|
SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Bugünki Mesajlar | Arama |
Yarışmalar ve Aktiviteler Sivaslilar.net te yapılan yarışmaları burda bulabilirsiniz |
|
Seçenekler | Arama | Stil |
![]() |
#32 |
Yeni Yiğido
![]() ![]() ilme Şuan
![]() Son Aktivite: 31.10.2008 17:47
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 2
Tecrübe Puanı: 0
![]() |
![]() Türk Telekom’un ve tarifeleri hakkında yanlış bilgiler içeren Internet’te dolaşmakta olan aşağıdaki maile cevap olarak;
Sabit ücret, Türk Telekom tarafından abonelere sunmakta olunan hizmetin, telefon hatlarının aktif kullanımı dışında kalan zamanlarda Türk Telekom’a yüklenen masrafların karşılığı olarak alınmaktadır. Diğer bir deyişle, sabit ücret, telefon hattı tahsis edilmesi, kesintisiz bir şekilde her an konuşma hakkı sağlanması yani bu hattın sürekli olarak kullanıma hazır bulundurulması, siz hiçbir arama yapmasanız dahi size gelecek telefonlara cevap vermenizi sağlayacak şekilde sistemin çalışır durumda bulunması için yapılan işletme maliyetinin karşılığı olarak hizmet kalitesinin sağlanması için gerekli bakım onarım işlemlerinin yapılarak, sistemde herhangi bir arıza oluşması halinde bu arızaların giderilmesinin karşılığıdır. Diğer taraftan, uygulamada temel telefon hizmetleri kapsamında Türk Telekom’un katlandığı maliyetlerin büyük bir bölümü değişken maliyetlerden ziyade sabit ve şebekeyi çalışır vaziyette tutmak için gerçekleştirilen maliyetlerden oluşmaktadır. Bu bağlamda tüm dünyada olduğu gibi, Ülkemizde de söz konusu sabit maliyetlerin sabit ücretler yoluyla karşılanması yaklaşımı, Kanun ile açıkça düzenlenmiş ve Anayasa Mahkemesi, Yargıtay ve Danıştay tarafından da kabul görmüştür. Dolayısıyla, gerek mevzuatta gerekse pek çok yüksek yargı kararında sabit ücret uygulamasının abonelerimiz arasında eşitliği temine de hizmet eden, zorunlu ve hukuka uygun bir uygulama olduğu açıkça belirtilmiş bulunmaktadır. Kaldı ki, sabit ücret tarifelerin bir parçası olmakla, Ülkemizde telekomünikasyon sektörü ve dolayısıyla bu sektördeki tüketici hakları konusunda münhasır düzenleyici ve denetleyici otorite olan ve 27.01.2000 tarih ve 4502 sayılı Kanun'la değişik 2813 sayılı Telsiz Kanunu'nun 7. maddesinde yer alan "Kurum tüketici menfaatlerinin korunması için de gerekli tedbirleri alır." hükmüne istinaden, telekomünikasyon hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin menfaatlerinin ve haklarının titizlikle korunmasını teminen Türk Telekom ve diğer işletmecilere yükümlülükler getiren ve 22.12.2004 tarih ve 25678 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği"ni hazırlayan Telekomünikasyon Kurumu'nun onayına tabidir. Türk Telekom tarafından gerek 2004 yılında, gerek Aralık 2006'da gerekse Temmuz 2007'de hazırlanan Tarifeler, Telekomünikasyon Kurumu'nun onayına sunulmuştur. Tarifelerinin üçünde de sabit ücrete yer verilmiş; Telekomünikasyon Kurumu her üç tarifede de sabit ücrete ilişkin hiçbir olumsuz görüş bildirmemiş, her üç tarifeyi de onaylamıştır. Bu bağlamda; 2004 yılında uygulamaya başlanan tarifelerin hukuka uygun olduğunu değerlendiren Danıştay Kararında da tarifelerinin hukuka uygunluğu kabul edilmiştir. Öte yandan, sabit ücret uygulamasının, başta AB Ülkeleri olmak üzere, yabancı Ülkelerde de mevcut ve hukukî bir uygulama olarak mevcut olduğunu belirtmek gerekmektedir. Üstelik, İrlanda'da aylık 