|
|||||||
| SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Bugünki Mesajlar | Arama |
| Serbest Kürsü Serbest Konular |

![]() |
|
|
Seçenekler | Arama | Stil |
|
|
#1 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() sivaslınet Şuan
Son Aktivite: 02.03.2016 05:48
Üyelik Tarihi: 11.09.2011
Mesajlar: 2.221
Tecrübe Puanı: 763
![]() |
Milliyetçi, Muhafazakar mı Dediniz?...
Milliyetçi, Muhafazakar Yurdumun/Yurdum insanının tipolojisi ne menem bir şeydir bir inceleyelim: * Düşünmeyi yorucu bulur, derinlemesine sorgulamayla uğraşmaz. Birisini eskaza yaparken dinlerse haklı bulabilir, ama aynı bildiğini okumaya devam eder. * Kraldan çok kralcıdır. Devletine ve efendilerine laf söyletmez. Nedenler üzerine düşünmeyi sevmediğinden, bunu yapanların doğuştan aymaz ve hain olduğunu düşünmeye meyillidir. Devletin bir aygıt olduğu ve onu elinde tutanların farklı ve özel amaçlar için kullanabileceğini düşünmek istemez. * Farklılıklardan ve alışkanlıklarının değiştirilmesinden hoşlanmaz. Kendi gibi düşünmeyenler hep düşmandır, dış odaktır, gavurdur. Farklı gördüğü bir şeye saldırıp saldırmama konusunda efendilerinin normalitelerine icap eder. Onların onayladıklarını, bazen mırın kırın etse de kabullenmesi zor değildir. * Güce aşıktır, güçlüden yana olur. Ezilenlere hep acısa da dürtüleri düşeni tekmelemeyi emreder. * Birey olarak korkaktır, kendine güvenmez ve ezik hisseder. Küçük de olsa bir topluluk oluşturdukları zaman onun içinde aslan kesilir. Kahramanlık, hikayeleri ve sevgisiz, kof bir pohpohlama ile büyütüldüğünden saldırmayı yakıp yıkmayı linci kahramanlıklarının bir parçası olarak görür. Anlamaya çalışmak, empati kurmak onun için dünyanın en zor şeyidir. Evreninin merkezinde hep kendisi vardır. * (Pek çoğu için ) Her yerde hayatın sillesini hep yiyendir. Bir kör döğüş içindedir. Net değildir. Hep bir kavga halinde. Öyle bir eziklik hali ki onu savunsanız bile o bunu görmemeyi veya çarpıtmayı uygun bulur. Böyle durumlarda sözlü ve fiziksel şiddetine maruz kalsanız bile kendinizinden çok onun mağdur insan olduğu ile ilgili ikircikli duygular yaşayabilirsiniz. * Paradan hoşlanır. Müslümanın malının ortak olduğu sadece fakirler arasında dolanan bir efsanedir. Evet, yardım yapmayı sevenleri de vardır. Ama önce birilerinden meşru yollarla çalmaları gerekir ki bu çok normaldir. * Normal bir sevgi yoktur pek çoğu için. Sevgi de bile hep bir fanatiklik hali vardır: Ölümüne sever. Hayatında değer verdiği herşeyi kutsar. Herkesin de onları, kendisi gibi kutsamasını ister. Bu istediklerini, kendisinden başkalarının da bekleyip isteyebileceğini düşünmez. Düşünse bile bunun onun için anlamı yoktur. * Sloganları düşünce yapar. Derinlikten hoşlanmaz. Hep bir ezber hali... Ta ki birileri belleğine yeni bir dosya yükleyene kadar. * Aşırı vatansevicidir ama kendi dilinden bir öykü bir roman okumaz. Şiir yazsa da bunlarda argonun ve fanatizmin icrasından ibarettir. Sanatçıların çoğu onun için zaten tu kaka dır. Türkü dinler. Ancak sadece dinler , onların icra özellikleri, yöreleri, folklorik köken, nitelikleri ile ilgili pek azı fikir edinmek ister. Müzik zevki 2-3 müzik türü ile sınırlıdır. * Aşırı vatansevicidir ama yurdun çakalı , börtü böceği , uçan kuşu, esen yeli, akan suyu, yok olan ormanı ve toprağı ile ilgili hiç bir çalışmada, hiç bir eylemde, hiçbir savunmada isimini cismini göremezsin. Bunlar sevilip korunmadan, hele ki vatanı paylaştığın insanını, bırakın dünyalı görmeyi, uzaydan gelip her yeri zapt etmek isteyen bir uzaylı gibi gören ezberini kıramayacağın için anlatamazsın. * Duyarsızlık had safhadadır. Bıçak kemiğe dayanmadan hiçbir şey yapmaz. Sohbetlerde ortaya konan eleştiri, daha çok birşeyleri ya da birilerini çekiştirme biçiminde tecelli eder. Buna karşılık alternatif ürettiği ise pek nadirdir. * Muhafaza etmeyi sever. Çer çöp ne bulurlarsa her şeyi muhafaza eder. Koksa da rahatsız olmaz, atmaz. Aşırı bağlılık ve bağımlılık duyguları buna engeldir. * Evrensel değer üretemez. Evrenle çok fazla işi olmaz zaten. * Bir kahraman üretip onun etrafında kümelenmeyi sever. Biat ederek , dünyevi kaygılardan sıyrılmayı tercih eder çünkü bu onu rahatlatır. Kendisini, ona ve onun etrafında şekillenen değerlere adayarak, en kolay yoldan bir ideale sahip olur. * Erkeğin egemenliğinden taviz vermez. Kendi hayatındaki kadınlara, kendinin yapacağı her türlü pervasızlığı reva görürken başkalarından gelen en masum tavırları kıskanç bir korumacılıkla engeller. Bu uğurda yapamayacağı yoktur. Söz konusu şahıs kadınsa yerinin evi olduğunu bilir. * Erkeğinin işine karışmaz. Güvensiz dünyada en rahat yaşama şeklinin bu olduğunu düşünür, düşünmezse düşündürülür. * ... Bu kısa değerlendirme yazısında izah edildiği gibi, Onu böyle tanıyor olmamız, bizim suçumuz mu şimdi? -ALINTI-
__________________
Ezberlerimizin yerini bilgiler almalı.. |
|
|
|
| Yukarıdaki Mesaj için Yandaki Kullanıcılar sivaslınet'e Teşekkür Ediyor... |
|
|
#2 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() aktassa Şuan
Son Aktivite: 24.04.2016 20:30
Üyelik Tarihi: 13.10.2010
Mesajlar: 1.194
Tecrübe Puanı: 693
![]() |
İlginç bir yazı olmuş.
