|
|||||||
| SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Bugünki Mesajlar | Arama |
| Anasayfa Haberler Sivas Haberler |

![]() |
|
|
Seçenekler | Arama | Stil |
|
|
#1 |
|
Site Habercisi
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sivaslilar.Net Şuan
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 1.847
Tecrübe Puanı: 956
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Uçak kazalarında en önemli veri bankası olan kara kutuların yerine başka bir cihaz kullanılabileceğini Sivaslı teknisyen ortaya çıkardı. Türk Hava Yolları Proje Bütçe Müdürü Erdal Gülmez, uçak kazalarının sebebini ortaya çıkaran karakutuların yerini alacak bir cihaz geliştirdi. Cihaza özellikle Amerikalı şirketlerin büyük ilgi gösterdiği öğrenildi. Ürettiği cihazın patentini alan THY’nin Sivaslı teknisyeni, seri üretim için ABD’li firma ile işbirliğine gitmeyi düşünüyor. Cihaz, uluslararası havacılık otoriterleri FAA ve EASA’nın onay vermesi halinde tüm uçaklarda kullanılacak. Halihazırda yaklaşık 100 bin dolara mal olan cihaz seri üretim sonrasındaki fiyatının 10 bin dolara düşmesi bekleniyor. Geçen yıl Aralık ayında Türk Patent Enstitüsü’den ‘TR 2006 02813Y’ numarasıyla çalışmasının patentini alan Gülmez, ABD’li AVMAT firmasıyla görüşmelere başlamaya hazırlanıyor. Sivaslı teknisyene büyük ilgi gösteren Amerikalı şirketin cihazın FAA ve EASA tarafından onaylanması halinde bu işten milyonlarca dolar kazanmayı beklediği ifade ediliyor. Türk Havayollarında teknisyen olarak çalışan hemşerimiz Erdal Gülmez, uçak kazalarında en önemli bilgi bankası olan kara kutuların yerine yerden kayıt yapan çok daha basit bir projenin patentini aldı. Proje otoriteler tarafından benimsenirse, kokpit konuşmalarını ve uçuş sırasında teknik verileri kaydeden iki cihaz yerine yerden kayıt yapabilen cihazlar kullanılacak. Artık uçaklarda kara kutuya gerek bırakmayacak proje ile CVR ve DFDR’ler tarihe karışacak. Proje kapsamında istenildiği takdirde kokpitteki görüntüler bile yerde kurulacak bir istasyon sayesinde kayıt yapılabilecek. Uçaktaki mevcut teknik donanımına ek olarak CVR’a gelen bilgileri uyduya gönderebilecek şekilde kodlama yapması için sadece uçağa bir converter ve bir box computer daha ekleniyor. Bu cihazlar, uçaktaki CVR ve FDR’ye gelen bilgilerin uydu üzerinden yere aktarılmasını sağlanması için kodlara çeviriyor. Bu kodlar internet hatları üzerinden herhangi bir dijital platformla yere aktarılıyor. Hatta aktarılan bu bilgileri yerde aylarca tutabiliyor, bilgileri sınırsız olarak kaydedebiliyorsunuz. Sistemin arıza yapma ihtimali de kara kutuya nazaran daha düşük. Gerekçesi ise kayıtların uydu üzerinden yapılıyor olması. Erdal Gülmez’in bu projesine destek verildiği taktirde, en çok sıkıntı çekilen ve spekülasyonlara yol açan kokpit konuşmaları ile uçuş kayıtları için zaman kaybı yaşanmayacak ve kazaların nedenleri anında önlenecek. Sorunlar önceden tespit edilecek. Bilgi kirliliği de ortadan kalkmış olacak. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Serd@r Şuan
Son Aktivite: 08.03.2023 15:27
Üyelik Tarihi: 06.11.2005
Yaş: 47
Mesajlar: 1.997
Tecrübe Puanı: 950
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helal olsun hemşehrimize umarım gerekli hassasiyet gösterilirde bu işin kaymağınıda Amerikaya kaptırmayız.
__________________
๑۩۞۩๑ TÜRKiYE ๑۩۞۩๑
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() altuntas58 Şuan
Son Aktivite: 11.10.2012 21:24
Üyelik Tarihi: 29.08.2006
Yaş: 71
Mesajlar: 38.469
Tecrübe Puanı: 4561
![]() |
Sistemin arıza yapma ihtimali de kara kutuya nazaran daha düşük. Gerekçesi ise kayıtların uydu üzerinden yapılıyor olması. Erdal Gülmez’in bu projesine destek verildiği taktirde, en çok sıkıntı çekilen ve spekülasyonlara yol açan kokpit konuşmaları ile uçuş kayıtları için zaman kaybı yaşanmayacak ve kazaların nedenleri anında önlenecek. Sorunlar önceden tespit edilecek. Bilgi kirliliği de ortadan kalkmış olacak hemşerimizi yürekten kutluyorum yolunuz acık olsun insanlık adına buluşunuz hayırlı olsun
__________________
|
|
|
|
![]() |
| Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|