24 Avro, Hollanda'da 18 Avro, Yunanistan'da 15 Avro yani 27 YTL, Macaristan'da 12 Avro yani 21 YTL gibi Ülkemize göre son derece yüksek bir miktarda tahsil edilen söz konusu ücreti, Şirketimiz, Ülkemiz ekonomik koşulları çerçevesinde abonelerinden uygun bir tutarda tahsil etmektedir. Görüldüğü üzere, size sunmakta olduğumuz hizmetlerin devamlılığı, kalitesinin korunması hatta yükseltilmesi ve siz abonelerimiz arasında eşitliğin sağlanması için Ülkemiz ekonomik koşulları ve yurtdışı örnekleri dikkate alındığında mümkün olan en düşük oranda ve hukuka uygun olarak sabit ücret alınmaktadır. 118 servisini aramanın dakikası 18 Ağustos 2008’de TK’ dan onay alınan hali ile aşağıdaki gibidir. (YTL/Dakika)(Bu Fiyatlara KDV dahil ÖİV hariçtir) Şirket Hat Konuşkan Hat Standart Hat Hesaplı Hat Yazlık Hat 133 0,887217 0,887217 0,975933 0,975933 1,064667 1,064667 1,671517 1,671517 1,671517 1,671517 11811 0,399248 0,399248 0,439170 0,439170 0,479100 0,479100 0,752183 0,752183 0,752183 0,752183 Aşağıdaki mailde atlanmış bir nokta vardır. Sayısal Santraller (Ev iş ) için kontor periyodu 133 Numarası için her 4 saniyede 118 için her 10 saniyede olacak şekilde hesaplanmaktadır. Ankesörlü lede 118 servisi için her 8,9 saniyede kontör atmaktadır. Mailde kontör olarak yazılan ücretler, Yukarıdaki tablodaki rakamlardır ve DAKİKA ücreti olmaktadır. Kontör ücreti değildir. Gönderilen mailde verilen bilglerde burada ciddi bir yanlışlık yapılmıştır. “185, 186, 187, 188, 189, 114, 117, 119, 130, 170, 171, 172, 173, 178, 182, 183, 184' 'u ararsaniz,15 saniye icin 288.000 TL. “ ifadeside doğru değildir. Bu numaralar için kontör periyodumuz 60sn olmaktadır. Yani her 60 saniyede bir kontör atmaktadır. Bu numaraların bir kısmı şehirlerarsı tarifeden ücretlendirilmektedir. 184 şehirlerarası tarife iken 189 şehiriçi tarife üzerinden ücretlendirilmektedir. Dakika ücretleri en fazla arayan kişinin tarifesine göre şehilerarası görüşme ücreti olmaktadır. Aşağıda TT’nin kontör tarifesini bulabilirsiniz : Kontör Bazlı Ücretlendirilen Ankesör, Bayi, Gişe ve Kırsal Santrallere Bağlı Müşteriler İçin Tarife Paketine Göre Uygulanacak Birim Kontör Ücretleri - (YTL / Kontör) * ŞİRKETHATT KONUŞKANHATT STANDARTHATT HESAPLIHATT YAZLIKHATT 0,066734 0,073407 0,080403 0,125728 0,109988 * Tarifelere KDV ve ÖİV dahildir. Not 1: Ankesör, Bayi, Gişe Telefonlarına StandartHATT tarife paketi ve birim kontör ücreti uygulanacaktır. Not 2: Kırsal santrallere bağlı müşteriler için, müşterinin seçtiği tarife paketinin birim kontör ücreti kullanılarak yapılan görüşmeler ücretlendirilecektir. 118 servisine gelen çağrıların tüm istatiskleri tutulmaktadır. 11811 servisini arayan bir müşterimiz 45 saniye içersinde görüşmesini tamamlamaktadır. Yaklaşık olarak 10 saniye karşılamada (bu kısımda geçen süre için müşterilerimiz ücret ödemezler), 20 saniye müşteri temsilcisi ile konuşmakta ve 15 saniyede IVR’dan numarasını dinlemektedir. 118 servisinde 45 saniyenin altında hizmet verilecek şekilde planlama yapılmaktadır. |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
OKURken 1 Satır AtLayaRak okuyun | RaZZcE | Serbest Kürsü | 11 | 19.01.2009 12:38 |
Lütfen Okuyun.. Ben Utanıyrum Kendimden... | Kaptan-58 | Dini sohbet | 3 | 20.08.2008 14:19 |
Sadece Allah'a ayıracak zamanınız varsa okuyun. | Sivasli_Kiz_87 | Allah Azze ve Celle | 6 | 07.02.2008 18:45 |