Sivas - Sivaslilar.Net - Sivashaber - Sivasforum - Sivasların En Büyük Buluşma Merkezi - Yiğidolar

Sivas - Sivaslilar.Net - Sivashaber - Sivasforum - Sivasların En Büyük Buluşma Merkezi - Yiğidolar (http://www.sivaslilar.net/forum/index.php)
-   Yöresel Yemekler (http://www.sivaslilar.net/forum/forumdisplay.php?f=350)
-   -   Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk (http://www.sivaslilar.net/forum/showthread.php?t=22594)

Vatanist 26.11.2008 01:12

Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
Bu Yemeğin Yöresi Nere Bilmem Ama Bizm Oralarda Çok Sık yaparlar Ve bunu yerken birde yarışırız kimdaha büyük hamuryutacak diye Ha bu arada hamuru çiynenmez bunun direk miydeye iner.


Tarif Alıntıdır Saygısızlık Olmasın Link Koyacaktım Ama Oda Reklam Olur Olmaz :S

[IMG]http://photos1.blogger.com/blogger/4885/1691/320/arabasi_.jpg[/IMG][B]Malzemeler:
1 adet tavuk, 1 talı kaşığı kırmızı biber ve domates salçası karışık, 3 tatlı kaşığı un, 1-2 kaşık sıvı yağ, tuz, limon suyu, bolca acı biber[/B]

[B][COLOR="Red"]Yapılışı: [/COLOR][/B]
Tavuğu temizleyip tütsüledikden sonra yıkayın, sonra düdüklünüze tavuğunuzu koyun ve üzerini geçecek seviyede su ilave edin ve tuzunu koyun. Ben 20-25 dakika normal ateşte pişiriyorum. Ayrı bir tavanın içinde 3 tatlı kaşığı ununuzu kokusu gidene kadar biraz kavurun ve soğuduktan sonra içine tavuk suyundan ilave ederek ayran kıvamında açın. Çorbayı yapacağınız tencerenize yağı ilave edin ve salçayı biraz kavurun bu aşamada bolca acıbiber ilave edin. Sonrasında üzerine 4-5 su bardağı tavuğun suyundan ilave edin. Kaynamaya başlayınca suyla incelttiğiniz ununuzu azar azar çorbanızın içine ilave edin ve 5-10 dakika kaynatın. Bu arada tuzu az ise tuz ilavesi yapın. Ocaktan indireceğinizde içine limon suyu ekleyin.
Not: Tavuğun etlerinden çorbanın içine bolca didikleyerek koyun.

[B][COLOR="red"]Hamurun Yapılışı:[/COLOR][/B]
Öncelikle tencerenize 3 su bardağı suyu ve tuzunu ekleyip kaynamasını bekleyin. Başka bir kapta 2 su bardağı suyu ve unu içinde mikserle iyice çırpın ve kaynayan suyun içine yavaş yavaş bir yandan da karıştırarak dökün. Kaynayınca 15-20 dakika sürekli karıştırarak kaynatın. İşlem bittikten sonra tepsinize dökün ve soğuması için ya buzdolabına yada soğuk havalarda balkonunuza koyabilirsiniz. Benim tepsim yuvarlak fırın tepsisiydi ve de iyi geldi. Servis edeceğinizde hamuru baklava dilimi gibi kesin ve ortadan çorbayı koymak için yer açın. Sıcak çorbayla birlikte servise hazırdır.

[B]Afiyet Olsun...[/B]

COBANYILDIZI 26.11.2008 08:02

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
corbasi hindi eti ile yapilmaliki lezzetli olsun ben genelde corba kısmını tercih ettigim icin:d

kronik 26.11.2008 08:04

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[B][COLOR=darkorange]Arabasi yemeginin tarifi tadi ve hangi yoreye ait oldugunu asagidaki linke tiklayarak genis bilgi sahinbi olabilirsiniz.[url]http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=3036[/url]
[/COLOR][/B]

SivasLady 26.11.2008 08:16

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[B]:) nerden gelme bilmiyorum ama bizim evdede cok yapiliyor
Tavuk corbasi yanisira Aarapasi yapip yeniliyor
bu Arapasinin kivamini tutturmakta var yani :)
paylasim icin tskler[/B]

COBANYILDIZI 26.11.2008 08:20

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[QUOTE=SivasLady;339147][B]:) nerden gelme bilmiyorum ama bizim evdede cok yapiliyor
Tavuk corbasi yanisira Aarapasi yapip yeniliyor
bu Arapasinin kivamini tutturmakta var yani :)
paylasim icin tskler[/B][/QUOTE]

yani en önemlisi o zaten sen yapmayi biliyomusn peki lady :)

Vatanist 26.11.2008 13:22

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
Arkadaşlar birde bu yemek öyle tek başına yenmiyor

İllaki kalabalık olacak Dediğim gibi birde yarışacan kim daha büyük hamur yutuyor diye

Ben İddalıyım bu konuda Yarışmak İsteyen varsa buyursun mersine gelsin :D

seva 26.11.2008 13:51

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
Çorbası içine batırıyon harika bişey....

