|
SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Arama | Bugünki Mesajlar | Forumlar? Okundu Kabul Et |
Sivas' ta Yatırım Sivasa Yatırım, Sivas Yatırım |
|
Seçenekler | Arama | Stil |
06.05.2008, 09:51 | #11 |
Yasaklı
berat.demir Şuan
Son Aktivite: 22.12.2009 07:51
Üyelik Tarihi: 07.05.2007
Yaş: 41
Mesajlar: 0
Tecrübe Puanı: 0
|
--->: Sivas'ın 2008 Rotası
Tartışmalı Ankara-Sivas hızlı tren projesine en düşük teklif Çin’den
Büyük yerli inşaat firmalarını yabancı ortak bulmak zorunda bırakan şartnamesiyle büyük tepki toplayan Ankara-Sivas hızlı tren ihalesinde teklifler dün alındı. İhalede toplam 7 teklifin 5’i yabancılardan geldi AKP Hükümeti’nin en önemli projelerinden Sivas-Ankara Demiryolu Hızlı Tren ihalesinde teklifler dün alındı. Tartışmalı şartname nedeniyle 7 teklifin 5’i yabancılardan geldi. İhalede en düşük ve en yüksek teklifi Çinliler verdi. Şartname, büyük iş bitirme tutarlarını sağlayabilen baraj müteahhitlerini ihale dışı bıraktığı için tartışma konusu olmuştu. Büyük yerli inşaat firmalarını yabancı ortağa mahkum eden şartnameyi VATAN gündeme getirmişti. Bunun üzerine TCDD, ihaleyi 5 Mayıs’a ertelemişti. İhalede en yüksek teklif 1 milyar 958 milyon YTL ile Çinli China Railway Construction’dan geldi. Bunu 1 milyar 541 milyon YTL ile İtalyan Impregilo-Aslim Alarko Ortak Girişimi izledi. En yüksek 3. teklifi, Moskovskiy Metrostroy 1 milyar 436 milyon YTL olarak verdi. Sonraki teklifler şöyle gerçekleşti: * Astaldi (İtalya), Göçay İnş., Özkar İnş. - 1 milyar 99 milyon YTL * YSE Yapı San, Özgün Yapı, Çelikler T.- 1 milyar 97 milyon YTL * Tisan İnş., Öztaş İnş., Fermak-859 milyon YTL. İhaleye 839.7 milyon YTL ile en düşük teklifi Çinli China Major Bridge verdi. Yerli firmalar Cengiz İnşaat, Limak İnşaat ve Kolin, Çinli firmanın yanında ihaleye girebildi. DİP NOT İhale VATAN’ın haberi üzerine başlatılan Kamu İhale Kurulu soruşturmasının gölgesinde yapıldı. Soruşturma bitmeden, imzalar atılıp iş başlayamayacak. |
Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | Arama |
Stil | |
|
|