Cevap: DOKTOR BALIKLARIMIZ ÇALINIYOR
Ben bu konuyu ilk olarak 4-5 sene önce Belçika'ya kaçırıldılar diye duymuş ve biraz araştırmıştım... Ne Belçika ilk ne de Japonya... Yıllardan beri İngiltere, Belçika, Hırvatistan, Çin, Hollanda, Güney Kore, Singapur, Slovakya, Hindistan, Malezya gibi ülkelerin kaplıcalarında var... Bizler yatırım yapıp korumadığımız ve pazarlamadığımız için yıllarca elimizdeki bu değer tarafımızca değil başka ülkeler tarafından kullanılıyor... Kangal Balığı olarak bile bilinen bir balık türü bu... Ama yıllar geçtikçe ismi unutuldu gitti başka isimler takıldı... Şimdi asıl önemli olan ABD'de bir enstitüde incelemeye alınmışlar ve Amerikalar yapay olarak, labrovatuarlarda yetiştirmeye uğraşıyorlar... Başarırlarsa ne olur biliyor musunuz???? Tehlif hakkını alırlar ve bu balıklar Türkiye'nin değil ABD'nin kendine özel balıklarıymış gibi adlandırılır, birde bu balıkları kullanmak için tehlif hakkı vermek zorunda kalırız...
__________________
TÜRKİYE İÇİN AB'YE HAYIR
üzä kök tänri basmasar, asra yir telinmeser, Türk budun ilingin törüngün kim artatı udaçı erti?
|