MeLody58 26.11.2008 13:56

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[COLOR="Magenta"][B] yozgatlı komşum var o çok yapıor hamurlu filan bişi ben fazla yiyemiom :D [/B][/COLOR]

sonbahar5803 26.11.2008 22:41

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[B][COLOR="Green"]
Tabiki tek başına yenmez, kalabalık olmalı.
Çünkü yemek olarak yapılmaz, çerez niyetine yenir. :D

Şöyle konu komşu toplanacak, tadına doyum olmaz.

Biz de bilmeyiz, Yozgat'lı aile dostlarımızdan öğrendik.[/COLOR][/B]

kronik 26.11.2008 22:45

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[quote=Vatanist;339312]Arkadaşlar birde bu yemek öyle tek başına yenmiyor

İllaki kalabalık olacak Dediğim gibi birde yarışacan kim daha büyük hamur yutuyor diye

Ben İddalıyım bu konuda Yarışmak İsteyen varsa buyursun mersine gelsin :D[/quote]
[B][COLOR="DarkOrange"]sen yap da beni davet et bakalım ben mersin deyim hodri meydan :D :D :D[/COLOR][/B]

Vatanist 27.11.2008 00:01

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[QUOTE=kronick;339793][B][COLOR="DarkOrange"]sen yap da beni davet et bakalım ben mersin deyim hodri meydan :D :D :D[/COLOR][/B][/QUOTE]

Hocam Kapım Sonuna Kadar Açık Adresi vereyim Mezitli Atatürk Mahallesi Hasret Sitesi Katı Noyu Gelecem dersen söylerim Toprağıma herzaman kapım açık Anam La Hanıma Söylerim Hemn Hazırlarlar

Yanlız Benim Ufak Bir Kızım Var Bugün Kır Günlük Olduda Gelirken Çeğrek Getirmeyi Unutma Bilin Bizim Oraların Adetidir :D Çok yüssüz Oldum Sanırım He :D:D:D:D

kronik 27.11.2008 00:06

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[quote=Vatanist;339848]Hocam Kapım Sonuna Kadar Açık Adresi vereyim Mezitli Atatürk Mahallesi Hasret Sitesi Katı Noyu Gelecem dersen söylerim Toprağıma herzaman kapım açık Anam La Hanıma Söylerim Hemn Hazırlarlar

Yanlız Benim Ufak Bir Kızım Var Bugün Kır Günlük Olduda Gelirken Çeğrek Getirmeyi Unutma Bilin Bizim Oraların Adetidir :D Çok yüssüz Oldum Sanırım He :D:D:D:D[/quote]
[B][COLOR=darkorange]pişkinliğinde bu kadarı yani pes doğrusu Allah hayırlı ömürler versin [IMG]http://www.hizliresim.com/2008/11/27/310.png[/IMG] analı,babalı büyüsün inşallah [IMG]http://www.hizliresim.com/2008/11/27/307.gif[/IMG][/COLOR][/B]

sandalli 27.11.2008 01:06

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
Bedava arapasi sadece internette var, ceyrek altin 70 YTL, sen bu parayla bir ay arapasi yersin, bence gitme.:)

kronik 27.11.2008 08:47

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[B][COLOR=darkorange]şöyle yapalım madem ikimizde mersin'deyiz sen bize gel ben ne çeyrek isterim ne de başka bir hediye :D[/COLOR][/B]

seva 27.11.2008 11:31

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img255.imageshack.us/img255/2884/arabas1qx7.jpg[/IMG][/URL]

sandalli 27.11.2008 11:46

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[QUOTE=kronick;339911][B][COLOR=darkorange]şöyle yapalım madem ikimizde mersin'deyiz sen bize gel ben ne çeyrek isterim ne de başka bir hediye :D[/COLOR][/B][/QUOTE]

Kronick sen cimrisimisin,.........................

kronik 27.11.2008 21:28

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[quote=sandalli;339953]Kronick sen cimrisimisin,.........................[/quote]
[B][COLOR=darkorange]cimri olsam evime davet edermiyim yaa ayıp ettin şimdi bak çok kırıldım . ordan cimri gibi mi görünüyorum ?:D bu arada seva ellerine sağlık ne de güzel sunum yapmışsın öyle ;)[/COLOR][/B]

Vatanist 06.12.2008 00:45

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[QUOTE=kronick;340401][B][COLOR=darkorange]cimri olsam evime davet edermiyim yaa ayıp ettin şimdi bak çok kırıldım . ordan cimri gibi mi görünüyorum ?:D bu arada seva ellerine sağlık ne de güzel sunum yapmışsın öyle ;)[/COLOR][/B][/QUOTE]

Abi herşeyin şakası herzaman buyur gel toprak görmek bana ayrı bir haz veriyor ben beklerim başım üstünde yerin var derlerya aynen öyle

EyüphanAydın 06.12.2008 10:52

Cevap: Arabaşı Gemerek / Yeniçubuk
 
[B]Görünüşü çok güzel,Tadıda umuyorumki o kadar güzeldir.[/B]


WEZ Format +2. ?uan Saat: 21:49.

Powered by: vBulletin. Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.


Copyright © - Bütün Haklar Sivaslilar.net'e aittir.