar sergilemesi gibi konular bulunuyor. Vatandaşlara göre bunun en büyük sorumlusu İl Sağlık Müdürü Vakkas Özmercan… Sağlık müdürlüğünün hasta haklarını savunmak için yeterli ve gerçekçi denetimler yapmadığını savunan vatandaşlar, “Denetimden önce haber veriliyor. Takım elbiselerle gidip denetim yapılıyor. Bu ne kadar etkili olabilir. Halkın sorunlarını ne kadar yansıtabilir. Denetim yapacak kişilerin sıradan bir vatandaş gibi giderek her birimde bir işlem yaptırması gerekir” şeklinde konuşuyor. Hastane binalarında yapılan değişimlerin yanı sıra içeride de bir düzenlemenin olması gerektiğini ifade eden vatandaş, sağlık müdürlüğünün bu konuda harekete geçmesini bekliyor. Sivaspostası |
|
|
|
| Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|