Forum - Ana Sayfa Takvim S?k Sorulan Sorular Arama

Zurück   Sivas - Sivaslilar.Net - Sivashaber - Sivasforum - Sivasların En Büyük Buluşma Merkezi - Yiğidolar > DİN BÖLÜMÜ > Dini Bilgiler > Muhtelif konular
SİTE ANA SAYFA Galeri Kayıt ol Yardım Ajanda Oyunlar Bugünki Mesajlar



Son 15 Mesaj : Atatürk'ün Çocukluğu'na Ait Hikayeler           »          Şehzade Osman           »          Hatıra defteri           »          Antilop İle Akrebin Dostluğu           »          Karagöz İle Hacivat Konuşmaları 2           »          Sitemizin Ozanları           »          SEVDİM İŞTE....           »          NEFRET ETTİM İŞTE!!!!!           »          AFORİZMALAR (SAÇMALAMLAR)-1           »          SEÇKİNLER/SEÇİLMİŞLER DÜNYASI           »          Hatalarımızdan Dersler Alabilmek Ümidiyle.           »          Araf Suresi 172-173. Ayetler.( Ben Sizin Rabbiniz Değil Miyim)           »          İnancımızı Kullananların Artık Tuzağına Düşmeyelim.           »          ULAŞ-Yapalı           »          TÜRKİYE TÜRKLERİNDİR PAYLAŞIMAZ
Cevapla
 
Seçenekler Arama Stil
Alt 05.07.2008, 12:18   #1
bayatlı kenan58
Tecrübeli Yiğido
 
bayatlı kenan58 - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
bayatlı kenan58 Şuan bayatlı kenan58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 19.02.2015 21:16

Üyelik Tarihi: 16.02.2008
Yaş: 43
Mesajlar: 363
Tecrübe Puanı: 689 bayatlı kenan58 FAZLA SÖZE GEREK YOKbayatlı kenan58 FAZLA SÖZE GEREK YOK
Standart DİŞ DOLGUSU

Sual: Dolgu dişleri mesh etmek, ayaktaki mesti mesh etmek gibi caiz olmaz mı? Yahut yaranın üstünü mesh etmek gibi caiz değil midir?
CEVAP
Dinimizde mesh, yalnız ayaklara giyilen mest üzerine yapılır. Bu mestin müddeti de mukim için 24 saattir. Abdest aldıktan sonra tırnaklarına oje süren kadının, abdesti bozulunca, ojenin üstünü meshetmesi caiz olmaz. Cahiller, dolguyu yaraya benzeterek, (kaplamanın altındaki yara yıkanmaz, mesh kâfi gelir) diyorlar. Vücuttaki yaraların üstüne konan sargılara meshedilir. Yara iyi olduktan sonra, sargıya meshetmek caiz olmaz. Eğer bu sargıları kaldırmak da bir güçlük olursa, sargıları çıkarıncaya kadar altlarını yıkamak sakıt olur. Çünkü bunlar zaruret ile konulmuş idi. Yani yarayı tedavi etmek, eski haline getirmek için konulmuştur. Kaplama ve dolgu ise, dişi tedavi etmiyor, eski haline getirmiyor. Hasta dişin, oyuk dişin o haliyle bir müddet daha kullanılmasını sağlıyor. Eğer dolgu, dişi tedavi etseydi, yani dişin çürüğünü kaldırıp eski haline getirseydi, sargı gibi zaruret olurdu. Kaplama üstüne meshetmek, yara üzerine meshetmek gibi değildir. Sargı, yaranın iyi olması, eski haline gelmesi için konuyor. Dolgu ve kaplamada ise dişin eski haline gelmesi mümkün değildir. Birbirine kıyas edilemez.

