![]() |
Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
Bu Yemeğin Yöresi Nere Bilmem Ama Bizm Oralarda Çok Sık yaparlar Ve bunu yerken birde yarışırız kimdaha büyük hamuryutacak diye Ha bu arada hamuru çiynenmez bunun direk miydeye iner.
Tarif Alıntıdır Saygısızlık Olmasın Link Koyacaktım Ama Oda Reklam Olur Olmaz :S [IMG]http://photos1.blogger.com/blogger/4885/1691/320/arabasi_.jpg[/IMG][B]Malzemeler: 1 adet tavuk, 1 talı kaşığı kırmızı biber ve domates salçası karışık, 3 tatlı kaşığı un, 1-2 kaşık sıvı yağ, tuz, limon suyu, bolca acı biber[/B] [B][COLOR="Red"]Yapılışı: [/COLOR][/B] Tavuğu temizleyip tütsüledikden sonra yıkayın, sonra düdüklünüze tavuğunuzu koyun ve üzerini geçecek seviyede su ilave edin ve tuzunu koyun. Ben 20-25 dakika normal ateşte pişiriyorum. Ayrı bir tavanın içinde 3 tatlı kaşığı ununuzu kokusu gidene kadar biraz kavurun ve soğuduktan sonra içine tavuk suyundan ilave ederek ayran kıvamında açın. Çorbayı yapacağınız tencerenize yağı ilave edin ve salçayı biraz kavurun bu aşamada bolca acıbiber ilave edin. Sonrasında üzerine 4-5 su bardağı tavuğun suyundan ilave edin. Kaynamaya başlayınca suyla incelttiğiniz ununuzu azar azar çorbanızın içine ilave edin ve 5-10 dakika kaynatın. Bu arada tuzu az ise tuz ilavesi yapın. Ocaktan indireceğinizde içine limon suyu ekleyin. Not: Tavuğun etlerinden çorbanın içine bolca didikleyerek koyun. [B][COLOR="red"]Hamurun Yapılışı:[/COLOR][/B] Öncelikle tencerenize 3 su bardağı suyu ve tuzunu ekleyip kaynamasını bekleyin. Başka bir kapta 2 su bardağı suyu ve unu içinde mikserle iyice çırpın ve kaynayan suyun içine yavaş yavaş bir yandan da karıştırarak dökün. Kaynayınca 15-20 dakika sürekli karıştırarak kaynatın. İşlem bittikten sonra tepsinize dökün ve soğuması için ya buzdolabına yada soğuk havalarda balkonunuza koyabilirsiniz. Benim tepsim yuvarlak fırın tepsisiydi ve de iyi geldi. Servis edeceğinizde hamuru baklava dilimi gibi kesin ve ortadan çorbayı koymak için yer açın. Sıcak çorbayla birlikte servise hazırdır. [B]Afiyet Olsun...[/B] |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
corbasi hindi eti ile yapilmaliki lezzetli olsun ben genelde corba kısmını tercih ettigim icin:d
|
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[B][COLOR=darkorange]Arabasi yemeginin tarifi tadi ve hangi yoreye ait oldugunu asagidaki linke tiklayarak genis bilgi sahinbi olabilirsiniz.[url]http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=3036[/url]
[/COLOR][/B] |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[B]:) nerden gelme bilmiyorum ama bizim evdede cok yapiliyor
Tavuk corbasi yanisira Aarapasi yapip yeniliyor bu Arapasinin kivamini tutturmakta var yani :) paylasim icin tskler[/B] |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[QUOTE=SivasLady;339147][B]:) nerden gelme bilmiyorum ama bizim evdede cok yapiliyor
Tavuk corbasi yanisira Aarapasi yapip yeniliyor bu Arapasinin kivamini tutturmakta var yani :) paylasim icin tskler[/B][/QUOTE] yani en önemlisi o zaten sen yapmayi biliyomusn peki lady :) |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
Arkadaşlar birde bu yemek öyle tek başına yenmiyor
İllaki kalabalık olacak Dediğim gibi birde yarışacan kim daha büyük hamur yutuyor diye Ben İddalıyım bu konuda Yarışmak İsteyen varsa buyursun mersine gelsin :D |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
Çorbası içine batırıyon harika bişey....
