Warnung: Illegal offset type in [path]/includes/functions_post_thanks.php (Zeile 110)

Warnung: Illegal offset type in [path]/includes/functions_post_thanks.php (Zeile 110)

Warnung: Illegal offset type in [path]/includes/functions_post_thanks.php (Zeile 110)

Warnung: Illegal offset type in [path]/includes/functions_post_thanks.php (Zeile 110)

Warnung: Illegal offset type in [path]/includes/functions_post_thanks.php (Zeile 110)

Warnung: Illegal offset type in [path]/includes/functions_post_thanks.php (Zeile 110)

Warnung: Illegal offset type in [path]/includes/functions_post_thanks.php (Zeile 110)

Warnung: Illegal offset type in [path]/includes/functions_post_thanks.php (Zeile 110)
Tüketiciler kandırılıyor - Sivas - Sivaslilar.Net - Sivashaber - Sivasforum - Sivasların En Büyük Buluşma Merkezi - Yiğidolar
Forum - Ana Sayfa Takvim S?k Sorulan Sorular Arama

Zurück   Sivas - Sivaslilar.Net - Sivashaber - Sivasforum - Sivasların En Büyük Buluşma Merkezi - Yiğidolar > Haberler > Anasayfa Haberler
SİTE ANA SAYFA Galeri Kayıt ol Yardım Ajanda Oyunlar Bugünki Mesajlar

Anasayfa Haberler Sivas Haberler



Son 15 Mesaj : Atatürk'ün Çocukluğu'na Ait Hikayeler           »          Şehzade Osman           »          Hatıra defteri           »          Antilop İle Akrebin Dostluğu           »          Karagöz İle Hacivat Konuşmaları 2           »          Sitemizin Ozanları           »          SEVDİM İŞTE....           »          NEFRET ETTİM İŞTE!!!!!           »          AFORİZMALAR (SAÇMALAMLAR)-1           »          SEÇKİNLER/SEÇİLMİŞLER DÜNYASI           »          Hatalarımızdan Dersler Alabilmek Ümidiyle.           »          Araf Suresi 172-173. Ayetler.( Ben Sizin Rabbiniz Değil Miyim)           »          İnancımızı Kullananların Artık Tuzağına Düşmeyelim.           »          ULAŞ-Yapalı           »          TÜRKİYE TÜRKLERİNDİR PAYLAŞIMAZ
 
 
Seçenekler Arama Stil
Alt 22.02.2010, 02:36   #1
Sivaslilar.Net
Site Habercisi
NO AVATAR
 
Sivaslilar.Net Şuan Sivaslilar.Net isimli Üye şimdilik offline Konumundadır

Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 1.847
Tecrübe Puanı: 954 Sivaslilar.Net kann auf vieles stolz seinSivaslilar.Net kann auf vieles stolz seinSivaslilar.Net kann auf vieles stolz seinSivaslilar.Net kann auf vieles stolz seinSivaslilar.Net kann auf vieles stolz seinSivaslilar.Net kann auf vieles stolz seinSivaslilar.Net kann auf vieles stolz seinSivaslilar.Net kann auf vieles stolz seinSivaslilar.Net kann auf vieles stolz seinSivaslilar.Net kann auf vieles stolz sein
Standart Tüketiciler kandırılıyor



Pazarlama sektöründe tüketicileri yanıltmak için birçok hile yapılıyor.

Marketler, mağazalar ve büyük alışveriş merkezleri müşteriyi içeri çekmek, uzun süre kalıp, alışveriş yapmasını sağlamak için birçok yöntem uyguluyor. Yüzde ellileri aşan indirimleri ise uzmanlar tam bir kandırmaca olarak değerlendiriyor.
Tüketiciler Derneği'nin web sitesinde yayınlanan “Tüketiciler Nasıl Kandırılır?” başlıklı raporda yer verilen bilgilere göre satıcılar tüketicileri kandırmak için birçok yola başvuruyor.
Kapıya gelerek 3-5 TL değerinde “gümüş bir tepsi size hediye çıktı” diyerek değeri piyasada çok düşük olan tencere takımı, tansiyon aleti, halı yıkama makinesi gibi ürünleri çok pahalı satan satıcıların yanı sıra sokakta ellerinde “ücretsiz kozmetik bakım” broşürleriyle tüketicilere 20-30 saatlik cilt bakımı (standardı olmayan, sağlıksız koşullarda) senetleri imzalatanlar da var.