İhtiyaç halinde başka mezhebi taklit caizdir. Fakat eli kanayan bir Hanefi, Şafiî’de kan abdesti bozmaz diyerek, Şafiî’yi taklit ederek o haliyle namaz kılamaz. Çünkü muteber eserlerde buyuruluyor ki:
Başka mezhebi taklitte, o mezhebin şartlarına da uymak gerekir. (Hulasat-üt tahkik, Hadika)

Güçlük varsa, farzı yapmak için başka mezhebi taklit caiz olur. (Fetava-i Hayriyye)

Bir Hanefi; kendi mezhebine göre yapamadığı bir işi yapabilmek için, başka bir mezhebi mesela Şafiî’yi taklit edebilir. Bahrürraık ve Nehrülfaık’ta da böyle yazılıdır. (Nimet-i İslâm)

Zaruret olmasa da, güçlük, sıkıntı olduğu zaman, diğer üç mezhepten biri taklit edilir. Bir ibadetin sahih olması için dört mezhepten birine uygun olması gerekir. Eğer şartlarından biri, bir mezhebe, başka biri de başka mezhebe uygun olursa, bu ibadet sahih olmaz. (Redd-ül Muhtar)

Çok eskiden sallanan diş, altın tel ile bağlanırdı. Çıkmış diş veya koyun dişi yahut altından yapılmış diş, çıkan dişin yerine konur, bir tel ile diğer dişlere tutturulurdu. Bu tellerin altına su sızardı.

Gümüş yüzük takmak caizdir. Fakat yüzük dar olup altına su geçirmezse, guslü sahih olmaz. Guslün veya abdestin sahih olması için dar olan yüzüğü oynatarak altına suyu ulaştırmak gerekir. Diş kaplatmak da caizdir. Ancak altına suyu ulaştırmak mümkün olmaz. Dişleri sökmek gerekmez. Dinimizin bildirdiği ruhsattan faydalanılır. Gusülde ağzın içini yıkamanın farz olmadığını bildiren Maliki veya Şafiî taklit edilir.

Bir Hanefi’nin kendi mezhebine göre yapamadığı bir işi yapabilmesi için Şafiî’yi taklit etmesinde beis yoktur. Fakat bu işi yaparken taklit ettiği mezhebin şartlarını da yerine getirmesi gerekir. İhtiyaç olmadan ve şartlarını yapmadan taklit etmesi telfîk olur ki caiz değildir. (Merakıl-felah haşiyesi)

Zaruret olmadan yapılan bir şey sebebi ile ibadet yapmakta güçlük olunca, bu farzı yapmak için başka mezhebi taklit etmek gerektiği (Redd-ül Muhtar, Mizan, Hadika, Berika, Fetava-i Hadisiyye, Fetava-i Hayriyye ve Mafüvat) gibi kıymetli kitaplarda yazılıdır.
__________________


şuanda yaptığımız hiçbir iş
kılınmayı bekleyen
vakit namazından daha önemli değildir


[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...]
bayatlı kenan58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla
Alt 05.07.2008, 12:22   #2
seva
Usta Yiğido
 
seva - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
seva Şuan seva isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 31.08.2010 21:51

Üyelik Tarihi: 04.02.2008
Yaş: 40
Mesajlar: 15.375
Tecrübe Puanı: 2211 seva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz sein
Standart --->: DİŞ DOLGUSU

ZORLAŞTIRMAYIN KOLAYLAŞTIRIN NE HANEFİ NE ŞAFİ NE HANBELİ NE MALİKİ NASIL İŞİNİZE GELİYORSA ÖYLE İBADET EDİN
__________________
Allahım gönlümde olanı hakkımda hayırlı eyle,
Hakkımda hayırlı olana gönlümü razı eyle.


[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...]


CANDA ÖZÜR OLMAZ...
seva isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla
Alt 05.07.2008, 12:29   #3
kasparix
Usta Yiğido
 
kasparix - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
kasparix Şuan kasparix isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 01.07.2011 17:53

Üyelik Tarihi: 19.04.2008
Yaş: 37
Mesajlar: 1.196
Tecrübe Puanı: 763 kasparix FORUMLARA KATILIMI BIRAZ DAHA ARTABILIR
Standart --->: DİŞ DOLGUSU