|
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[COLOR="Magenta"][B] yozgatlı komşum var o çok yapıor hamurlu filan bişi ben fazla yiyemiom :D [/B][/COLOR]
|
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[B][COLOR="Green"]
Tabiki tek başına yenmez, kalabalık olmalı. Çünkü yemek olarak yapılmaz, çerez niyetine yenir. :D Şöyle konu komşu toplanacak, tadına doyum olmaz. Biz de bilmeyiz, Yozgat'lı aile dostlarımızdan öğrendik.[/COLOR][/B] |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[quote=Vatanist;339312]Arkadaşlar birde bu yemek öyle tek başına yenmiyor
İllaki kalabalık olacak Dediğim gibi birde yarışacan kim daha büyük hamur yutuyor diye Ben İddalıyım bu konuda Yarışmak İsteyen varsa buyursun mersine gelsin :D[/quote] [B][COLOR="DarkOrange"]sen yap da beni davet et bakalım ben mersin deyim hodri meydan :D :D :D[/COLOR][/B] |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[QUOTE=kronick;339793][B][COLOR="DarkOrange"]sen yap da beni davet et bakalım ben mersin deyim hodri meydan :D :D :D[/COLOR][/B][/QUOTE]
Hocam Kapım Sonuna Kadar Açık Adresi vereyim Mezitli Atatürk Mahallesi Hasret Sitesi Katı Noyu Gelecem dersen söylerim Toprağıma herzaman kapım açık Anam La Hanıma Söylerim Hemn Hazırlarlar Yanlız Benim Ufak Bir Kızım Var Bugün Kır Günlük Olduda Gelirken Çeğrek Getirmeyi Unutma Bilin Bizim Oraların Adetidir :D Çok yüssüz Oldum Sanırım He :D:D:D:D |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[quote=Vatanist;339848]Hocam Kapım Sonuna Kadar Açık Adresi vereyim Mezitli Atatürk Mahallesi Hasret Sitesi Katı Noyu Gelecem dersen söylerim Toprağıma herzaman kapım açık Anam La Hanıma Söylerim Hemn Hazırlarlar
Yanlız Benim Ufak Bir Kızım Var Bugün Kır Günlük Olduda Gelirken Çeğrek Getirmeyi Unutma Bilin Bizim Oraların Adetidir :D Çok yüssüz Oldum Sanırım He :D:D:D:D[/quote] [B][COLOR=darkorange]pişkinliğinde bu kadarı yani pes doğrusu Allah hayırlı ömürler versin [IMG]http://www.hizliresim.com/2008/11/27/310.png[/IMG] analı,babalı büyüsün inşallah [IMG]http://www.hizliresim.com/2008/11/27/307.gif[/IMG][/COLOR][/B] |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
Bedava arapasi sadece internette var, ceyrek altin 70 YTL, sen bu parayla bir ay arapasi yersin, bence gitme.:)
|
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[B][COLOR=darkorange]şöyle yapalım madem ikimizde mersin'deyiz sen bize gel ben ne çeyrek isterim ne de başka bir hediye :D[/COLOR][/B]
|
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img255.imageshack.us/img255/2884/arabas1qx7.jpg[/IMG][/URL]
|
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[QUOTE=kronick;339911][B][COLOR=darkorange]şöyle yapalım madem ikimizde mersin'deyiz sen bize gel ben ne çeyrek isterim ne de başka bir hediye :D[/COLOR][/B][/QUOTE]
Kronick sen cimrisimisin,......................... |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[quote=sandalli;339953]Kronick sen cimrisimisin,.........................[/quote]
[B][COLOR=darkorange]cimri olsam evime davet edermiyim yaa ayıp ettin şimdi bak çok kırıldım . ordan cimri gibi mi görünüyorum ?:D bu arada seva ellerine sağlık ne de güzel sunum yapmışsın öyle ;)[/COLOR][/B] |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[QUOTE=kronick;340401][B][COLOR=darkorange]cimri olsam evime davet edermiyim yaa ayıp ettin şimdi bak çok kırıldım . ordan cimri gibi mi görünüyorum ?:D bu arada seva ellerine sağlık ne de güzel sunum yapmışsın öyle ;)[/COLOR][/B][/QUOTE]
Abi herşeyin şakası herzaman buyur gel toprak görmek bana ayrı bir haz veriyor ben beklerim başım üstünde yerin var derlerya aynen öyle |
Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
[B]Görünüşü çok güzel,Tadıda umuyorumki o kadar güzeldir.[/B]
|
| WEZ Format +2. ?uan Saat: 21:49. |
Powered by: vBulletin. Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © - Bütün Haklar Sivaslilar.net'e aittir.