Kaynak neresiydi acaba?
__________________
CAHİLLERLE GİRDİĞİM HER KAVGAYI KAYBETMİŞİMDİR!.. |
|
|
|
| Yukarıdaki Mesaj için Yandaki Kullanıcılar aktassa'e Teşekkür Ediyor... |
|
|
#3 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() sivaslınet Şuan
Son Aktivite: 02.03.2016 05:48
Üyelik Tarihi: 11.09.2011
Mesajlar: 2.221
Tecrübe Puanı: 763
![]() |
[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez. Üye Olmak İçin Tıklayın...]
__________________
Ezberlerimizin yerini bilgiler almalı.. |
|
|
|
| Yukarıdaki Mesaj için Yandaki Kullanıcılar sivaslınet'e Teşekkür Ediyor... |
|
|
#4 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() aysima58 Şuan
Son Aktivite: 07.12.2015 00:23
Üyelik Tarihi: 19.03.2010
Mesajlar: 12.478
Tecrübe Puanı: 1842
![]() |
zaman aşımı diye bişiy olamaz bu çok ciddi bir olaydır nasıl böyle bi karar verebilir devlet aklım almıyor
arkadaşlar ortada bir yanlış anlaşılma yok 37 tane can var burda yakılarak alınmış üstelik ve hiç bir günahları yok 37 tane yuva yıkıldı 37 tane ailenin evlatları yetim ve öksüz kaldı 37 tane fidan koparıldı bu toprağın bağrından buna zaman aşımı denemez mümkün değil hesabını kendisimi vericek bu devletki zaman aşımı diyip kestirip atıyo be insan canı bu kadarmı ucuz bu kadarmı basit herşey o ateşle kendilerine yaklaşılsa acaba ne yaparlar emiinmim herşeyimi size vereyim yeterki canım zarar vermeyin diycekler allaha havaal ediyorum ve yazıklar olsun diyorum kınıyorum çok hemde şiddetle kınıyorum aşkolsun bizim devletimize hiç yakışmadı hemde hiç. |
|
|
|
| Yukarıdaki Mesaj için Yandaki Kullanıcılar aysima58'e Teşekkür Ediyor... |
|
|
#5 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() LaEdri Şuan
Üyelik Tarihi: 12.06.2006
Mesajlar: 6.011
Tecrübe Puanı: 1342
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Başlığı siz yazın deseydiniz..Asla ve asla böyle bir başlık ya da benzeri başlık atmazdım.Utanırdım!
__________________
Hani o, babasına ve kavmine, “Ne bu tapınıp durduğunuz heykeller?” demişti.(Enbiya-52) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() vicente58 Şuan
Son Aktivite: 26.01.2015 14:08
Üyelik Tarihi: 11.02.2010
Yaş: 42
Mesajlar: 712
Tecrübe Puanı: 669
![]() |
Benim anladığım kadarıyla yazar, doğrudan milliyetçi muhafazakarlar ******** olur diyememiş, ima etmiş. Ayıp etmiş. Acaba bunu yazan kişiye göre; Yukarıda yapılan tanımlar milliyetçilik yada muhafazakarlıktan mı kaynaklanıyor ve bunları sadece kendini milliyetçi muhafazakar olarak tanımlayanlar yapıyorlar. Diğer muhafazakarlar yapmıyorlarmıdır acaba. Mesela solcu muhafazkarlar, liberal muhafazkarlar, dinci muhafazkarlar vs.
__________________
BİR İŞİ; BİLEN YAPAR, AZ BİLEN AKIL VERİR, BİLMEYEN ELEŞTİRİR, YAPAMAYAN ÇAMUR ATAR. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alibaba58 Şuan
Son Aktivite: 11.06.2013 12:44
Üyelik Tarihi: 25.10.2007
Yaş: 45
Mesajlar: 3.139
Tecrübe Puanı: 998
![]() ![]() |
Alıntı:
|
|
|
|
|
![]() |
| Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular
|
||||
| Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
| Köşe yazıları paylaşımları(Urumçi) | Urumçi | Serbest Kürsü | 53 | 28.11.2012 08:42 |
| Sivas Barosu seçimi 3 Ekim pazar günü | Sivaslilar.Net | Anasayfa Haberler | 1 | 27.09.2010 19:44 |
| Ülkücülerin hayatı bambaşkadır *** | Dilsad Hatun | Sivaslı Önemli Şahsiyetler | 330 | 04.12.2009 13:12 |
| Atatürk SİVAS'ta-1 | Serd@r | Atatürk ve Sivas | 35 | 10.11.2008 22:22 |
| Yazıcıoğlu'ndan Türkeş Mesajı | SEMİH-58 | Arşiv | 14 | 05.04.2008 19:13 |