YAPMAYA SEVA HOCA BU BİR FETVA MI BİİRNE TABİİ OLMAK DAHA UYGUN DEĞİL Mİ 4 GÜZEL MESHEPDEN BİRİNİ SEÇRSİN ONA TABİİ OLURSUN,,ZOR DURUMLARDA SADECE DEDİĞİNZİİN MÜMKÜN OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜORUM...HEPSİ ZATEN AYNI KAPIYA ÇIKMIO MU ...BİRİ ŞEHİR YASAMI ENDEKSİLİ DİĞERİ KÖY YASAMI BİZDEKİ GİBİ İKİSİNNDE HARMANLAMASI BİRŞEY OLSUN ODA GZÜEL ..SİZDEN PARLAK FİKİRLER ÇIKMAYA BAŞLADI BU ARALAR....
kasparix isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla
Alt 05.07.2008, 12:31   #4
bayatlı kenan58
Tecrübeli Yiğido
 
bayatlı kenan58 - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
bayatlı kenan58 Şuan bayatlı kenan58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 19.02.2015 21:16

Üyelik Tarihi: 16.02.2008
Yaş: 43
Mesajlar: 363
Tecrübe Puanı: 689 bayatlı kenan58 FAZLA SÖZE GEREK YOKbayatlı kenan58 FAZLA SÖZE GEREK YOK
Standart --->: DİŞ DOLGUSU

nasıl ısınıze gelıyorsa degıl hangı mezhep sıze kolay gelıyorsa ona baglı kalınır.zırt pırt mezhep degıstırmek olmaz.sadece yaptıgımız bı ıste zaruret olunca mezhep taklıt edılır.mesela dış dolgusu yaptıran bı hanefi sadece gusul-abdest ve namazında maliki yada şafiyi taklit eder.dıger ibadetlerınıde yıne baglı oldugu mezhebe yanı hanefi ise hanefiye gore yapar
__________________


şuanda yaptığımız hiçbir iş
kılınmayı bekleyen
vakit namazından daha önemli değildir


[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...]
bayatlı kenan58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla
Alt 05.07.2008, 12:37   #5
seva
Usta Yiğido
 
seva - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
seva Şuan seva isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 31.08.2010 21:51

Üyelik Tarihi: 04.02.2008
Yaş: 40
Mesajlar: 15.375
Tecrübe Puanı: 2211 seva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz sein
Standart --->: DİŞ DOLGUSU

Alıntı:
kasparix Nickli Üyeden Al?nt? Mesajı Göster
YAPMAYA SEVA HOCA BU BİR FETVA MI BİİRNE TABİİ OLMAK DAHA UYGUN DEĞİL Mİ 4 GÜZEL MESHEPDEN BİRİNİ SEÇRSİN ONA TABİİ OLURSUN,,ZOR DURUMLARDA SADECE DEDİĞİNZİİN MÜMKÜN OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜORUM...HEPSİ ZATEN AYNI KAPIYA ÇIKMIO MU ...BİRİ ŞEHİR YASAMI ENDEKSİLİ DİĞERİ KÖY YASAMI BİZDEKİ GİBİ İKİSİNNDE HARMANLAMASI BİRŞEY OLSUN ODA GZÜEL ..SİZDEN PARLAK FİKİRLER ÇIKMAYA BAŞLADI BU ARALAR....
Fetva makamı degilim.
Mezhep seçmek zorunda neden kalıyım.Sonuçta aynı kapıya çıkıyorsa
__________________
Allahım gönlümde olanı hakkımda hayırlı eyle,
Hakkımda hayırlı olana gönlümü razı eyle.


[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...]


CANDA ÖZÜR OLMAZ...
seva isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla
Alt 05.07.2008, 12:43   #6
bayatlı kenan58
Tecrübeli Yiğido
 
bayatlı kenan58 - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
bayatlı kenan58 Şuan bayatlı kenan58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 19.02.2015 21:16

Üyelik Tarihi: 16.02.2008
Yaş: 43
Mesajlar: 363
Tecrübe Puanı: 689 bayatlı kenan58 FAZLA SÖZE GEREK YOKbayatlı kenan58 FAZLA SÖZE GEREK YOK
Standart --->: DİŞ DOLGUSU

İmam-ı Rabbani hazretleri, Bir mezhebe tâbi olmayan mülhid olur buyuruyor. (Mebde ve Mead)

