|
|||||||
| SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Bugünki Mesajlar | Arama |
| Anasayfa Haberler Sivas Haberler |

|
|
Seçenekler | Arama | Stil |
|
|
#1 |
|
Site Habercisi
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sivaslilar.Net Şuan
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 1.847
Tecrübe Puanı: 956
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tarihi Çorapçı Hanı'nda tadilat yapılmıyor adeta bina yeniden inşa ediliyor. Sivas’ın her platformda tarih ve kültür şehri olduğu dillendirilirken bunun somut örneklerle ifade edilememesi oldukça garip karşılanıyor. Tarihi ve kültürü yok edenlere göz yumulurken korumaya çalışanlar ise çeşitli müdahalelere maruz bırakılıyor. Şihafiye medresesinin yan tarafına yapılan tarihi dokuya uygun dükkânların yıkımının anıtlar kurulunca yapıldığı söylense de onarım adı altında yapılan tahribatlara neden sessiz kalınıyor. Madem anıtlar kurulu dükkanları uygun bulmadıysa bu müdahale neden dükkanlar inşa edilirken müdahale edilmediği merak ediliyor. İş makinelerinin içine kadar girdiği restore edilen eserlerin taşları yıkılırken anıt bu işin neresinde kalıyor. Son onarım tahribatı ise Çorapçı Hanında yapılıyor. Özbelsan tadilat yapacağım diye işi ihaleye çıkardı. İhaleyi kazanan taşeron firma ise bu işi başka bir taşeron firmaya verdi. Onarım yapılmak istenirken, tarihi eserin ayakta kalamayacak kadar bozulduğu gerekçesi ile tamamen yıkılması ise tarihe esere verilen en büyük zarar oldu. Şu an Çorapçı Hanı tadilattan geçmiyor adeta yeniden inşa ediliyor. Yapılan yanlışın farkına varılıyor ancak çeşitli bahanelerle ört bas edilmeye devam ediliyor. Eserin korunduğu fikri ise sadece eski taşların yapımda kullanılması olarak gösteriliyor. Özbelsan Genel Müdürü Süleyman Sarıyıldız’ın tarihi yapıyı mahvettiği düşünülürken Sarıyıldız’ın istifa etmesi gerektiği görüşü dile getiriliyor. Sivaslı aydınlar, Sivas’ı tarihi yapısının bir bir yok edildiğini düşünüyor ve ekliyor; “Hazır yıkmaya başlamışken Karşıyaka’ya yapılan yeni köprüyü de yıkın gitsin… Estetik olarak yan yolları olmadığından ve kullanılamadığı için atıl duruyor. En azından, tarihi Kesik Köprü; üzerinden geçen ağır tonajlı araçların altında yıkılınca, sığınılacak bir bahaneniz olur, başka köprü yoktu diye”… Tarihi Karşıyaka köprüsünün üzerinden yasak olmasına rağmen her gün binlerce ağır tonajlı araçların geçtiğini belirten düşünürler, “bu köprü bir tarihi eser değil mi, neden bu tahribata yıllardır göz yumuluyor?” sorusunu sormaktan kendilerini alamıyorlar. Kaynak: Sivaspostası |
|
|
|
| Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|