Raporda son kullanım tarihi geçmiş ürünlerin üzerine ikinci bir etiket yapıştırıldığı, ilanlarda, broşürlerde, kampanyalarda "Stoklarla sınırlıdır" yazdıktan bir gün sonra "elimizde kalmadı" diyerek başka bir ürün satmanın denendiği, kayıt dışı, kaçak, garantisi- faturası olmayan elektronik ürünleri "ucuz" ve "aynı kaliteden" diyerek satıldığı da bildiriliyor.
Pazara giden ev hanımlarının en çok şikâyetçi olduğu konulardan olan bozulmaya yüz tutmuş domates, elma vb. gibi sebze ve meyveleri önceden kâğıt kâselerin dibine veya derin terazinin kefesi içine saklanması da raporda yer alıyor.

Yetkili servisiz diye yetkisiz servislerle tüketici haklarının gasp edilmesi, garantili ürünlerde "Bozulan parça garanti dışıdır" diye ücret istenmesi, siparişli işlerde sözleşme yapılmaması ve sözleşmeli satışlarda sözleşmelere tek taraflı, dayatmacı hükümler konulması da "Tüketiciler Nasıl Kandırılır" raporunda tüketiciye aldatma yolları olarak karşımıza çıkıyor.

Tüm bunların yanı sıra rapora göre tüketici şu yollarla kandırılıyor:
- Tüketici kredilerini alırken, kredi kartlarını talep ederken sözleşmenin bir kopyasını size vermeyerek.
- Abartalı, haksız, gizli reklâmlar yaparak.
- Kampanyalarda; tüketicinin bilgisizliğinden, dikkatsizliğinden, acele karar vermesinden yararlanılarak.
- Duvarlara " Satılan mal geri alınmaz", "işlemeli ürünler geri alınmaz", "indirimli ürünler değiştirilmez" veya " bu işyerinde para iadesi yapılmaz" gibi yazılar asılarak.
- Ürünlerin üzerine görünür bir şekilde " FİYAT ETİKETİ" koymayarak.
- Arabanızın benzin deposuna eksik benzin koyarak. (Çeşitli yöntemlerle)
- " Ucuz" diyerek 2. el cep telefonunu yeniymiş gibi veya orjinal olmayan şarj aletiyle satarak.
- Süte, su katarak,
- Tereyağına; margarin, patates vs. katarak,
- Sahte rakı, sahte bal satarak,
- Karabibere toz katarak,
- Servis ücretlerinde en kısa mesafeden en uzun mesafenin parasını alarak.
- Her yıl öğrencilerin formalarını, spor malzemelerini değiştirerek.
- Öğrencilere bir yılda okumaları mümkün olmayan kitapları yükleyerek .
- Kristal gösterip cam satarak. 1. kalitede gösterip 2. kalite satarak.
- Halı yıkamada, kuru temizlemede değerli olanları "kayboldu" diyerek, yerine ellerinde olan başka bir halıyı vererek.
- Fatura, fiş vermeyerek. Fatura vermeyi geciktirerek.
- Gereksiz yere " tümografi, emar" gibi aletleri önerip sağlığı riske ederek.
- Bir yıllık için çıkarılan vergileri yıllarca sürdürerek.
- "Bu gün git, yarın gel" denilerek
- En yetkili ağızlardan"YÜZDE YÜZ UCUZLAYACAK" nutuklarından sonra "YÜZDE YÜZ ZAM YAPILARAK".
- "BİR KEREYE MAHSUS" diye her yıl aynı vergileri alarak.
- Etiket ve tarife koymayarak.
- Türkçe kullanım kılavuzu koymayarak.
- Taksi ile gideceğiniz yerlere en uzak mesafelerden götürerek.
- "DİZİ ARASI REKLAM " diye "REKLAM ARASI DİZİ" koyarak.
- Fiş, fatura ve belge vermeyerek.
- Benzin yerine "Hava" basarak.
- "BENİM HALKIM; BENİM MİLLETİM; BENİM OKUYUCUM!" diye nutuk atarak.
Tüketici olarak bir ürün veya hizmeti satın almadan önce neye ihtiyacımız olduğunu belirlemeliyiz. Daha sonra piyasa araştırması yaparak aynı malın farklı mekânlardaki fiyatlarını karşılaştırmalıyız. Ayrıca tüketici olarak karşılaştığımız sorunları veya edinmek istediğimiz bilgileri ALO 175 Tüketici Şikâyet Hattı'na ulaşarak da bildirebiliriz.

Sivasın Sesi
Sivaslilar.Net isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla
Yukarıdaki Mesaj için Yandaki 3 Kullanıcı Sivaslilar.Net'e Teşekkür Ediyor...
 


Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesaj?n?z? De?i?tirme Yetkiniz Yok

BB Code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Açık

Hizli Erisim


WEZ Format +2. ?uan Saat: 03:35.


Powered by: vBulletin. Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

Copyright © - Bütün Haklar Sivaslilar.net'e aittir.