Yusuf Nebhani hazretleri, Şimdi her Müslümanın, dört mezhepten birine uyması gerekir buyurduğu gibi, imam-ı Şarani, S.Ahmed Tahtavi hazretleri gibi birçok âlim de, aynı şeyi bildirmişlerdir. Kur’an-ı kerimdeki; (Allah’ın ipine sarılın!) emri, (Fıkıh âlimlerinin, mezhep imamlarının bildirdiğine uyun!) demektir. [Tahtavi (Dürr-ül muhtar) haşiyesi, zebayih kısmı]
__________________


şuanda yaptığımız hiçbir iş
kılınmayı bekleyen
vakit namazından daha önemli değildir


[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...]
bayatlı kenan58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla
Alt 05.07.2008, 12:49   #7
kasparix
Usta Yiğido
 
kasparix - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
kasparix Şuan kasparix isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 01.07.2011 17:53

Üyelik Tarihi: 19.04.2008
Yaş: 37
Mesajlar: 1.196
Tecrübe Puanı: 763 kasparix FORUMLARA KATILIMI BIRAZ DAHA ARTABILIR
Standart --->: DİŞ DOLGUSU

SEVA ABLAMIZ YAZ MODUNA GİRDİNİZ SANIRIM...SICAKLAR TEZ BOZMASIN BİZLERİ...SİZE HAKVERİYORUM HEPSİ AYNI KAPIYA ÇIKIO AMA KİŞİSEL YORUMLARA BİRAZ DAHA DİKKAT EDELİM YAZILARINIZI BEĞENİ İLE TAKİP EDİYODUM ŞİMDİ BNDE KUŞKU UYANDIRDINIZ KAYNAĞINIDA BİLMEK İSTİYCEM YAZDIKLARINIZIN ACABA İÇİNE YORUM EKLEYİP EKLEMEDİĞİNİZİ DE...SAYGILARIMLA...
kasparix isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla
Alt 05.07.2008, 12:58   #8
bayatlı kenan58
Tecrübeli Yiğido
 
bayatlı kenan58 - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
bayatlı kenan58 Şuan bayatlı kenan58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 19.02.2015 21:16

Üyelik Tarihi: 16.02.2008
Yaş: 43
Mesajlar: 363
Tecrübe Puanı: 689 bayatlı kenan58 FAZLA SÖZE GEREK YOKbayatlı kenan58 FAZLA SÖZE GEREK YOK
Standart --->: DİŞ DOLGUSU

İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
(Bir işin, bir ibadetin sahih olması için dört mezhepten birine uygun olması gerekir. Bir ibadeti yaparken, şartlarından biri, bir mezhebe, başka biri de başka mezhebe uygun olursa, bu ibadet sahih olmaz.) (Redd-ül Muhtar s. 51)

Seyyid Ahmed Tahtavi hazretleri, Dürr-ül muhtar haşiyesinin zebayih kısmında buyuruyor ki:
(Bugün her Müslümanın 4 mezhepten birinde bulunması vaciptir. Dört mezhepten birinde bulunmayan Ehl-i sünnetten ayrılır. Ehl-i sünnetten ayrılan da sapık veya kâfir olur.)
__________________


şuanda yaptığımız hiçbir iş
kılınmayı bekleyen
vakit namazından daha önemli değildir


[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...]
bayatlı kenan58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla
Alt 05.07.2008, 13:10   #9
seva
Usta Yiğido
 
seva - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
seva Şuan seva isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 31.08.2010 21:51

Üyelik Tarihi: 04.02.2008
Yaş: 40
Mesajlar: 15.375
Tecrübe Puanı: 2211 seva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz seinseva kann auf vieles stolz sein
Standart --->: DİŞ DOLGUSU

Alıntı:
kasparix Nickli Üyeden Al?nt? Mesajı Göster
SEVA ABLAMIZ YAZ MODUNA GİRDİNİZ SANIRIM...SICAKLAR TEZ BOZMASIN BİZLERİ...SİZE HAKVERİYORUM HEPSİ AYNI KAPIYA ÇIKIO AMA KİŞİSEL YORUMLARA BİRAZ DAHA DİKKAT EDELİM YAZILARINIZI BEĞENİ İLE TAKİP EDİYODUM ŞİMDİ BNDE KUŞKU UYANDIRDINIZ KAYNAĞINIDA BİLMEK İSTİYCEM YAZDIKLARINIZIN ACABA İÇİNE YORUM EKLEYİP EKLEMEDİĞİNİZİ DE...SAYGILARIMLA...
Tamamen kendi yorumum.
Sıcaklar bozmaz takma kafanı
Rehberim kuran mezhepler değil
__________________
Allahım gönlümde olanı hakkımda hayırlı eyle,
Hakkımda hayırlı olana gönlümü razı eyle.


[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...]


CANDA ÖZÜR OLMAZ...
seva isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla
Alt 05.07.2008, 13:19   #10
bayatlı kenan58
Tecrübeli Yiğido
 
bayatlı kenan58 - Ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
bayatlı kenan58 Şuan bayatlı kenan58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır
Son Aktivite: 19.02.2015 21:16

Üyelik Tarihi: 16.02.2008
Yaş: 43
Mesajlar: 363
Tecrübe Puanı: 689 bayatlı kenan58 FAZLA SÖZE GEREK YOKbayatlı kenan58 FAZLA SÖZE GEREK YOK
Standart --->: DİŞ DOLGUSU

Alıntı:
seva Nickli Üyeden Al?nt? Mesajı Göster
Tamamen kendi yorumum.
Sıcaklar bozmaz takma kafanı
Rehberim kuran mezhepler değil
yapma seva kardes.tabıkı rehberımız kur'an dır.fakat kur'anı kerımıde kendı kafamıza gore yorumlayamayız.sadece kur'an deyıpte hadıslerı yok sayamayız.hadısı serıfler kur'anın acıklaması nıtelıgındedır.

Bir mezhebe tâbi olan Müslüman şöyle der:
(Kur’an-ı kerime uymak istiyorum. Fakat, Kur’an-ı kerimden ve hadis-i şeriflerden kendim hüküm çıkaramıyorum. Anladığım hükümlere güvenemem ve uymam. Mezhep imamının anlamış olduğuna güvenirim ve uyarım. [Nasıl ki dünya işlerinde işin ehline gidiyor, yani bir yerim ağrıyınca notere değil de doktora, hem de uzmanına gidiyorsam, kendi ilacımı kendim yapmayıp, kendi kendimi ameliyat etmiyorsam, daha hassas olan din işinde de müctehid olan İslam âlimine yani mezhebimin imamına gider, ona teslim olur, dediklerine harfiyen uyar, yaparım.] Çünkü o, benden daha âlimdir. (Kendi anlayışı ile mana çıkaran kâfir olur) hadis-i şerifinden korkarım. İlimlerinin, takvalarının, sonra gelenlerden kat kat üstün olduğu, hadis-i şeriflerle bildirilmiş olan, o büyük âlimlerin bile Kitâbdan ve Sünnetten çıkardıkları hükümler birbirine benzemiyor. Hüküm çıkarmak kolay olsaydı, hep aynı şeyi anlarlardı.)

(Sonra gelen âlimler, öncekilerden daha ileri olur) sözü, fen bilgileri için doğrudur. Din bilgilerinde ise, Resulullah efendimizin, (Her asır, kendinden öncesinden daha şerdir. Kıyamete kadar hep böyle olur) hadis-i şerifine itibar edilir. Elbet bu kaide çoğunluk için muteberdir. Her asırda, bundan müstesna olanlar bulunmuştur. Fen bilgisi ile din bilgisini birbiri ile karıştırmamalı, fen ile fen adamını da aynı şey sanmamalıdır. Fen elbette ilerliyor. Fakat bu ilerleyiş, fen adamlarının ileri olması demek değildir. Sonra gelen fen adamları arasında öncekilerden daha geri, daha bozuk olanları yok mudur, elbette vardır.

Din imamlarımız, Kur’an-ı kerimden mana çıkarmaya kalkışmadılar. Kendilerini bundan âciz gördüler. Resulullahın Kur’an-ı kerime nasıl mana verdiğini Eshab-ı kiramdan sorup araştırdılar. Eshab-ı kiramın anladıklarını da, kendi anlayışlarına tercih ettiler. İmam-ı a'zam hazretleri, herhangi bir sahabinin sözünü kendi anladığına tercih ederdi. Resulullahtan ve Sahabeden bir haber bulamayınca, ictihad etmek zorunda kalırdı.

Böyle olduğunu vehhabiler bile bildiriyorlar. Vehhabi Feth-ul-mecid kitabı 388. sayfasında diyor ki:
(Ebu Hanife “rahimehullah” dedi ki: Kitabullaha ve Resulullahın hadisine ve Sahabenin sözlerine uygun olmayan bir sözümü bulursanız, bu sözümü bırakınız! Onları alınız!
İmam-ı Şafi’i dedi ki: Kitabımda, Resulullahın sünnetine uymayan bir şey bulursanız, benim sözümü bırakıp, Resulullahın sünnetini alınız!)

Ehl-i sünnet âlimlerinin, Kitabullaha ve hadis-i şeriflere ne kadar sıkı sarılmış olduklarını, vehhabi kitabının bu yazısı bile göstermektedir. Bunun içindir ki, Kur’an-ı kerimin ve hadis-i şeriflerin doğru manalarını anlamak isteyenler, Ehl-i sünnet âlimlerinin kelam ve fıkıh kitaplarını okumalıdır. Kitabı ve sünneti bildiren (Ehl-i sünnet) âlimlerinin kitaplarından kaçanların, Haktan kaçan cahillere benzediklerini, kendi kitapları da yazmış oluyor.

Her asırda gelen İslam âlimleri, daha önce gelenlerin, büyüklükleri, üstünlükleri, vera ve takvaları karşısında titrerler, onların sözlerine senet, delil olarak sarılırlardı.

Bu din, edep dini, tevazu dinidir. Cahil cüretkâr olur, kendini âlim sanır. Âlim olan tevazu gösterir. Cehenneme gidecekleri hadis-i şerifle haber verilen 72 bid’at fırkasının reisleri de derin âlimdi. Fakat onlar, ilimlerine güvenerek, Kitâbdan, Sünnetten mana çıkarmaya kalkıştılar. Böylece, Eshab-ı kirama uymak şerefine kavuşamadılar. Onların doğru yollarından saptılar.

Dört mezhebin âlimleri, derin ilimlerini Kur’an-ı kerimden ahkam çıkarmakta kullanmadılar. Buna cesaret edemediler. Resulullahın ve Eshab-ı kiramın bildirdiklerini anlamakta kullandılar.

Allahü teâlâ, insanlara, (Kur’an-ı kerimden hüküm çıkarın) demiyor. (Resulümün ve Eshabının çıkardığı hükümlere uyun, bunları kabul edin) buyuruyor. (Resulüme itaat edin, ona tâbi olun) âyet-i kerimesi ve (Eshabımın yoluna sarılın) hadis-i şerifi, bunu açıkça bildirmektedir. Âlimler bile, Kur’an-ı kerimin manasını anlamakta güçlük çekerken, bir cahil, murad-ı ilahiyi bilmeden nasıl olur da, Allah şöyle buyuruyor, Resulullah böyle buyuruyor, diyebilir? Derse, dediği nasıl doğru olabilir? Allahü teâlâ, böyle söylemeyi yasakladı. Tefsir âlimleri ve mezhep imamları bile, bu sözü söylemeye cesaret edememiştir. Anladıklarını bildirdikten sonra, (Bu benim anladığımdır, doğrusunu Allah bilir) demişlerdir. Kur’an-ı kerimin manasını Eshab-ı kiram bile anlamakta güçlük çeker, Resulullaha sorarlardı.
__________________


şuanda yaptığımız hiçbir iş
kılınmayı bekleyen
vakit namazından daha önemli değildir


[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...]
bayatlı kenan58 isimli Üye şimdilik offline Konumundadır   sendpm.gif Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesaj?n?z? De?i?tirme Yetkiniz Yok

BB Code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


WEZ Format +2. ?uan Saat: 08:49.


Powered by: vBulletin. Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

Copyright © - Bütün Haklar Sivaslilar.net'e aittir.